Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
FaberSmid schreef:Hoefsmidopleidingen wel, hoewel er ook zijn die zich zo noemen maar niet zijn.
Niet alle opleidingen wat betreft hippische opleidingen, het gaat om de erkenning die door de staat erkend is gegeven.
FaberSmid schreef:Hoefsmidopleidingen wel, hoewel er ook zijn die zich zo noemen maar niet zijn.
Niet alle opleidingen wat betreft hippische opleidingen, het gaat om de erkenning die door de staat erkend is gegeven.
Citaat:Egon von Neindorff schrijft dat een paard een veel langere africhting krijgt, en niet zo primitief gelongeerd wordt als die mijnheer Branderup doet voorkomen.
En dat fabeltje met dat blinde paard, leuk voor hem, maar rijtechnisch is dat niet veel.
Bovendien, zit mijnheer Branderup, geheel niet zo op een paard, als mijnheer Egon von Neindorff zelf of zijn ware leerlingen zitten.
Mijnheer Branderup lijkt wel aan Black Magic tedoen, of minstens in een eigen wereld te leven.
)BBreedveld schreef:Het zal u wellicht niet ontgaan zijn dat hij ook geleerd heeft van Oliveira en ik hoef u denk ik niet uit te leggen dat Egon en Nuno er nogal verschillende opvattingen op na hielden als het op dresuur en africhting aankwam. Ik vind het een van de interessantere dingen aan de methode die Bent voorstaat: hij past wat hij geleerd heeft van verschillende leermeesters eclectisch toe.
wordt geïllustreerd door het voorbeeld van de diskwalificerende instructeurskwalificatie. BBreedveld schreef:Bent zegt zelf altijd: een goede kunstenaar is geen kopieerder. En dat ben ik roerend met hem eens.
Citaat:Neem speervechten te paard. De handwerken uit het verre oosten en de arabische wereld zijn twee verschillende, perfecte systemen. Dat uit het westen is een derde. Het is fantastisch en een toegevoegde waarde voor de ruiter deze alle drie te beheersen. Het doet afbreuk aan elk van de methodes ze te denken te kunnen combineren omdat wapen, rijstijl en situatie bij elkaar ontwikkeld zijn door eeuwen slachtveld.
Citaat:Die duels en slagen waren the proof of the pudding van de methodes voor martial arts incl. paardrijden.
Wat wij doen is..... vrijetijdsgeneuzel; broddelwerk maken van praktijkbewezen kunstwerken.