Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
asjemenou schreef:Vind je dat echt?
Ga dan maar eens bij een Z ring stan kijken, en bepaal dan zelf wie je Z waardig vind en wie niet.
Yamcha schreef:beantsje schreef:
Het zou al een stuk schelen als de paarden eerst eens de kans kregen om rustigaan volwassen te worden... maar ja, dat is weer een hele andere discussie....
Dat lijkt mij ook. Denk dat paarden eerst eens wat meer uitgegroeid zouden moeten zijn voordat ze gereden worden. Scheelt een hoop blessureleed imo.

Rianneke schreef:dit probeer ik ook al een hele tijd uit te leggen, maar volgens mij snappen de meeste het hier niet![]()
er zijn genoeg mensen die door lang doorgaan en veel proeven rijden hun puntjes verzamelen... maar of ze dan echt z waardig zijn...?
Draf in het algemeen is erg goed te kneden, galop en stap veel minder.

beantsje schreef:Yamcha schreef:
Het zou al een stuk schelen als de paarden eerst eens de kans kregen om rustigaan volwassen te worden... maar ja, dat is weer een hele andere discussie....
Dat lijkt mij ook. Denk dat paarden eerst eens wat meer uitgegroeid zouden moeten zijn voordat ze gereden worden. Scheelt een hoop blessureleed imo.
beantsje schreef:Ik denk niet alleen fysiek, maar vooral ook mentaal.
runningkawa schreef:Ik denk zeker mentaal
Juist bij de paarden die van karakter niet zo nuchter zijn
Charaz schreef:De galop en volte 10 meter is niet echt een probleem (oke het is allemaal nog wat onwennig, maar verbeteren is niet echt een struikelblok).
Ik ben eerder bang voor de uitgestrekte gangen.
bacciej schreef:Ik vind van niet paard waar ik op rijd is kern gezond en doet heel hard zijn best en heeft plezier en ik ook. Maar de Z is voor ons onmogelijk.
runningkawa schreef:Toch zijn uitgestrekte gangen wel te trainenDraf in het algemeen is erg goed te kneden, galop en stap veel minder.
Ook denk ik dan bij een belg niet zo vlug, ook daar moet een paard echt gaan leren dragen.
Maar kawa kreeg in de B voor enkele passen middendraf meestal een 4. En dat was echt totaal terecht
In de M2 en Z werd het 6 of zelfs regelmatig een 7 voor uitgestrekte draf over de hele diagonaal. En ook dat terecht
Maar daar heeft heel veel training ingezeten.
Training die ik bijv bij Zanda die makkelijker kan draven niet nodig zal geen hebben

dat is mijn mening..met geduld en goede aanpak kom je er wel..!

Wanted2003 schreef:Sorry, is het de bedoeling dat er passage/piaffe wordt gedaan op de foto's?