Stoere Roel (3-jarige friese ruin) beleren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Everest

Re: Stoere Roel (3-jarige friese ruin) beleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 17:45

Ik heb bijna het hele topic doorgelezen.. Pfoe, wat een slof-gezeur weer hoor..
Ik vind het prachtige plaatjes om naar te kijken! Wat is Roel een heerlijk paard Kwijl.. Ik vond er ook niets mis mee dat je hem bijzet bij het longeren.. en het rijden ziet er helemaal niet dwingend uit.. Je gebruikt de slof totaal niet, dus ik zie het probleem niet hoor!
Ik vind verder ook dat je een erg mooie houding hebt Ja
Heel veel plezier nog met die zwarte parel! De foto's op de vorige pagina zien er ook erg netjes uit!
Ga zo door OK dan!

meliiSsatjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 17:56

hoe groot is hij eigenlijk Lachen ??

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 20:25

Everest schreef:
Ik heb bijna het hele topic doorgelezen.. Pfoe, wat een slof-gezeur weer hoor..
Ik vind het prachtige plaatjes om naar te kijken! Wat is Roel een heerlijk paard Kwijl.. Ik vond er ook niets mis mee dat je hem bijzet bij het longeren.. en het rijden ziet er helemaal niet dwingend uit.. Je gebruikt de slof totaal niet, dus ik zie het probleem niet hoor!
Ik vind verder ook dat je een erg mooie houding hebt Ja
Heel veel plezier nog met die zwarte parel! De foto's op de vorige pagina zien er ook erg netjes uit!
Ga zo door OK dan!

Mee eens! Altijd maar dat gegil en gezeur over die slofteugel...
Hij zit er op geen enkele foto strak aan, hij hangt mooi losjes. Ik vind het er iig netjes uitzien Ja

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 21:02

Volgens mij wordt het inderdaad weer eens tijd om ons te richten op het topic in plaats van elkaar persoonlijk aan te vallen!
Ik persoonlijk zou de slof bij het longeren iets langer maken, op de foto lijkt hij vrij kort (maar dat kan ook komen doordat de foto half van achteren is genomen). Zolang hij van achter naar voren goed loopt is er niks mis mee.. En te jong? Hij lijkt mij al behoorlijk ontwikkeld en dan vind ik er niks mis mee om hem te beleren.

Eelco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 21:06

Haha!
Laatst bijgewerkt door Eelco op 02-05-08 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Eelco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 21:06

[quote="tartaarsaus"]Nog even wat foto's van vanmiddag:

Afbeelding

hij heeft al erg lekkere billen Vingers aflikken jammy

_anton_love_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 09:49

suleilitha schreef:
Blablabla, Antonlove, van een paar keer in de week een minuutje of twintig gaan ze niet dood, en dat kan echt wel op de leeftijd van Roel. Beter gelijk goed dan eerst met de kop in de lucht laten lopen en dan proberen de spieren die je daardoor op de verkeerde plaatsen krijgt, weer weg te krijgen.
Het werkt gewoon veel beter als je een paard meteen bij het beleren bijbrengt hoe hij moet lopen, en met spieren kweken is niks mis, dat is alleen maar goed en voorkomt juist blessures.
Je doet wel weer net, of je met je 15 lentes erg veel verstand hebt van paarden inrijden... jammer
hoor!

Tot slot, zet je een paard niet aan het werk, dan blijven de spieren ook weg, en dan speelt leeftijd geen rol. Of ze dan 3 of 6 zijn, van niksen en een beetje uit elkaar lopen aan een slap teugeltje is nog geen paard gespierd geworden. Verantwoord trainen en verantwoord voeren, daar worden ze juist beter van en ik heb nergens gelezen dat er mensen hebben gepost, die een driejarige meteen 7 dagen in de week aan het werk zetten.
Je kunt beter 3x in de week GOED rijden, en dat mag best intensief, maar dan heb je aan een half uurtje genoeg, dan dat je stapvoets een uur omslentert, daar leert een paard dus echt niks van.
Je mag best wat van grote mensen aannemen, Antonlove Knipoog

Pardon het maakt niet uit of iemand nou 12 is ! Of 35
Jongeren mensen kunnen zelf nog meer weten dan oudere mensen dus ga het hiet niet mee vergelijken!
jij weet blijkbaar hier dus niks van paardeninrijden.
Een fries hoor je pas teberijden als hij 4 is!
En helemaal niet al 3 keer in de week heel intensief een half uur? :s ben je .... ofzo?
Maar ja doe lekker zelf wat je moet je paard wilt.
en wat bedoel je in vredesnaam met deze zin?
Je doet wel weer net, of je met je 15 lentes erg veel verstand hebt van paarden inrijden... jammer
hoor!

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 09:52

zo als ik al eerder heb gezegt: het is haar paard zij weet wel wanneer hij er klaar voor is, en je weet geeneens of ze heel intensief longeert zou je haar eerst eens moeten vragen voordat je een oordeel geeft!

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 09:55

OOh wat een gezeik weer zeg!! Ik vind het er zeer vriendelijk uitzien! alleen wat gespannen aan de longe maar ik ben momentele zelf een 3-jairge aan het inrijden en die loop ook nog niet super ontspannen aan de longe Lachen! Zo te zien neemt hij het goed op! Zonde dat hij de verkoop in gaat! Lachen Maar je bent in iedergeval en ervaring rijker nu Knipoog

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 09:57

_anton_love_ schreef:
Mag hij wel hoor, hij zweet soms ook wel maar gewoon beetje nat in de hals en beetje onder het zadel!
verder niet kledder nat dat hij gaat schuimen zoiezo hoeft dat niet! want hij word heel snel dun!

Paarden zweten op de plaatsen waar ze je traint! Train je ze nu op die achterhand zweet het op die plaatsen dus als paarden zeiknat staan is da (meestal!) een teken van goede training Knipoog

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 09:59

_Anton_love_ Hoe oud zijn je denk je de hengsten die verrichting moeten lopen? Als ze zadelmak zijn?
Juist 2.5 jaar.
Er is geen regel voor dat je een fries pas met 4 Moet zadelmak maken, althans dan wil ik dat wel eens lezen in het regelement.
Net als een ander paard, gaat het de ene fries makkelijker af dan de andere.. En roel gaat het goed af Haha!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 10:22

Robby_ schreef:
_anton_love_ schreef:
Mag hij wel hoor, hij zweet soms ook wel maar gewoon beetje nat in de hals en beetje onder het zadel!
verder niet kledder nat dat hij gaat schuimen zoiezo hoeft dat niet! want hij word heel snel dun!

Paarden zweten op de plaatsen waar ze je traint! Train je ze nu op die achterhand zweet het op die plaatsen dus als paarden zeiknat staan is da (meestal!) een teken van goede training Knipoog

Mijn paard zweet haast nooit, en toch train ik haar goed....dus lijkt me niet dat dit altijd opgaat....

Ik vind het een mooi paard om te zien, je rijd goed alleen lijkt het wel alsof je een beetje hard van stapel loopt....

Dautsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 10:25

Oef mijn Fries is ook met 3 jaar ingereden. Nou die is zo sterk als een olifant kan ik je wel vertellen!
Maar dat even ter zijde. Wat een prachtig zicht. Ik vind het heel goed dat je hem vanaf het begin af aan al zo aan het werk zet! Hij loopt echt goed van achter naar voor. Ik ben fan! Veel succes nog met hem!

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 10:39

Paintlinger schreef:
Mijn paard zweet haast nooit, en toch train ik haar goed....dus lijkt me niet dat dit altijd opgaat....

Ik vind het een mooi paard om te zien, je rijd goed alleen lijkt het wel alsof je een beetje hard van stapel loopt....

Dit gaat natuurlijk niet allemaal op hoor Lachen ! Maar dat zie je wel regelmatiger met jongere paarden dat zij sneller over heel hun lichaam gaan zweten omdat ze nog niet veel bespiering hebben en als ze draven en lopen die spieren gebruiken..ALs je ze dan goed rijdt leren ze die spieren gebruiken en zweten ze veel in het begin maar na een tijdje ook minder omdat ze daar op getraind zijn Lachen Je hebt natuurlijk altijd uitzonderingen van paarden die zeer rap zweten of paarden die zeer snel conditie hebben en dan bijna niets meer zweten Lachen

annemijn1010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 10:52

Wel een leuke fries!! Haha! hij is wel mooi Knipoog Van af wanneer heb je hem? Van af veulen af aan of later? Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 10:57

Jaaa we hebben een slof gevonden! met zn allen eropaf Duivel
Achja, je moet maar zo denken, lief dat iedereen zich wat aantrekt van het lot van jouw paard...
Ik snap best dat je er n slof om hebt gehangen, en bovendien gebruik je hem niet eens...

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 11:33

Dus Clown

Wat een gaaf dier en wat een fijn beeld Pling Super OK dan!

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 13:22

Zo vaak zie ik geen mensen die zo rustig met een slof kunnen rijden, ik vind het erg knap hoe je hem zo longeert, word echt een kanjer later Vingers aflikken

ZwYzWyLoVeRr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 13:27

Tjonge, prachtig gespierd paard!!

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 13:35

Wat een mooi paard!! Bloos!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 13:50

ik heb het nu even goed gelezen, het was dus pas de derde keer! Bloos! en dan al galloperen?
en dan uit luiheid die slof er aan laten zitten??
terwijl het nog zo'n jong dier is, waar je voorzichtig mee moet zijn?...

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 14:21

Saskiakefie: zou je misschien het topic even willen lezen? Er is al meerdere keren (tot in de oneindigheid onderhand) aangegeven dat ze de slof niet met haar handen vast heeft. Paard kan dus gewoon alle kanten op... TS is echt wel voorzichtig met haar paard, ze herhaalt namelijk ook meerdere malen dat ze echt niet zomaar op een ongetraind-net-uit-de-wei-geplukt jong paard gaat zitten. Het paard heeft al spieren opgebouwd met het longeren, en is dus al wel wat gewend.

TS: ik vind het er super uitzien, en het is echt een prachtig dier. Deze plaatjes zou ik vaker willen zien Lachen .

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 14:22

jaa, maar dan moet je nog wel rustig aan met het rijden beginnen. En ookal kan het paard overal heen met het hoofd, er zit toch weer wat extras aan wat nie nodig is

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 14:40

saskiakefie schreef:
jaa, maar dan moet je nog wel rustig aan met het rijden beginnen. En ookal kan het paard overal heen met het hoofd, er zit toch weer wat extras aan wat nie nodig is

Ik stel voor dat we allemaal zonder zadel en hoofdstel gaan rijden Haha! Is ook niet echt nodig toch?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 14:46

nee, je bouwt het langzaam op.