Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Safiera schreef:Ik heb niet alles gelezen, sorry. Toch een vraagje:
Mijn jonge pony hangt ook vaak op de teugels. Ook ad lange teugel trekt hij nog vaak? Wat is weisheid? Tips om het op te lossen? Ik weet, niet terugtrekken en overgangen maken, maar wat nog?
Als de teugels los hangen gaat hij trouwens met z'n hoofd oncontroleerbaar hoog lopen (om onder werk uit te komen, het is een luiwammes) Met teugels op contact loopt hij vanzelf netjes rond, maar gaat niet veel later wel weer hangen...

Geryon schreef:Maar nu ik spring op een ontzettend enthousiast paard dat erg stug in zijn mond is (geworden), heb ik toch ook even pijn tijdens het springen! Beest moet je enorm inhouden, maar bij springen is dat eigelijk hartstikke normaal. Bij dressuur uiteraard geen pijnlijke armen, probeer zo losjes en vriendelijk mogelijk te rijden
Joscaa schreef:Geryon schreef:Maar nu ik spring op een ontzettend enthousiast paard dat erg stug in zijn mond is (geworden), heb ik toch ook even pijn tijdens het springen! Beest moet je enorm inhouden, maar bij springen is dat eigelijk hartstikke normaal. Bij dressuur uiteraard geen pijnlijke armen, probeer zo losjes en vriendelijk mogelijk te rijden
Dat zit niet in zijn mond, maar in zijn rug. Wéer de fout waar ik op doel. Iedereen denkt maar dat het paard de "rechterkant"van het bit vast pakt. NEE, hij is gewoon aan 1 kant kort en dat doen pijn/is moeilijk om te strekken/rekken, en dan gaan ruiters aan de teugel trekken want ja, hij is stug in zijn mond.
Het is door omstanders amper tot niet te zien dus ze kunnen het ook niet corrigeren.
Joscaa schreef:Jammer dat iedereen zegt dat hij pijn heeft door andere dingen, daar gaat mijn topic helemaal niet over.![]()
Ik snap het wel hoor, maar daar open ik mijn topic niet voor.

) kwam ik ook vaakmet pijnlijke armen van mijn vz pony af.

Joscaa schreef:Ga eens een keer aan de longe en laat je armen gewoon naast je hangen, zonder teugels. Hou ze daarna eens in de houding alsof je je teugels vast hebt, kijk eens of je dan ook last van je arm hebt?
Joscaa schreef:Jammer dat iedereen zegt dat hij pijn heeft door andere dingen, daar gaat mijn topic helemaal niet over.![]()
Ik snap het wel hoor, maar daar open ik mijn topic niet voor.