"Gewoon" paard met superkarakter of bloedmooi dier met r*t..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jaimyliefje

Re: "Gewoon" paard met superkarakter of bloedmooi dier met r*t..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:55

allebei niet,

en anders zou ik toch voor 1 gaan,
met een verzorgde look kom je ook al een heel eind, toch?(schoon, goed zadel, goed hoofdstel, mooi dekje + beenbescherming, en op wei met een dekentje, en goede les, want dan komen alle spieren ook nog eens op de goede plek terecht Knipoog )

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:58

wiseguy15 schreef:
als ik heel eerlijk ben ga ik voor 2.
ik hou niet van een dier, die alles maar voor je doet, zonder een keer tegen te spreken.

ik houd van uitdaging, elke keer weer proberen slimmer te zijn dan je paard.
iedere keer weer kijken of je het met snelheid en door slim te zijn je paard ervan kan overtuigen tóch voor je aan het werk te gaan.

zelf heb ik ook een nummer 2 paard.
ik vind het heerlijk! tuurlijk wil ik ook af en toe wel eens dat hij is wat meer zijn best zou doen, maar aan de andere kant leer je er veel meer van als van een die het gewoon altijd maar doet.

ik weet dat er heel erg veel mensen zijn die het niet met mij eens zijn.. maar dit is gewoon mijn mening Knipoog

stel, ik zou wat beter kunnen rijden, op wat hoger niveau, enzo. En ik zou geen braaf leerpaardje meer nodig hebben, om de hele basis te leren,

zou ik dit ook wel erg gaaf vinden.

maar ik rij altijd nog paard voor mn plezier, en als je beestje echt een en al 'je moet eraf je moet eraf je moet eraf' (bok bok bok, steiger steiger steiger) is,
dan heb ik toch weer liever het brave liefje..

LISA_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 19:00

Zeker weten nummer 1 Lachen

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 19:04

Nummer 1!!!

Ik maak het zelf mee, ik rijd nu wedstrijden met een manegepony, die zeker geen toptalent is en ook zeker geen topgangen heeft.

Maar hij heeft wél karakter en hij is wél lief. Ik heb nu in een halfjaar al veel bereikt, door zijn karakter. Met nummer 1 kun je nog een paard krijgen die later super gaat lopen. Met nummer 2 kun je nooit meer een superlief en leergierig paard krijgen. Karakter verander je niet, bespiering/gangen wel voor een groot deel. Ja

Zeker van! Haha!

sam8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 20:36

Hangt wel een beetje van jezelf af denk ik, maar ik denk dat ik voor 1 zou kiezen. Dat puur omdat ik niet van al dat gebok en gesteiger houd. Daarbij is 2 wel weer een uitdaging!

ChrlOtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 17:55

Hm... ik vind dit eigenlijk moeilijk te zeggen, ik zou gaan voor het paard waar ik de klik mee heb.

stel, je gaat 2 paarden bekijken, het eerste is zoals jij zegt, een droom kwa karakter maar niet van de mooiste. De tweede is een supermooi paard, maar moeilijk te rijden en nogal dominant.

Mijn klik gaat daarom niet meteen naar het paard met het liefste karakter, of het mooiste paard. Het gaat hem om dàt paard waar de klik wel is!
Dat kan het eerste zijn, maar ook het tweede.

En wie zegt dat je van een minder mooi paard geen beauty kan maken?
En met alle respect en geduld, kan je misschien van een moeilijk, dominant paard, wel een mak lammetje maken?

Ik heb er 1 dat zich tussen beide bevind..

Op eerste zicht is ze kwa bouw nog niet echt mooi, ze is nogal overbouwd, ze is een beetje dun, en bespiering is nog ver te zoeken.. Maar met genoeg eten, een aangepaste training en veel liefde komen die kilo's vet en spieren er gauw bij, en heb ik een even mooi paard als iedereen.. Daarbij, vind ik of een paard mooi of lelijk is, een kwestie van smaak, maar daar gaat het nu niet over Knipoog

Met het rijden is ze heel heet, en omdat ze een draver is, kan ze niet echt galoperen maar is dit meer iets van een dralop. Dit is overigens, nu ik haar ong. 10 maanden rij, al veel verbeterd! En ze is al veel rustiger en ontspannen geworden! Bespiering is al aan het beteren.. Pling
Op het punt van omgaan met paarden is ze nogal kieskeurig, het ene paard mag ze, het ander niet, dat moet je maar uitzoeken. Ze heeft het vooral op ruinen en hengsten, merrie's niet zo..

Je ziet, eigenlijk is er nog een nummer 3 waaruit je kan kiezen, zoals mijn laantje, en dat is een mengeling van nr 1 en 2.

Ik heb dus niet echt een voorkeur, maar geef mij maar nummer 3! Cool

Groetjes,
Charlotte && Lanaa xx

edit:
best lange post geworden Vork Tong uitsteken

crmnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 17:57

tussen 1 & 2 in.. dus ben ook voor 3

Vido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 21:08

De opkomst van de Fries als dressuurpaard heeft volgens mij alles met dit topic te maken: veel dressuurliefhebbers die naar een Fries overstappen doen dat in mijn ogen voor het fijne karakter (naast de absolute 'Friezenliefhebbers').

Een taak voor het KWPN: fijne karakters fokken! En als we dan uitgaan van de huidige 'bewegingswonderen' en 'dressuurbeloften' hebben we straks allemaal een perfect dressuurpaard.

Ynto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 10:27

nr 1. Ga toch voor het karakter.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 19:56

Ik heb nr. 2. Clown Maar we gaan de goede kant op hoor!

LSZT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 11:16

Ik zou voor keuze 1 gaan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 14:54

Appelflapje schreef:
Nummer 1!!!

Ik maak het zelf mee, ik rijd nu wedstrijden met een manegepony, die zeker geen toptalent is en ook zeker geen topgangen heeft.

Maar hij heeft wél karakter en hij is wél lief. Ik heb nu in een halfjaar al veel bereikt, door zijn karakter. Met nummer 1 kun je nog een paard krijgen die later super gaat lopen. Met nummer 2 kun je nooit meer een superlief en leergierig paard krijgen. Karakter verander je niet, bespiering/gangen wel voor een groot deel. Ja

Zeker van! Haha!

niet met je eens. Ook nummer 2 zijn respect kan je winnen. En als je dat eenmaal hebt gaat ie echt voor 200% voor je. Gedrag kan wél veranderen.

Glamourvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 15:28

Uhm, ik hou ook niet van zo een superlief paard dat zomaar alles voor je doet en alles pikt. Maar een steigerend paard vind ik nou ook weer niet je van het. Ertussenin zal dus ideaal zijn voor me, en dat heb ik gelukkig.

Mijn paard kan nukkig zijn, maar ook heel erg lief. En als ze al nukkig is, dan zal ze me er nooit expres afgooien.

Dus als ik echt zou moeten kiezen tussen deze 2...... dan zal ik kijken waar de klik mee is. Denk zelf de tweede Lachen

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 21:22

1, maar ik heb het geluk een paard t ehbben met een opvallend super mooi uiterlijk én een fantastisch karakter Haha!

Clarity

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 18:30

Met mijn ervaring nr 1, maar misschien zou ik later nummer 2 juist een uitdaging vinden (om hem/haar goed aan het werk te krijgen).

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 11:42

paard1, met een werkwillig karakter kan je veel trainen, ook deels de bewegingen.

Ik heb zelf een ong gelijk dier als 2 gehad, super dominant en als die iets niet wou onwijs in verzet, dit is echt niet alles. Dan ga ik liever voor het paard met mindere beweging, ik ben toch van het springen.. Als galop maar goed is.

Voor dressuur zou ik verder kijken en zoeken naar iets wat er tussen in zit.

loon_corr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 11:44

1, je kan je paard ook mooi maken.. regelmatig wassen, lekker poetsen.
met longeerwerk balkjes lopen kan je paard ook een anders beenwerk krijgen.
en de karakter gaat toch boven alles vind ik zelf. Bloos

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 11:50

Ik heb allebei meegemaakt en ik ga absoluut voor het minder bewegende dier met het super karakter want daar kun je nog best wel veel extra's uittoveren! Bovendien is het een uitdaging om de sterke punten van het mindere dier zodanig te ontwikkelen dat je best nog weleens wat zou kunnen gaan bereiken ermee.

Elke dag maar weer vechten voor mijn hobby? Nooit en nooit meer!

Heb zo n bloedmooi, absoluut onwijs bewegend paard gehad met echt een heel goed papier en het kreng wilde helemaal niets behalve steigeren en je eraf werken...nee hoor, nooit van mijn leven meer!

Erna kocht ik een merrie met een leuk papier, gewoon correct bewegen maar niet spectaculair, erg aansprekende uitstraling, goed papier en bovenal een super en cool karakter! Wat heb ik van dat paard genoten zeg (foto's onderaan in mijn profiel)...

Het paard dat ik nu nog steeds heb is trouwens een leuke combinatie van de twee extremen. Hij heeft een sterk maar werkwillig karakter, laat zich niet zomaar wat wijsmaken, is initiatiefrijk, vol humor en streken, mooi van lelijkheid en heeft geen papier maar beweegt bovengemiddeld...en tja...ik heb er toch echt heel veel mee gepresteerd...

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 13:33

Ik heb op dit moment alletwee en de afwisseling maakt dat ik er niet gek van wordt. Het ene moment is het fijn een paard te hebben dat nergens moeite mee heeft maar dat al je aandacht vergt en al je handigheid, maar je werkelijk kippevel bezorgt, het andere moment is het fijn een super brave te hebben die 100% inzet heeft maar niet rijdt als een limousine en waar je meer aan moet doen. Hangt van mn dag af.

GentleZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 22:50

Ik heb het allebei gehad, een súpermooie met, onder het zadel, een *** karakter en een normaal, ook erg mooie vind ik zelf Bloos maar niet net als die andere PROK goedgekeurd stermerrie, vader Gribaldi maar die heeft dus echt een super karakter, super werkwillig en doet echt zo erg d'r best. Veeel leuker en uiteindelijk wordt het plaatje veel mooier dan met een Gribaldi die allerlei rare houdingen aanneemt om onder het werk uit te komen. Lachen

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 12:25

Ik zou nr. 1 kiezen, al hou ik persoonlijk wel van mooie paarden Lachen

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 18:50

Zéeker nr 1!

Ik heb een pony die en werkwillig, maar soms ook een keer een bokje geeft.
Enn..
Met en uitstraling, maar ook wat stevig is. Tong uitsteken

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 10:43

Ik zou ook voor paard nummer 1 gaan, ik heb nu een paard die toevallig allebei heeft, maar ik vind het fijn als je lekker kan kroelen met jepaard. Lekker knuffelen en ook die het fijn vind om bij je te zijn. Hinniken enzo. Dat een paard niet zo mooi is maar wel prettig loopt, dat maakt om mij niet uit.