jasmijn78 schreef:Lise81 schreef:Overigens vindt ik 'mishandeling in het verleden, en natuurlijk altijd door iemand anders veroorzaakt' vaak een slap excuus. Het lukt niet met rijden; 'ja dat komt omdat hij mishandeld is...' Ik zie de 'mishandeling' niet als een oorzaak, de oorzaak is het gebrek van de ruiter goed met het paard om te kunnen gaan.
Overigens is het best te verklaren dat zo'n pony zich op een buitenrit wel gedraagd. Waarschijnlijk heeft zijn ruiter dan niet in het hoofd dat er 'dressuur' gereden moet worden en blijft dan misschien wel van de voorkant af.
1) Als je nog maar in de buurt van z'n hals komt krimpt het beest half ineen uit schrik dat hij een mep gaat krijgen ofzo.
Die mishandeling was volgens mij echt zo zwaar dat die schrik er nog altijd in zit. Dit ligt heus niet aan de ruiter.
Als je een traumatische ervaring bij een mens ziet, en de reacties erop... is het dan ook de schuld van de partner of de omgeving als deze ervaring 10 jaar geleden was ? Ik vind het nogal zwart - wit...
2) Dit was enkel om te kijken hoe lang deze erover zou doen over die proef... Normaal proef van iets rond de 3min 30 sec.
Deze deed er dus een pak langer over

Deze pony wordt nog weinig gereden en zéker niet gedwongen in dressuur! TS heeft zelf al aangegeven dat de kwaliteit er wel zou zijn, maar dressuur is te saai voor em en hij kan niet met de druk om ...
) nog wel houden
en fijn dat je haar profiel even hebt bekeken. Werpt een ander licht op haar als ruiter