(Bijna) 1e écht aanwinst, Uckfield (Landino x Jackson)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Asmila

Re: (Bijna) 1e écht aanwinst, Uckfield (Landino x Jackson)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 22:00

Leuk voorbeen zit erop Knipoog Ik ga niet mee met dat hele gedoe in dit topic haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 22:06

Veel paarden die nog behoorlijk groen zijn lopen niet vlekkeloos maar ik ga er van uit dat al diegenen die hier weer lekker afzeikend bezig zijn ook niet over perfecte paarden beschikken, het is weer typisch Bokt, dat is me al meerdere keren opgevallen.
Meid, als je dit paard wilt en lekker doorrijden en hij is goed, dan gewoon doen en trek je niks aan van het gezever.
Ik vind het een leuk dier en onregelmatigheid en stijfheid kan erg verbeteren na een tijd, vooral bij een paard waar nog relatief weinig mee is gedaan. En bij een jonge ruiter komt er eens de tijd dat het eerste eigen paard in beeld komt. Laat je plezier niet vergallen, en laat je niet gek maken.
Ik wens je heel veel plezier met deze.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 22:08

Arabian_Girl schreef:
Ik denk dat je dat beter zelf eens kan doen Knipoog

Bij deze dan; Dit heb ik gezegd in een van mijn reacties in dit topic.

Pattypaard schreef:
Of het zadel goed ligt. Volgens mij wel.. ze is ook altijd al van jongs af aan al met dit zadel gereden is mij verteld.
Luckystory; Het tuig willen we er juist wel bij overkopen dan. Als het echt goed ligt teminste. *Word nog door iemand anders naar gekeken is de bedoeling.

Asmila & Suleilitha; Bedankt. Ik ga ook zeker met haar door als het deze week nog goed gaat. Lachen

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 22:13

Arabian_Girl schreef:
Je zegt het hier ook hoor Clown maarja je luistert toch niet naar wat half bokt tegen je heeft gezegt Knipoog

Whahaha en dat bepaal jij dat zij er niet naar luistert?
Misschien luistert ze er wel naar maar doet ze er niks mee? Koe

Ik kan haar geen ongelijk geven; de ene doet het zo en de andere doet het weer anders.
Waar overigens niks mis mee is

ilona1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 22:17

ik heb mijn paard ook alleen maar klinisch laten keuren en is tegen alles verzekerd.
ik rijdt nu M2 met hem en dat voor een paardje die heel weinig geld heeft gekost.
en nog altijd super kan lopen !!!!

zo en nu mogen jullie weer..........

pattypaard ik wens je veel plezier met je knolletje en geloof in jezelf ,dan kom je het verste.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 22:20

gefeliciteerd
hoop dat ze je bevalt

ik vind het wel dom gezeur in dit topic

ik heb me pony helemaal niet laten keuren , en ze liep onregelmatig
maar heb hoop gehouden dat het goed kwam
en dat is ook gebeurd na een paar fysio behandelingen
en het is nu me maatje voor het leven

en het zwiepen met de staart viel me ook op
maar het paard heeft al een poosje niet geloven
en ik heb ook z'n koppige merrie is haar niet iets aanstaat zwiept ze de hele tijd met de staart Knipoog

en met het zadel , als je denkt dat het niet helemaal goed zit gewoon even laten kijken
kijken kan nooit kwaad Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 22:29

En dan nog even een voetnoot over al dat gezeik over teugels, bit, harde hand blablabla, je zat voor het eerst op dat dier en ik ga er voor het gemak maar vanuit dat al die bakrandruiters niet hoeven te wennen aan een vreemd paard wat nog zo groen is, lang heeft stilgestaan en ga zo maar door, nee joh die zadelen op en knallen binnen een week naar Z....

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 22:35

Nou, gezeik... Het topic staat op HAW en daar mag je rijtechnisch commentaar geven. Er zijn er genoeg die dit op een opbouwende manier gedaan hebben. Maar het is absoluut waar dat het vanaf 'de kant' erg makkelijk is om kritiek te geven; de paardenwereld is daar echt een kei in Clown
Dat neemt niet weg dat ik vind dat veel van dit rijtechnische commentaar goed bedoeld is, oftewel om de ruiter tips voor verbetering te bieden. Zoals het hoort dus Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 22:38

Edit, ik heb de filmpjes even gekeken, het valt me op dat het LIJKT alsof ze linksachter iets korter is dan rechtsachter maar ik ben weer eens zeeeeeeeeeer verbaasd dat hier een aantal helderzienden zittten die daaruit afleiden dat je een atactisch paard hebt gekocht hahahaha, ik ben gelukkig niet gehinderd door kennis, heb al tig jonge paarden ingereden en in de praktijk zit daar eigenlijk geen een bij die meteen 100% goed loopt onder de ruiter, de geleerden hier vergeten dat een onervaren paard of een paard wat lang niet is gereden, veelal even moet zoeken naar evenwicht onder de man... zzzzzucht.... het valt me op dat zodra men hier een onvolkomenheid ziet, meteen alle mogelijke ziektes en afwijkingen uit de kast worden getrokken. Die posts wijzen erop dat degenen die dat schrijven, zelf geen tot weinig ervaring hebben hahahahahahahahaha!!!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 05:01

suleititha
het ging ons erom dat ze geen zwak paard kocht,
Jij maakt er nu net als een paar anderen een heel circus van, vooral met je kinderachtige hahahahahha achter je post.

Iedereen wil hier elkaar behoeden voor de koop van een slecht paard.
En iedereen die actief in de sport/handel zit, weet hoeveel , hoe ontzettend veel , rommel er in de handel te koop is...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 07:52

suleilitha je manier van reageren wijst niet echt op grote ervaring,je kan het ook normaal zeggen hoor.......
jij bent zeker ook helderziend.

het is goed bedoeld naar de TS

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 08:31

Het is goed bedoeld naar de TS, dat zeker, maar de manier waarop gereageerd wordt als niet direct iets wordt aangenomen is in mijn ogen ook zeer kinderachtig. Er zitten mensen tussen die alleen maar hun gelijk willen trekken.

En de mensen die maar blijven zeggen dat Patty hun adviezen niet aan wil nemen, so what? Patty mag toch nog wel zelf weten wat ze aan neemt en wat niet. Moet dat dan gezegd worden? Moet ze dan als een of ander penny meisje worden afgeschilderd omdat ze niet alles aanneemt? Get a life.

Goedbedoelde adviezen is een ding, maar doordrammen is stront vervelend.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 08:56

Dag Patty,

Ik heb de fimpjes bekeken en 'diagonaal' door dit topic heen gelezen.. ik zag onderweg nogal wat geharrewar dus daar heb ik me niet in verdiept - je moet me maar vergeven als ik dus dingen opmerk die anderen ook gezegd hebben.

Wat het meeste opvalt is de staarthouding van dit paardje. Het is niet zozeer 'zwiepen' , ze tilt de staart op, houdt dat even vast en dan volgt er een zwiepje. Dat kan duiden op een rug/bekkenprobleem, maar je moet niet gek opkijken als het probleem helemaal vooraan ( halswervels) zit.
Je bent van plan het paardje te laten keuren - mag ik je dan een goede raad geven? Probeer in ieder geval een ervaren paardenarts te vinden die de keuring doet en laat het paard onder zadel zien!
Vrij-lopend kan een probleem zich best wel maskeren. Mocht je het paard niet kunnen 'voorrijden' bij een keuringsarts, stuur hem dan in ieder geval wél de filmpjes vantevoren op.
Als ik dit paard zou willen kopen ( want het is wel een schatje!) dan zou ik haar eerst door een chiropractor/osteopaat laten bekijken om eventuele mankementen op te sporen. Wat daar uitkomt hoeft helemaal geen reden te zijn om het paard niet te kopen, maar je weet dan wel wat mogelijk de problemen zijn waar aan gewerkt kan worden ( hetzij door behandeling, hetzij rijtechnisch, als je daartoe in staat bent).

Dat brengt mij tot een ander punt: heb ik goed begrepen dat een uitgebreidere keuring te duur is voor je? Maar eh... als je daar al het geld niet voor hebt.. wil je dan liever niet écht héél zeker zijn dat dit paard geen nare problemen heeft die je later veel geld gaan kosten? Een uitgebreide ziektekostenverzekering is ook duur en voor bepaalde verzekeringen wordt er ook geen genoegen genomen met een gezondheidsverklaring. Dat is ook mede afhankelijk van het bedrag waarvoor je het paard wilt verzekeren.

Nuchter bekeken is ook de vraag: waarom heeft het paard zo lang stilgestaan? Als deze merrie een dressuur- of springtalentje zou zijn, dan had men haar waarschijnlijk niet een jaar laten hangen.. wat is de oorzaak van het feit dat ze niet gereden is? Daar moet je misschien dan ook eens op doorvragen ( en niet meteen genoegen nemen met 'geen tijd')..

Al met al.. niet meteen positief en als je je financieel niet kunt permiteren om het onderste uit de kan te laten halen, dan moet je je afvragen of je heel zeker weet waar je aan begint. Oh ja, je kunt best een paard kopen en haar, bij teleurstelling of problemen weer dóórverkopen. Maar dán ben je in dezelfde positie als de persoon die jou het paard nu wil verkopen... ga JIJ er dan eerlijk bij zeggen wat de problemen zijn? Paardenhandel is slechte handel hoor!

Maar hey, wie weet valt het allemaal mee en heb je een gouden paardje in handen!
Wees in ieder geval zo slim om de keurings DA die rijfilmpjes te laten zien!
(Ik zou ze met een mailtje aan Eric Muiswinkel tonen en vragen wat zijn eerste indruk is)

Hoe het ook afloopt: hou je hoofd erbij !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 10:30

N_fotografie schreef:
Hoeveel hogere ruiters rijden hun paard door tot een bepaald niveau en verkopen ze daarna om er vette winst aan te maken?

Valt dit bij deze meid bij jou onder hogere ruiters?

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 10:33

heb mijn paard ook ongekeurd gekocht toen ze nog met een peesblessure liep.. Prima paard en rijdt nu de sterren van de hemel.. Eigen inzicht en gevoel en ervaring Tong uitsteken

Heel veel plezier met je paardje..

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 10:33

Dat wilde ik nou net zeggen. Ze komt mij over als iemand die net een jaartje rijd. Beginnende ruiter. Ze lijkt me echt niet klaar voor een paard. Verder ga ik met de rest mee. Het lijkt me hier zeker wel om het geld te gaan. dat merk ik op uit de keuring , het zadel , en dat ze goedkoop is en je niet verder kijkt. Maarja het is toch maar een project he dus wat maakt het voor jou uit. snel genoeg een volgende gevonden Knipoog
Nee ik vind niet dat je toe bent aan een paard met jou instelling en ervaring.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 13:10

Ik ga me verder niet mengen in het gehakketak van dit topic. Wil alleen even kwijt dat ik haar opa ze écht veel van hem weg heeft!

xEbony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:01

Vind dat je veel te hard aan de teugels trekt en dat hij veel te diep loopt.

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 17:07

Og, wat een gaaf dier, zeg!!

Nu nog hopen dat hij HELEMAAL je aanwinst wordt! Lachen

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 17:07

Pattypaard schreef:
Of het zadel goed ligt. Volgens mij wel.. ze is ook altijd al van jongs af aan al met dit zadel gereden is mij verteld.

Dus omdat ze er van jongs af aan mee rijdt past het gelijk?
Mijn pony past zijn zadel van toen hij 3 was ook niet meer hoor. Nagelbijten / Gniffelen

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:21

virgin_lady schreef:
Dat wilde ik nou net zeggen. Ze komt mij over als iemand die net een jaartje rijd. Beginnende ruiter. Ze lijkt me echt niet klaar voor een paard. Verder ga ik met de rest mee. Het lijkt me hier zeker wel om het geld te gaan. dat merk ik op uit de keuring , het zadel , en dat ze goedkoop is en je niet verder kijkt. Maarja het is toch maar een project he dus wat maakt het voor jou uit. snel genoeg een volgende gevonden Knipoog
Nee ik vind niet dat je toe bent aan een paard met jou instelling en ervaring.

Zou voor dat je conclusies trekt de moeite eens nemen om iemands profiel te lezen en dit topic. Een conclusie is snel getrokken blijkt maar weer. Je hoeft omdat iemand eens wat anders dan jij denkt diegene niet af te kraken. Blijkt tegenwoordig moeilijk voor sommige bokkers om eens iets onderbouwds te zeggen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:23

xEbony schreef:
Vind dat je veel te hard aan de teugels trekt en dat hij veel te diep loopt.

Voor iemand die een paard met Z1 niveau heeft verwacht ik toch een wat betere reactie dan dit.

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:37

djeees wat een gezeik hier in het topic zeg!!
Eeerst en vooral wil ik zeggen dat het er een goed paardje uitziet met een lekker achterbeen...
Ik weet ook dat een jong paard die zich makkelijk achter de teugels verschuilt niet gemakkelijk is! Ik rij er zelf zo een!! Lekker blijven door trainen en het komt goed!! Ik duim voor je meid!!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:46

xx_Horsiex schreef:
Het is goed bedoeld naar de TS, dat zeker, maar de manier waarop gereageerd wordt als niet direct iets wordt aangenomen is in mijn ogen ook zeer kinderachtig. Er zitten mensen tussen die alleen maar hun gelijk willen trekken.

En de mensen die maar blijven zeggen dat Patty hun adviezen niet aan wil nemen, so what? Patty mag toch nog wel zelf weten wat ze aan neemt en wat niet. Moet dat dan gezegd worden? Moet ze dan als een of ander penny meisje worden afgeschilderd omdat ze niet alles aanneemt? Get a life.

Goedbedoelde adviezen is een ding, maar doordrammen is stront vervelend.

ik denk niet dat je het als doordrammen moet zien
maar reacties als over dat zadel,en dat het paardje dat al vanaf het moment van inrijden draagt,en nu dus nog wel goed zal liggen,getuigd niet van veel ervaring.(niet alleen deze opmerking natuurlijk)
dat is helemaal niet erg,maar dat kan je denk ik(denk ik dus he,mijn mening) beter nog niet als ambitie hebben een paardje op te leiden,maar als doel hebben ervan te genieten en veel te leren.

evengoed wens ik Patty oprecht veel wijsheid en geluk toe met dit paardje.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 00:25

Moderatoropmerking:
Kunnen we op respectvolle manier reageren in dit topic? Steken onder water en nare opmerkingen voegen niets toe.
Iedereen is vrij om zijn mening te geven maar het is bijna nooit zinvol om die op te dringen dan bereik je vaak dat mensen er juist tegenin gaan.