Merrie met veulen van 4 maand vrijspringen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnnemiekvM

Re: Merrie met veulen van 4 maand vrijspringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 20:34

Zoveel pagina's al. Echt weer een Bokt actie. Laat het hun lekker zelf weten.

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 16:24

AnnemiekvM schreef:
Zoveel pagina's al. Echt weer een Bokt actie. Laat het hun lekker zelf weten.

Er zijn ook genoeg leuke reacties hoor. En iedereen heeft toch zijn eigen mening ? Knipoog

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 17:06

ziet er leuk uit! Ik weet niet anders dan dat we de veulens een keer in hun veulen periode laten springen, net als de jaarlingen en de 2 jarigen.

Ik kan me zelfs herinneren dat er sportpaard veilingen zijn, waar de veulens geveild worden terwijl ze een hindernis springen.

Ook zijn er twenter springkampioenschappen die de KWPN zelf organiseert! Dan moeten de Twenters zeker een keer of 10 over een hindernis springen!!

Ook heeft er een uitgebreid artikel in de "in de strengen" EN in "Bit" gestaan over het springen met veulens, waar zelfs onderzoek naar is gedaan. Daar kwam ook nog eens uit dat het helemal zo slecht nog niet was voor een veulen, en het verbeterde de springtactiek voor het paard op latere leeftijd.

Hoe denk je dat sportmensen hun springveulens uitkiezen? Juist! Door ze te laten springen.

Jammer dat mensen hun conclusies trekken zonder dat ze er verstand van hebben.

nuvelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 17:29

ziet er leuk uit! Ik weet niet anders dan dat we de veulens een keer in hun veulen periode laten springen, net als de jaarlingen en de 2 jarigen.

Ik kan me zelfs herinneren dat er sportpaard veilingen zijn, waar de veulens geveild worden terwijl ze een hindernis springen.

Ook zijn er twenter springkampioenschappen die de KWPN zelf organiseert! Dan moeten de Twenters zeker een keer of 10 over een hindernis springen!!

Ook heeft er een uitgebreid artikel in de "in de strengen" EN in "Bit" gestaan over het springen met veulens, waar zelfs onderzoek naar is gedaan. Daar kwam ook nog eens uit dat het helemal zo slecht nog niet was voor een veulen, en het verbeterde de springtactiek voor het paard op latere leeftijd.

Hoe denk je dat sportmensen hun springveulens uitkiezen? Juist! Door ze te laten springen.

ben ik het helemaal mee eens

BelleAllure

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 18:53

he he eindelijk mensen die het snappen Knipoog hiehie!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 19:45

nou koop ik elk jaar springveulens (ik fok maar verkoop dan de hengsten en koop merries aan ) maar ik heb toch nog nooit een veulen laten springen alvorens het te kopen ...als je moet afgaan op wat een veulen laat zien ..denk ik niet dat je ver gaat komen in de sport ..heb zelf paarden in de topsport lopen maar echt waar ik basser me niet op dat als ik een veulen koop

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 19:49

Ania schreef:

(bijna) de hele tekst die jij typt gaat over "geld verdienen" maar dat maakt het nog niet goed voor het paard.
Er verstand van hebben.... en dingen doen die goed zijn voor iemands portomonaie zijn in mijn ogen (mijn visie) 2 verschillende dingen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 19:54

Janine_L: Waar denk jij dat het in de paarden(sport) om gaat dan? Het draait helaas allemaal om geld Knipoog

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 19:58

mmmm ik kom echt niet uit een ei hoor Haha!
Natuurlijk weet ik wel wat er speelt in de (paarden) wereld.
Maar daarom hoef ik (sommige) dingen nog niet goed te keuren.
Ik denk altijd maar verbeter de wereld en begin bij jezelf...... bijvoorbeeld door dingen niet te baggataliseren.
Wij hebben er geen verstand van Haha! maar toch trek ik MIJN conclusie.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 20:02

Janine_L schreef:
Ik denk altijd maar verbeter de wereld en begin bij jezelf...... bijvoorbeeld door dingen niet te baggataliseren.

Ik zeg ook niet dat je dingen goed moet keuren. Maar laten wel wel eerlijk blijven, bij het gros van de mensen gaat geld toch echt voor de gezondheid van het dier (en dan heb ik het niet over de TS) Ik verbaas me alleen altijd hoe hypocriet sommige mensen kunnen reageren hier op bokt Knipoog
Maar goed dat is weer een andere discussie!

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 20:03

MISTRAL94 schreef:
Janine_L schreef:

Ik zeg ook niet dat je dingen goed moet keuren. Maar laten wel wel eerlijk blijven, bij het gros van de mensen gaat geld toch echt voor de gezondheid van het dier (en dan heb ik het niet over de TS) Ik verbaas me alleen altijd hoe hypocriet sommige mensen kunnen reageren hier op bokt Knipoog
Maar goed dat is weer een andere discussie!

Vond je mijn reactie hypocriet dan?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 20:05

Voel je je aangesproken?
Ik ga geen namen noemen hier en ik schrijf ook sommige mensen Knipoog
Maar goed ontopic maar weer

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 20:06

Goh is de dsicussie nog gaande? Tong uitsteken
In ieder geval blijf ik bij mijn standpunt dat het als eenmalige actie totaal geen kwaad kan voor het veulen, als je in kan schatten hoe het veulen het doet, en dus niet iets neer zetten wat te zwaar is qua springen.
Ben blij dat ania het met me eens is.
Inderdaad mistral: bokt staat gelijk aan hypocriet zelfs in de meeste gevallen.

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 20:07

Ziet er goed uit, wat een bonk van een veulen!!
Ik wil niet veel zeggen maar ze laten de veulens voor de KWPN keuringen in Ermelo ook springen, en daar is echt wel over nagedacht. het kan zon diertje echt geen kwaad. Stel je voor, in het wild waar ze daar af en toe wel niet over heen zouden moeten. Stopt het veulen "Nee, kan niet ma. Mag nog niet, te jong." Knipoog
Leuk veulen, ben benieuwd wat hij doet als hij 3 is en onder de man Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 20:17

besita schreef:
nou koop ik elk jaar springveulens (ik fok maar verkoop dan de hengsten en koop merries aan ) maar ik heb toch nog nooit een veulen laten springen alvorens het te kopen ...als je moet afgaan op wat een veulen laat zien ..denk ik niet dat je ver gaat komen in de sport ..heb zelf paarden in de topsport lopen maar echt waar ik basser me niet op dat als ik een veulen koop

Op de stallen waar ik kwam wer dat bij koop en verkoop ook niet gedaan

_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 20:21

Ole daar gaan we weer.. kijk ik kan hier niets over zeggen want ik zit totaal niet in het springwereldje en het veulenwereldje.. ik kan me niet voorstellen dat het goed is voor zo'n dier. ik vind de hindernissen wel erg hoog van een veulen voor 4 maanden maar dat is mijn mening..
meer kan ik niet zeggen want heb geen zin om onzin te gaan praten dat toch niet waar is

voorderest ontzettend mooi veulen!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 20:24

runningkawa schreef:
besita schreef:

Op de stallen waar ik kwam wer dat bij koop en verkoop ook niet gedaan

Maar bij genoeg stallen gebeurd dit wel, mensen willen toch vaak zien wat ze kopen

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 20:25

Janine_L schreef:
Ania schreef:
ziet er leuk uit! Ik weet niet anders dan dat we de veulens een keer in hun veulen periode laten springen, net als de jaarlingen en de 2 jarigen.heeft niks met geld te maken

Ik kan me zelfs herinneren dat er sportpaard veilingen zijn, waar de veulens geveild worden terwijl ze een hindernis springen.geld uiteraard

Ook zijn er twenter springkampioenschappen die de KWPN zelf organiseert! Dan moeten de Twenters zeker een keer of 10 over een hindernis springen!!heeft direct niks met geld te maken pas als je hem later zou willen verkopen heeft het met geld te maken

Ook heeft er een uitgebreid artikel in de "in de strengen" EN in "Bit" gestaan over het springen met veulens, waar zelfs onderzoek naar is gedaan. Daar kwam ook nog eens uit dat het helemal zo slecht nog niet was voor een veulen, en het verbeterde de springtactiek voor het paard op latere leeftijd.ik zie nergens geld jij?

Hoe denk je dat sportmensen hun springveulens uitkiezen? Juist! Door ze te laten springen.geld, klopt

(bijna) de hele tekst die jij typt gaat over "geld verdienen" maar dat maakt het nog niet goed voor het paard.
Er verstand van hebben.... en dingen doen die goed zijn voor iemands portomonaie zijn in mijn ogen (mijn visie) 2 verschillende dingen.

Echt ongelooflijk dat men zo kortzichtig kan zijn, dus alles wat met sport te maken heeft is goed? en alle recreanten en hobbyisten zijn geweldig??
Laat me niet lachen Huilen van het lachen

begrijp me niet verkeerd, zodra men te hoog of te veel gaat springen met een veulen gooi ik ook de handoek in de ring! Maar een keer in de zoveel tijd een keer of 3 een hindernisje laten springen? Neuh. Ik kan er geen kwaad in zien.
Laat ik het nog anders verwoorden; Ik heb erger leed gezien dan een veulen die (duidelijk met plezier) een hindernis van 40 cm springt.
Laatst bijgewerkt door Ania op 07-08-07 20:32, in het totaal 2 keer bewerkt

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 20:27

Misschien is het beter om een apart topic te openen over het wel of niet laten springen van veulens en of het in de paarden wel of niet om geld gaat Knipoog Denk dat de TS niet de intentie had om een heftige discussie op te werpen?! Haha!

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 20:30

MISTRAL94 schreef:
Misschien is het beter om een apart topic te openen over het wel of niet laten springen van veulens en of het in de paarden wel of niet om geld gaat Knipoog Denk dat de TS niet de intentie had om een heftige discussie op te werpen?! Haha!

na 11 pagina's discussie over het wel en wee van een veulen had er naar mijn mening allang een slotje of opschoonactie moeten zijn geweest. Incl een nieuw discussietopic.
Maar wie ben ik Huilen van het lachen

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 20:32

Nee dat was niet mijn intentie, maar moet zeggen dat ik een goede discussie wel leuk vind op zijn tijd Haha!

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 20:33

boeiend al die nare reacties....
een veulen kan net zo goed gek gaan doen in de wei...zelfde princiepe....
ziet er schattig uit...... Lachen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 21:15

negrita_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 21:42

Ik heb laatst ook op bokt gezien iemand
die oefende met het veulen voor de keuring met springen
en die was ongeveer ook zo oud

ik vind het super knap hoe het veulen springt

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 22:00

een veulen hoeft op de keuring niet te springen ...dus ook niet in Ermelo !!!! das klinkklare onzin