ikenindi schreef:haha zal ik dan ook maar even reageren? ik kan de filmpjes niet zien, maar jullie hebben gelijk. dat galopperen aan de longe was geen succes. ja, het is gelukt, maar het voelde meer als rondslingeren... wordt dus ook niet op die manier vervolgd;)
wel was ik blij DAT ze in galop ging, want achter een ander paard die in galop ging aan gaan kan indi heel makkelijk bijhouden ind raf. dat heeft ze wel bewezen.
balkjes draven vind ik met een jong paard best kunnen. ze doet het al een jaar zonder iemand op haar rug, dan moet er toch ook een keer komen dat ze het doet met iemand op haar rug. ik denk niet dat balkjes draven zoveel teveel vergt van haar. niet meer dan een gewoon drafje...
daarbij: indi is nu bijna 4, dat is wat anders dan een 2,5 jarig paard dat ingereden wordt en gelijk alles moet kunnen. indi kan alles al zonder iemand er op;)
verder voor diegene die opmerkingen maken in de trant van: koop dan een bomproof ouder paard: ik heb indi vanaf dat ze 5 maanden was. zelf opgevoed, end aarna pas in de rolstoel beland. ik ga haar echt niet weg doen om in te ruilen voor een ander paard. daarbij: bomproofer dan indi is, is geen enkel paard;)
voor de rest: bedankt voor jullie lieve reacties:)
Knap hoor dat je volhoudt om je paardje te blijven rijden. Misschien kan je haar aan de longe leren om op je stem aan te galoperen. Als dat goed is bevestigd kan je dat onder t zadel gebruiken. Dat werkte bij mijn paard heel goed toen hij ingereden werd. Hij kende de stem commando's zo goed dat hij daarop reageerde. Ik hoop dat je nog veel plezier mag hebben samen met je paard. o ja het gejuig tijdens de galop pogingen is te begrijpen. of t bevoordelijk is bij t aanleren van de galop vraag ik me af. Als ie dan gallopeert is er chaos en onrust aan de kant
Laatst bijgewerkt door sandr0 op 21-02-08 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt