agnes en indi vandaag voor het eerst gegalopeerd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

Re: agnes en indi vandaag voor het eerst gegalopeerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 10:09

anneliesdj schreef:
Daarom vind ik het dus niet slim om er maar vanuit te gaan dat indi doodbraaf is en niet zal bokken in galop.

Maar je kunt ook gewoon een ouder paard zoeken wat bekend staat als het liefste paard wat je hebt staan. Ik zeg toch ook dat je een braaf paard moet zoeken om op te leren zitten...

ook een braaf paard kan in een enge situatie bokken Knipoog

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 10:11

anneliesdj schreef:
Overigens is een ouder paard dat heel makkelijk te leren, zweepje erbij, hulp geven, geen reaktie; tikje achter je been. Dat houd je een week consequent vol en het paard is eraan gewend. Dat hoeft helemaal niet verwarrend te zijn als je maar consequent bent, je maakt het paard dan alleen wat attenter op je been.

yeah right, je lijkt mijn situatie helemaal te snappen. hoe in vredesnaam denk jij dat ik controle heb met de teugels in 1 hand als ik ook nog een zweep er in vast moet houden???

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 10:14

Annemiek80 schreef:
ikenindi schreef:
ik heb al llos gegalopperd ook (topic raakt gedateerd Knipoog ) en het gaat al beter. het was gewoon dat indi even bevestigd moest worden dat ze echt in galop mocht. was gewoon te voorzichtig/bang of vul maar in...

en ik krijg ook al hulp van `gezonde`ruiters, waarvan er 1 ook al een keer op indi heeft gereden en er ook 1 keer bijna aflag. zadel zat te los Tong uitsteken schoof zo met man en al opzij...

Reageert ze nu op je stemhulp bij het aanzetten in galop? Fijn dat het al beter gaat!

jup, maar wel in combinatie met een voorbeeld paard die voor haar neus ook aangaloppeerd. ik laat haar adn expres eerst nog draven, en dan mag ze in galop zodra ik de hulp geef. en dan wil ze wel...
ook aan de longe ging het nu gewoon veel gecontroleerder en zonder een extra persoon die er achter nog extra drijvend moest zijn. ze deed het nu gewoon braaf. blijkbaar moest ze gewoon de eerste keer even echt weten dat ze echt in galop mocht...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 10:19

Katja schreef:
anneliesdj schreef:
We kunnen wel door blijven discussieren maar we worden het toch niet eens.
Denk dat je daar een goed punt mee hebt.
En het is ook niet altijd nodig om het met elkaar eens te zijn dus misschien een idee om de discussie te laten rusten?

mee eens, maar ik heb wel nog even gereageert op de berichten waarvan ik het nodig vond om te reageren. ik heb al lang gezegd dat het klopt. het longeren in het filmpje was rondslingeren. doordat ze zo rondslingerde en keihard draafde stuiterde ik enorm.

maar verder gaat het goed. en reacties waarin wordt gezegd dat het onverantwoord is vind ik wat jammer. alles is onverantwoord wat ik doe. so wath? alsof dat voor diegene die dat zeggen, die mij dus blijkbaar echt niet kennen ook maar iets uitmaakt?

diegene die mij kennen kennen indi, en weten hoe zij reageert op mij.

diegene die snappen in wat voor situatie ik zit vinden het fijn dat ik nog kan genieten van iets.

diegene die mij niet kennen maakt het toch geen f*ck uit of ik er af donder of niet? die kennen de gevolgen toch niet Knipoog

zo, dat was mijn reactie weer even. ben benieuwd of de discussie nu eiondelijk klaar is...

opbouwend commentaar is overigens nogsteeds welkom. zeker als je een goede bitloze optoming voor me weet Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 10:21

Heb je wel eens gezien waar bokster Jeddah mee rijdt? Die rijdt ook al d'r paarden bitloos, en heeft verschillende hoofdstelletjes. Als je haar foto's eens selecteert zul je al een aardige selectie zien denk ik. Misschien kan zij je ook wel adviseren.

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 10:27

alle respect heb ik voor je zeg...ik heb de filmpjes niet gezien maar ook voor een "gewone" ruiter is de eerst keren galopperen moeilijk... neem lekker de tijd die je nodig hebt en geniet vooral van je knolletje...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 10:28

Sonja schreef:
Heb je wel eens gezien waar bokster Jeddah mee rijdt? Die rijdt ook al d'r paarden bitloos, en heeft verschillende hoofdstelletjes. Als je haar foto's eens selecteert zul je al een aardige selectie zien denk ik. Misschien kan zij je ook wel adviseren.

ik ga snel eens kijken! thnx voor je tip!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 10:28

welshje68 schreef:
alle respect heb ik voor je zeg...ik heb de filmpjes niet gezien maar ook voor een "gewone" ruiter is de eerst keren galopperen moeilijk... neem lekker de tijd die je nodig hebt en geniet vooral van je knolletje...

dankje, ga ik zeker doen:)

Alasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 12:17

Heb eigenlijk hier niet zoveel over te zeggen... Enkel dat dit voor mij echt paardrijden is...
Het straalt zoveel vertrouwen uit (niet alleen deze foto's maar ook gewoon elke andere foto die ik van deze combinatie zie), ik denk dat vele anderen hier veel van kunnen leren. Doe zo verder! Go jij! Go jij!
Laat je niet ontmoedigen door de mensen die negatief reageren (alhoewel ik me moeilijk kan voorstellen dat je je überhaubt zou laten ontmoedigen door eender wat Knipoog ) het is spijtig dat ze niet eventjes verder nadenken over je situatie en die van het paard... Ik denk dat Indi geen beter baasje zou kunnen hebben en jij geen beter paardje.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:15

dankje Bloos

heidinuyten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:27

Hoi, ik vindt het heel knap dat ze dit samen met het jonge dier gewoon nog proberen.
vindt maar eens een braaf paard, voor mensen met een beperking.
en de manier van die galop is gewoon normaal, aangezien jonge dieren de basis toch aan de longe leren en dat is dan ook galop.
verantwoord is het rijden op paarden voor mensen met geen beperking en net zo riskant als voor iemand met!
er kan altijd iets gebeuren, het zijn toch dieren.
ik zie dat hier gewoon netjes begeleiding bij is, zoals het hoort.

dus doe toch niet zo negatief, denk eerder aan wat wij zelf zouden doen in hun schoenen!!!!!
aangezien sommige mensen als ze 1 keer vallen en bang worden er gewoon niet meer op stappen.
die meid heeft meer lef dan wie dan ook vindt ik dan....

groetjes heidi

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 15:18

ikenindi schreef:
dan snap jij haw niet... haw is bedoeld voor opbouwende kritiek. iets waar ik zeker naar opzoek ben. ik ben heel blij met iedereen die meedenkt over andere beugels en een ander hoofdstel. en naturulijk met iedereen die zijn bewondering uitspreekt. dat is altijd mooi meegenomen. maar denk je nou echt dat ik, omdat jij en nog wat anderen het onverantwoord vinden dat ik paardrijd ga stoppen met paardrijden???

OMG, waar heb je last van, kun je soms niet lezen??

Ik heb helemaal niet gezegd dat ik het onverantwoord vind dat jij paardrijd. Ik heb alleen gezegd dat ik dit geen goede manier vind van inrijden en heb erbij gezegd hoe het beter zou kunnen. Dat is gewoon opbouwende kritiek hoor.

Maar blijkbaar wil jij alleen horen hoe stoer het is dat je paardrijd en hoe goed het is dat je je eigen paard inrijd. En ik heb al meerdere keren gezegd dat ik respect voor je heb dat je nog paardrijd en dat het helemaal niet erg is om zelf je paard in te rijden, het lijkt mij alleen slimmer als je de eerste keren iemand anders erop laat.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 15:25

en ik heb al gezegd waarom ik dat niet doe, en toch blijf je het zeggen. zo kunnen we aan de gang blijven. er zijn mensen die mij helpen. 2 mensen die allebij ook al een keer er op hebben gezeten, maar de eerste keer kun je i.m.o. beter iemand er op zetten die het vertrouwen al heeft van het paard en in het paard. en dat was ik.

sorry als ik jou verwar met anderen die zeiden dat het onverantwoord was. ik krijg zoveel negatief niet onderbouwd of niet ingeleefd commentaar waar ik niets aan heb, waaronder onverantwoord. daar heb ik niet zo veel aan. maar ik weet niet en ga ook niet onthouden wie precies wat zegt. naar mijn idee heb jij alleen negatief commentaar. commentaar waar ik niets mee kan omdat ik het er niet mee eens ben. tsja, dan houdt het op en kunnen we beter stoppen met bekvechten;)

en nee,ik wil niet horen dat ik stoer ben. in eerste instantie wil ik opbouwende kritiek en mensen die mee kunnen denken. en zoals ik al zei: natuurlijk is het leuk om ook positieve reacties te krijgen:) doet iedereen goed als ie een compliment krijgt denk ik. is menselijk;)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:00

Leuke combi zijn jullie! Je ziet echt dat je paard op je let (logisch bij zo'n jong paard) en erg zijn best doet. Ik vind het ook juist goed dat jij er op gaat en "in/doorrijd", jij bent toch degene die er op wil rijden, hij moet jouw hulpen leren!
Fijn dat het met galopperen al wat beter gaat, misschien is het een goed idee om er een stemcomando aan te coppelen (of bepaald klak/zoengeluid) Is erg makkelijk als je paard daar gelijk op aangaloppeert.
Op de foto's lijkt het of je alleen je teen in de beugel houd, is dat niet extra lastig? Er zijn hoesjes (ook in western uitvoering) die voorkomen dat je door je beugel schiet, maar waarbij je wel meer op het midden van je voet kunt steunen. Cowboys gebruik(t)en die dingen om hun tenen warm te houden in de winter Lachen

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:02

ik ben nieuwsgierig naar de foto, maar de beugels zitten er bij mij meer aan voor de show. ik kan niet steunen op mijn voeten dus ook niet contact er mee houden zegmaar...

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:13

ik vind het top wat je doet! en ben ook van mening dat het juist goed is om hem zelf in te rijden want je kan het een ander wel laten doen maar jij zal toch nooit dezelfde hulpen kunnen geven! wat mss wel helpt is om hem aan de longe echt op stem aan te laten springen en dan tijdens het rijden dit ook te gebruiken. ik vraag me alleen wel af of het mss veiliger voor je is om gewoon lekker zonder beugels te rijden als je ze toch niet gebruikt...ben je niet bang dat je erin vast zou kunnen kome mocht je ooit eens vallen? maar verder even op z'n bary stevens.... vooraaaaaaal dooooorgaan! Haha!

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:14

Las een bekende naam en zag een paar leuke foto's van een terecht trotse ruiter OK dan!
Toen nog even het filmpje bekeken. Wouw wat liep ie lekker in de maat over die balkjes. Dat zag er prima uit. Oke de galop was niet helemaal grand prix waardig Haha! maar je hebt er wel een paar galopsprongen opgezeten.
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 21-02-08 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:16

ikenindi schreef:
haha zal ik dan ook maar even reageren? ik kan de filmpjes niet zien, maar jullie hebben gelijk. dat galopperen aan de longe was geen succes. ja, het is gelukt, maar het voelde meer als rondslingeren... wordt dus ook niet op die manier vervolgd;)

wel was ik blij DAT ze in galop ging, want achter een ander paard die in galop ging aan gaan kan indi heel makkelijk bijhouden ind raf. dat heeft ze wel bewezen.

balkjes draven vind ik met een jong paard best kunnen. ze doet het al een jaar zonder iemand op haar rug, dan moet er toch ook een keer komen dat ze het doet met iemand op haar rug. ik denk niet dat balkjes draven zoveel teveel vergt van haar. niet meer dan een gewoon drafje...
daarbij: indi is nu bijna 4, dat is wat anders dan een 2,5 jarig paard dat ingereden wordt en gelijk alles moet kunnen. indi kan alles al zonder iemand er op;)

verder voor diegene die opmerkingen maken in de trant van: koop dan een bomproof ouder paard: ik heb indi vanaf dat ze 5 maanden was. zelf opgevoed, end aarna pas in de rolstoel beland. ik ga haar echt niet weg doen om in te ruilen voor een ander paard. daarbij: bomproofer dan indi is, is geen enkel paard;)

voor de rest: bedankt voor jullie lieve reacties:)

Knap hoor dat je volhoudt om je paardje te blijven rijden. Misschien kan je haar aan de longe leren om op je stem aan te galoperen. Als dat goed is bevestigd kan je dat onder t zadel gebruiken. Dat werkte bij mijn paard heel goed toen hij ingereden werd. Hij kende de stem commando's zo goed dat hij daarop reageerde. Ik hoop dat je nog veel plezier mag hebben samen met je paard. o ja het gejuig tijdens de galop pogingen is te begrijpen. of t bevoordelijk is bij t aanleren van de galop vraag ik me af. Als ie dan gallopeert is er chaos en onrust aan de kant Haha!
Laatst bijgewerkt door sandr0 op 21-02-08 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimmie1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:20

Ik vind het knap dat je je paard zelf inrijd. Ik vind dat eigenlijk ook heel logisch, met jouw handicaps zal je paard moeten leren reageren op jouw hulpen, wat heeft hij eraan als hij de 'gebruikelijk' hulpen kent terwijl jij die niet kunt geven?
Je paard is inderdaad nog jong, maar jullie band is sterk en samen gaan jullie steeds een stapje verder, daar is imo helemaal niets mis mee. En dat je soms niet helemaal stil zit en in balans bent, ook dat zal hij moeten leren, daar is niets zieligs aan.
Ik vind dan ook dat je zeker een stuk meer respect verdient dan dat je ontvangt van sommige mensen in dit topic Nors opkijken

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:24

Agnes, ik vind het fantastisch hoe jij je niet laat tegenhouden door je handicap!
nee, het is niet perfect, maar dat hoeft ook niet.
een ouder of meer ervaren paard is niet per definitie betrouwbaarder, veel belangrijker is dat jullie elkaar vertrouwen.
de foto's zien er heel ontspannen uit, jullie hebben er allebei lol in, dat is wat telt!
blijf vooral je gevoel volgen, meid! OK dan!

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 19:53

Ach Agnes, in het begin zei ik ook van, als ze een handicap heeft enz.. waarom dan nog? Maar toen als je je situatie uitlegde begreep ik je, en al die mensen die zomaar eens slechte commetnaar gaan geven, lees dan eerst eens alle 12 bladzijdes door, dan begrijp je haar tenminste!
En Agnes, van dat moet je niets aantrekken Knipoog veel denken aan de goede commentaar :p

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 19:56

sandr0 schreef:
Knap hoor dat je volhoudt om je paardje te blijven rijden. Misschien kan je haar aan de longe leren om op je stem aan te galoperen. Als dat goed is bevestigd kan je dat onder t zadel gebruiken. Dat werkte bij mijn paard heel goed toen hij ingereden werd. Hij kende de stem commando's zo goed dat hij daarop reageerde. Ik hoop dat je nog veel plezier mag hebben samen met je paard. o ja het gejuig tijdens de galop pogingen is te begrijpen. of t bevoordelijk is bij t aanleren van de galop vraag ik me af. Als ie dan gallopeert is er chaos en onrust aan de kant Haha!

dank je. ze kan en kon al aanspringen in galop, maar ze durfde het niet onder de man. te voorzichtig met me Knipoog maar nu doet ze het veel makkelijker hoor... we gaan nu proberen het commando om te zetten naar een kusje, maar daar moet ik zelf ook nog aan wennen. ik roep aan de longe altijd gaaaaaaaaaalop, en dan met lichaamstaal erbij doet ze dat wel...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 19:59

Snoop_fan schreef:
Ach Agnes, in het begin zei ik ook van, als ze een handicap heeft enz.. waarom dan nog? Maar toen als je je situatie uitlegde begreep ik je, en al die mensen die zomaar eens slechte commetnaar gaan geven, lees dan eerst eens alle 12 bladzijdes door, dan begrijp je haar tenminste!
En Agnes, van dat moet je niets aantrekken Knipoog veel denken aan de goede commentaar :p

ik zal respect hebben voor een ieder die er aan begint deze 12 pagina`s door te spitten Knipoog

soms denk ik: zal ik alles heel duidelijk in mijn profiel zetten en dan gewoon daar naar verwijzen? maar aan de andere kant is het dan: weg privacy. dus ik ga nog even denken wat ik er precies in wil zetten. en zal dan in mijn onderschrift gewoon verwijzen naar mijn profiel. is misschien wel handig. dat geeft mij ook gewoon het `recht` niet meer op bepaalde berichten in te gaan. nu heb ik constant het gevoel dat ik me moet verantwoorden, dan misschien wat minder;)

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 21:06

Ik vind het super dat ondanks je ziekte je toch lekker blijft rijden en blijft genieten van je paard.
Mijn dochter heeft geen onderbenen en kan haar linkerhand amper gebruiken maar rijd sinds een week of 7 ook iedere woensdag 10 minuutjes.
Het gaat super en ze kijkt er altijd naar uit.
Ik hoor ook wel het commentaar van andere mensen maar weet je laat ze lekker kletsen Knipoog
Het leven houd echt niet op als je ziek bent of een handicap hebt,sterker nog,je hebt alle recht om te genieten van hetgene wat je nog wel kunt.
En die galop,dat komt vanzelf wel Knipoog
Ga lekker door meid OK dan!
Laatst bijgewerkt door Meetje22 op 21-02-08 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 21:07

dankje:)