EmmaK schreef:wij hebben dat niet geleerd in de dressuur en heb op veel verschillende stallen en maneges gereden. Ik zeg ook niet dat het niet gaat lukken met mijn Quarter alleen ik weet gewoon dat reining wel heel erg moelijk kan worden met stoppen. en hoe krijg je zo'n paard goed op de achterhand te lopen... misschien weet jij dat??
ben nu veel rechte stukken aan het rijden maar ik kan hem in de galop niet goed naar beneden rijden hij trekt dan gewoon aan de teugels en gaat gigantisch op de voorhand lopen en ik kan dan niet goed blijven zitten omdat hij dan heel hoog opgooid
Loopt hij in stap en draf wel echt goed op de achterhand? Want als het in stap en draf niet goed is, hoef je de galop niet te proberen. Alle voorbereiding daarvoor doe je eerst in stap en daarna in draf. Stimuleren van achterbeengebruik (goed onder de massa zetten) kun je met oefeningen als schouder binnenwaarts, travers en aanverwante zaken. Steeds een achterbeen extra stimuleren om onder te zetten en het daarmee sterker en soepeler maken. Want je galop komt uit de kracht en soepelheid van de achterbenen.