Paard steigert en laat zich achterover vallen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 09:16

lotte002 schreef:
Even uptadje voor hier alleen misverstanden over ontstaan!
ten eerste heb ik goed les. en ik heb de merrie rust gegeven en nu sinds maandag weer opgestapt en voelte fijn en goed aan.

over de verkoop: is echt wegens tijdegebrek! ik heb het erg druk met mn studie en heb een eigen huisje wat ook veel tijd kost! ik vind dat deze merrie meer aandacht verdient dan dat ze nu krijgt. hoop dat het zo een beetje duidelijk is>

Nee, dat vind ik niet echt duidelijk.
Je heb het paard net enkele maandjes en nu ineens heb je het te druk- dat had je voor het kopen van een paard toch kunnen weten?
Daarbij heeft dit paard nu een ernstig en gevaarlijk probleem, waardoor je de toekomst van dit paard ernstig in gevaar brengt door het de handel in te gooien....
Wat dit paard verdient is hulp bij het oplossen van het ernstige probleem, vóórdat je haar gaat verkopen...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 09:18

lotte002 schreef:
liefhelietje : zoals ik al zei heb er nu weer 2 keer op gereden en de merrie voelt nu weer super fijn aan en wil graag aan het werk. komt trouwens zo snel mogelijk een filmpje onder het zadel aan. en wat het steigere betreft mischien was het echt een beetje uitproberen en had ze daarna die rust die ze gekregen heeft ook nodig. waarschijnlijk gaan we volgende week weer een lesje met rijden.

Zoals eerder geschreven is achterover laten vallen gevaarlijk voor het paard zelf en dat doen ze dus niet om even de ruiter uit te proberen, daar zijn veel makkelijkere mogelijkheden voor!
Daarbbij verklaard dat ook niet dat ze het ook aan de longe deed. :roll:
Laatst bijgewerkt door superwoman op 08-12-09 09:19, in het totaal 1 keer bewerkt

JosineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 09:18

Het kan natuurlijk zijn dat je dit vergeten bent te vermelden in de advertentie :oo , maar je kan je advertentie gewoon wijzigen, bij mijn marktplaats en dan mijn advertenties en dan wijzigen, kleine moeite. ;)

Maar kan je hem dan verkopen, aangezien je nog niet alle papieren in je bezit hebt ivm de betaling?

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 09:21

lotte002 schreef:
liefhelietje : zoals ik al zei heb er nu weer 2 keer op gereden en de merrie voelt nu weer super fijn aan en wil graag aan het werk. komt trouwens zo snel mogelijk een filmpje onder het zadel aan. en wat het steigere betreft mischien was het echt een beetje uitproberen en had ze daarna die rust die ze gekregen heeft ook nodig. waarschijnlijk gaan we volgende week weer een lesje met rijden.

Ik denk zelf dat het wel erg kort door de bocht is om te denken dat het probleem nu verholpen is omdat het 2 keer niet heeft gedaan... Zorg eerst maar eens dat ze het een paar weken/maanden niet doet om te kunnen zeggen dat ze het niet meer doet.. Maar 2 ritjes.. nee..

JosineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 09:25

bulck

Re: Paard steigert en laat zich achterover vallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 09:35

Ts wat een loer draai je mogelijke kopers nu?!!!
Echt, dit slaat alles.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 09:38

bulck schreef:
Ts wat een loer draai je mogelijke kopers nu?!!!
Echt, dit slaat alles.

1 voordeel dat de kopers dit paard via een rechtzaak altijd kunnen teruggeven, want dit bewijs dat ze het al deed op internet zal blijven staan....
Kost alleen veel emotionele ellende :(:)

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 09:56

Dat is toch wel het toppunt: een paard verkopen dat je zelf niet eens afbetaald hebt.

Als je de advertentie goed leest, wordt ze niet als rijpaard verkocht maar als fokmerrie die eventueel weer bereden kan worden door ervaren ruiter....

TS: als je zelf geen tijd hebt zou het misschien een optie zijn om het paard een tijdje te laten rijden door een ervaren iemand...

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 10:27

Verduistering en oplichting.
Staat leuk op je CV. :D
Ik heb net marktplaats de link van dit topic gestuurd. Dan zien ze maar wat ze ermee doen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 12:46

lotte002 schreef:

Nou gelukkig is het over 8)7. Ik begrjp dit echt niet. Je zet niks in je advertentie over het steigeren, puur "tijdgebrek" Dat wist je 3 maanden geleden toch ook wel? Vind hetzo zonde, is een hele mooie merrie. In zo'n korte periode zo het vertrouwen kapot gereden. Ik heb nog nooit een paard voor de lol of om de ruiter uit te proberen, zich achterover zien laten vallen. Vrees dat jij dat zelf veroorzaakt hebt. I.p.v. je verantwoording te nemen, gauw het paard op marktplaats gooien, dat is pas echt een rare streek. Je hebt de papieren nog niet eens.
Ik hoop voor het paard dat ie gauw een huisje vindt waar ze wel weten hoe ze ermee om moeten gaan.

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 12:49

TS, hoe ga je dat dan doen met proefrijden van eventuele geinteresseerden straks?
Je paard is ronduit gevaarlijk op dit moment...

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 14:06

Hoe snel kan een mens veranderen, ik zag ergens nog een topic dat ze haar wilde laten dekken, leuk veulentje fokken??
Dat doe je toch niet als je al zo ontzettend krap in je tijd zit??

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 14:22

Ik snap alleen niet waarom de verkoopster het paard niet gewoon terug haalt. Persoonlijk had ik dat wel gedaan.

Jammer dat ze TS zo verkeerd heeft ingeschat toen ze haar dit paard verkocht.

Anne8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 14:35

Okee.. je zegt dat je er sinds maandag weer op zit en net lees ik dat je er nu ineens al 2x op hebt gezeten.

wegens tijdgebrek geloof ik zowiezo niks van! je wist van te voren ook dat een studie en eigen huisje druk is en toch koop je een paard dus snap ik dan niet zo goed!

is de advetentie al van MP af?

Anne8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 14:38

Lante schreef:
Ik snap alleen niet waarom de verkoopster het paard niet gewoon terug haalt. Persoonlijk had ik dat wel gedaan.

Eerst zal TS het paard helemaal de grond in werken en vervolgens moet de Verkoopster hem dan terug nemen?!?! 8)7

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 15:02

Nexus schreef:
TS, hoe ga je dat dan doen met proefrijden van eventuele geinteresseerden straks?
Je paard is ronduit gevaarlijk op dit moment...

ach nee joh, ze is al 2 keer braaf geweest |o

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 15:42

Anne8 schreef:
Lante schreef:

Eerst zal TS het paard helemaal de grond in werken en vervolgens moet de Verkoopster hem dan terug nemen?!?! 8)7

ik denk met als reden om het paard te behoeden voor de handel...

Ik weet niet in welke situatie de verkoopster zit. in de meeste gevallen zet je je paard niet voor niks te koop - en reken je er niet op om hem terug te nemen. Echter wil je wel het beste voor je oude paard en de handel is dat meestal niet. Toch hoop ik dat de verkoopster haar terug neemt (natuurlijk voor minder geld dan verkocht, want wat de ts nu doet lijkt niet zuiver)

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 15:59

Mee eens superwoman.
Sterker nog, ik had de marktplaats advertentie uitgeprint, trailer achter de auto gehangen en het paard opgehaald..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 16:17

kamsel schreef:
Mee eens superwoman.
Sterker nog, ik had de marktplaats advertentie uitgeprint, trailer achter de auto gehangen en het paard opgehaald..

Maar ja, zoals gezegd is dat niet altijd mogelijk. Je moet wel ruimte en geld en een beetje tijd hebben voor het onderhoud. Je verkoopt je paard niet zomaar...
Hopelijk kan en wil de vorige eigenaar dat wel.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 16:21

tsja aan de andere kant, je zit dan wel met een paardje dat een hele slechte en gevaarlijke gewoonte heeft aangeleerd. Ik weet niet wat ik zou doen.......

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 16:40

chocobroodje schreef:
tsja aan de andere kant, je zit dan wel met een paardje dat een hele slechte en gevaarlijke gewoonte heeft aangeleerd. Ik weet niet wat ik zou doen.......

Ik weet ook niet wat ik zou doen. Hangt ook erg af van wat ik zou zien en dus kan inschatten wat ik ermee zou kunnen doen...

JosineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 16:42

chocobroodje schreef:

Hoe vaak moeten we het nog zeggen, ze is al twee keer braaf geweest 8)7 8)7 8)7

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 17:03

Voor een fokmerrie die 3 jaar terug Z-dressuur was vind ik de prijs die betaald is wel erg laag. De prijs staat er niet bij, maar wel de prijsklasse (1000-2500 euro) waarin TS zocht. Ik neem aan dat TS niet veel meer heeft betaald. Voor een braaf voormalig Z-dressuurpaard zonder gebreken denk ik eerder aan een veel hoger prijsklasse. Waar klopt het verhaal niet?

Zeedraakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 18:08

Niet relevant
Laatst bijgewerkt door Zeedraakje op 24-12-24 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 18:49

Cindy_F schreef:
Paard terugbrengen lijkt het meest voor de hand liggend maar ja, het geld? Grote kans dat ze 'het al hebben uitgegeven aan iets anders'. Zou mooi zijn als je rechtsbijstand hebt,dan zou je die een briefje kunnen laten sturen. Maakt vaak al genoeg indruk!

Er zijn mensen die dit probleem hebben opgelost met een bepaalde aanpak: bij het omhoogkomen een flesje water op haar hoofd drukken. Het paard snapt niet wat er gebeurt, voelt alleen iets tegen haar hoofd en denkt dat het water bloed is. Na slechts enkele malen zou dit het dier tegenhouden maar ja, of het ideaal is is een tweede.

Lees eerst even het topic, want volgens mij heb je wat punten gemist! Bovendien zijn dit geen normale maatregelen. Dat doe je alleen als er echt niks anders meer werkt, en dan nog door een proffesionel! Ik heb deze tip al meerdere keren voorbij zien komen. Mijn mening? Brengt het paard naar een goede stal waar ze ervaring met dit soort paarden hebben, en verkoop hemdan eventeel verder. Wie zijn billen brandt zit op een steigerend paard!