"ZZ" M1 wedstrijd (filmpjes)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Re: "ZZ" M1 wedstrijd (filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 09:55

Jeetje Mirjam, als je alle tips en adviezen gaat opvolgen ben je de komende weken alleen maar aan het nadenken als je op ZZ zit ipv dat je aan het rijden bent! :+

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 10:01

hmmm dat was ik gisteren ook aan het doen (tot grote ergernis van ZZ, die heeft toch liever dat ik klapper dan :(:) )

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 10:10

Ik heb geen tijd om alle reacties te lezen, maar misschien heb je wat aan deze tip:

Ik heb hetzelfde klapper probleem gehad. Wat ik nu doe is overdreven meeduwen met mijn bibs/heupen, met de beweging van het paard. DUs echt duw duw en de golfbeweging meeveren. Mijn onderbenen leg ik dan ietsjes terug, dus tegen het wat bollere deel van zijn buik aan want daar heb je dan wat meer steun. SIndsdien klapper ik echt veel minder!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 10:21

haha ik probeer juist altidj heel stil te zitten, dus dit nog nooit geprobeerd :=
Zeker het proberen waard, vanmiddag eens doen :P

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 10:27

Als je heel stil wil zitten dan span je je spieren te strak aan -> geen ontspanning bij jezelf -> spanning bij je paard etcetcetc. Circeltje is rond :j

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 10:32

Ik probeerde ook altijd heel stil te zitten, en inderdaad, te veel spanning in heup en rug en dat werkte alleen maar averechts. Ik heb ook een lastig paard met een enorme vering en hoog opgooien. Ik probeer tijdens het gewoon rijden minimaal een half uur door te zitten, dus gewoon door het hobbelen heen en door het niet zo fijne gevoel. Dat scheelt een hoop. Dus alleen met inrijden en uitrijden lichtrijden verder doorzitten. Hierdoor wordt het bij het paard ook meer gewoonte en zal hij sneller zijn rugspieren loslaten. En dan goed 'golven' met je onderlichaam en je onderbeen tegen dat bollere deel als steun (zo komt er ook meteen iets spanning op je onderbenen, en we hadden al gezien dat iets spanning(in de oefeningen sb en overgangen) er voor zorgt dat je ze stiller houdt) en wie weet lukt het dan wel! Veel succes in ieder geval! Je mag me altijd pben voor meer tips van deze ervaringsdeskundige haha ;)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 10:33

dank je :)

Marlissa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 22:06

Mirjam, ik heb alles doorgelezen. Wat heb je over je heen gehad meid, :(:) Vind het top hoe je er mee om weet te gaan! Ten eerste wat is ZZ toch mooi uitgezwaard! Het is echt een plaatje! :) Commentaar is al gegeven. Ik hoop dat je wat met deze tips kan en dat je er verder wat mee kan. Maar ik wil nog wel even meegeven, je moet je niet gek laten maken door je benen. Ze kunnen je hele plezier in het paardrijden wegnemen, waardoor de rest ook niet meer fijn gaat. Ik vind juist dat je heel bewust bent van je fouten en echt veel er voor over hebt! Ik hoop echt dat het je gaat lukken. Succes!

Bente123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 17:14

Hee Mirjam,
Ik weet dat je al een heleboel commentaar en tips hebt gekregen, maar toch wilde ik nog wat noemen.
Zowel in je filmpjes van de proeven als het filmpje van de proef met het andere paard, heb je je benen wel stil wanneer je een overgang gaat maken van draf naar stap, en je hebt je binnenbeen stiller bij schouderbinnenwaarts. Bij beide oefeningen ga je bewuster/dieper zitten. Als het je wel lukt bij dit soort oefeningen/overgangen, dan zou het toch ook continu moeten lukken? Helpt het niet om in je hoofd steeds te denken aan een overgang naar stap en het diepere zitten, maar hem wel voorwaarts te houden? Ik heb echt het idee dat het dan toch moet kunnen dat je je benen stiller houdt :)
Het zou ook kunnen dat je dit al lang geprobeerd hebt hoor! Dat weet ik niet. ;)

Succes ermee!