Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Klara16 schreef:Als een paard kreupel loopt is daar toch meestal een reden voor? Ik vraag me af hoeveel mensen wiens paard zogezegd afgeschreven is door de DA, echt tot het eind zijn gegaan om uit te zoeken wat er scheelt.
Meestal schrikt men toch terug voor de kosten van bv een CT-scan, als het niet zo'n duur paard is. En dan maar hopen dat je hem wonder boven wonder nog 'goed' kan rijden.
Je hoort van die 'rijtherapeuten' ook alleen maar succesverhalen. Nooit eens iemand die komt vertellen dat het voor zijn paard niet gewerkt heeft. En volgens mij komt dat doordat die mensen zich schamen om toe te geven dat ze met een kreupel dier zijn blijven rijden.
Een kreupel paard heeft pijn. Daar valt niet voorbij te redeneren.
aerdenhout1 schreef:Nee geloof mij...dat kan echt lang niet altijd en moet je er op zitten om de boel weer op te rekken,soepel te maken enz. Aan een longe voel je niet wat het paard verkeerd aanspand om onder de "pijn" uit te komen. En natuurlijk voelt lang niet elke ruiter waar het zit, maar dan nog denk ik dat voelen gemakkelijker is, dan zien! Er zijn n.l maar heel weinig mensen die GOED kunnen longeren, laat staan dat ze dan zien of een paard goed loopt en welke spieren hij gebruikt.
Cardy schreef:@ Mindfields: Ik heb nog nooit van hem gehoord, ben wel geïntresseerd. Hoe gaat hij te werk? (Mag ook via PB)
Geeft hij ook clinics in de buurt van Haarlem?
edit: ik ga straks even kijken in de link die in je onderschrift staat
...
Daar ben ik weer eens.