Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
4 maandjes onder het zadel, moet nog vanalles leren, kan naar mijn mening ook zonder slof
alleen heb je wat meer tijd nodig. Weet niet meer wie het gezegt heeft na al die pagina's door te kijken maar ik zou ook mijn paard niet door haar in laten rijden. Het kan zijn doordat het foto's zijn maar vind je houding maar niks
Ik zeg niet dat mijn houding perfect is, maar als ik deze foto's zo zie heb je denk ik eerder zelf een lesje nodig als dat je les gaat staan geven Verder vind ik dat iedereen gk verdedigd, in andere topics blijven jullie ook doorzeuren over bijv slof gebruik (20 keer herhaling zeg maar) en in dit topic word dat gelijk verdegigd. ]
......... Ik rijd altijd jong spul, en dat is nou eenmaal niet bevordelijk voor je houding...... ik moet kunnen blijven zitten en das het belangrijkste
Op dit moment werken we er echter wel heel hard aan... omdat ik binnenkort een keer een acte de presance moet geven......
Ik weet dat je op een jong paard anders zit en dat het belangrijkste is dat je er op blijft zitten (wat nog weleens knap lastig kan zijn met zo'n jong dier.) maar mijn mening is dus dat ik het niet normaal vind om een paard dat 4 maanden onder zadel is (of een 3 jarige) al met slof te gaan rijden. holly schreef:Nu heb je zelf je paard ook weggebracht om te beleren, maar wat is nu precies het verschil? Van wat ik daarvan aan foto's heb gezien is dat ook niet 100% super hoor.
Verwacht jij misschien dat je er helemaal kaarsrecht op kan gaan zitten in zo'n korte tijd? Ik denk dat je het vanzelf wel zult ervaren dat dat niet altijd kan....
gijsenkim schreef:het is jouw mening, en dat is jouw goed recht.... nu maar hopen dat Kimmie, alias Dirk en misschien nog ook wel horselover het iig beter doen dan ik:D
fabienne schreef:Je hoeft toch niet perse zelf super geweldig te kunnen rijden, om toch goed les te kunnen geven! Het gaat erom dat je ziet, begrijpt en over kunt dragen!!!!!
Er zijn ook meer dan genoeg ruiters die super kunnen rijden, maar die voor geen meter kunnen lesgeven, omdat ze niks kunnen uitleggen of overdragen!
, maar het even bij longeer- er vrij werk houden. OF door iemand laten rijden die het wel zonder hulpmiddelen aankan, als je je dat kunt veroorloven.