Paard gaat er zonder reden vandoor, niet veilig meer!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

XrastaX

Re: Paard gaat er zonder reden vandoor, niet veilig meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 08:22

en hoe ist nu verder gegaan?
we zijn alweer een paar dagen verder en was toch wel heel benieuwd.

goed van je om die stap te zetten dat je lekker buiten gereden heb! super!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 08:26

Klinkt bekend.......als idd medisch alles uitgesloten is....is het toch een puberkwestie...
De mijne had/heeft er ook een handje van om dr vandoor te gaan of het op een rennen te zetten als het em te moeilijk wordt. Truukje dat mij super werkt, is gewoon goed gaan zitten en hem losgooien aan de voorkant...dan mag tie het lekker zelf uitzoeken en dat vind ie niet fijn en dan is tie binnen no time weer terug....

Michelle_TA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 11:14

XrastaX schreef:
en hoe ist nu verder gegaan?
we zijn alweer een paar dagen verder en was toch wel heel benieuwd.

goed van je om die stap te zetten dat je lekker buiten gereden heb! super!

Ja die buitenrit was echt wat we allebei even nodig hadden. Ik heb hem sindsdien nog 2 keer gereden en hij was erg braaf. Alleen met halthouden blijft ie z'n kunstje nog doen, maar wel in mindere mate (ik ben er ook niet te veel mee bezig). Ik probeer nou zoveel mogelijk afwisseling te geven; in de bak rijden, keertje naar buiten, dagje vrij, longeren, vrijspringen.. Zo is hij toch lekker bezig zonder dat het saai wordt voor hem. Het blijft gewoon weer afwachten hoe hij gaat zijn elke keer, maar tot dusver gaat het weer even goed.

Coeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 19:57

Ik ken ook een paard dat net opgeleerd was en waar dan een ruiter mee begonnen is, die hier echt geen ervaring mee had. Ze had dit paard 'verpest' en je kon niks meer met hem doen. Het werd echt gevaarlijk.
De eigenaar heeft dat paard dan 1 of 1,5 jaar op de weide gezet om zijn trauma te 'vergeten'. Daarna heeft hij hem weer binnen gehaald en terug van in het begin 'zadelmak' gemaakt en beginnen 'opleren'.
Dit is volledig gelukt! Je zag niks meer van zijn gevaarlijke gedrag.

Ik wil dit gewoon zeggen voor als je vind dat het echt te gevaarlijk wordt voor je paard. Hij is tenslotte nog jong. Misschien is het wat te snel gegaan voor hem.
Maar als het al beter gaat zou ik gewoon zeggen: ga zo door, je kent je paard het beste.

Nog heel veel succes met je paard!

Michelle_TA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 15:54

Weer een korte update:
Gisteren weer naar een binnenbak geweest, heb ik gesprongen met hem, hij was superbraaf en deed het fantastisch.
Vandaag gewoon in de bak gereden, superbraaf en ook weer fijner dan ie ooit is geweest. Zelfs halthouden en achterwaarts ging weer normaal. Heel fijn!
Ik wil hem binnenkort weer een paar keer meenemen op wedstrijd, dat is natuurlijk de ultieme test om te kijken of ik er doorheen ben nu. Ben in ieder geval erg blij met hoe het nu gaat!

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:38

Wat goed zeg :) ik ben echt blij voor jou!

Natuurlijk nog wat hout vasthouden maar laten we hopen dat z'n kuren nu voorbij zijn!

Hoe gaat het ondertussen met het zoeken naar een job? Al iets gevonden?

Michelle_TA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 18:52

Brando,
ben helaas nog steeds werkloos maar heb volgende week wel weer een sollicitatiegesprek, en ik heb nog 2 andere sollicitaties lopen.. Moet goedkomen toch?

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:58

Zeker niet opgeven, het is op dit moment een beetje een moeilijke periode maar wie zoekt, die vindt he...

XrastaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 14:54

Michelle_TA schreef:
Weer een korte update:
Gisteren weer naar een binnenbak geweest, heb ik gesprongen met hem, hij was superbraaf en deed het fantastisch.
Vandaag gewoon in de bak gereden, superbraaf en ook weer fijner dan ie ooit is geweest. Zelfs halthouden en achterwaarts ging weer normaal. Heel fijn!
Ik wil hem binnenkort weer een paar keer meenemen op wedstrijd, dat is natuurlijk de ultieme test om te kijken of ik er doorheen ben nu. Ben in ieder geval erg blij met hoe het nu gaat!

hiep hiep hoera!!! *\o/* +:)+
wie zijn poot stijf houdt overwint met glorie!
hoop voor je dat het zo blijft, ook weer een stukje rust voor jezelf.
we zijn trots op je!!!

Michelle_TA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 21:30

Hoi allemaal, weer even een update: de afgelopen weken is ie zo braaf gebleven, hij loopt beter dan ooit! Ik heb vandaag een wedstrijd gehad, de ultieme test; beste proefjes tot nu toe! Had ik nog pech met mijn jury (héél lage punten bij iedereen, en onterecht commentaar) anders had ik nog een winstpunt gereden ook! Hij was met losrijden even druk, toen was ik wel even bang dat ie zou gaan, maar daarna begon ie te ontspannen en lekker te lopen! Ik heb genoten, ben erg blij en heel trots op hem. Morgenochtend moet ik nog een wedstrijd rijden, hopen dat ie dan weer zo fijn loopt en dat ik dan wel geluk heb met mijn jury. Een winstpuntje zou toch wel erg leuk zijn! Als ie er morgen ook niet tussenuit gaat, durf ik toch wel te stellen dat ik het eruit heb gekregen :D We gaan het zien morgen!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 23:56

Wat super dat het allemaal zo lekker gaat nu.
Heb het van begin tot eind gelezen (ben er wel ff druk mee geweest:P)
Hoe is je wedstrijd van vandaag gegaan? ben erg benieuwd.
Wat ik ook nog ff kwijt wil is dat ik je doorzettingsvermogen erg bewonder!! echt super dat je er elke keer weer opstapte hier kan menig mens een voorbeeld aan nemen. Er zouden zat mensen zijn die hem verkocht zouden hebben of zelf naar de slacht gedaan zouden hebben. Echt petje af!!!!

geven in nemen veranderd

Michelle_TA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 12:22

Idylle,
allereerst bedankt, fijn om te horen :)
Helaas is mijn wedstrijd vandaag niet zo goed gegaan. Tenminste, m'n paardje heeft weer lopen kloten. Hij was ineens heel erg tegen de hand, stug in zijn mond (normaal heel licht) en hij was zelfs zo aan het drammen dat ie af en toe een pasje teugelkreupel liep. Heb dus niet zo lekker gereden vandaag. Wel geluk gehad met de jury, die van vandaag waren een stuk fijner, dus toch nog allebei de proeven 176 punten. Was gewoon jammer dat ie zo deed, anders hadden we wel dik winst gereden, maar goed, het blijft een puber en dit was ook wel veel voor hem in een weekend.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem te koop heb gezet. Niet zozeer vanwege zijn gedrag, maar vooral omdat 2 paarden gewoon te veel tijd en geld kosten. Ik heb inmiddels wel weer een baan (jeej!) maar dan nog is 2 sportpaarden te veel. Ondanks de afgelopen maanden was de keuze tussen mijn paarden verschrikkelijk moeilijk, maar alle voor- en nadelen op een rijtje gezet kies ik toch voor mijn merrie.. Ik vind het heel jammer, want ik was graag met hem doorgegaan, maar het gaat gewoon niet. Voorlopig staat hij er nog en ik geniet nog zoveel mogelijk van hem, wetende dat ik de afgelopen slopende maanden toch ben doorgekomen met hem, en dat we er beter uitgekomen zijn..