NIEUW hier op bokt!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chrispy

Re: NIEUW hier op bokt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 17:12

whoo!! echt super gaaf . je kunt echt met die paarden omgaan Knipoog ga zo door een naturtalentje Tong uitsteken

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 17:21

Ik vind het er heelijk uit zien!!!

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 17:23

Wat ben jij lenig zeg

Kan je mij niet wat lesjes geven? Bloos Haha!

YDWINE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 17:33

Welkom!
Ik vind het heel knap en gedurft wat je allemaal doet! Erg gaaf!

Maar ik ga toch nog even lekker zeuren Tong uitsteken :
Het is en blijft natuurlijk een paard en paarden zijn vluchtdieren. Er kan altijd wat gebeuren! En als je zo opde kop hangt (erg knap hoor Knipoog ) maar ook best gevaarlijk, voor het zelfde geldt val je op dat moment of gebeurd er iets anders ergs, je zit op dat moment tenslotte erg dicht met je hoofd bij je benen. Of je raakt zelf je evenwicht kwijt, op een heel verkeerd momemt! Je kan echt raar terecht komen! Het is heel stoer hoe je zo met je paard bezig bent (mijn complimenten!) maar het aller minste wat je qau veiligheid nog kan doen is een cap dragen. Het wordt tenslotte al minder stoer wannneer je op je hoofd valt, met misschien wel fatale gevolgen. Je cap draag je voor je eigen veiligheid, hoe braaf je paard ook is! Mensen zullen er ook echt niet raar van op kijken als je een cap draagt! Een cap of helm wordt bij zoveel sporten (Paardrijden, Wielrennen, autorace etc. etc.) en door zoveel (top)sporters gedragen!

Ik verwacht niet dat je na dit bericht meteen met cap gaat rijden ofzo, maar ik hoop wel dat je begrijpt wat ik hiermee bedoel te zeggen en dat je weet dat ik het enkel uit 'bezorgdheid' zeg.
Succes verder nog! Pling

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 17:38

Super! OK dan! Ik heb hier veel enthousiaste reacties gelezen en ik kan me er alleen maar bij aansluiten Ja Het gemak waarmee je met de paarden om gaat en doet, heerlijk!

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 17:57

Wat ontzettend gaaf zeg!

Daiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 18:18

ik heb nu al 4x je profiel gekeken en kan wel zeggen dat ik jalours op je ben
ziet er echt gaaf uit
ga zo door
groetjes

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 18:31

Vue schreef:
Ach dat gezeur van iedereen hier, jaloers ?
Dit is zoals het zou moeten, zoals iedereen het zou moeten leren.
Fantastisch flor, je bent een natuurtalent..
En muiske07; Fántastisch dat je flor deze kans gegeven hebt !

ze is het waard Lachen

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 18:33

is het nou nooit een keertje fout gegaan Gaaaap
pfff petje af hoor meid!! ik vind het echt super dat je op zo jonge leeftijd zoiets kan bereiken met je paarden !!!

hahahah ik keek dat filmpje toen dag ik bij mezelf hoe komt ze ooit zonder zadel op die bonte... nou gewoon via der ander paardje Tong uitsteken echt geweldig!!!

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 18:37

ravellie schreef:
Wat ben jij lenig zeg

emma heeft mij les Haha!
en ik volg dus les bij haar, en op haar paarden Haha!
zij heeft ze alles geleerd Lachen

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 18:37

Echt indrukwekkend dit, heb nog nooit zo'n stoere foto's gezien en dan nog van zo'n jong meisje, je hebt lef...! Het moet echt fantastisch zijn, droom al weg bij het zien van de foto's. Proficiat!! Lachen

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 18:43

evi_sammy schreef:
is het nou nooit een keertje fout gegaan Gaaaap
pfff petje af hoor meid!! ik vind het echt super dat je op zo jonge leeftijd zoiets kan bereiken met je paarden !!!

hahahah ik keek dat filmpje toen dag ik bij mezelf hoe komt ze ooit zonder zadel op die bonte... nou gewoon via der ander paardje Tong uitsteken echt geweldig!!!

neen nog nooit iets misgegaan,

emma is super begeleidster! Clown
ze legt altijd alles zeer goed uit, desnoods tien keer opnieuw en is zeer stimulerend.
zo begon ik eens te wenen omdat het springen met zippo wat minder was (eenhandig paard, als er lang niemand anders meer heeft gereden voel je dat heel fel en doet hij zijn zinnetje met iemand anders, hij bokt of steigert wel nooit dat is wel tof)
emma weet me er altijd weer bovenop te halen.
ik ben ook alleen maar gelukkig als ik daar bij haar en haar paarden ben.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 18:59

Wat leuk zeg! echt stoer! ik was er al lang 10000000 keer afgevallen Knipoog haha.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 20:07

Ik vind dit echt mooi.
Vroeger toen ik een jaar of 10/12/14 was reed ik ook zonder zadel, ik deed alles springen, buitenrijden, over de ijsbaan (wel zonder water en ijs Tong uitsteken) crossen en lol met je knol. Het is lange niet bij dat van jou, maar je leert er wel ontzettend van. Ook qua je zit etc.

Ik vind het geweldig! Ja Ik had alleen wel een simpel hoofdstelletje op, maar ach. Ik had overigens geen begeleider en wel cap op en reed meer op de engelse manier zonder zadel dan het geen wat jij / jullie doet/n

Je hebt ongetwijfeld ook een ontzettend goede zit, en als jij zo door gaat kom je er wel! Ik denk dat je zo langzamerhand ook ontzettend goed paarden aanvoelt, en weet wanneer er een andere beweging aan gaat komen en dit voor kan zijn of je aan passen aan die beweging waardoor je je valrisico minder hoog maakt. Ik ehb dit ook, terwijl ik lang nog niet die stunts van jou deed.

Ik rijd nu een jong beesje, engelse manier dat wel maar wou laats even zonder zadel uitstappen het is echt een spingerig beesje en schrikt van het minste. Ik was rustig aan het uitstappen veranderde iets in mijn houding en het paardje schoot er vandoor. Ik had hem vrij snel terug maar eigenaresse zat echt met handen voor de ogen zo bang was ze dat ik zou vallen etc. Maar bleef zitten, het paardje is er paar keer vandoor gegaan maar bleef zitten. Ook toen ik hem op een scherpere volte zet etc. (meesten glijden er dan net af)

Echt toppie meid! Ga zo door, en we zien graag meer foto's van je Lachen
Wat ik je wel even wil zeggen, jullie hebben prachtige paarden, prachtige technieken alleen het zou er allemaal NOG mooier uitzien als het tuig wat jullie gebruiken iets meer bij elkaar past.. dat het iets meer een setje vormd. Het ziet er nu zo rommelig uit wat heel jammer is.

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 20:33

Soraya92 schreef:
Ik vind je ook een Pipi Langkous Haha! ! En dat is een compliment , dat je gewoon zo goed met die dieren om kan gaan Knipoog

Trouwens , ook een kleine felicitatie waard , ik denk dat er weinig 'nieuwe' mensen op bokt het schoppen om 10 pagina's vol lof te krijgen Haha! !

Dus geloof mij , je bent goed bezig !

ik wacht op de volgende foto's !!

Tis fantastisch, ! Al meerdere keren zij ik gewoon weg met dat paardrijden... Had een gevoel van ik pruts, ik kom niet overeen met dat paardenvolk , tis mijn ding niet , maar telkens opnieuw doe ik het toch weer, en al deze reacties zullen voor mij denk ik voor jaren paardenplezier zorgen, het stimuleert je en zet je aan om verder te doen, dankje echt waar iedereen! Kan haast wenen achter mijn computer van contentement ! En dit allemaal dankzij mijn lieve super muiske ! Pling

Groetjes Florrtje

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 20:35

Je mag me best een paar lessen geven hoor Lachen
Vind het er echt heel gaaf uitzien, denk dat ik toch maar weer even ga oefenen met me knollie Tong uitsteken
Al mis ik toch wel de cap bij jouw.

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 20:36

[qoute] ik word ook wel eens met pipi vergeleken en ik zie het als een compliment Haha!
pipi is toch wel mooi een meid die lekker haar eigen ding doet, zich niet aantrekt wat andere mensen van haar vinden, goed met dieren omgaat, lekker gek doet, hartstikke sterk en zelfstandig is en nog lief ook Knipoog Haha![/quote]

En plots vind ik een paar gelijkenissen Haha! Jah derde jaars economie zijn niet altijd de nuchterste mensen ! Haha!

xxx [Kuss]

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 20:37

ravellie schreef:
Wat ben jij lenig zeg

tuurlijk als je niet te ver weg woont ! ( kheb altijd al willen les geven, weet nu niet bepaald of ik dat kan ) Haha!

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 20:39

waar woon je ? ik ben heeel brijf tijdens het lessen Schijnheilig

johanna84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 20:46

ik rij veel zonder zadel, maar dit is echt superrrrrr!!!
wat een samen spel!!
en dat voor 14 jaar!!
ga zo door!!

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 20:47

YDWINE schreef:
Welkom!
Ik vind het heel knap en gedurft wat je allemaal doet! Erg gaaf!

Maar ik ga toch nog even lekker zeuren Tong uitsteken :
Het is en blijft natuurlijk een paard en paarden zijn vluchtdieren. Er kan altijd wat gebeuren!......

Ik begrijp je maar toch zal ik er even commentaar op geven Haha! :
De stunts die wij uithalen zijn niet zomaar even rondraaien op je paard en wat hangen neen, je hangt wel degelijk heel goed vast. Ook gebruiken we hiervoor "kloeke" paarden , bv geen arabiertjes die elk moment hun evenwicht kunnen verliezen. En wij zijn getraind op "vluchtwegen" zo kunnen wij bij vele oefeningen vlug een andere houding aan nemen waarbij we nog maar eens extra goed vast zitten , ook als het paard plots wegcrost springen wij gewoon weer op , wij zijn ook getraind op snelheid , zoals muiske al eerder vertelde het is geen handgalopje van 5-10 km maar wel degelijk soms snelheid van 45-50 km. Dit word ook niet gedaan op open velden hé, daar zijn speciale lange pistes voor. Dat bitloos rijden heeft een evengroot gevaarlijkheidsgehalte als dat van met bit rijden, paardjes die rijden met bit daarbij zit de rem in de mond, bij ons zit dat op de nek (eventueel) op de stem en vooral op de knieën. Daar heb je dus geen punt. Over die cap wel , het kan idd helpen, maar ik blijf zonder rijden, geef toe dit zou mijn foto's verpesten , direct krijg ik weer dat manege gevoel , en dat is wat ik al 2 jaar heb ontwijkt, nooit ben ik naar een manege geweest of enkel omdat ik tussen paarden wou zijn. of met een vriendin die daar ging rijden. Maar op een manege paard neem ik geen plaats. Totaal verprutste paarden , honderden soorten ruiters op je rug.
Over die cap geef ik je gelijk,
maar over al de rest niet : mss moet je eens zo'n zadel van dicht bekijken hangen een heleboel riempjes aan. En zonder bit rijden ligt gewoon aan de opleiding.

Groetjes , en hopelijk versta jij mij ook Knipoog Florrtjé [Kusje]

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 20:49

__elise__ schreef:
Je mag me best een paar lessen geven hoor Lachen
Vind het er echt heel gaaf uitzien, denk dat ik toch maar weer even ga oefenen met me knollie Tong uitsteken
Al mis ik toch wel de cap bij jouw.

Ik mis die cap persoonlijk niet , met de nadruk op persoonlijk.
Ok ik wil graag lesgeven maar de afstand moet te doen zijn! anders wordt het voor mij ook een zotte en enge boel (ben geen fan van treinen) Al moet ik mijn dapperste beentje voorzetten als ik naar emma wil gaan Duivel

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 20:50

_Esther schreef:

wat bedoel je met "brijf" aan je vreemde taal te horen ben je niet van west-vlaanderen, tenzij je dit woord zelf uit vond ! Haha!
ik woon dus in west-vlaanderen helemaal tegen de zee (De Haan)

xxx

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 20:54

florrtje schreef:
_Esther schreef:

wat bedoel je met "brijf" aan je vreemde taal te horen ben je niet van west-vlaanderen, tenzij je dit woord zelf uit vond ! Haha!
ik woon dus in west-vlaanderen helemaal tegen de zee (De Haan)

xxx

dat woord heb ik helemaal zelf uitgevonden Schijnheilig het betekend zoiets ls braaf Vork
Ook heb ik af en toe mijn eigen spelling Knipoog
Hoe durf je! Ik ben een rasecte west-vlaamse!! Boos!
Ik woon ergens bij roeselare en dicht bij tyne cot cemetery
Laatst bijgewerkt door _Esther op 14-11-07 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 20:55

Ik denk dat ze braaf bedoelt ....

Maar idd heb ik veel respect voorje. (durf amper zonder beugels te rijden sinds een ongeluk)
Super