5 jarige meisje maakt haar eigen pony zadelmak (bitloos)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 5 jarige meisje maakt haar eigen pony zadelmak (bitloos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 22:10

Leuke foto's kijk als jij er steeds bijbent als je dochtertje rijdt,
dan is er volgens mij niets aan de hand.
OK dan! `
Ik reed vroeger met een oude joggingbroek, regenlaarzen (Dat dan wel)
en een strotouwtje....een lol dat we hebben gehad.
Fijn dat je dochtertje een eigen paardje heeft juist!

bispax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 06:54

Chiqa schreef:
Leuke foto's kijk als jij er steeds bijbent als je dochtertje rijdt,
dan is er volgens mij niets aan de hand.
OK dan! `
Ik reed vroeger met een oude joggingbroek, regenlaarzen (Dat dan wel)
en een strotouwtje....een lol dat we hebben gehad.
Fijn dat je dochtertje een eigen paardje heeft juist!

Haha! yep vroeger keek m`n niet zo nauw ...en toen hadden we geen anky spullentjes nodig om te rijden

alleen een leuke pony en dat was het Haha!

maar ik ben steeds erbij ...dat zal voorlopig altijd blijven want ik weet dat shetjes enorme trukkendoos hebben om de ruitertjes eraf te krijgen
Tong uitsteken

heb vroeger zelf de ervaringen op gedaan Haha!

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 08:06

Hahaha het was maar goed dat Bokt er in onze tijd nog niet was, 37 jaar geleden. Dan had deze foto helemaal voor een crash gezorgd Clown
Afbeelding
6 jaar oud en alleen maar genieten met de paardjes, een cap was voor de rijken, dat was sjiek, wij moesten het maar doen met onze kaplaarzen. En nee ik had geen onverantwoorde moeder, integendeel, maar zo was de tijd toen gewoon.

Blij dat we toen nog kind konden zijn, bomen klimmen, met rolschaatsen over hobbelige wegjes heen, schaafwonden die branden van de jodium, maar we konden tegen een stootje. Het was goed zo die jeugd. We leerden met vallen en opstaan.

Ik vindt het super wat deze moeder met haar dochter doet, alles is in opbouw, kind eerst op de grond leren omgaan met het paard, en nu in het zadel, fijn bitloos. Prima die fietshelm, voldoet echt wel, een smak van een wielrenner op het asfalt gaat ook niet zachtjes.
Ze doet het precies zoals ik het ook met mijn kids had gedaan als ze kleiner waren. Geniet van deze foto's. Zou haar graag over een paar jaar terug zien met Billy, denk dat we nog meer kunnen genieten.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 08:09

leuk !!!
helemaal rose...!!

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 08:13

Echte mannen dragen roze

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 09:40

[img]dat zal voorlopig altijd blijven want ik weet dat shetjes enorme trukkendoos hebben om de ruitertjes eraf te krijgen [/img]

idd Haha!

hoe ging die zin ook alweer

"als je alle truukjes van de shet kent , ken je alle paarden truukjes "

odifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 10:05

Afbeelding

Een schatige combi!! Haha!
TS doet al wat aan de kleding.
Maar is het niemand opgevallen dat wat op deze foto te zien is echt super gevaarlijk is? Gelijk toen ik deze foto zag was mijn eerste indruk "schattig" maar toen ik goed keek schrok ik me de pleuris! Het halstertouw hangst los!!!
Jemig, de pony hoeft maar naar voren te lopen, en ze maken dan samen een flinke koprol!! Of erger nog hij hoeft maar plots te schrikken en weg te draven..... Huilen Zou het niet willen zien wat er dan gebeurd!
Waarom zeg ik dit, het gevaar zit vaak in een klein hoekje, ik heb meegemaakt dat een paard over de kop sloeg en zijn nek brak Huilen Huilen om dat het schrok en viel over zijn halstertouw!

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 10:07

Als je nog beter kijkt... is de foto een beetje van onderaf genomen... zou de fotograaf niet gewoon het uiteinde van het touw in de hand hebben??

odifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 10:11

Ik hoop het!! Maar het touw hangt "strak" naar beneden, ik zie geen "kromming"of een bocht in het touw. TS zal het wel weten, heeft ze het touw vast, dan mijn excuses voor het plaatsen van de opmerking. En de combi? die blijft gewoon schattig!!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 10:15

Leuke foto's!
Pony ziet er braaf uit maar anders zal je zo'n klein meisje er ook vast niet opzetten.
Leuk dat roze!
Ik zie geen problemen, je ziet kinderen vaker rijden met fietshelmpjes en ze heeft toch gewoon laarzen met een hakje aan?
OK dan!

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 10:31

Mijn dochtertje van 3 bijna 4 heeft ook een roze cap en lijkt wel op deze, de cap van mijn dochtertje is een echte rijcap van casco en heb ik ook in de ruitershop gekocht. Ik vraag me dus af of dit een fietshelm is want hij lijkt veel op de casco.

Mijn dochter rijd ook gewoon met legging en wel met mini rijlaarsjes, ze hebben wel al rijbroekjes voor haar maatje maar 40 euro voor een rijbroekje die ik met 3 maanden weg kan gooien vind ik zonde van het geld. Een goede dikke legging volstaat ook. De rijlaarsjes heb ik expres wat groter gekocht en met een paar dikke sokken gaat het prima.

Ik zou mijn dochter nooit op een een onbeleerde pony zetten maar ieder maakt zijn eigen keuze, mijn dochter hobbelt op mijn leerpony van 29 die ik al 15 jaar in bezit heb, maar toch blijf ik altijd dicht in de buurt en heb ik mijn pony altijd aan een touw vast. Het blijven toch vluchtdieren.
Toch snap ik de Ts ook wel, het is nou eenmaal behoorlijk moeilijk om iemand te vinden die zo'n pony kan inrijden, je bent toch al snel te groot voor zo'n beestje, als de TS de pony vertrouwt en haar dochter goed begeleid is het niet zo'n heel groot probleem.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 10:38

Echt schattig dat zadel en hoofdstel ook haha een homo hengstje Haha!

Ik vind die kleren superlief ik had het vroeger ook maar ik had geen cap ik had een paardenstaard met roze elastiekjes Haha!

tijger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 11:23

heey
Ik vind echt dat jij heel erg veel beriekt met je paarden.
Verder vind ik het ook heel leuk dat je shakira Billy zelf laat inrijden. En gaat die straks ook met een schaap???
Dat roze echt super.
ik weet dat er al veel over gezegt is en dat een echte rijbroek in haar maat super duur is dus misschien kan je kijken voor een leging die zijn denk ik wel wat goedkoper.

Groetjes tijger

bispax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 11:30

odifix schreef:
Afbeelding

Maar is het niemand opgevallen dat wat op deze foto te zien is echt super gevaarlijk is? Gelijk toen ik deze foto zag was mijn eerste indruk "schattig" maar toen ik goed keek schrok ik me de pleuris! Het halstertouw hangst los!!!
Jemig, de pony hoeft maar naar voren te lopen, en ze maken dan samen een flinke koprol!! Of erger nog hij hoeft maar plots te schrikken en weg te draven..... Huilen Zou het niet willen zien wat er dan gebeurd!
Waarom zeg ik dit, het gevaar zit vaak in een klein hoekje, ik heb meegemaakt dat een paard over de kop sloeg en zijn nek brak Huilen Huilen om dat het schrok en viel over zijn halstertouw!

in gods naam Haha! nee ik hou het touw vast ik zit gehurkt en moest een stukkie vanaf staan anders kreeg ik ze niet helemaal erop Knipoog zodoende zit er geen boogje in het touw ...ik heb het strak in m`n handen tijdens het knippen Haha!

linda_walter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 11:33

wat staan ze leuk samen Haha!
grappige kleur zadel Haha!

bispax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 11:34

Amon_ schreef:
Hahaha het was maar goed dat Bokt er in onze tijd nog niet was, 37 jaar geleden. Dan had deze foto helemaal voor een crash gezorgd Clown
Afbeelding
6 jaar oud en alleen maar genieten met de paardjes, een cap was voor de rijken, dat was sjiek, wij moesten het maar doen met onze kaplaarzen. En nee ik had geen onverantwoorde moeder, integendeel, maar zo was de tijd toen gewoon.

Blij dat we toen nog kind konden zijn, bomen klimmen, met rolschaatsen over hobbelige wegjes heen, schaafwonden die branden van de jodium, maar we konden tegen een stootje. Het was goed zo die jeugd. We leerden met vallen en opstaan.

Ik vindt het super wat deze moeder met haar dochter doet, alles is in opbouw, kind eerst op de grond leren omgaan met het paard, en nu in het zadel, fijn bitloos. Prima die fietshelm, voldoet echt wel, een smak van een wielrenner op het asfalt gaat ook niet zachtjes.
Ze doet het precies zoals ik het ook met mijn kids had gedaan als ze kleiner waren. Geniet van deze foto's. Zou haar graag over een paar jaar terug zien met Billy, denk dat we nog meer kunnen genieten.

Haha! super gaaf die foto ...ik had vroeger ook zoiets aan ...en een zwart bonte shetje ...ik zal eens zoeken naar m`n oude foto`s

tja vroeger was dit ook normaal ...toen waren de paarden ook normaal en niet zo betutteld als nu ...ietsjes koud krijgen ze een deken om bij regen weer mogen niet naar buiten etc etc

nee geef maar de goede oude tijd maar Knipoog

bispax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 11:37

tijger schreef:
heey
Ik vind echt dat jij heel erg veel beriekt met je paarden.
Verder vind ik het ook heel leuk dat je shakira Billy zelf laat inrijden. En gaat die straks ook met een schaap???
Dat roze echt super.
ik weet dat er al veel over gezegt is en dat een echte rijbroek in haar maat super duur is dus misschien kan je kijken voor een leging die zijn denk ik wel wat goedkoper.

Groetjes tijger

thnx tijger ...tja een geschikt ruitertje is moeilijk te vinden ...billy is net 90 cm dus we mennen geregld zodat hij toch in beweging blijft en het sturen , halt houden leert Knipoog

Karinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 11:45

Geweldige foto,s, geweldig al dat roze en een geweldige combinatie.

Kortom. Ik vind het helemaal GEWELDIG! Haha!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 11:47

Ik ga er helemaal vanuit dat je er altijd zelf bij bent/blijft, zodat de ppny alles wel goed en consequent leert (anders wordt ie alsnog vervelend vrees ik), maar ik vind het supergoed van je dat je hem bitloos laat rijden (dat is ook je eigen stijl zag ik in je profiel Haha! ), zo kan ze nooit zijn mond pijn doen in elk geval! Je ziet vaak genoeg kleine knidjes op zo'n ponietje en dan vol in de teugels en aan het bit hangen, zooo zielig ...!

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 11:49

odifix schreef:

Jeetje, ben je serieus? ik dacht dat je een geintje maakte.... ik laat mijn paard zo vaak los staan als ik ff een foto wil maken. en ja, dan gaat hij wel eens op z'n touw staan Rolleyes dan voelt hij vanzelf weerstand als hij wil gaan lopen en dan lost hij het zelf op door een pas naar achter te doen...

TS, ziet er hardstikke leuk uit, volgens mij ga je nog veel plezier beleven aan deze mooi combinatie OK dan!

bispax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 12:43

thnx voor de leuke reacties Haha!

das waar een ongeluk zit in een klein hoekje ...ook al ben je zo voorzichtig Verdrietig

tijger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 13:04

een geschikt ruitertje is zeker moeilijk te vinden. maar jij hebt er gelukkig zelf een Knipoog.

bispax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 17:48

haha handig als je het zelf kunt maken he Tong uitsteken

Haha!

odifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 18:54

Citaat:
Ik hoop het!! Maar het touw hangt "strak" naar beneden, ik zie geen "kromming"of een bocht in het touw. TS zal het wel weten, heeft ze het touw vast, dan mijn excuses voor het plaatsen van de opmerking. En de combi? die blijft gewoon schattig!!

Ik zei al, mijn excuses, ik wil geen "rel' veroorzaken
Bloos

bispax Schreef
Citaat:
in gods naam nee ik hou het touw vast ik zit gehurkt en moest een stukkie vanaf staan anders kreeg ik ze niet helemaal erop zodoende zit er geen boogje in het touw ...ik heb het strak in m`n handen tijdens het knippen

Ik hoopte het Knipoog

bispax Schreef
Citaat:
das waar een ongeluk zit in een klein hoekje ...ook al ben je zo voorzichtig
thnx voor de leuke reacties Haha!

In een heeel klein hoekje!

Javayo schreef:
Citaat:
Jeetje, ben je serieus? ik dacht dat je een geintje maakte.... ik laat mijn paard zo vaak los staan als ik ff een foto wil maken. en ja, dan gaat hij wel eens op z'n touw staan dan voelt hij vanzelf weerstand als hij wil gaan lopen en dan lost hij het zelf op door een pas naar achter te doen...

Ja, ik ben heel serieus, ik heb het drama mee gemaakt, het paard stond ook los, het baasje stond te kletsen, het paard schrok van een stel eenden, sprong weg, eerst met zijn voet op het touw, was in paniek en wilde zich Lostrekken, dit ging niet en stapte naar achteren en galopeerde weg het touw sloeg tegen hem aan, hier doorraakte hij nog meer in paniek op een gegeven moment kwam het touw weer onder zijn voet hij struikelde hier over, sloeg over de kop en brak zijn nek!

Sindsdien halen wij nooit meer de paarden van de wei met een vastgeklikt halstertouw, doen alleen de onderkant er een kort stukje door, zodat we de paarden gelijk los kunnen maken als er paniek is. Een aantal weken geleden haalde mijn man het paard van de wei, gelukkig had hij niet het touw vastgeklikt, ze liep rustig mee niets aan de hand, plots kwam er een ruin aan die beet in haar kont, ze schrok en rende kei hard weg, moet er niet aan denken als het touw toen ook vast had gezeten Huilen

Misschien een lang verhaal en of topic, maar wilde het ff kwijt waarom ik zo reageerde

Marije88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 19:06

@ Ts. Ik had nog even een vraagje, waar heb jij die bandages vandaan? Zelf zorg ik ook voor een shet maar heb nog geen passende bandages voor hem gevonden.