Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Mabon schreef:En ik geef toe dat ik niet echt verstand heb van paarden maar zoals je vriendin er mee omging toen ze nog hier op stal stond zelfs de kinderen die op mijn shetjes rijden konden zien dat dat niet goed was.

Paulaa_ schreef:martine_m : wil je meer foto's maken/ plaatsen, en het beste zou nog een fimpje zijn.![]()
Martine_m schreef:Paulaa_ schreef:martine_m : wil je meer foto's maken/ plaatsen, en het beste zou nog een fimpje zijn.![]()
ja das goed!

__Marloes schreef:Het paard gaat vanzelf naar beneden (ontspannen) als je hem eerst goed actief heb gereden dus zo ongeveer zonder er van vore aan te zitten.
Martine_m schreef:__Marloes schreef:Het paard gaat vanzelf naar beneden (ontspannen) als je hem eerst goed actief heb gereden dus zo ongeveer zonder er van vore aan te zitten.
ja en waarom loopt dit paard dan uit zich zelf naar benede???? niet omdat ik hem in zijn mond trek hoor!
als ze niet 'aan de teugel' gaan lopen (haf 2 overigens niet goed doet, veel te gespannen en te diep) dan heffen ze hun hoofd net omhoog, omdat ze niet ontspannen zijn. De beste basis is altijd ontspanning
, zolang ze niet ontspannen gaan lopen gaan ze altijd opkroppen en bij het minste dat gebeurt schrikken
vergeet vooral nooit dat wat jij normaal vindt, zij evengoed angstaanjagend kunnen vinden. 

Somebitch schreef:Citaat:Oke, hier even alles op een rijtje wat je zou kunnen verbeteren.
- Zit niet teveel in de mond van het paard. http://www.mijnalbum.nl/Foto-I3UK8M3B.jpg Zo zitten je teugels goed voor een paard wat net onder het zadel is. Naarmate je langer bezig bent kan je wat meer aanleuning zoeken. Het gaat er nu alleen nog maar om dat het paard leert sturen, stoppen, en voorwaats gaan.
- Een touwtje om de nek van het paard. Zo hoef je niet in zijn mond te trekken mocht hij gekke sprongen gaan maken. Je pakt dan gewoon het touwtje vast. Hierdoor zal je paard ook niet de reactie hebben van AUW dat doet zeer waardoor ze nog meer zouden kunnen gaan bokken of wat dan ook.
- Loop niet te snel van stapel.. Een rondje stappen is voor in het begin al genoeg, als het paard hierin helemaal ontspant is het pas tijd om een stapje verder te gaan, de draf.. Ontspant het paard hier weer helemaal kan je nog een stapje verder! LET OP! Dit moet NIET in 1 dag.
-Let op je houding, hakken naar beneden, je teugels niet te strak. Je beugels een gaatje langer ozu ook een mooier zicht zijn
-Het is niet erg als ze met hun hoofd omhoog lopen, liever dit dan dat ze in de krul worden getrokken.
Ik denk dat ik het belangrijkste wel gehad heb, heb geen zin om alles na te gaan

Lord_Ik schreef:Ik zou als ze gespannen lopen ze vooral heel lang laten en laten stappen tot ze wat rustiger zijn, en niet te lang aan het werk gaan. Als het allemaal nieuw is voor een paard kan ik me voorstellen dat het soms even wat te veel wordt in dat koppie
afwisseling is ook een ideebeetje balkjes lopen aan de longe voor het evenwicht enzo

KiekKiek schreef:Poging 2:
Hee!
Ik hoop idd dat het maar momentopname's zijn.
Wil je alsjebliefd nog een setje foto's plaatsen zodat we kunnen zien dat wat jij zegt over dat het beter gaat, waar is.
En mag ik vragen wat je zelf van deze foto's vind, positief en negatief en met name over de haflingers.
en of je zelf les hebt?
Ik bemoei me btw niet met deze boktrel...

Martine_m schreef:Lord_Ik schreef:Ik zou als ze gespannen lopen ze vooral heel lang laten en laten stappen tot ze wat rustiger zijn, en niet te lang aan het werk gaan. Als het allemaal nieuw is voor een paard kan ik me voorstellen dat het soms even wat te veel wordt in dat koppie
afwisseling is ook een ideebeetje balkjes lopen aan de longe voor het evenwicht enzo
ok zal dit ook mee nemen. we hebben ze ook telkens niet langer gepakt als 15/20 min
vergeet wel niet dat ze schrik kunnen hebben van de balkjes en je ze wel best voor je ze over die balkjes stuurt ze er een beetje naast laat lopen, zodat ze ze al gezien hebben
(en als ze er moeite mee hadden er daarna best niet meer op gaat rijden, maar gewoon rustig weer op stal kan zetten als ze ontspannen zijn, genoeg voor 1 keer
) 
Paulaa_ schreef:kunnen we zien hoe je echt rijd want dit kunnen ook moment opnames zijn
.. ik wil trouwens even zeggen dat ik het heel prettig vind hoe je nu reageert.

KiekKiek schreef:Dankje.. ik wil trouwens even zeggen dat ik het heel prettig vind hoe je nu reageert.
Ben nu toch wel heel benieuwt naar andere foto's

... 
Martine_m schreef:Somebitch schreef:HAHAHAHHAHAHA Voel je je een beetje aangevallen, het zou beter zijn als er wat met het commentaar gedaan word. Of je moet er niet zulke foto's opzetten. Je kan verwachten dat als je zo loopt te trekken dat je wel commentaar daarover krijgt ja![]()
Als er gewoon gereageerd werd met bedankt voor de tip dan hadden ze echt anders gereageerd. Maar nu word er alleen maar verdedigt.

hahaha 
poekel schreef:ik zag dat je veel tips heb gekregen, niet allemaal ff vriendelijk maar vast goed bedoelt.![]()
probeer ze op te volgen en dan krijg je vast veel plezier van je ponny's...
suc6 ermee....

KiekKiek schreef:In dat andere topic vind ik dat je wel netjes rijd. Pas op dat je niet teveel naar achteren gaat hangen en dat je je handen niet vast zet.

Martine_m schreef:poekel schreef:ik zag dat je veel tips heb gekregen, niet allemaal ff vriendelijk maar vast goed bedoelt.![]()
probeer ze op te volgen en dan krijg je vast veel plezier van je ponny's...
suc6 ermee....
Dankje! ik ga idd mijn best doen

__Marloes schreef:http://img344.imageshack.us/img344/2527/okt10ob9.jpg
1e keer erop
http://img344.imageshack.us/img344/8577/p2010012yd9.jpg
2e keer erop (1 week later)
http://img344.imageshack.us/img344/4084/p2010009yn3.jpg
Zelfde keer
http://img264.imageshack.us/img264/6641 ... 013pg1.jpg
2e wedstrijd
Aub, de foto's... Hier was ze van tevoren ge longeert en had er een kwartiertje iemand anders op gereden.

.. de jouwe is vast ook wel is gespannen geweest of nog steeds wel eens.. jah daar heb je mischien geen fotos van of laat je ze niet zien. nou zij dus wel ! deze paarden kunnen ook ontspannen lopen hoor.. dat weet ik zeker! maar de eerste keer is altijd wat anders,, je hoeft er ook niet meer te laten zien hoor