Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
AnnemiekvM schreef:Zoveel pagina's al. Echt weer een Bokt actie. Laat het hun lekker zelf weten.
hiehie! Ania schreef:ziet er leuk uit! Ik weet niet anders dan dat we de veulens een keer in hun veulen periode laten springen, net als de jaarlingen en de 2 jarigen.
Ik kan me zelfs herinneren dat er sportpaard veilingen zijn, waar de veulens geveild worden terwijl ze een hindernis springen.
Ook zijn er twenter springkampioenschappen die de KWPN zelf organiseert! Dan moeten de Twenters zeker een keer of 10 over een hindernis springen!!
Ook heeft er een uitgebreid artikel in de "in de strengen" EN in "Bit" gestaan over het springen met veulens, waar zelfs onderzoek naar is gedaan. Daar kwam ook nog eens uit dat het helemal zo slecht nog niet was voor een veulen, en het verbeterde de springtactiek voor het paard op latere leeftijd.
Hoe denk je dat sportmensen hun springveulens uitkiezen? Juist! Door ze te laten springen.
Jammer dat mensen hun conclusies trekken zonder dat ze er verstand van hebben.

maar toch trek ik MIJN conclusie. 
Janine_L schreef:mmmm ik kom echt niet uit een ei hoor![]()
Natuurlijk weet ik wel wat er speelt in de (paarden) wereld.
Maar daarom hoef ik (sommige) dingen nog niet goed te keuren.
Ik denk altijd maar verbeter de wereld en begin bij jezelf...... bijvoorbeeld door dingen niet te baggataliseren.
Wij hebben er geen verstand vanmaar toch trek ik MIJN conclusie.

MISTRAL94 schreef:Janine_L schreef:mmmm ik kom echt niet uit een ei hoor![]()
Natuurlijk weet ik wel wat er speelt in de (paarden) wereld.
Maar daarom hoef ik (sommige) dingen nog niet goed te keuren.
Ik denk altijd maar verbeter de wereld en begin bij jezelf...... bijvoorbeeld door dingen niet te baggataliseren.
Wij hebben er geen verstand vanmaar toch trek ik MIJN conclusie.
Ik zeg ook niet dat je dingen goed moet keuren. Maar laten wel wel eerlijk blijven, bij het gros van de mensen gaat geld toch echt voor de gezondheid van het dier (en dan heb ik het niet over de TS) Ik verbaas me alleen altijd hoe hypocriet sommige mensen kunnen reageren hier op bokt
Maar goed dat is weer een andere discussie!

besita schreef:nou koop ik elk jaar springveulens (ik fok maar verkoop dan de hengsten en koop merries aan ) maar ik heb toch nog nooit een veulen laten springen alvorens het te kopen ...als je moet afgaan op wat een veulen laat zien ..denk ik niet dat je ver gaat komen in de sport ..heb zelf paarden in de topsport lopen maar echt waar ik basser me niet op dat als ik een veulen koop

runningkawa schreef:besita schreef:nou koop ik elk jaar springveulens (ik fok maar verkoop dan de hengsten en koop merries aan ) maar ik heb toch nog nooit een veulen laten springen alvorens het te kopen ...als je moet afgaan op wat een veulen laat zien ..denk ik niet dat je ver gaat komen in de sport ..heb zelf paarden in de topsport lopen maar echt waar ik basser me niet op dat als ik een veulen koop
Op de stallen waar ik kwam wer dat bij koop en verkoop ook niet gedaan
Janine_L schreef:Ania schreef:ziet er leuk uit! Ik weet niet anders dan dat we de veulens een keer in hun veulen periode laten springen, net als de jaarlingen en de 2 jarigen.heeft niks met geld te maken
Ik kan me zelfs herinneren dat er sportpaard veilingen zijn, waar de veulens geveild worden terwijl ze een hindernis springen.geld uiteraard
Ook zijn er twenter springkampioenschappen die de KWPN zelf organiseert! Dan moeten de Twenters zeker een keer of 10 over een hindernis springen!!heeft direct niks met geld te maken pas als je hem later zou willen verkopen heeft het met geld te maken
Ook heeft er een uitgebreid artikel in de "in de strengen" EN in "Bit" gestaan over het springen met veulens, waar zelfs onderzoek naar is gedaan. Daar kwam ook nog eens uit dat het helemal zo slecht nog niet was voor een veulen, en het verbeterde de springtactiek voor het paard op latere leeftijd.ik zie nergens geld jij?
Hoe denk je dat sportmensen hun springveulens uitkiezen? Juist! Door ze te laten springen.geld, klopt
Jammer dat mensen hun conclusies trekken zonder dat ze er verstand van hebben.
(bijna) de hele tekst die jij typt gaat over "geld verdienen" maar dat maakt het nog niet goed voor het paard.
Er verstand van hebben.... en dingen doen die goed zijn voor iemands portomonaie zijn in mijn ogen (mijn visie) 2 verschillende dingen.

Denk dat de TS niet de intentie had om een heftige discussie op te werpen?!
MISTRAL94 schreef:Misschien is het beter om een apart topic te openen over het wel of niet laten springen van veulens en of het in de paarden wel of niet om geld gaatDenk dat de TS niet de intentie had om een heftige discussie op te werpen?!