Mijn kids met hun pony's @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sevke

Re: Mijn kids met hun pony's @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 18:15

Dat kan wel, uiteraard !! Haha!

Chiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 19:09

Ik heb niet alles gelezen, maar de foto's zeggen genoeg.
Ikzelf rij ook western en ook met shanks. Toch vind ik dat je jongste te onervaren om met shanks te rijden (lijkt zo op de foto's). En een pelham hoort volgens mij niet echt thuis in de western en als je hem dan toch per sé wil gebruiken: 2 teugels Knipoog

Het zijn wel 2 prachtige pony's!

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 19:16

Lieve bokker Chiba : lees het topic. En dan vooral mijn tweede topic [HAW] mijn kids met hun pony's opnieuw @work

Daar zie je hoe we normaal rijden. De witte pony wordt af en toe op een lichte shank gereden OP EEN RESPECTVOLLE MANIER. De vos rijden we normaal bitloos of met een kneveltrensje. Uitleg staat allemaal in het topic Slapen

btw : dank voor je compliment. Ik vind ze ook prachtig Haha!

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 19:28

_Denise_ schreef:
Krijgen we nou pagina's vol alleen maar reacties over de bitten? Het hoeft toch niet 20 keer herhaald te worden..

Ik heb liever dat het 20 of 30 keer herhaald wordt dan dat ze hier mee door blijven rijden.
Er wordt zo vaak op gereageerd omdat het gewoon niet kan, ik vind het gruwelijk. Maar dit was eenmalig heb ik begrepen, dus dan is het gelukkig nog geen ramp. Knipoog
Maar doe dit a.u.b. niet meer; doe dat maar als de kinderen minimaal 18 zijn. Knipoog

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 19:32

Weet je wat het is , deze foto's zien er best wel onvriendelijk uit , maar die anderen zien er super uit !
Op deze foto's , zegt ik : Ik vind het echt zielig , hoe ze aan het bit trekken.
Maar bij die anderen foto's zeg ik : Super hoe ze met hun pony omgaan !

Kijk , het is maar welke foto's je plaatst !
Maar bij deze krijg je een heel rot beeld van hun !

Maar over dat anderen topic : Het ziet erg echt goed uit Ja !!

Maar ik vind ook ik zou ze idd niet meer met deze bitjes laten rijden , maar volgens mij zij je al dat je dat niet meer deed ! Knipoog

Chiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 20:05

sevke schreef:
Lieve bokker Chiba : lees het topic. En dan vooral mijn tweede topic [HAW] mijn kids met hun pony's opnieuw @work

Daar zie je hoe we normaal rijden. De witte pony wordt af en toe op een lichte shank gereden OP EEN RESPECTVOLLE MANIER. De vos rijden we normaal bitloos of met een kneveltrensje. Uitleg staat allemaal in het topic Slapen

btw : dank voor je compliment. Ik vind ze ook prachtig Haha!

Die heb ik achteraf ook gezien Knipoog En dat ziet er super uit!
Waarbij ik bij mijn eerste uitleg blijf. Ik denk dat je kinderen nog onervaren genoeg zijn voor het rijden met zulke bitten. Maar die andere foto's is puur genieten!!!! Daar zie je ook dat ze al netjes rijden, zeker je dochter met het precies toch wel pittige vosje. Maar de ervaring ontbreekt volgens mij toch nog...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 20:46

sannekeee schreef:
Op deze foto's , zegt ik : Ik vind het echt zielig , hoe ze aan het bit trekken.

Maar ik vind ook ik zou ze idd niet meer met deze bitjes laten rijden , maar volgens mij zij je al dat je dat niet meer deed ! Knipoog

Ik zie de kinderen bijna op geen een foto trekken. De pony komt in opstand omdat ie het bit niet fijn vind maar niet omdat het kind trekt. Daarbij hangt het bit al aan de muur en komt er niet meer in, zoals Sevke al enkele keren heeft herhaalt Lachen

En idd de andere foto's zien er super uit.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 21:11

Sorry, Myra, maar dat heeft niks met leeftijd te maken. Ik zie veel en veel meer hele nare foto's van de experts die ouder zijn..

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 08:17

Waar ik dan nog benieuwd naar ben is wat er nu daadwerkelijk zo verschrikkelijk is op deze foto's.
Behalve dan het het feit dat er scherpe bitten gebruikt worden. Wat is nu echt het verschrikkelijke?
Of wordt het gewoon verschrikkelijk gevonden dat deze bitten erin hangen en wordt er niet verder gekeken?

Wat ik veel verschrikkelijker vind zijn foto's met daarop paarden die in de krul getrokken worden op een trensje en waarvan de mond zo vast is dichtgesnoerd dat de paarden geen druk meer kunnen ontwijken. Die paarden lopen ook 9 van de 10 keer met de oren plat in de nek bijvoorbeeld, dat zie ik bij deze foto's echt niet.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 10:52

Dank u, Esther. Dat is hetgeen ik al dagen denk, maar nog niet heb geschreven om de rel niet nog meer op te laaien. Knipoog

Onze kinderen leren los te laten en te rijden op zit en benen. Een paardenmond dient niet om aan te trekken, wel om mee te eten. Haha! Moesten de kinderen echt zo hard trekken als iedereen hier beweert, zouden de pony's dan niet met hun mond open lopen ? Het is jullie misschien niet opgevallen, maar ik gebruik geen neusriemen.

Onze Gassie is echter een karaktervolle en pittige pony. Hij laat het duidelijk merken als hem iets niet aanstaat. Hem verkopen is géén optie (want dat is hier ook al geopperd Knipoog ) We hebben hem al 4 jaar, onze dochter is er nog nooit afgevallen en ze gaan voor elkaar door het vuur. Hij is haar allerbeste vriendje. Hem verkopen zou het ergste zijn wat we haar kunnen aandoen... Soms hebben ze wel eens een communicatiestoornis, ja, dat gebeurt. Cool Maar hij heeft nog altijd een mondje van boter, en dat gaan we ook zo houden !

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 11:00

Esther schreef:
Wat ik veel verschrikkelijker vind zijn foto's met daarop paarden die in de krul getrokken worden op een trensje en waarvan de mond zo vast is dichtgesnoerd dat de paarden geen druk meer kunnen ontwijken. Die paarden lopen ook 9 van de 10 keer met de oren plat in de nek bijvoorbeeld, dat zie ik bij deze foto's echt niet.

Bokkers dier zulke foto's plaatsen krijgen ook enorm veel reacties hoor! Het is echt niet dat zij hier de enige is die commentaar krijgt!

Maar ik ga even het andere topic bekijken, ben erg benieuwd!