manubres schreef:Dat zeg ik ook helemaal niet. Ik zeg dat ik veel (top)ruiters dat wel zie doen en dat hypertonie van de halsspier niet hoort.
Bij het beleren moet je er van voor zoveel mogelijk afblijven (ik zeg niet per se losse teugel, maar geen tegenwerkende hand) en dat liet je in het eerste filmpje heel mooi zien. Bij je M proef zag ik niet dat je het paard bij elkaar reed door van voor vast te houden, dus dat zag er ook goed uit. En om nog een veer in je kont te steken: je zit er echt heel fijn op, niet te strak en heel mooi in balans en en met de beweging mee.
Wel ben ik benieuwd hoe dit paard liep in de Z? Want een paard dat zo groot beweegt lijkt me vrij moeilijk te verzamelen.
Nouja, ik weet nog discussies te herinneren waarin je wel opteerde dat het beste is er van voor volledig af te blijven. Dat ook een ontvangende hand niet gewenst was. Wellicht heb je die mening bijgesteld dan 
Er zijn echt heel veel ruiters zoals ik die echt oprecht proberen te leren goed paard te rijden. Dank voor je compliment. Dit paard is verkocht voor het Z liep. Heb hem een paard keer L en een paar keer M gestart.
Wie wil er nu iets delen?