paard doen afvallen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 19:18

Je hebt JUIST een doodbrave knol nodig die je leert ZITTEN en je BALANS te bewaren... dit misschien wel weken of maanden lang..... Je hebt een heel ander beeld van wat goed rijden is, dan de meeste posters in dit topic..... Het gaat werkelijk nergens over.... En ik geloof inderdaad ook niet dat nergens goede instructie te vinden is in jouw buurt.... Maar ik denk dat ik een vermoeden heb waarom je geen zin hebt in les: je zal dan ook aangesproken worden op dingen die je verbeteren moet en aangezien je niks aanneemt, zal dat te lastig voor je zijn....

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 19:19

en als iedereen leest weten ze ook dat ik op zoek ben naar instructie. Alleen is dat moeilijker dan ik zou willen.
Ik heb geen groot budget om aan lessen uit te geven dus hogere reiskosten dan leskosten wil ik al zeker vermijden.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 29-02-16 19:25, in het totaal 4 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 19:20

Art_Ificious schreef:
en als iedereen leest weten ze ook dat ik op zoek ben naar instructie. Alleen is dat moeilijker dan ik zou willen.
Ik heb geen groot budget om aan lessen uit te geven dus hogere reiskosten dan leskosten wil ik al zeker vermijden.

En voordat je dat geregeld hebt, zou ik ophouden met aanmodderen met dit paardje.....

Art_Ificious

Re: paard doen afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 19:25

Picasso, sorry maar ik had in de zomer les van een "vriendin" die zelf wel weet waar ze mee bezig is en wedstrijden op M niveau rijdt met haar fries. En ik aanvaarde haar tips. Door haar tips kreeg ik de haflinger ook netjes gereden.
Dus ik zou uw laatste woorden maar terugnemen als ik u was.
deze bedoel ik dan:
Maar ik denk dat ik een vermoeden heb waarom je geen zin hebt in les: je zal dan ook aangesproken worden op dingen die je verbeteren moet en aangezien je niks aanneemt, zal dat te lastig voor je zijn....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 19:27

Ik neem niks terug: vind dat je dom bezig bent en slecht openstaat voor kritiek, die overigens in eerste instantie goed bedoeld was. Het zijn jouw eigen reacties waardoor er irritatie en ongeloof ontstaat bij veel posters in dit topic, waaronder ik. Ik heb me al redelijk vaak verbaasd over de manier waarop je risico's neemt en geen inzicht toont in je eigen kunnen.... Je opent een topic met de bedoeling om tips te krijgen toch? Lees je eigen topics eens terug; zie jij ook een zelfde soort patroon ontstaan in reacties van jou en anderen???? Vereist wel wat zelfkritiek....

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 19:43

Art_Ificious schreef:
maar er staat niet dat het rijden perfect is. En als eerder vermeld, bij het ene paard gaat het beter dan bij het andere.
De Haflinger heb ik dit jaar ook niet meer gereden en aan zijn reactie in de wei te merken (dreigen als ik hem wil wegsturen) zal hij als ik hem weer zou rijden ook niet mak blijven maar mij in het begin ook weer uittesten.

EN ik weet heus hoe ik moet halthouden. Heb het verschillende keren gedaan op de juiste manier voor het vallen. Dat ik wel rechtop kan zitten na de val wil niet zeggen dat ik dan ook geen pijn had.

Ik ben ook nog aan het zoeken wat de juiste beugellengte is voor mijn steigbeugels. Het ene moment lijken ze te kort het andere weer te lang waardoor ik ook verkramp in mijn beenspieren.

Nee, wel dat je goed kan rijden. En daar ben je toch ook echt nog niet, je mist zelfs de basis. Nu maak je er weer van dat je niet zegt dat je perfect rijd! Steeds weer verdraaien van woorden, iets andere termen gebruiken et voila: wij zijn de schuldige, wij lezen niet goed. Nee meid, net zoals met het paardrijden ga je zelf de fout in, niet de ander. Wij lezen prima, wij vinden gewoon dat je les NODIG hebt. Je kan zeggen wat je wil, maar hoe meer je zegt, hoe meer je dat bewijst ipv wat jij wil bereiken, namelijk dat wij vinden dat je prima rijd. Aint gonna happen.
Het halthouden....ik betrap je op onwaarheid, je zegt niks over dat je idd niet duidelijk was oid, neeee gelijk weer in de verdediging. Je had het over het afsteigen, niet het halthouden. Je zegt dat wij moeten lezen maar zegt het zelf dus verkeerd. Daar wijs ik je op en wat doe je? Daar ga je juist niet op in, je gaat weer benadrukken dat je het heus wel weet hoe het moet maar nu door blablabla even fout ging. En er komt weeeeer een excuus bij. Als je verkrampte beenspieren krijgt van de lengte van beugels, ben je fysiek niet in staat goed te rijden. Dus stap maar af en ga eerst je eigen lijf trainen.
Maar ik vraag me serieus af waarom je tijdens het stappen wel rechtop kan zitten (met pijn dan) en bij het halthouden ineens zo voorover gaat en benen naar achter doet. Waarom doe je dat? Toevallig net tijdens het halthouden meer pijn? Hoe moet ik dat zien? JUIST tijdens het halthouden zou je rechtop moeten blijven. Dat punt mis je gewoon weer omdat je te druk bent met jezelf verdedigen...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 19:50

Art_Ificious schreef:
Ik ga akkoord dat ik idd nog niet goed kan zitten, sturen en tempo terugnemen op de juiste manier.
MAAR nog maar eens... de laatste halthouden die je ziet was idd voorover maar door pijn in mijn heup na het vallen. Hoe vaak moet ik dit nog melden voor jullie dat eindelijk willen aannemen??

Ik kan me voorstellen dat je behoorlijk pijn hebt als je een flinke klapper hebt gemaakt, heel vervelend.
Maar..... sinds wanneer laten we paarden halthouden door hard aan de teugels te trekken dan? Dat is toch niet ineens gerechtvaardigd omdat je heup zeer doet? Zo werkt het toch sowieso niet?
Ik denk dat als jij zo'n pijn hebt in je heup je even niet moet rijden. Eerst zelf herstellen, dan weer erop.
Je kan niet denken dat je een paard kan trainen, terwijl je zelf niet lekker mee kan doen omdat je lijf zeer doet. Dat is net als in de finale van een danswedstrijd met een zere heup een dans uit willen voeren die compleet mislukt en dan wel de hoofdprijs willen eisen 'want je had tenslotte een zere heup, maar je kan het eigenlijk wel heel goed'.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 20:24

Art_Ificious schreef:

Zo moeilijk dat je in twee !!! jaar tijd nog steeds niemand hebt? Je roept sowieso vanaf maart 2014 dat je les gaat zoeken namelijk. Dit heb ik ff terug gezocht in je berichten.
Geef nou toch gewoon eens toe dat je geen les wil, tenzij het gratis/goedkoop en makkelijk gaat. Want je had echt allang les kunnen hebben, je had jezelf al flink kunnen verbeteren waardoor de meeste problemen waar je tegenaan loopt niet meer zouden gebeuren. Maar je blijft roepen dat je les wil maar blablabla. In 2 jaar moet je echt wel iets kunnen vinden. In 2 dagen ook trouwens.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 20:33

En in de zomer had ik ook les van die vriendin op de haflinger. Maar door omstandigheden is zij ontfriend anders had ik nu nog les van haar.

Maar bon, ik stop met reageren en updates plaatsen.
Goede updattes worden als ongeloofwaardig bekeken
negatieve waarbij ik zelf al vermeld dat IK fout was worden toch nog extra in de spotlights gezet.

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 20:37

Je wilt niet op een makkelijk paard want dat is saai, maar als het spannend word ga je gillen uit angst... misschien is saai dan nog niet zo'n slechte optie.

Het is overduidelijk dat je graag met Dante verder wilt. Ik wil je sterk aanraden om met Dante privéles te nemen, dan kunnen jullie als combi groeien en krijg je gericht tips en oefeningen. Ga in gesprek met je kennissen, laat ze desnoods de filmpjes zien of dit topic zien en vertel dat het echt van belang is dat je les neemt met Dante. Voor het extra vertrouwen van een vreemde op hun locatie kun je ook vragen of je een keer een les van een andere leerling van jouw instructeur mag bijwonen, zo kun je gelijk zien of de manier van lesgeven jou aanspreekt, want dan leer je tenslotte het meest.
Je hoeft ook niet een jaar lang elke week te lessen, je kunt ook om de week of eens in de 3 weken lessen, dan heb je tussendoor tijd om te oefenen en dan is het ook goedkoper. 1 keer in de week op de manege lessen is 15 euro? Stel dat je 1 keer in de 2 weken lest dan heb je al 30 euro budget per les en 1 keer per 3 weken zelfs 45 euro per les, dan is er echt wel ruimte voor reiskosten. Je kunt soms ook reiskosten delen met andere lessers uit de omgeving. Er is van alles mogelijk, ipv een uur is 3 kwartier vaak ook al genoeg of later zelfs een half uurtje als je zelf in en uitstapt. Allemaal mogelijkheden om het iets betaalbaarder te houden, maar GA WEL LESSEN!
Film je lessen, schrijf op wat je geleerd hebt en lees dit terug voordat je op Dante stapt zodat de aanwijzing vers in je hoofd zitten, vraag ook om "huiswerk" wat je met je paard kan doen, zijn zomaar wat tips om extra veel uit je les te halen waardoor het het geld zeker waard is.

Ik ben echt enorm benieuwd hoe oud je bent ts

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 20:37

Jaa ben het met zwerte eens,

Ik had ook genoeg mensen die intresse hadden. En er is na twee weken? Iemand al langs gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 20:38

Art_Ificious schreef:
En in de zomer had ik ook les van die vriendin op de haflinger. Maar door omstandigheden is zij ontfriend anders had ik nu nog les van haar.

Ontvriend? Laat me raden: ze had kritiek op iets? >;)

Marijke, serieus.... neem les, doe niet zo dom en laat je helpen door mensen die veel praktijkervaring hebben.... Het zal de investering waard zijn als je tenminste bereid bent er voor open te staan.... Stop met aanmodderen en ga werken aan je rijkunsten op de manege.

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 20:42

verbaast me niks, je zou al voor minder bij jou uit de buurt blijven.

Art_Ificious schreef:

negatieve waarbij ik zelf al vermeld dat IK fout was worden toch nog extra in de spotlights gezet.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 20:44

Art_Ificious schreef:

Hmmm hoeveel weken ga je dat nu volhouden dan? Zo eindigen namelijk meer topics van je. Mensen zeggen niet wat jij wil horen en met de tussenstappen die ik al eerder heb beschreven eindigt het in mensen die opgeven of jij die zo reageert.
Het enige waarvan je hebt gezegd dat je fout was, was in het opstijgen terwijl ze liep. Er zijn nog tig dingen benoemd, veel discussies gestart, maar je reageert er gewoon niet op of verdedigt alleen maar.
Maar ok, na een dik jaar zoeken heb je dus 'les' gekregen van een vriendin, wat heeeeel wat anders is dan echt goed les. Dat proberen we je duidelijk te maken. Je hebt zelf weleens gezegd dat je nooit echt les hebt gehad en je hebt dat dus ook nooit ervaren. Een vriendin die wat tips geeft is heel wat anders.
Ik heb ook uitgelegd waarom ik je goede updates ongeloofwaardig vind. Ben je ook niet op in gegaan, je blijft wel klagen dat we dat vinden. Verander je eigen gedrag, dan kunnen wij je updates ook geloven. Blijf doorgaan met draaien, smoesjes verzinnen en liegen, en je krijgt gewoon elke keer hetzelfde. Het is aan jezelf om dit anders te laten verlopen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 20:46

Voor Harleys en je eigen bestwil, neem goede les en zorg dat je het arme beest dadelijk niet door de bak rommelt. Met een beetje pech is hij niet zo lief als Dante en komen er heel nare ongelukken van.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 20:49

Als er niets veranderd word je snel voorpaginanieuws. Je kan gewoon wachten op ongelukken op deze manier.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 21:28

Picasso schreef:
Art_Ificious schreef:

Ontvriend? Laat me raden: ze had kritiek op iets? >;)

Marijke, serieus.... neem les, doe niet zo dom en laat je helpen door mensen die veel praktijkervaring hebben.... Het zal de investering waard zijn als je tenminste bereid bent er voor open te staan.... Stop met aanmodderen en ga werken aan je rijkunsten op de manege.

nee zij heeft ervoor gezorgd dat ik impulsief besliste om bij mijn vriend weg te gaan en een relatie aan te gaan met een ander in een periode dat ik makkelijk beïnvloedbaar was. Ik ben teruggegaan naar mijn vriend en zij neemt me dat héél erg kwalijk dat ik haar kameraad laat "stikken".

Zo that's it for me now. Bye bokkers

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 21:43

ok bye , bye
en als je nog eens aandacht zoekt, heel leuk gedaan hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 21:52

Marijke... jij alleen bent verantwoordelijk voor jouw eigen beslissingen. Dat kan je een ander niet aanrekenen. Grow up!

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 01:58

Bokkers zijn alleen zo hard voor je omdat ze niet dalijk erachter willen komen dat je je het ziekenhuis (of zelfs erger) in hebt gereden! Je bent nu gewoonweg gevaarlijk bezig.
Laat je alsjeblieft door iemand helpen, want dit is voor zowel het paard als voor jou geen lol meer..

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 10:09

Lieve bokkers, ik heb mij lang afzijdig gehouden maar inmiddels wil ik even waarschuwen:

Kijk even op haar Facebook (heeft ze zelf de vorige pagina gepost).

Filmpjes van springen met Dante (volledig onverantwoordelijk, hangt bijna in de omheining na een sprong, gaat hard en ongecontroleerd enz)
Filmpjes en berichten over Harley die al in december wordt gelongeerd. Heeft al een zadel op gehad enz enz (dier is nog geen 3 jaar)

En baseer daar je adviezen op. Want veel van wat hier wordt gezegd, ook in vorige topics, wordt volledig genegeerd. Ieder zijn goed recht maar daardoor kunnen veel Bokkers zich veel tekst hier besparen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 10:16

MarliesV schreef:
Filmpjes en berichten over Harley die al in december wordt gelongeerd. Heeft al een zadel op gehad enz enz (dier is nog geen 3 jaar)

Hier is ze heel open over, dit kun je ook gewoon op bokt lezen. Dat hoeft niet heel 'stiekem' via een facebookaccount.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 10:20

Goof schreef:
MarliesV schreef:

Hier is ze heel open over, dit kun je ook gewoon op bokt lezen. Dat hoeft niet heel 'stiekem' via een facebookaccount.

Ik doe niets stiekem Goof. Dan had ik het ook niet in dit topic gepost.
Je trekt nu wat uit z'n verband.
Ga niet tig pagina's op Bokt doorspitten om dat te zoeken in haar berichten als het open en bloot te lezen is op Facebook.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 10:42

je geeft aan dat je op die 'makke' knol niets leert..

sorry, maar als je eraf vallen of een verschietend paard iets vind om van te leren, dat is gewoon vragen om moeilijkheden..

ik heb nu een tweetal filmpjes beken met dat 'makke' paard.

Dat is gewoon een braaf dier dat je fouten vergeeft.. Een ideale pony om als beginner mee te leren.
Want hij loopt daar helemaal niet netjes zijn voltes. Stelling en buiging ontbreekt, je knijpt in zijn rug door met je bovenbenen te klemmen.. Maar de pony verdraagt het een loopt netjes zijn rondje af. Netjes als in, zonder ervandoor te gaan of te protesteren tegen het geknijp.

Daarbovenop kun je blijkbaar op die pony je balans beter houden, waardoor het eenvoudiger is om goed op je houding te letten en daar hard aan te werken. ook kun je je filmpjes nakijken en goed zien dat er weinig stelling en buiging is en vandaaruit weer verder gaan.. Ja hij loopt braaf een volte, maar kun je ook met je handen los dan op de volte met een S van hand veranderen? dat denk ik niet.. dus zo makkelijk stuur je hem nu ook weer niet rond.

Tot slot, je geeft aan dat je manegelessen niets vind omdat die pony's allemaal braaf doen wat de instructrice zegt.. Daar blijkt toch uit dat je het beginnersniveau nog lang niet ontstegen bent?

Want waarom laat je een pony aandraven, stoppen, of aangaloperen op de stem van de instructeur.. Zodra een instructeur het meld, mag de pony helemaal niets doen, maar gewoon doorlopen totdat jij anders beslist.. Je moet juist zorgen dat de pony NIET doet wat de instructrice zegt, dan ben je zelfstandig aan het rijden.

dat een pony zelf zijn schouder recht plaatst als de instructrice aankomt lopen omdat hij naar binnen valt. dat moet je zien als een bonus bijvoorbeeld. ook al ken je de hulpen zelf nog niet goed, je leert dan onbewust wel hoe het aan moet voelen.

ik vind het zelf heel raar dat je vind dat je meer leert van een pony waar je afvliegt, die niet snapt wat je bedoelt en waar je gewoon niet goed mee klikt, dan van behoorlijke les op een pony die je je fouten binnen de perken vergeeft en je laat rijden, waardoor je kilometers kunt maken waar je van leert.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 11:20

Mijn laatste reactie:
mijn vriend heeft alles gelezen en heeft gisteravond zelf nog tegen mij gezegd dat groepsles niks is (hij was erbij toen ik die vreemde proefles gedaan heb), daar leer je niet goed van. Ik moet dus privéles nemen, hij heeft ook aan een jobstudent van hem gevraagd (die paardrijd en wedstrijden rijdt) of zij mij les kan geven, en dat wil zij wel.

elenaMM77, op sommige paarden kan ik mijn balans en zit wel beter houden omdat hun gangen vlakker zijn (gooien minder hoog op). Ergens heb ik nog een filmpje waar ik haar tussen de balken door stuur zonder handen. Dus sturen kon ik dat paard zeker wel, anders zou ze nooit op neckrope over een hindernisje gegaan zijn, ik moest haar leren springen voor mijn A brevet en dat springen heeft ze veel geweigerd gehad. Echter werd ze verkocht en vond ik haar ook te oud om intensief te berijden (lees 70cm hindernis springen). Ze kreeg na een keer dat ik iets intensiever dressuur trainde met meer galop namelijk ook een bloedneusje. Dus mocht ik een ander paard rijden. Echter met haar niet meer zo veel kunnen oefenen want een ander meisje reed er ook mee en reed voornamelijk westerngericht wat bij dat paard veel beter ging dan dressuurmatig rijden, waardoor mijn brevet ook niet perfect ging.
Maar dat paard had ook echt een zalige galop in 3 tempo's die ik makkelijk kon uitzitten.

Wat ik wil zeggen: mijn balans is dus een beetje afhankelijk van hoe het paard beweegt. En Dante beweegt "vreemd" waarschijnlijk doordat zij overbouwd is.