mijn nieuwe aanwinst! 4jarige hengst(FerroXRolex)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: mijn nieuwe aanwinst! 4jarige hengst(FerroXRolex)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 09:59

CtjeLief schreef:
je moet een buigproef niet serieus nemen.. inderdaad uitgaan van de rontgenologische keuring.. jammer hoor, maar een wijs besluit..

Nou, ik vind het zowieso wel een goede zaak dat je zo'n buigproef kan laten doen.
Dan weet je toch (ook al is het niet aan een been/hoef te zien) dat er toch iets mee is. Maak een foto, en dan weet je het Knipoog
Maargoed, zo is het uiteraard bij mij gegaan. Ik kan nooit zeggen dat het zo ook bij iemand anders zou gaan. Ben allang blij dat het zo bij mij gelopen is Haha!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:32

ik vind dat ie voor een 4 jarige extreem lekker loopt!
echt een paard me veel potentie en dressuraanleg!
zijn uiterlijk zit hem zeker ook mee!

ik denk dat als hij word goed gekeurd dat je hier een heel fijn paard aan zult hebben waar je nog veel mee kunt gaan bereiken!

succes Haha!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:33

pre schreef:
ik vind dat ie voor een 4 jarige extreem lekker loopt!
echt een paard me veel potentie en dressuraanleg!
zijn uiterlijk zit hem zeker ook mee!

ik denk dat als hij word goed gekeurd dat je hier een heel fijn paard aan zult hebben waar je nog veel mee kunt gaan bereiken!

succes Haha!

hij is afgekeurd en ze neemt hem ook niet even lezen !! Bloos

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:51

veel paarden 'falen' bij de buigproef, zonder dat er medisch iets aan de hand is, daarom is de buigproef niet erg betrouwbaar. Het heeft vaak ook met conditie e.d. te maken. Een paard wat erg veel op stal staat, of weinig beweging krijgt zal slechter weglopen bij een buigproef, zonder dat dit hoeft te betekenen dat deze iets aan de benen/pezen of gewrichten o.i.d. heeft. Zo zijn er ook paarden die perfect weglopen bij de buigproef maar die toch wel degelijk een afwijking hebben. je kan het vergelijken bij een mens. hou maar eens een bep. tijd 1 been gevouwen en ren dan ineens weg, de een zal dat soepeler doen dan de ander, en toch hoeft dit niet te betekenen dat er iets mis is! daarom nooit een buigproef alleen doen, te onbetrouwbaar !

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 12:24

Een slotje ivm niet doorgaan van de aankoop en het is al een oud topic.