Slofteugel, waarom??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:35

Lielle"]
[quote="Aqua8horse"][quote="runningkawa schreef:
Citaat:
Dat voel je toch zelf wel aan je paard?
En ik krijg de bevestiging van de mensen die ik les geef of help omdat hun paarden zo verbeteren op zeer korte termijn.. Daar heb ik dus geen wedstrijd voor nodig

Als ik een beginner les ga geven, die nog nooit deugelijke les heeft genoten (lees maar eens hier op bokt, hoeveel er gewoon trekles krijgen) dan kan ik die ook verbeteren.
En dat is niet eens moeilijk dan.
Maar met "mijn" metode een ZZ-L ruiter verbeteren is toch wat anders.
Als dat lukt kun je pas zeggen dat je echt kunt verbeteren.
Want elke manege knol met ruiter zijn te verbeteren.

Ik heb inderdaad een ZZ-L amazone verbeterd!
[/quote]

met en in wat? Breien? Rijst koken?

Als we dan toch gaan observeren, ga ik echt mierecopuleren Knipoog
[/quote]

Dan krijg je nu van mij de hartelijke groeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:36

Aqua8horse"]
[quote="runningkawa schreef:
Heb je dan leuke foto's van die ZZ-l amazone in een leuk appuyement, verzameling enz enz.

Nee, maar er waren wel 2 mensen van bokt bij misschien kan je hun vragen wat ze gezien hebben.
[/quote]
Ik merk dat vele van bokt in een paard dat wat pootjes optilt een paiffe word gezien, of 1 die traag draaft verzameling zien, dus daar hecht ik ook geen waarde aan, bij vele bokkers in wat ze bij jou gezien hebben.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:36

Wat zijn jullie nu werkelijk aan het doen? Nu vertel ik iets wat jullie graag willen horen en trekken jullie dat weer in twijfel? Waarom toch?
Omdat ik nu toch beter lijk als jullie gedacht hadden? Kom op wees dan nu ook sportief!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:38

Nee, juist niet beter, want met elke bericht vind ik et minder geloofwaardig worden Lachen
Of is dat het verkeerde antwoord.

Ff terug komend op de slof, ik train zonder, ben ik nu wel weer geloofwaardig Lachen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:38

Lovely schreef:
[
Met lezen heb ik totaal geen moeite. Maar als jij het normaal vindt om een paard iets te laten doen wat die eigenlijk niet kan (in t algemeen he), waarom zou je dat dan niet met je eigen paard doen?? Als het zo vanzelfsprekend is, waarom zou je het dan zelf niet doen?
[/quote]

sja, jij kunt die dingen zo te zien niet van elkaar los koppelen. Ik wel. Ik kan praten in z'n algemeen, en ook voor mezelf. En dat kan wel eens van elkaar verschillen. Ik signaleer wel eens dingen waar ik het niet mee eens ben.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:41

Aqua8horse schreef:
Wat zijn jullie nu werkelijk aan het doen? Nu vertel ik iets wat jullie graag willen horen en trekken jullie dat weer in twijfel? Waarom toch?
Omdat ik nu toch beter lijk als jullie gedacht hadden? Kom op wees dan nu ook sportief!

Dus als jij zegt dat je een amazone verbetert hebt, moet ik dat onmiddellijk geloven. Dat is toch veel te vaag?

Wat wij aan het doen zijn? Een saaie vrijdagmorgen beetje opleuken Tong uitsteken

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:41

runningkawa"]
[quote="Aqua8horse"][quote="runningkawa schreef:
Heb je dan leuke foto's van die ZZ-l amazone in een leuk appuyement, verzameling enz enz.

Nee, maar er waren wel 2 mensen van bokt bij misschien kan je hun vragen wat ze gezien hebben.
[/quote]
Ik merk dat vele van bokt in een paard dat wat pootjes optilt een paiffe word gezien, of 1 die traag draaft verzameling zien, dus daar hecht ik ook geen waarde aan, bij vele bokkers in wat ze bij jou gezien hebben.
[/quote]

Prima toch Kawa?
Eerst stel je dat je goed bent als je met je methode een ZZ-L amazone kan verneteren. Dan zeg ik dat dat gebeurd is. Vervolgens moeten er bewijzen komen. Foto's heb ik niet en die amazone zit niet op bokt. Die andere bokkers schatten jullie kennelijk ook laag in.........dus ik vind het wel welletjes met jullie! Julllie willen gewoon niets aanemen en geloven. Met dit soort argumentatie en houdingen vind ik het helemaal niet erg dat zulke mensen het niet willen aannemen. Die schat ik dus naar waarde in, want zo de waard is vertrouwt hij zijn gasten. Psychologisch zit hier veel voer in wat voor mij een hoop duidelijk maakt.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:43

a8h schreef:
Julllie willen gewoon niets aanemen en geloven.

dat wil ik best, maar niet zomaar op je blauwe (;)) ogen. Dan roep ik ook dat ik thuis een parcours van 1.40 spring, kom maar kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:44

Ik vind het prima dat jij mensen verbeterd, echt waar.
Maar ik ga idd niet alles meteen geloven, doe jij ook niet van ons, dus daar staan we gelijk. Lachen

En idd sommige bokkers acht ik niet hoog, andere wel Lachen

en ik heb al eens vaker gezegt, voordat ik naar de andere kant van NL reis, wil ik wat meer "bewijs" zien.
Logisch toch?
En tot nu toe zijn er alleen woorden dat je dat gedaan hebt, maar nergens kun je dat terug vinden in klassering, mensen die goed over je spreken omdat ze les bij je hebben gevolgd (op 2 beginnertje na)
Als jij zo overduidelijk goed bent, dan is je naam in de kleine paardenwereld zo heel groot.
En dat mis ik nog steeds.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:44

Lielle"]
[quote="Aqua8horse"][quote="Lielle schreef:
wat moet ik begrijpend lezen? Ik vraag om een foto en jij nodigt me uit (bij jou thuis, neem ik dan even aan. Of moet ik daar foto's komen kijken?).

Als je begrijpend had gelezen, zou je snappen dat ik dus niets heb met een foto. Om inzicht te krijgen vind ik het noodzakelijk om het "live" te zien. En ik ben echt geen hondje die op commando dingen doet als ik van mening ben dat de waarde van het onderwerp daarin niet tot uiting komt.
[/quote]
maar de vraag was niet of jij iets hebt met een foto, maar of ik er iets mee heb. Over begrijpend lezen gesproken. En dat je geen hondje bent is inmiddels wel duidelijk Haha!
[/quote]

Fijn dat er in ieder geval iets duidelijk!
Ik ben degene die iets moet aantonen in jullie ogen, mag ik dan zelf bepalen wat beste is om het zo goed en zo duidelijk mogelijk over te laten komen? En dat jij iets hebt met een foto is mooi, maar voor mij niet mooi genoeg.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:46

Ik wil best iets aannemen, maar niet zo klakkeloos.

Als ik zeg:
"Ik heb een paard met potentie voor de zware dressuur"
dan geloof je mij dus wel?

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:46

Lielle"]
[quote="a8h schreef:
Julllie willen gewoon niets aanemen en geloven.

dat wil ik best, maar niet zomaar op je blauwe (;)) ogen. Dan roep ik ook dat ik thuis een parcours van 1.40 spring, kom maar kijken.
[/quote]

Dat mag alleen je moet me nu nog warm maken om ook geinteresseerd te zijn. Ik vind het namelijk prima en het interesseert me niet of je het nu werkelijk kan of niet. Je houdt ten slotte alleen jezelf maar voor de gek.
En voor dat soort dingen ben ik te nuchter.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:47

oh, en ik heb er een met potentie voor de internationale springsport

en dat is nog waar ook Knipoog

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:47

Flinke discussie is dit geworden Verward. Een ding viel mij weer eens op in de uitspraken van onze revolutionaire trainer Aqua, dat je geen wedstrijden hoeft te rijden om goed te rijden. Met daarbij de eigen conclusie van Aqua dat hij/zij dus goed rijdt. Mag ik vragen van wie jij dan zelf les hebt? Want hoe kun je maatstaven dat je goed rijdt als je geen wedstrijden rijdt? Dan moet je nl. iemand op de grond hebben staan die jou helpt en je vertelt dat het goed of slecht gaat. Zelf kun je dat niet beoordelen op een paard, dat kan iedere simpele boerenl*l je vertellen!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:48

essie79 schreef:

Als ik zeg:

Ja, waarom niet. Het is toch dom om dat te beweren als het helemaal niet zo is?
Daar heb je mij overigens niet mee alleen jezelf. Je gaat immers af als blijkt dat het niet zo is.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:49

Lielle schreef:

Dat is geweldig voor je, wees er blij mee!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:50

eerlijk gezegd A8H, kan het mij totaal niet boeien of je me al of niet gelooft, en bovendien weet ik van mezelf dat het dus NIET waar is (maar de opmerking hierboven wel Knipoog) Maar bijna al jouw berichten stralen een zendingsdrang en bekeringsdrift (tegen de slof, voor revolutionair rijden, etc) uit, dat het op MIJ overkomt dat je het wel belangrijk vinden dat anderen jou geloven. Dus overtuig mij maar waarom ik moet komen kijken in Creil (waar the hell ligt dat trouwens?).

En nuchter, nee, dat woord zou IK niet kiezen om jou te beschrijven.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:50

Anoukie schreef:
Flinke discussie is dit geworden Verward. Een ding viel mij weer eens op in de uitspraken van onze revolutionaire trainer Aqua, dat je geen wedstrijden hoeft te rijden om goed te rijden. Met daarbij de eigen conclusie van Aqua dat hij/zij dus goed rijdt. Mag ik vragen van wie jij dan zelf les hebt? Want hoe kun je maatstaven dat je goed rijdt als je geen wedstrijden rijdt? Dan moet je nl. iemand op de grond hebben staan die jou helpt en je vertelt dat het goed of slecht gaat. Zelf kun je dat niet beoordelen op een paard, dat kan iedere simpele boerenl*l je vertellen!

In eerste instantie kijken en voelen aan je paard.
Daarnaast van de (deskundige) mensen die mij en het paard zien rijden of hebben zien rijden. Zo simpel is dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:52

Emile Hendrix heeft mij ook eens gezegd dat hij het knap vond hoe ik mijn niet makkelijk paard rond kreeg in het parcours, dus deskundige man.
Maar om dan maar te noemen dat revolutionair ben en ow zo goed, nee, dat zou ik niet durven.

Lielle

Aqua8horse"]
[quote="Lielle schreef:

Dat is geweldig voor je, wees er blij mee!
[/quote]
dat zijn we ook, ik ben supertrots op onze Raimaer. Hier staan wat foto's van haar: ([HAW] basculeren - springtechniek
de eerste drie). Daaronder staat haar moeder, die als groene 3-jarige bij ons is gekomen en dus idd in de internationale springsport is uitgebracht.

ibikus

Ik heb voor een tijdje terug foto's gezien van Maaike terwijl ze in Creil was,
ik persoonlijk vond dat (NIETS TEN NADELE VAN MAAIKE!) geen fijn beeld.

Jij zal ze waarschijnlijk ook gezien hebben A8H,
wat vond jij van die foto's?

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:53

Wie is er voor jou dan zo deskundig??? Kijken kun je niet op je paard, dat moet een paar ogen aan de grond voor je doen. Dus nogmaals, wie zijn dan jouw deskundigen en wie geeft jou les???

Want jij hult je in vaagheid en ik vertik het om zo maar iets van je aan te nemen zonder dat jij het kunt onderbouwen. Dat eis je immers ook vanons, dus niet meer dan logisch wij ook van jou!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:54

Anoukie schreef:
Een ding viel mij weer eens op in de uitspraken van onze revolutionaire trainer Aqua, dat je geen wedstrijden hoeft te rijden om goed te rijden. Met daarbij de eigen conclusie van Aqua dat hij/zij dus goed rijdt.

Nou snap ik het! Ik stop acuut met wedstrijden, dan kan ik tenminste goed rijden.

*geintje*
Laatst bijgewerkt door Lielle op 21-11-03 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:54

Aqua8horse"]
[quote="essie79 schreef:

Als ik zeg:

Ja, waarom niet. Het is toch dom om dat te beweren als het helemaal niet zo is?
Daar heb je mij overigens niet mee alleen jezelf. Je gaat immers af als blijkt dat het niet zo is.
[/quote]

Waarom niet?
Omdat ik dat soort uitspraken meestal met een hele grote korrel zout neem. Ik kan namelijk altijd blijven zeggen dat hij potentie heeft, dat het er niet uitkomt kan ik een heleboel excuses voor verzinnen.
Iedereen vind zijn paard nu eenmaal beter dan een ander, anders had je hem niet gekocht. Niemand gaat namelijk zijn eigen paard afkraken.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:55

Lielle schreef:
eerlijk gezegd A8H, kan het mij totaal niet boeien of je me al of niet gelooft, en bovendien weet ik van mezelf dat het dus NIET waar is (maar de opmerking hierboven wel Knipoog) Maar bijna al jouw berichten stralen een zendingsdrang en bekeringsdrift (tegen de slof, voor revolutionair rijden, etc) uit, dat het op MIJ overkomt dat je het wel belangrijk vinden dat anderen jou geloven. Dus overtuig mij maar waarom ik moet komen kijken in Creil (waar the hell ligt dat trouwens?).

En nuchter, nee, dat woord zou IK niet kiezen om jou te beschrijven.

Je kent mij ook niet dus ik denk niet dat jij dat kan beoordelen.
CREIL ligt vlakbij Emmeloord dus ongeer 10 km van de dierenkliniek.
Ja, het lijkt ook een missie aan het worden puur voor het welzijn van de paarden en dus het verfijnen van het rijden als combinatie.
Ik wil jou niet overtuigen om naar CREIL te koemn. Je moet zelf neiuwsgierig zijn al dan niet met vooroordelen, om mogelijk nog iets meer uit je paard te kunnen halen. Je hebt helemaal niets te verliezen, misschien alleen wat te winnen. Maar dat kan je pas goed beoordelen als je het snapt, gezien en gevoeld hebt.