AnjaKos schreef:[*olduser*] schreef:maar dit is NL mensen, kom op zeg... hier kan zoiets toch niet.
Hier in Putten zou het echt wel kunnen, de paden zijn hier zoooo lang en je komt geen drukke weg tegen (tenzij je aan de andere kant van de Garderenseweg je stal hebt). Voordat je paard met jou erop de stal heeft berijkt is ie allang moe..
Maar goed, je kan altijd nog fietsers omver kegelen, dat blijft een feit.
Toch vind ik het nog steeds erg cool als ik mensen zo zie rijden en ja als je je paard al 10 jaar hebt dan ken je het ondertussen echt wel, die van mij is er in 11jaar nog nooit vandoor gegaan en doet hooguit 3 passen naar voren om vervolgens om te draaien en te kijken waar hij nou eigenlijk van geschrokken is.
Het blijven dieren, daar ben ik het echt wel mee eens maar niet ieder paard heeft een vluchtgedrag als hij zijn baasje/baaszinnetje 100% vertrouwd!
Goed voorbeeld is dat die van mij bang is voor tracktoren. Waarom?? Omdat ik hem bang heb gemaakt....Hij was echt bang in het begin en door zijn reactie span ik blijkbaar toch aan wanneer ik zo'n gevaarte aan zie komen...Hij zou niet schrikken als ik er niet op reageer maar iets in mijn lichaam zegt: "ENG!!" en hij reageert daar op door achteruit te lopen. Met bit of zonder bit...dat maakt geen verschil helaas.
Dit heb ik niet gezegd, dus wel graag goed quoten
. Mij niet gezien
..zo blijven wij in contact , dan is het logisch dat z`n oortjes steeds achter staan