I Present to you... Tiesto & Toronto

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 10:31

x
Laatst bijgewerkt door janna op 21-03-22 09:51, in het totaal 1 keer bewerkt

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 18:59

Ik heb ook een hele tijd mijn vorige jonge paard ingereden met slof, hing ook altijd los want nageeflijk liep hij toch wel. Maar die kon ook het bit tussen zijn kiezen pakken en hem peren. En dan had ik soms toch echt mijn slof als laatste redmiddel.
Bij het jonge paard wat ik momenteel heb gebruik ik geen slof, maar wel weer een halstertouw om zijn hals, deze is wat minder sterk en makkelijker om te trekken mocht het nodig zijn. Alleen kan deze zijn soepele lichaam nog wel eens tegen je gebruiken en heel goed bokken.

Ik vind het een beejte makkelijk om iemand naar beneden te halen omdat het op een foto 'lijkt' of dat de slof strak staat. De amazone heeft al uitgelegd waarom ze haar slof erom heeft hangen en ik denk dat je dat dan maar moet geloven. (Doe ik tenminste wel)
Ik vind het twee leuke paardjes en ben benieuwd hoe ze het gaan doen.

Dit was trouwens niet als kritiek of zo op wie dan ook bedoelt!!!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 21:24

Mijn mening is dat ik het niet nodig vind om bij zo'n jong paard al een slof te gaan gebruiken. 4 maandjes onder het zadel, moet nog vanalles leren, kan naar mijn mening ook zonder slof alleen heb je wat meer tijd nodig. Weet niet meer wie het gezegt heeft na al die pagina's door te kijken maar ik zou ook mijn paard niet door haar in laten rijden. Het kan zijn doordat het foto's zijn maar vind je houding maar niks Ik zeg niet dat mijn houding perfect is, maar als ik deze foto's zo zie heb je denk ik eerder zelf een lesje nodig als dat je les gaat staan geven Verder vind ik dat iedereen gk verdedigd, in andere topics blijven jullie ook doorzeuren over bijv slof gebruik (20 keer herhaling zeg maar) en in dit topic word dat gelijk verdegigd. ]

Dit is dus een mening en niet aanvallend bedoeld (voor iedereen het weer op gaat nemen voor gk)

verder vind ik het hele mooie paardjes en ben ik ook benieuwd hoe ze het verder gaan doen. Succes in elk geval ermee

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 21:29

misschien moet je toch maar de moeite nemen om het topic door te lezen Haha! Haha! Haha!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 21:32

wat denk je dat ik gedaan heb dan? wist alleen de naam niet meer wie dat geschreven had

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 21:35

Voor jou even opgezocht!

jess2130

in de dingen wat zij zegt kan ik me helemaal vinden! verder is het dus een mening meer niet

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 21:40

Dan snap ik je comentaar niet helemaal............ leg het eens uit? Wat is er mis met de slof bijvoorbeeld. Waar komt ie in.

In het topic is duidelijk uitgelegd door verschillende mensen dat het niet gaat om het gebruik van een slof, maar om HOE die gebruikt wordt

En dat mijn houding niet die is van een GP ruiter, klopt als een bus Haha! Haha! Haha!......... Ik rijd altijd jong spul, en dat is nou eenmaal niet bevordelijk voor je houding...... ik moet kunnen blijven zitten en das het belangrijkste Haha! Haha! Op dit moment werken we er echter wel heel hard aan... omdat ik binnenkort een keer een acte de presance moet geven......

Mijn lesgeven heeft niks met mijn houding te maken. Desnoods kan je dat aan mijn klanten vragen.... zitten er best veel op bokt.

En wat het inrijden van jouw paard betreft, vind ik niet erg hoor.... als jij vind dat ik niet goed genoeg ben voor jouw paard. Zolang Tyrza tevreden is, is dat voor mij belangrijker Haha! Haha! Haha!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 21:40

Nu heb je zelf je paard ook weggebracht om te beleren, maar wat is nu precies het verschil? Van wat ik daarvan aan foto's heb gezien is dat ook niet 100% super hoor.
Verwacht jij misschien dat je er helemaal kaarsrecht op kan gaan zitten in zo'n korte tijd? Ik denk dat je het vanzelf wel zult ervaren dat dat niet altijd kan....

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 21:49

Waarom gelijk een slof der om hangen? Er zijn genoeg mensen die problemen op kunnen lossen zonder slof dus waarom jij niet? Ik ben gewoon van mening dat rijden met een slof op een paard wat net onder het zadel is niet echt bevordelijk is (ook al gebruik je hem niet constant)
De momenten dat hij goed loopt zonder gebruik van slof OK dan! maar het is ook niet erg als er eens wat anders gebeurt (daar is hij immers jong voor) en hij niet meteen word begrenst door een slof (of andere hulpteugel) zoiets als martingaal vind ik dan wel kunnen daar kun je verder vrij weinig mee en je paard heeft genoeg bewegins vrijheid. De reden dat je hem gebruikt heb ik denk ik over heen gelezen Clown Ik weet dat je op een jong paard anders zit en dat het belangrijkste is dat je er op blijft zitten (wat nog weleens knap lastig kan zijn met zo'n jong dier.) maar mijn mening is dus dat ik het niet normaal vind om een paard dat 4 maanden onder zadel is (of een 3 jarige) al met slof te gaan rijden.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 21:50

Als je niet eens weet waarom de slof gebruikt wordt, kun je er ook geen oordeel over geven.
Ik zou er in dit geval ook absoluut een slof aanhangen, maar ja, ik heb het hele topic gelezen, dus ik weet waar ik over praat Tong uitsteken

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 21:51

Voor zover ik het begrepen heb hangt het ding er alleen maar om GK een beetje zekerder gevoel te geven, en tja, als hij dan af en toe nodig is, is het handig dat hij er aan hangt Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 21:52

het is jouw mening, en dat is jouw goed recht.... nu maar hopen dat Kimmie, alias Dirk en misschien nog ook wel horselover het iig beter doen dan ik Haha!:D Haha!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 21:54

holly schreef:
Nu heb je zelf je paard ook weggebracht om te beleren, maar wat is nu precies het verschil? Van wat ik daarvan aan foto's heb gezien is dat ook niet 100% super hoor.
Verwacht jij misschien dat je er helemaal kaarsrecht op kan gaan zitten in zo'n korte tijd? Ik denk dat je het vanzelf wel zult ervaren dat dat niet altijd kan....

Ik heb idd mijn paard weg gebracht zodat hij op de juiste manier word ingereden met iemand die heel erg veel ervaring daar mee heeft (vind ik dus een hele goede keuze voor mij en mijn paard)

van de foto's die ik van haar gehad heb en de fotos die ik van gk gezien heb zie ik toch wel degelijk verschil en niemand rijd 100 % super! je bent nooit oud genoeg om dingen bij te leren Lachen

En ik heb zelf al ervaren dat dat niet altijd kan. Ik zei ook het kan door de foto's komen

verder is het maar een mening, alleen meningen die mensen niet graag willen horen word altijd gelijk op ingehakt terwijl er bij een mening die wel positief is niet gereageerd word maar dat is verder off topic en gaat het hier niet om. Wens je in elk geval succes met die paardjes

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 21:55

Ik wens jou ook veel succes met de jouwe

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 21:56

Ik heb Kim verder leuk op foto's zien staan, kruipt op elk paard. Zonder cap, bodyprotector en slof, denk je dan dat ze al die veiligheid bij deze paarden voor de grap gebruikt? Verward

Dan daarbij is Tyrza zoet geweest met een hersenschudding (las ik dat goed?). Kim heeft het lef om op deze paarden te klimmen, ondanks dat ze weet dat er in 1 seconde verschil een laag vliegend project onder haar vandaan kan schieten. Toch is zij degene die het wil doen, zodat er straks fijn met deze paarden gewerkt kan worden.
Als ik heel eerlijk ben, zijn er niet zoveel mensen die vrijwillig op zo'n paard stappen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 21:58

gijsenkim schreef:
het is jouw mening, en dat is jouw goed recht.... nu maar hopen dat Kimmie, alias Dirk en misschien nog ook wel horselover het iig beter doen dan ik Haha!:D Haha!

Dat zijn volgens mij alleen maar gissingen maargoed.

Ik weet in elk geval zeker dat mijn paard niet met slof ingereden word maar op de juiste manier beleerd word (met geduld). En over een maandje (anderhalve maand) zullen we zien hoe ze het gedaan heeft Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 22:01

Precies.......... als jij dan ook een topic opent met fotos hoe het jou vergaat als ie 4 maanden onder het zadel is..... met 3 keer per week rijden. Dan zullen we ze even naast elkaar leggen en de boktkenners hun mening laten geven Haha! Haha!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:11

Wat nou Breitling, als jou paard zometeen helemaal niet mee wil werken en erg iritant is? Hoe denk jij dat iemand die jou paard moet inrijden dat aanpakt? Met lieve woordjes? Met snoepjes?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:14

Nee joh, ze roepen gewoon Hoooooo Paardje en dan stop hij zomaar

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:19

Das dus dat paard waar je over vertelde. Mooi beest. Zeg Kim zou zo'n vest mij ook helpen ?????.....Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 22:19

Serval schreef:
Das dus dat paard waar je over vertelde. Mooi beest. Zeg Kim zou zo'n vest mij ook helpen ?????.....Knipoog

Iig tussen de oren ............ het maakt mij een stuk zekerder Haha! Haha! Haha!

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 23:12

ik vind het leuke foto's
en ik heb dus inderdaad les van kim.
mijn mening?
ik ben zekerder geworden door kim.
en heb heel veel geleerd van haar.
ik ga dus ook samen met haar lotte beleren als het zover is.
dus dit is mijn mening.
kim ik zie je morgen Tong uitsteken

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 23:54

Je hoeft toch niet perse zelf super geweldig te kunnen rijden, om toch goed les te kunnen geven! Het gaat erom dat je ziet, begrijpt en over kunt dragen!!!!!

Er zijn ook meer dan genoeg ruiters die super kunnen rijden, maar die voor geen meter kunnen lesgeven, omdat ze niks kunnen uitleggen of overdragen!

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 23:57

Zeg Kim, kan je niet in die binnenbak zo'n touw aan het dak vastmaken zodat je mooi blijft hangen als je afgebokt wordt, zoals die acrobaten? Dan kan je mooi zonder slof, bp of cap rijden Clown

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 00:04

fabienne schreef:
Je hoeft toch niet perse zelf super geweldig te kunnen rijden, om toch goed les te kunnen geven! Het gaat erom dat je ziet, begrijpt en over kunt dragen!!!!!

Er zijn ook meer dan genoeg ruiters die super kunnen rijden, maar die voor geen meter kunnen lesgeven, omdat ze niks kunnen uitleggen of overdragen!

Exact. Ook geldt dit voor de mensen die commentaar leveren: Die hoeven het niet perse beter te kunnen, voordat zij commentaar mogen leveren.
Er is commentaar op het slof gebruik, of ie nou op de foto's los hangt of niet, dat wist Kim van tevoren, dat dat zou komen. Die mensen met het commentaar kunnen het niet perse beter, maar dat hoeft ook niet.
Best kans dat die bij zo'n paard er niet met slof op zouden gaan zitten, maar eerder voorlopig er nog NIET op gaan zitten , maar het even bij longeer- er vrij werk houden. OF door iemand laten rijden die het wel zonder hulpmiddelen aankan, als je je dat kunt veroorloven.