Renate @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Imago01

Re: Renate @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 22:23

Wow zeg, aantrokken door het aantal pagina's aan reacties ben ik dit topic eens gaan openen.

Zie een leuke combinatie en een stel goede foto's (schrok wel nogal van de zwaarte van de bak en dacht meteen: vind je het gek dat ze problemen heeft met de galop).

Maar goed, zie dat alle mogelijke (zelfs zeik)punten van kritiek al gegeven zijn.

Het enige dat ik wil melden rijtechnisch is: denk erom dat je meedraait met je heupen in de wendingen. Je zit op meerdere foto's met jouw heupen niet als het ware evenwijdig aan de schouders van je pony. Verder zag ik dat andere punten van commentaar al gegeven zijn.

Wil ik alleen dus nog maar dit zeggen: RESPECT!!! Totale RESPECT voor jou dat je wéét dat je commentaar gaat krijgen over je gewicht en tóch foto's durft te plaatsen terwijl je weet dat je hierop tóch commentaar gaat krijgen en dat dit je hoogstwaarschijnlijk ook pijn gaat doet. Heel veel pijn zelfs. Ik vind het heel dapper van je dat je die confrontatie (want wie zit nou te wachten op pijn?) durft aan te gaan.

Ga lekker zo door meis, lekker oefenen en vooral: Lol met je Knol!

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 22:26

Randy01 schreef:
Wil ik alleen dus nog maar dit zeggen: RESPECT!!! Totale RESPECT voor jou dat je wéét dat je commentaar gaat krijgen over je gewicht en tóch foto's durft te plaatsen terwijl je weet dat je hierop tóch commentaar gaat krijgen en dat dit je hoogstwaarschijnlijk ook pijn gaat doet. Heel veel pijn zelfs. Ik vind het heel dapper van je dat je die confrontatie (want wie zit nou te wachten op pijn?) durft aan te gaan.

Ga lekker zo door meis, lekker oefenen en vooral: Lol met je Knol!

Dat zijn hele goeie woorden, daar ga ik helemaal in mee!!!! Afgod

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 04:40

Ania schreef:
echt ongelooflijk dit Huilen van het lachen Diep en diep triest.

bokt is erger aan het worden dan het Fok! forum en zelfs GeenStijl. Daar schelden ze ook op mensen, maar daar zijn er regels die gehandhaafd worden. En daar treden de moderators wel op waar nodig is.

Meid, Je bent misschien wel aan de stevige kant, maar iemand die 100 kilo weegt en mooi meegaat met de bewegingen van het paard zal veel minder schade aanrichten dan iemand van 50 kilo die bonkt!

Serieus mensen, schaam je diep om jullie ongelooflijke botheid en stompzinnigheid.

Hier sluit ik me helemaal bij aan. Ik dacht dat Fok! vroeger hard was, maar dit slaat alles.

TS heel veel respect voor jou, ongeloofelijk hoe goed je hier mee omgaat, wat dat betreft kan iedereen hier wat van je leren.
Blijf jezelf en als je wat doet doe het dan voor jezelf, niet voor anderen die denken de wijsheid over jouw levenstijl in pacht te hebben.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 04:45

Beetje overdreven reacties? Nagelbijten / Gniffelen
Ik zie niemand hard zijn, er worden door die personen zelfs nog tips gegeven.
Harder dan Fok! ammehoela Haha! Ik lees daar nou wel eens bij, en daar is Bokt echt niets bij. Hier worden tenminste nog tips gegeven en onderbouwd.

Ik TeM even. Dit gaat ondertussen nergens meer over. Hopelijk heeft de TS toch nog iets aan de tips gehad.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 04:50

Cayenne schreef:
Harder dan Fok! ammehoela Haha! Ik lees daar nou wel eens bij, en daar is Bokt echt niets bij. Hier worden tenminste nog tips gegeven en onderbouwd.

Ik TeM even. Dit gaat ondertussen nergens meer over. Hopelijk heeft de TS toch nog iets aan de tips gehad.

Dan mist er echt iets aan jouw inlevingsvermogen. Ach gut
Als je dit geen harde reacties vind maar normale, opbouwende kritiek dan is er iets goed mis.

En ja dit is harder dan Fok!. Natuurlijk zijn ze daar bij tijd en wijle ook behoorlijk scherp en recht voor zijn raap, maar dit soort dingen ben ik er zelden tegen gekomen en als ze al voorkomen wordt er vrij snel ingegrepen. En ik ben toch echt vanaf het begin (de goede oude BB tijd) aanwezig op het Fok!forum.

Fijn dat je aangeeft dat je temt. Clown
Volgens jou gaat het nergens meer over omdat er nu mensen reageren die respect hebben voor de manier waarop ts met dit topic omgaat en vinden dat bepaalde mensen zich best mogen schamen.
En dus vind jij dat er nu een slotje moet komen?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 04:57

Nee, daarom niet, maar omdat TS ook wel genoeg in de zeik is gezet? Lachen Of vind jij dat ze nog meer opmerkingen over haar gewicht moet aanhoren? want ik kan je verzekeren dat die gaan komen van een aantal users op bokt Lips are sealed

Mijn inlevingsvermogen hoef je er niet bij te betrekken Ach gut see above. Ik ben het ook niet eens met de reacties, maar ik heb ze op bokt wel eens harder gezien, en er zitten ook een aantal goede tips tussen waar TS wel wat aan heeft, dat heeft ze zelf ook aangegeven Lachen
Dit trouwens offtopic Haha!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 04:59

Cayenne schreef:
Nee, daarom niet, maar omdat TS ook wel genoeg in de zeik is gezet? Lachen Of vind jij dat ze nog meer opmerkingen over haar gewicht moet aanhoren? want ik kan je verzekeren dat die gaan komen met het aantal users op bokt Lips are sealed

Ts heeft aangegeven op een hele volwassen manier om te gaan met deze opmerkingen en ik acht haar goed in staat om zelf te temmen als het voor haar uit de hand loopt.

Denk dat juist voor de goede tips het topic beter open kan blijven.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 10:30

Cayenne schreef:

Je zegt eerst dit en in je volgende reactie dat je vindt dat TS wel genoeg in de zeik is gezet. Rara, wat klopt er niet?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 10:31

Heeft precies dezelfde bedoeling hoor, alleen een beetje relativeren in combinatie met het tijdstip Haha!
Komt op hetzelfde neer, dat ik de reacties niet TE hard vind zoals sommige aangeven het te vinden, maar dat ik na 11 pagina's wel denk dat de boodschap bij de TS wel is overgekomen Lachen

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 11:49

Randy01 schreef:
Wow zeg, aantrokken door het aantal pagina's aan reacties ben ik dit topic eens gaan openen.

Zie een leuke combinatie en een stel goede foto's (schrok wel nogal van de zwaarte van de bak en dacht meteen: vind je het gek dat ze problemen heeft met de galop).

Ik ben het hier wel mee eens, die bak is echt ongelooflijk zwaar.. Echt een hele zware belasting voor het paard. Voor de rest ziet het er goed uit!

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 19:37

Eyy,

nog enige vorderingen? Zag dat je voor mijn pb al berichtjes had gehad doe de bak minder zwaar kan worden. Nu zal het probleem wss al een stuk minder zijn met al die regen. Maar voor in de toekomst natuurlijk altijd handig.

Keep up the good work!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 21:46

Biieniie schreef:
Eyy,

nog enige vorderingen? Zag dat je voor mijn pb al berichtjes had gehad doe de bak minder zwaar kan worden. Nu zal het probleem wss al een stuk minder zijn met al die regen. Maar voor in de toekomst natuurlijk altijd handig.

Keep up the good work!

Nops de bak is nog net zo zwaar als normaal. Is bij regen niet zo veel verschil hoor.

Ik denk overigens niet dat ze veel aan de bak gaan doen. Er staat nml een paard en die heeft bij zijn achterbenen lossen banden (wat ik vernomen heb) en de dieren arts had gezegt dat het voor paarden juist goed was om in een zware bak te rijden, omdat ze daar stevige spieren van krijgen.

Dus word (heb het niet gevraagt) er toch niet veel aan gedaan.

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 22:02

Wat een onzin, met juiste manier van trainen op gerichte spieren hoort het paard op welke bodem ook sterkere spieren te krijgen

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 22:39

Biieniie schreef:
Wat een onzin, met juiste manier van trainen op gerichte spieren hoort het paard op welke bodem ook sterkere spieren te krijgen

ja, maar dat ene paard had slappe banden ofzo, en de DA zei dat het beter was nu voor dat paard om ook in zwaar zand te rijden. voor die banden.

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 22:40

Nouja, balen voor jou dan nu. Snel op naar de binnenbak dan he Lachen

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 23:59

zeer leuk en mooi hafje!

maar ik vind je toch wel te zwaar voor hem...
ik vind de haf er maar fijn van lichaamsbouw uitzien, ook de rijbak vind ik zwaar voor hem.
grof gezegt maar enkele kilo's vermageren zou je deugt doen, zowel voor jou gezondheid als voor jouw paardje.
(ze maken er genoeg reclame mee dat 1op 2belgen te zwaar zijn...)
anders raad ik je aan om een groter en sterker paard te zoeken.
hopelijk neem je dit niet verkeerd op, het is niet mijn bedoeling om je te kwetsen.
maar in mijn ogen zou het prettiger zijn voor je paardje.

verder nog veel geluk met hem.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 00:14

pubelia schreef:
laura1987 schreef:
Ziet er goed uit, probeer in de galop meer op je kont te zitten en wat langere teugels te geven want het lijkt alsof je hem/haar nu tegenhoud in de beweging en probeer je benen iets meer naar voren te leggen in de galop.

En misschien is een sportbh een optie (vind het zelf giga irritant die bandjes als het bij mij gebeurd) misschien jij niet Knipoog
*is een tip niet aanvallend bedoeld*.
Uhuu, heeel irri, alleen het is moeilijk om een bh in mijn maatje meer te krijgen Bloos

en ik ga het proberen thnx voor de tip.

Mooie pony, ik denk dat dat wel goed gaat komen!

Tip voor de BH; wehkamp.nl Haha! Ik vond het altijd vreselijk bh's te kopen(mijn maat zie je ook niet overal Tong uitsteken) omdat ik altijd maar weer teleurgesteld werd... Terwijl ze op wehkamp ongeveer alle mogelijke combi's qua omtrek/cupmaat hebben Haha! Haha! Haha!

Lenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 01:11

Stoere haflinger.
Zo zwaar ziet de bak er naar mijn mening niet uit hoor Knipoog.
Leuk om te horen dat jullie vooruit zijn gegaan!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 01:39

Adil18 schreef:
Ik zeg ook helemaal niet dat ze moet stoppen, ik zeg alleen dat het voor haar en haar paard optimaler zou zijn...

Ik vind het ondoordacht om te zeggen dat het voor mij simpel was/is!!! Zal ik je dan ong. vertellen hoe "simpel" het is om zo te blijven als ik nu ben? Oké, komt ie: Ik loop ELKE DAG minimaal 7 km hard, maximaal 17 (meer red ik nog niet op dit moment, dan loop ik m'n spieren naar de knoppen)!! Ik snoep (bijna) niet, eet niet elke dag vlees meer (en ik was een onwijze vleeseter, ben er gek op), ik drink smerige kruidenmengsels (op aanraden) en drink verder bijna alleen water! Een glas cola drink ik niet, wanneer wel dan light. Alcohol raak ik niet meer aan (hooguit af en toe een glaasje rode wijn) Ik doe al anderhalf jaar geen suiker en melk meer in mijn koffie en de koekjes bij de koffie is ook sinds dien al afgelopen. Mijn schaaltje met vla is ingeruild voor een klein bakje magere yoghurt. Ik eet geen aardappels en alleen het gezondste brood wat je maar krijgen kan. Verder veel DROGE rijst (dus geen sausjes etc.) omdat ik toch sport en wel een paar koolhydraatjes nodig heb. Het komt zelden voor dat ik na 'savonds 6 uur eet en alle op fiets haalbare afstanden pak ik ook met de fiets (zo is het voor mij nu heel normaal om even naar mijn oma te fietsen die 23 km verderop woont). Must I continue...?

Ga mij geen les lezen over wat wel en niet makkelijk is wat I've been there and I'm still there! Het gaat om discipline en wilskracht, absolute controle van de geest...Het is zo'n gigantische kick om zo sterk te zijn, je zo te kunnen beheersen en prestatie te kunnen leveren wat je voorheen nooit had verwacht...!Ik vraag hier niet om bewondering, maar ik wil alleen laten zien dat het niet onmogelijk is! Je moet alleen willen...!

Heb je er weleens over nagedacht dat er ook mensen zijn die wel willen maar niet kunnen??? Vast niet, jij denkt waarschijnlijk van alle dikke mensen dat ze op de bank zitten en chips vreten. Ik weet dat er ook mensen zijn die zichzelf te zwaar vinden en héél graag een paar kilo zouden afvallen maar het niet kunnen, wat denk jij hoeveel pijn het moet doen als je dat wat jij zegt tegen hun zou zeggen??
Niet over nagedacht zeker, waarom niet? You haven't been there and you haven't seen it all!

Daarbij zijn er een hoop dingen die jij noemt niet nodig als je op gewicht wilt blijven, geen vlees eten, smerige kruidenmengsels drinken, droge rijst eten, geen alcohol, geen aardappelen en alleen het gezondste brood?? Als je denkt dat dat nodig is om op gewicht te blijven heb je 't duidelijk niet begrepen.

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 05:01

leuk beesie Knipoog
alleen ik vind ook dat je te zwaar bent
en al helemaal in die zware bak
maar goed het is jouw paard dus je moet het zelf weten
op sommige foto's lijkt het net of je handen plat hebt
en je handen horen een handbreedte boven de schoft
want je zegt bij je comentaar dat je handen laag moet houden
maar ik vind ze op sommige foto's al te laag
ik heb ook nog nooit een top ruiter met de handen op de schoft zien rijden

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 07:39

anneliesdj schreef:
Adil18 schreef:
Ik zeg ook helemaal niet dat ze moet stoppen, ik zeg alleen dat het voor haar en haar paard optimaler zou zijn...

Ik vind het ondoordacht om te zeggen dat het voor mij simpel was/is!!! Zal ik je dan ong. vertellen hoe "simpel" het is om zo te blijven als ik nu ben? Oké, komt ie: Ik loop ELKE DAG minimaal 7 km hard, maximaal 17 (meer red ik nog niet op dit moment, dan loop ik m'n spieren naar de knoppen)!! Ik snoep (bijna) niet, eet niet elke dag vlees meer (en ik was een onwijze vleeseter, ben er gek op), ik drink smerige kruidenmengsels (op aanraden) en drink verder bijna alleen water! Een glas cola drink ik niet, wanneer wel dan light. Alcohol raak ik niet meer aan (hooguit af en toe een glaasje rode wijn) Ik doe al anderhalf jaar geen suiker en melk meer in mijn koffie en de koekjes bij de koffie is ook sinds dien al afgelopen. Mijn schaaltje met vla is ingeruild voor een klein bakje magere yoghurt. Ik eet geen aardappels en alleen het gezondste brood wat je maar krijgen kan. Verder veel DROGE rijst (dus geen sausjes etc.) omdat ik toch sport en wel een paar koolhydraatjes nodig heb. Het komt zelden voor dat ik na 'savonds 6 uur eet en alle op fiets haalbare afstanden pak ik ook met de fiets (zo is het voor mij nu heel normaal om even naar mijn oma te fietsen die 23 km verderop woont). Must I continue...?

Ga mij geen les lezen over wat wel en niet makkelijk is wat I've been there and I'm still there! Het gaat om discipline en wilskracht, absolute controle van de geest...Het is zo'n gigantische kick om zo sterk te zijn, je zo te kunnen beheersen en prestatie te kunnen leveren wat je voorheen nooit had verwacht...!Ik vraag hier niet om bewondering, maar ik wil alleen laten zien dat het niet onmogelijk is! Je moet alleen willen...!

Heb je er weleens over nagedacht dat er ook mensen zijn die wel willen maar niet kunnen??? Vast niet, jij denkt waarschijnlijk van alle dikke mensen dat ze op de bank zitten en chips vreten. Ik weet dat er ook mensen zijn die zichzelf te zwaar vinden en héél graag een paar kilo zouden afvallen maar het niet kunnen, wat denk jij hoeveel pijn het moet doen als je dat wat jij zegt tegen hun zou zeggen??
Niet over nagedacht zeker, waarom niet? You haven't been there and you haven't seen it all!

Daarbij zijn er een hoop dingen die jij noemt niet nodig als je op gewicht wilt blijven, geen vlees eten, smerige kruidenmengsels drinken, droge rijst eten, geen alcohol, geen aardappelen en alleen het gezondste brood?? Als je denkt dat dat nodig is om op gewicht te blijven heb je 't duidelijk niet begrepen.

Ehm, deze discussie is eigenlijk al voorbij, ik had al mijn excuses aangeboden...Dus je moet beter lezen in vervolg Knipoog

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 08:57

[/quote]

Daarbij zijn er een hoop dingen die jij noemt niet nodig als je op gewicht wilt blijven, geen vlees eten, smerige kruidenmengsels drinken, droge rijst eten, geen alcohol, geen aardappelen en alleen het gezondste brood?? Als je denkt dat dat nodig is om op gewicht te blijven heb je 't duidelijk niet begrepen.[/quote]

ik eet geen wit brood, enkel bruin, ik snoep niet, rook niet, drink niet, eet geen vettigheid (zoals pasta's of frieten en dergelijke)
dit is allemaal overbodig voor je lichaam, het heeft niets te maken met wel of niet kunnen. het is een gewoonte. ik doe dit al 4jaar, voel me ook veel beter dan voordien, opgeblazen gevoel dat wegblijft, meer witte tanden, je kweekt meer spieren, je haar wordt dikker,...
soit dat is ts haar keuze, je kiest zelf welke levenstijl je wilt.
ik geef wel toe, de eerste maand is moeilijk, daarna lukt dit steeds beter en beter.
het is een soort ontwenning zoals je van drugs of sigaretten doet denk ik.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 09:05

gut, gaat het hier nu om het paard of om de TS haar uiterlijk?

leuk paard heb je TS, alleen vind ik de bak er ook wat zwaar uitzien, hebben jullie geen mogelijkheid om er tapijtsnippers doorheen te mengen??

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 09:12

mAnDyXX schreef:
aerdenhout1 schreef:
Wat ik niet begrijp is dat er hier in dit topic zo'n ontzettende ophef wordt gemaakt over het gewicht van de amazone, terwijl er ik weet niet hoeveel shetlanders voorbij komen met veels te zware ( en dan ook nog eens VEELS te lange ) ruiters!
Gisteren nog gereageerd op een vrouw van nota bene 22 die een pony ging inrijden van geloof 1.12. Haar benen kwamen zowat in d'r nek!
Kijk, dat TS te zwaar is..okee...maar als een shet een gewicht van ( volgens zeggen ) 50 kilo kan dragen zou dit ook moeten kunnen! En natuurlijk ben ik het er wel mee eens dat iets minder gewicht beter is voor je paard!

Maar stel je nauw is voor als jij op een shetlander moet gaan rijden waar iedereen bang voor is dat betekend dus dat er wel iemand mee aan de gang
moet gaan! dus ik snap ook deze reactie van jouw niet. en je moet eerst weten waarom ze erop rijden oke als ze er nauw op rijden omdat ze het leuk vinden vindt ik het niet oke. Ik vindt mis ook wel dat er hier veel over haar gewicht wordt gezegt dat kan mis ook even ophouden. Maar veel mensen vinden dat ook weer zielig! hoop dat je het snapt wat ik probeer uit te leggen

Dit slaat ook ronduit nergens op!
Waarom zou 'iedereen' opeens bang zijn voor een shetlander en dan zou opeens een volwassene erop moeten.

Waarom zou er PERSEE iemand op moeten dan?
Waarom niet wachten tot een passende ruiter durft Verward

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:34

muiske07 schreef:
ik eet geen wit brood, enkel bruin, ik snoep niet, rook niet, drink niet, eet geen vettigheid (zoals pasta's of frieten en dergelijke)
dit is allemaal overbodig voor je lichaam, het heeft niets te maken met wel of niet kunnen. het is een gewoonte. ik doe dit al 4jaar, voel me ook veel beter dan voordien, opgeblazen gevoel dat wegblijft, meer witte tanden, je kweekt meer spieren, je haar wordt dikker,...
soit dat is ts haar keuze, je kiest zelf welke levenstijl je wilt.
ik geef wel toe, de eerste maand is moeilijk, daarna lukt dit steeds beter en beter.
het is een soort ontwenning zoals je van drugs of sigaretten doet denk ik.

Zover ik weet heeft TS hier toch nergens haar levenstijl vermeldt. Vindt niet dat je erover mag oordelen zonder dat je dat weet. Doe je dat wel (zoals nu, en jij niet alleen) spreken we over een VOORoordeel.