Eindelijk wordt ie eens aangepakt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Re: Eindelijk wordt ie eens aangepakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:48

Apple schreef:
JuuLePuuL schreef:
Ik lees in een ander topic over 'ons' dat we aan het 'onzin spuien' zijn en er gewoon van genoten wordt hoe 'wij penny's' onzin uitkramen. Jammer dat dit zo gaat en dat er niet geluisterd wordt naar andermans mening en hulp en er zo kortzichtig over gedacht wordt.

JuuLePuuL, ik heb die berichten ook eens opgezocht. Zoals je ziet zijn die berichten van gisteravond en vanochtend, voordat, dit topic geplaatst is.
Zoals ik het lees heeft Belker deze foto's laten zien aan topicgenoten in de HK en daarbij de vraag of het wel op HAW zou kunnen aangezien ze vreesde voor "pennyreacties". Uiteindelijk dus toch besloten deze foto's te plaatsen.

Die opmerkingen zijn dus gemaakt voordat dit topic er stond.

apple:
dit topic is vandaag gestart op
Citaat:
Geplaatst: Vandaag, 09:13

het topic waarin Belker aan het "klagen" is over dit topic, daarin heeft ze gereageerd op:
Citaat:
Vandaag, 09:45

dus die reactie is wel degelijk ná het openen van dit topic...
verder vind ik dit gewoon zwaar provocerend...
Laatst bijgewerkt door Liezel1 op 04-07-07 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Siets

katiavl schreef:
Siets schreef:
En hou toch gewoon eens een keer op met mensen penny te noemen die het er niet mee eens zijn! Niet te geloven hier..

Dan vraag ik om op te houden met niet onderbouwde reacties die je hier terug kunt vinden met de vloot, iets waar je niet mee eens bent kun je tien maal beter onderbouwen dan eentje dat je wel mee eens bent+ hoe jij het zou doen.
Plus dat ik het altijd dom vind dat mensen zitten zoeken in de berichte van iemand anders als controle Lachen vind ik nou zelf ook niet het meest volwassen ding. Dat ik het ook niet vinden kan helemaal mee eens, het is zeker niet hoe ik het zou doen.
Maar om dan vuur en brand te roepen, neen Lachen deze pony heeft duidelijk een probleem, en nuttige tips van bokkers kunnen helpen.

Verder zou ik de tips die hier al gegeven zijn gebruiken, en rustiger aandoen met de pony. Meer ruimte creeren want als ze te diep zitten en ze pakken het bit heb je niets meer van controle, en dat is vaak het probleem met ponys die te diep gaan lopen

Ik heb op de vorige pagina mijn eigen onderbouwde mening gegeven hoor. lezen Knipoog

SaskiaKur

Myukii schreef:
Arme pony, kan geen kant op, en wordt alleen maar van voren gereden. Paarden horen van achter naar voren gereden te worden, naar de ontspanning toe.

Ik dacht altijd dat dressuur ging om happy athletes, maar dit bewijst toch wel het grove tegendeel..

Dit heb ik dus ook in mijn reactie geplaatst. Ben het met je eens!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 11:48

Quellian schreef:
Belker schreef:
Het is een pony met een heel sterk dominant karakter. Hij blijft vechten. Verliest hij, dan wacht hij af en pakt je daarna terug.

Dat is het hele probleem; mensen vermenselijken paarden (dieren in het algemeen). Een dier denkt niet op die manier en met dwang en druk 'terugpakken' vind ik dus echt not-done.

Prima dat het jouw manier is van een paard aanpakken, ik vind het misselijkmakend. Oneerlijk, erg oneerlijk.

Hoe noem je het dat een pony klappen krijgt en 2 maanden later dat paard alle hoeken van de wei laat zien zodat dat paard alleen nog maar zielig langs een draadje heen en weer draaft om maar weg te komen? Hem wordt wat aangedaan, hij is boos en wacht op zijn moment om alsnog de leiding te pakken.

Apple

Ook Myukii, Belker heeft nergens gezegd in een ander topic dat het hier een grote pennygroep is. Het enige dat ik kan vinden is dat ze ergens heeft geplaatst dat ze bang was voor pennyreacties als ze deze foto's ging plaatsen. En dat was voordat ze dit topic opende.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:49

Liezel1 schreef:
apple:
Citaat:

het topic waarin Belker aan het "klagen" is over dit topic is gestart op:
Citaat:

Ze zegt alleen maar dat het drama geboren is op HAW. Wat is daar nou provocerend aan? Ik kan er alleen maar waarheid in ontdekken?

Spirit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:49

Ik vind het ook een beetje TE diep lopen

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:50

Quellian schreef:
Belker schreef:
Het is een pony met een heel sterk dominant karakter. Hij blijft vechten. Verliest hij, dan wacht hij af en pakt je daarna terug.

Dat is het hele probleem; mensen vermenselijken paarden (dieren in het algemeen). Een dier denkt niet op die manier en met dwang en druk 'terugpakken' vind ik dus echt not-done.

Prima dat het jouw manier is van een paard aanpakken, ik vind het misselijkmakend. Oneerlijk, erg oneerlijk.

Súper Quellian, had het niet beter kunnen zeggen. Ja Paarden denken niet in winnen en verliezen, althans, níét op zo'n manier. En daar komen dus de grootste problemen van. Mensen die hun paard even lekker willen laten aanpakken, omdat ze maar eens moeten weten wie de baas is, en omdat ze maar een keer moeten verliezen.
In- en intriest

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:50

Belker schreef:
Hoe noem je het dat een pony klappen krijgt en 2 maanden later dat paard alle hoeken van de wei laat zien zodat dat paard alleen nog maar zielig langs een draadje heen en weer draaft om maar weg te komen? Hem wordt wat aangedaan, hij is boos en wacht op zijn moment om alsnog de leiding te pakken.

Dat noem ik een paard met een kronkel Knipoog

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 11:51

Dan heb ik een pony met een kronkel.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:51

Paarden denken niet in de termen 'boos' en dergelijke...
Ik denk gewoon dat hij teveel de kans heeft gekregen om zijn dominant karaktertje te laten groeien, in welke manier dan ook, als hij zo dom doet onder het rijden, en die kans terug wil nemen.
Want er is altijd een oorzaak en een gevolg...
Of nu hem zo diep rijden, dat dominant karaktertje in toom kan houden, betwijfel ik nog steeds...
Met kracht en macht tem je geen paarden Bloos
Laatst bijgewerkt door AstraGirlie op 04-07-07 11:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Liezel1

apple, dat neemt niet weg dat ik dit echt misselijkmakend gedrag vind voor een mod...
er word in het andere topic duidelijk gezegd: jongens, het drama is geboren op HAW.
sorry, maar als dát niet neerbuigend klinkt...

superwoman

Billy schreef:
SuperPepeijn schreef:
Hoe is het zo gekomen dat het paard zulk gevaarlijk gedrag toont?

Dat staat in het verhaal van Katja:

Katja schreef:
Deze pony heeft geleerd dat hij het op kracht kan winnen omdat de ts door fysieke problemen niet in staat is hem de baas te kunnen. Dit leverde niet alleen soms gevaarlijke situaties op maar zorgde ook ervoor dat hij zijn lichaam op een verkeerde manier is gaan gebruiken waar hij zelf weer klachten van kreeg.

Hier staat hoe het gekomen zou zijn...
Misschien had er dan eerder ingegrepen (hulp) moet worden Nors opkijken
Maar natuurlijk ligt het aan de pony Haha!

(zo, na 6 x drukken, dus onderhand spuit 11, sorry, nogal druk hier Haha! )
Laatst bijgewerkt door superwoman op 04-07-07 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:52

Liezel1 schreef:
apple:
Citaat:

het topic waarin Belker aan het "klagen" is over dit topic, daarin heeft ze gereageerd op:
Citaat:

Liezel1:
Belker heeft vanochtend het topic geopend om 9:13. Om 9:45 heeft ze enkel en alleen dit gepost:
Belker schreef:
jongens, het drama is geboren op HAW.

Eventuele discussies over pennyreacties zaten voordat het topic geopend was.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:52

Quellian schreef:
Belker schreef:

Dat noem ik een paard met een kronkel Knipoog

Nope, rangordestrijd is een voortdurende strijd. Als een paard het de ene keer niet kan winnen, probeert hij het de volgende keer gewoon opnieuw, zeker als de rangorde niet helemaal duidelijk bevestigd is. Puur natuurlijk gedrag, niks kronkel.
Als je verstand van paarden hebt, weet je dat Knipoog

reentje91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:53

Ten eerste wil ik kwijt dat ik de manier waarop er gereageerd wordt hier op HAW erg jammer vind. Als er nette foto's komen van een wat minder gevorderd persoon komen er meestal maar een paar reacties. Als het foto's zijn van Z-ruiters komen er meestal al wat meer reacties maar dan alleen in de vorm van:'Mooi paard". Als er echter foto's geplaatst worden die er wat minder prettig uitzien komen er opeens tientallen reacties! En (zoals in dit topic) meestal steeds hetzelfde commentaar wat dan tig keer herhaald wordt, maar zonder nuttige tips. Ik heb het gevoel dat er dan ook mensen komen die nooit in HAW te vinden zijn maar als er ineens een rel los breekt moeten zij natuurlijk ook hun commentaar geven. Slapen
Wat betreft de foto's,hier wil ik alleen over zeggen: ik wacht op de volgende.

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:53

Quellian schreef:
Belker schreef:

ik weet haast zeker dat ze wel zo kunnen denken maar goed ik vind nog wel meer dingen van paarden ik weet zeker dat ze kunne liefhebben enz maar daar zijn een heel boel mensen het ook weer niet mee eens. nou en iedereen heeft zo zijn of haar eigen ideen erover nouja iedereen in zijn waarden laten en tataaaaaaaaaa

we kunnen nou eenmaal niet allemaal anky zijn.
en er leiden nou eenmaal gewoon meerdere wegen naar de top
end of story!!!! Haha!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:54

Belker schreef:
Quellian schreef:

Denk je nu werkelijk dat een pony twee maanden wacht om een kuddegenootje terug te pakken? Sorry hoor, maar dat is wel heel erg naïef. Er móét iets anders geweest zijn, waardoor de pony 'ineens' aangevallen heeft. Misschien was hij báng van het paard, door de vorige keer, en heeft hem daarom flink weggetrapt. Misschien had het paard weer getrapt, of gedreigd te trappen. Misschien was het een gevecht om rangorde, omdat de plaatsen nog niet goed bepaald waren..

Maar dat die pony twee maanden later het paard 'terugpakt', komt er bij mij zoiezo echt niet in. Dat is onmogelijk..

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:54

Billy schreef:
Wanted2003 schreef:
Als je zo weinig plezier beleeft aan deze pony, kan je hem misschien beter verkopen

Gefeliciteerd, ik geloof dat dit met stip de domste opmerking uit het topic is Haha!
Als TS geen lol had aan de pony zou ze niet zo vreselijk veel moeite doen om hem goed te krijgen, dan had ze hem gelijk verkocht aan de eerste de beste die geld bood. Haha!

Nou aan dit soort praktijken lijkt me dat eigenaar én pony weinig plezier eraan beleven

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:55

Apple schreef:
Ook Myukii, Belker heeft nergens gezegd in een ander topic dat het hier een grote pennygroep is. Het enige dat ik kan vinden is dat ze ergens heeft geplaatst dat ze bang was voor pennyreacties als ze deze foto's ging plaatsen. En dat was voordat ze dit topic opende.

Helemaal mee eens, alleen dat het een drama is geworden. En daar heeft ze gelijk in, dat is al lang besproken geweest in forumzaken, dat de toestand op haw soms schrijnend is. Dat mensen liever lopen te rellen dan onderbouwend kritiek te geven.
En over dat zoeken naar berichten van ts bewijst dit weer, er is al gezegd dat de reacties voor het topic waren, maar toch roepen mensen wat ze denken.

Bellex

Quellian schreef:
Belker schreef:

Hier ga ik in mee, verder denk ik wel dat jullie het beste voor hebben met de pony. Maar ik denk ook dat dit niet de beste manier is. Maar: Hier kan ik niet over oordelen. Katja zal als ik het zo lees een zeer ervaren ruiter zijn die weet wat ze doet. Ik zou graag foto's zien van voordat je erop ging Ja en ook over een tijdje zou ik het wel leuk vinden.

Anoniem

Nadya schreef:
faye schreef:
Nadya, ik ben zelf zeer paardvriendelijk, maar realiseer me wel dat niet elk paard zich zal geven volgens de NH methode. Soms heb je geen andere keuze, tenzij je wilt verongelukken. Dan kun je naar een uiterste redmiddel grijpen of een knol verkopen en dan maar hopen dat ie het goed krijgt.

Niet elk paard is "eerlijk", en als je veel ervaring hebt met paarden dan weet je dat OOK.

Faye, ik ben het niet met je eens. Ik denk dat een paard in principe wel degelijk eerlijk is, maar niet elk mens kan goed met elk karakter van een paard omgaan. Hier is eerder iets fout gegaan, vermoed ik. Dat ligt aan de mensen, niet aan dit paard. Kijk, de precieze details weet ik ook niet, ik ken dit paard niet. Maar het is zo makkelijk om het paard als schuldige aan te wijzen.

Kijk naar de foto's, lees wat er over gezegd wordt en hoe mensen hier benaderd worden door TS.
Zegt mij genoeg, hoor. Ja

Je hoeft het niet met me eens te zijn hoor. Ik weet wel degelijk dat niet elk paard eerlijk is. Ook bij paarden zitten er rotkarakters bij. Misschien heb jij wel gewoon mazzel gehad met je paarden. Dat is alleen maar prettig voor je.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:56

Belker, ik snap dat het niet makkelijk is, aangezien je lichamelijke beperkingen hebt momenteel.
Je hebt er eentje met een hengstenkarakter, lijkt wel (het vechten tegen alles). Ondanks zijn castratie (hoe oud was hij toen?).
Toch blijf ik erbij dat ik juist met zo'n 'vechter' NH/grondwerk zou doen, juist om je band met hem te verstevigen en dan vanaf de basis te beginnen. Hij is nog erg jong, begrijp ik. Er is ergens iets fout gegaan.....

Ik zou die 'Anky-methode' of hoe het ook heet, absoluut niet willen bij mijn eigen paard.
Die van mij is ook oersterk en vol energie, maar hij is gelukkig wel heel vriendelijk en wil graag samenwerken, maar ik weet ook zeker dat het juist door mijn investeringen in het grondwerk komt en hij staat het hele jaar door buiten waardoor hij zijn overtollige energie kwijt kan. Zou ik hem op stal houden, dan explodeert hij, dat weet ik zeker.
Ik ben ooit zelfs gewaarschuwd voor zijn kracht, maar tot op heden gebruikt hij zijn kracht niet tegen me. Ik weet dat ik mijn paardje niet met de jouwe kan vergelijken, want Sam is geen vechter.

Ik hoop dat je kijkt naar wat je paard ingeeft. Er is altijd een reden voor dat je paard vecht. Waarom is hij zo dominant? Waarom durft hij het leiderschap niet uit handen te geven aan jou? Of iemand anders?
Heb je daar ideeen over?

Een paard pakt je niet expres terug, zo denken paarden niet. Zo denken mensen en we hebben het hier over een paard. Vandaar dat ik zei 'verdiep je eens goed in het wezen paard'.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:56

Tjongejonge...
Sommige paarden/pony's kunnen enorme lastpakken zijn en hebben soms correctie nodig en dat kan nu eenmaal niet altijd met lief en braaf.

Liezel1 schreef:
apple, dat neemt niet weg dat ik dit echt misselijkmakend gedrag vind voor een mod...
er word in het andere topic duidelijk gezegd: jongens, het drama is geboren op HAW.
sorry, maar als dát niet neerbuigend klinkt...

Neerbuigend? Kom op zeg!
Daarnaast, moet een mod een heilige zijn???
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 04-07-07 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

kazan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:57

ik sluit me aan bij de gene die vinden dat dit apard verkeerd gereden word en nog wel door een insturctrice als ik zo moest rijden had ik allang een andere gezocht.