Witje (shet) @ wedstrijd (b-proef)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Re: Witje (shet) @ wedstrijd (b-proef)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 18:47

Ik vind dit zo mooi Haha!

Een shetlander is zo'n klein klere-ponyding.. daar valt amper op te rijden. Haha!
En iedereen maar rijtechnisch commentaar geven. Dat werkt toch voor geen meter. Lekker mee klooien met die dingen. Ze kunnen wel wat hebben.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 18:50

Whahaha Sjoert, pas maar op straks denkt iedereen dta ie nog op een shet kan rijden *LOL*
Omgekeerde van wat het nu is Nagelbijten / Gniffelen

xRenaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 18:54

Ik vind je zeker niet te groot erg zwaar ben je denk ik ook niet en de shet heeft nerges last van dus ik vind eigelijk dat je gewoon door kan rijden Lachen & een heel lief shetje trouwens Vork

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 19:00

Jeetje wat een gezanik zeg.
Ja, de TS is lang, maar ook slank, dat kan die pony best hebben hoor!

Verder ben ik het ook wel met Sjoert eens.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 19:03

Niemand spreekt daar toch van, het gaat om het blokeren van de shet door het uitsteken van de benen in de regio van de schouders..

Mensen lezen, en verder is het perfect mogelijk om gewoon dressuur met een shet te rijden. Daarvoor zitten er genoeg goed opgeleide shets op bokt.
En dan komt het eigelijk uit op de conclusie dat ze door een te klein zadel haar benen naar voor schuift, waardoor ze druk op de achterkant van het zadel veroorzaakt. Die op zijn beurt nog is erge druk op de thoracale ruggenwervels geeft. En daar zit de Pling
Daar is een shet niet beter belast voor dan een paard, erg jammer dat de eigenaar niet inziet. Want ik zou de ts nooit zo hebben later rijden. En dat heeft niks met zanieken of penny te maken, gewoon een doodnormaal feit

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 19:55

Sjoert schreef:

Een shetlander is zo'n klein klere-ponyding.. daar valt amper op te rijden. Haha!
En iedereen maar rijtechnisch commentaar geven. Dat werkt toch voor geen meter. Lekker mee klooien met die dingen. Ze kunnen wel wat hebben.

bedankt voor de mooie verwoording Knipoog ben ik het helemaal mee eens Knipoog

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 19:58

katiavl schreef:
Niemand spreekt daar toch van, het gaat om het blokeren van de shet door het uitsteken van de benen in de regio van de schouders..

Mensen lezen, en verder is het perfect mogelijk om gewoon dressuur met een shet te rijden. Daarvoor zitten er genoeg goed opgeleide shets op bokt.
En dan komt het eigelijk uit op de conclusie dat ze door een te klein zadel haar benen naar voor schuift, waardoor ze druk op de achterkant van het zadel veroorzaakt. Die op zijn beurt nog is erge druk op de thoracale ruggenwervels geeft. En daar zit de Pling
Daar is een shet niet beter belast voor dan een paard, erg jammer dat de eigenaar niet inziet. Want ik zou de ts nooit zo hebben later rijden. En dat heeft niks met zanieken of penny te maken, gewoon een doodnormaal feit

het zadeltje pas ik prima in doordat hij wat naar voren schoof ging ik achter in het zadeltje zitten en dat klopt idd ook niet. daarom is er ook een nieuw zadeltje in bestelling waar een staartriem aan kan en waar je (ik mischien als ik er ooit weer op zit) normaal ik kan zitten dus me benen normaal kan houden.
vind het een beetje jammer over de opmerking dat de eigenaar mij zo heeft laten door rijden maar laat ik daar verder maar niet op in gaan.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 20:11

Sjoert schreef:

Je bent gezakt in m'n achting. No Cheer
Laatst bijgewerkt door Helderder op 05-07-07 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 20:12

ja idd hier net zo, dat slaat helemaal nergens op. een pony is een pony dus ook een shet kan je goed verpesten.

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 20:21

elinax21 schreef:
ja idd hier net zo, dat slaat helemaal nergens op. een pony is een pony dus ook een shet kan je goed verpesten.

mensen maak jullie niet zo druk heb er 2 keer opgezeten de 1e keer een kwartiertje om even te kijken of ik een proefje kon en de 2e keer (wedstrijddag dus) nog geen half uur dus zoveel heb ik niet verpest hoor in nog geen uur tijd bij elkaar

en paar uur later liep ie nog 3 bixie proefjes zonder problemen dus hij doet het nog steeds en hij heeft geen trauma aan mij overgehouden en ook geen pijn in zen rug of mond (wat niet eens kan) Haha!

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 20:53

ik heb toch geen commentaar op jou? heb je zelfs rijtechnisch tips gegeven in het begin. maar die heb je schijnbaar niet nodig als jullie toch zo'n mening hebben

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 21:10

het is niet persoonlijk op jou gericht hoor Knipoog sorry als dat zo lijkt je heb me idd tips gegeven die ik opzich goed kan gebruiken ook op me eigen pony alleen op de shet rijd ik voorlopig toch niet omdat ik er niet meer in de buurt kom Lachen

ging meer om de mensen die zeggen dat ik die pony op deze manier van rijden verpest en kaopt rijd met het zadeltje wat er op lag

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 21:26

oke, ik voelde me al aangevallen omdat ik nu al meerdere keren gequote word Bloos

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 21:39

elinax21 schreef:
oke, ik voelde me al aangevallen omdat ik nu al meerdere keren gequote word Bloos

ja idd was ook niet helemaal de bedoeling om jou steeds te qouten Knipoog

Bouwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 21:48

Ik vind het eigenlijk best grappig.. Tong uitsteken *wil weer een kijkje terug in mijn penny tijd nemen Tong uitsteken*

Laat haar toch... ze heeft een leuk proefje gereden en het enige wat ze hoort is dat het geen prettig gezicht is.. so what een shet is geen KWPN-er...

Candysnoepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 21:50

Op sommige foto's zie je dat je niet netjes zit, dat komt omdat je te groot bent dan kan je namelijk niet goed plaatsen.

kijk als je er 1x voor de lol op zit oke. maar een wetstrijd enzo rijden??? Stop ermee...

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 22:11

Candysnoepje schreef:
Op sommige foto's zie je dat je niet netjes zit, dat komt omdat je te groot bent dan kan je namelijk niet goed plaatsen.

kijk als je er 1x voor de lol op zit oke. maar een wetstrijd enzo rijden??? Stop ermee...

lees het topic eens even door voordat je reactie geeft Lachen
dit is de 2e keer dat ik erop zit en de westrijd was gewoon voor de lol
heb er die 2 keer bij elkaar nog geen uur opgezeten.

zie pag. 5 voor me normale rij pony dit is dus niet mijn pony en rijd er normaal ook niet op Knipoog

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 11:38

Bouwien schreef:
Ik vind het eigenlijk best grappig.. Tong uitsteken *wil weer een kijkje terug in mijn penny tijd nemen Tong uitsteken*

Laat haar toch... ze heeft een leuk proefje gereden en het enige wat ze hoort is dat het geen prettig gezicht is.. so what een shet is geen KWPN-er...

ik denk dat ze het op een kwpn'er het heel goed zou doen.. dus waarom doet ze dat dan niet?

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:07

ELpatcho schreef:
Bouwien schreef:

ik denk dat ze het op een kwpn'er het heel goed zou doen.. dus waarom doet ze dat dan niet?

Ze heeft ook een eigen grotere pony,staat al eerder in dit topic Knipoog

Ninaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:13

leuk paardje. maar ik vind het voor geen meter passen.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:21

Nou, ik kom bij mijn KWPN van bijna 1,70 bijna nog verder met mn benen onder haar buik uit dan zij op de Shet hoor! Dromen

Ik vind het nog wel passen, daarbij een Shet een stuk sterker dan men denkt. Lachen
Ze trekt de Shet toch ok niet in de krul of weet ik veel wat!

Owja, ik heb niet alles gelezen btw. Lachen

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:56

wauw wat een geweldig topic voor een dement persoon zeg , je kan alles hier 10x teruglezen hetzelfde als het niet meer is ,
moeten we vaker doen zo ene herhaal topic geweldig !

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 15:35

Sparky10 schreef:
wauw wat een geweldig topic voor een dement persoon zeg , je kan alles hier 10x teruglezen hetzelfde als het niet meer is ,
moeten we vaker doen zo ene herhaal topic geweldig !

IDD, 1 x iets zeggen is genoeg. Ik heb zoiets; als je niet 'normaal' kan reagern, reageer dan niet!
En ík kan normaal reageren.

Persoonlijk vind ik ook dat je aan de lange kant bent, het hinderd je pony waarschijnlijk niet, want ik kan zien dat heb beestje er lol in heeft. Wat mij betreft rijd je maar zo vaak je wilt, zit ik zelf eigenlijk ook niet mee. Knipoog

Rij technisch is al gegeven, dus dat doe ik niet meer.

En tsja, het zadel. Zit ik ook mee hoor Knipoog op mijn vz pony. Maakt niet uit wat voor zadel, toch schuift hij altijd na/in de galop naar voren. Vreselijk irritant, een staart riem is toch het beste ja Haha! Kan er bij mij helaas niet op, maar ik klier wat met het zadel.

En het ras, volgens mij zit er wel appaloosa bloed in, maar als ik het koppie zo bekijk lijkt het me ook wel shet achtig... Kan me ook nix schelen, als je er maar lol mee hebt, ofniet? Haha!

Verder vind ik het een super leuke pony ! Leuk kleurtje ook Haha! Nog gefeliciteerd !

xxx
Laatst bijgewerkt door x__Ellis op 06-07-07 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 15:36

BTW; ik rijd niet meer op die vz pony Knipoog

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 22:35

De TS komt idd met haar benen onder de buik van de shet uit, maar ik kom ook met mijn benen onder de buik van mijn pony uit en zo zijn er wel meer mensen op bokt die dit hebben. Dan zouden wij allemaal de schouders van ons paard belemmeren met rijden.

Dat geloof ik niet zo.