NIEUW hier op bokt!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chanora

Re: NIEUW hier op bokt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 20:56

Heey,, ik vind het onwijs knap wat je doet en hoe je dat allemaal leert..
Ziet er super gaaf uit,, je hebt echt veel lef zeg.. Toch vind ik sommige dingen gevaarlijk wat je doet
Hoeveel paardjes heb je wel niet?

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 20:58

oOoKellyoOo schreef:
Ik denk dat ze braaf bedoelt ....

Maar idd heb ik veel respect voorje. (durf amper zonder beugels te rijden sinds een ongeluk)
Super

Ongelukken kunnen veel veroorzaken jammer Ach gut
Maar probeer je kunt er ook nix van over houden, ik scheurde mijn nier door er gewoon van te kletsen (hij maakte zijn rug heel erg bol) en ik lag 1 week in het ziekenhuis, mocht een maand daarachter nix doen , en jammergenoeg zat ik achter 4 weken (wat normaal ZEKER 5 weken meost zijn) vanacht op het kontje van een paard in mijn spaans rood kleedje voor een show Knipoog

xxxx

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 20:59

ik heb vol verbazing naar de filmpjes en de foto's gekeken
wat kan jij met paarden omgaan Wow!

dat is iets waar menig ruiter jaloers op mag/moet zijn

persoonlijk heb ik niet 1 keer aan je cap gedacht (het viel pas op toen ik de 1ste post las) maar nederlanders zijn daar nu eenmaal een tikkeltje strikter in dan wij Belgen Haha!

echt knap meid! OK dan!

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 21:01

chanora schreef:
Ziet er super gaaf uit,, je hebt echt veel lef zeg.. Toch vind ik sommige dingen gevaarlijk wat je doet

Ik ? 0 paardjes. Muiske : 3 paardjes
Al die dingen die wij doen zijn gevaarlijk , zitten op een paard is namelijk gevaarlijk. . . Conclusie die dingen zijn dus neit gevaarlijk als je de mentaliteit van een 3de jaar snapt ? Haha!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 21:04

tessyke schreef:
ik heb vol verbazing naar de filmpjes en de foto's gekeken
wat kan jij met paarden omgaan Wow!

dat is iets waar menig ruiter jaloers op mag/moet zijn

persoonlijk heb ik niet 1 keer aan je cap gedacht (het viel pas op toen ik de 1ste post las) maar nederlanders zijn daar nu eenmaal een tikkeltje strikter in dan wij Belgen Haha!

echt knap meid! OK dan!

Ik ben een rasechte nederlander, en tja ik ben neit anders gewend dan cap.. daarom valt het mij direct op..
Maar of we hier nou echt strenger zijn ? Ik zie vaak genoeg iemand zonder cap rijden hier hoor,a lleen zelf zet ik hem auto op omdat ik niet anders gewend ben.

Is maar net wat je gewend bent. Persoonlijk zeur ik ook nooit als iemand de cap niet op heeft, wat geeft mij eigenlijk het recht? Ikb edoel het is toch eigen keus Verward
Maar goed, zoals ika l eerder zei: IK VIND HET ECHT KNAP!!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 21:11

Wauw, ik vind het gewoon helemaal super dat jij dit doet! Echt prachtig!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 21:16

...Wauw hé....

En dan vinden sommige mensen mij stoer als ik tijdens het rijden alleen maar het hoofdstel uitdoe...

Ik vind het er echt super uitzien, die stunts, maar ook dat rijden in die weide. Dat is volgens mij de droom van menig ponymeisje, al die wapperende manen en zo zonder zadel en bit...
Dat vind ik nou mooi paardrijden.
En dat ene plaatje, dat je zo naast dat bruine paardje ligt, met allebei een been over de ander, dat is zo lief om te zien.

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 21:17

[/quote] ... Persoonlijk zeur ik ook nooit als iemand de cap niet op heeft, wat geeft mij eigenlijk het recht? Ikb edoel het is toch eigen keus Verward!!....[/quote]

Ik ben niets anders gewent dan een vrij hoofdje ... Daar zit 't hem ! En dankje voor je respect , idd een cap op = mijn eigen keus , wou dat er nog meer van die hollanders rond liepen en zeker meer van die belgen.

xxx

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 21:21

Wow wat ontzettend knap en gaaf dat je dit met je paarden kan!

Even offtopic: In dat 1e filmpje in je profiel, hoe heet dat liedje? Bloos

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 21:23

Mandarijn schreef:
Wow wat ontzettend knap en gaaf dat je dit met je paarden kan!

Even offtopic: In dat 1e filmpje in je profiel, hoe heet dat liedje? Bloos

cotton eye joe Clown

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 21:30

Dank je Clown

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 22:59

Ongelofelijk! Meer heb ik er niet over te zeggen.

Dat je geen cap gebruikt is eigen keuze, dus daar zeg ik verder niks over Lachen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 23:11

Floor, let niet op het gemuts van 'ruiters' die niet genoeg referentiekader hebben: als je 10 jaar ouder zou zijn vroeg ik je ten huwelijk Knipoog

Jouw lol, vaardigheid, vrijheid, wíl zijn voorbeeldig. Je bent een tópkrent in de verder érg grijze pap.

Ga zó door meid OK dan!

hc

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 07:27

Ik ben alleen maar verschrikkelijk jalours Bloos Ik heb na een ongeluk heel lang niet meer gereden en ga nu binnenkort weer met mijn nieuwe gepensioneerde haflinger rijden. Zonder zadel, want ik heb ff geen geld voor een goed zadel, en dan kun je beter geen gebruiken. Ik heb er natuurlijk een paar keer opgezeten, maar merk dat ik als oude muts toch onzeker ben en mijn balans wat minder is (voor mijn gevoel in elk geval) Als ik toch een beetje van jou zou hebben..... Bloos
Dus ik bouw het langzaam om en zorg dat mijn paard eerst goed luisterd door veel grondwerk ed. Maar dan nog....En dat terwijl ik vroeger altijd zonder zadel rondracete. Maar dat wat jij doet, kon ik vroeger ook niet en wat zou ik dat geweldig hebben gevonden.....
Meid... als je mijn dochter was, zou ik de hele dag met mijn neus in de lucht lopen, zo trots....
En ja... het is gevaarlijk, maar dat is motorcross, duiken, klimmen ed ook en dat wordt ook door jonge mensen gedaan. Je hebt duidelijk een flinke dosis lef en je gaat geweldig met paarden om. Super!!!

Heb je nog goede balanstips voor ouwe dozen? Bloos

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 12:45

i'm impressed Haha! Vindt het geweldig om naar je te kijken, wat een talent en durf. Zoiets moet in de genen zitten dat kan niet anders. Zou jou wel graag op ons NH forum willen zien, denk dat velen zullen genieten van wat je zoal doet.
En cap, ach die heb ik op mijn veertiende ook aan de wilgen gehangen, en daarna ook niet meer opgehad. Risico, ja een risico, maar dat had ik met skieeën, autorijden en trap aflopen met wasgoed ook. Moet eerlijk zeggen dat ik meer angst heb om mijn kids als ze sávonds uit gaan, of op de fiets naar school zijn dan dat mijn dochter zonder cap op Amon klimt. Trouwens 25 jaar geleden was een cap een luxe, als stalhulp klom je zo op de paarden en ging je de wijde wereld in. Ben het wel eens dat het verkeer in de huidige tijd stukken gevaarlijker is, maar ik zou dan ook vaak kijken naar de combi ruiter en paard, want zoals ik sommige over de straat zie gaan, paard dribbelend van de zenuwen, ruiter in de stress, dan vraag je naar mijn idee ook om ongelukken.
Als je de lichaamshouding van je paard weet te lezen kan je een hoop risico voor zijn. Ik zou b.v. never nooit op mijn paard gaan als hij onrustig is en niet lekker in zijn vel zit.
Hoop nog veel van je te zien, bedankt voor het delen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 13:00

Citaat:
als je 10 jaar ouder zou zijn vroeg ik je ten huwelijk

Mag dat dan van Richelle? Knipoog

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 13:10

Haha! Nagelbijten / Gniffelen

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 14:44

Huertecilla schreef:
Floor, let niet op het gemuts van 'ruiters' die niet genoeg referentiekader hebben: als je 10 jaar ouder zou zijn vroeg ik je ten huwelijk Knipoog

Jouw lol, vaardigheid, vrijheid, wíl zijn voorbeeldig. Je bent een tópkrent in de verder érg grijze pap.

Ga zó door meid OK dan!

hc

Bij 10 jaar ouder al Nors opkijken ?

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 14:48

Ik heb op een of andere manier zo'n idee dat je niet in nederland woont of wel?

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 15:25

florrtje schreef:
__elise__ schreef:
Je mag me best een paar lessen geven hoor Lachen
Vind het er echt heel gaaf uitzien, denk dat ik toch maar weer even ga oefenen met me knollie Tong uitsteken
Al mis ik toch wel de cap bij jouw.

Ik mis die cap persoonlijk niet , met de nadruk op persoonlijk.
Ok ik wil graag lesgeven maar de afstand moet te doen zijn! anders wordt het voor mij ook een zotte en enge boel (ben geen fan van treinen) Al moet ik mijn dapperste beentje voorzetten als ik naar emma wil gaan Duivel

als je les geeft, niet op mijn viervoeters hé flor,
het is hier geen manege..
Laatst bijgewerkt door muiske07 op 15-11-07 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 15:26

chanora schreef:

het zijn mijn paardjes, ik heb er drie: El-Kalife (flor grootste lieveling) Golden Zippo en Omar

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 15:28

Ziet er echt gaaf uit!
Leuke paarden ook! Geniet er maar lekker van!

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 15:34

florrtje schreef:
ik woon in belgie, in west vlaanderen,

Haha tweede reactie in je topic maar ik kon het niet laten, zie nu dat je heel dicht bij mij woont... (woon in Kortrijk), super meiske dat ge dit kunt, toch 1 van de mooiste topics in die 6 jaar dat ik op bokt kijk, bewonder je enorm. Geef je shows in de buurt ofzo?

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 15:42

florrtje schreef:
mensen over cap is genoeg gezeurd, het is mijn eigen verantwoordelijkheid.

geef commentaar op andere dingen van de foto's ofzo Haha!

Niet bedoeld om te zeuren hoor (alleen ter info), maar volgens mij is voor de wet de eigenaresse van het paard verantwoordelijk als er iets met jouw koppie gebeurt... Ik zou een ander niet met die verantwoordelijkheid "op willen zadelen"... Haha! Maar jullie situatie, jullie keuze hoor...

On topic; geweldige foto's!!! Ik ben best jaloers! Ik vind die foto van jou liggend met paard echt super.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 16:02

Volgens mij heeft de TS les van de eigenaresse van de paarden, en staat deze toe dat ze zonder cap rijdt. Zolang de TS minderjarig is valt ze verder onder de verantwoordelijkheid van haar ouders of voogd, en wanneer die haar de keuze laten om wel of geen cap op te doen, dan mag ze deze keuze dus ook zelf maken. Daar heeft verder niemand op Bokt of waar dan ook wat mee te maken want het is háár keuze en háár recht om die keuze te maken.

De discussie over het nut van een cap is al op genoeg andere topics gevoerd, dus als je een mening hebt over het gebruik van een cap in het algemeen, uit die mening dan op die topics.