maar dat je erop stapt
.. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
..
)
maar toch niet met een te grote ruiter op
maar denk dat die toch al gegeven is, de tweede ruiter: mja, benen langer hé, in de mate van het mogelijke
) Citaat:ik vind ook wel dat een shet niet per se een kinderpony moet wezen, maar dan wel een men-of vrijheidsdressuurpony'tje, of een beestje voor in de weide...

Citaat:pony's tussen paarden in de dressuur: echt wijs!maar toch niet met een te grote ruiter op
![]()
en dat mensen met een warmbloed in de dressuur zo arrogant enzo (naar andere pony's / paardenrassen) zijn, heb ik nog niet zoveel van gemerkt...
Of je moet echt heeel klein zijn als volwassene..
en ik rij weinig dressuurwedstrijden.. Maar ik merk echt wel dat mensen met supermooie dressuurpony's of 'gewone' ponys neerkijken. En vooral op ponys van een ander ras. Dit zie je zelfs bij jury's!!
Dat zijn meestal sportponys, en in verhouding zijn shetlanders veel sterker dan bijvoorbeeld NRPS'ers..
En hopen dat het straks net zo goed gaat als je nichtje er op gaat rijden!
Shema schreef:als de fysio en al zeggen dat zorro er echt geen last van heeft, prima, maar 'k zou toch de boodschap niet uitbrengen naar de wereld van "ja, weeg je niet veel meer dan 60 kilo, kruip op je shet!"
(maar kritiek op je rijden (oorspronkelijke ruiter dan) ga ik niet geven, want ik rijd nog niet lang Engels, en met handen heb ik zelf nog genoeg problemenmaar denk dat die toch al gegeven is, de tweede ruiter: mja, benen langer hé, in de mate van het mogelijke
)
(de eerste foto van mij is wel extreem, de beugels zijn wel langer gemaakt hoor
)Citaat:Volgens mij is hier ook nergens gezegd of aanleiding gegeven tot de boodschap "ga rijden op een shetlander als je minder dan 60 kilo weegt... En al helemaal niet "start je shet tussen de paarden."
Shema schreef:nog eens ff alles doorgelezen sinds mijn laatste post... (kwestie dat ik alles gelezen heb voordat ik er iets op zet)
ik vind dat er inderdaad veel keer opnieuw een "1-zin"bericht komt met "hij is te groot voor je", ok dat dat sommigen irriteert, maar denk dat anderzijds van degenen die niet vinden dat de grootte van de ruiter overdreven is, dat de attitude te aanvallend is
(de "stop met zeuren als dat alles is wat jullie kunnen, stelletje mierenneukers, enz.")
ieder zijn mening, whatever die mag wezen, gelukkig dat die hier verkondigt mag worden (of niet?)
en als 300 mensen zowat mogen antwoorden dt het een prima combi is, enz, (ook veel "identieke posts"!) waarom mogen dan ook geen 300 mensen zeggen dat ze het eens zijn dat ze de ruiter te groot vinden?
Shema schreef:ik vind ook wel dat een shet niet per se een kinderpony moet wezen, maar dan wel een men-of vrijheidsdressuurpony'tje, of een beestje voor in de weide...
kwestie om nog eens terug te komen op de ruiter-en pony-proporties: mijn broertje is 12, 1m50, weegt 40 kilo, (en dat is niet klein, nog mager voor een 12-jarige!)en eerlijk denk ik niet dat ik die op een shet van 1.07 zou zetten, dus ik vind dat zelfs het verzorgmeisje van 12 er niet zou moeten op gaan rijden...
Shema schreef:pony's tussen paarden in de dressuur: echt wijs!maar toch niet met een te grote ruiter op
![]()
en dat mensen met een warmbloed in de dressuur zo arrogant enzo (naar andere pony's / paardenrassen) zijn, heb ik nog niet zoveel van gemerkt...
Shema schreef:als de fysio en al zeggen dat zorro er echt geen last van heeft, prima, maar 'k zou toch de boodschap niet uitbrengen naar de wereld van "ja, weeg je niet veel meer dan 60 kilo, kruip op je shet!"
Shema schreef:dit even om een onderbouwde kritiekpost te posten van langer dan 1 zin
Shema schreef:(maar kritiek op je rijden (oorspronkelijke ruiter dan) ga ik niet geven, want ik rijd nog niet lang Engels, en met handen heb ik zelf nog genoeg problemenmaar denk dat die toch al gegeven is, de tweede ruiter: mja, benen langer hé, in de mate van het mogelijke
)
ukkiepuk schreef:Ineke heeft moeite met haar balans, op Zorro is dit nog moeilijker omdat hij voor haar te klein is vandaar haar houding. Hierdoor raakte Zorro weer uit balans en hebben we het circeltje weer rond. Nadat zij haar beugels wat korter had gemaakt lukte het iets beter. Het "echte" rijden en het starten zal ze toch beter met haar eigen pony kunnen doen

Ineke2 schreef:ukkiepuk schreef:Ineke heeft moeite met haar balans, op Zorro is dit nog moeilijker omdat hij voor haar te klein is vandaar haar houding. Hierdoor raakte Zorro weer uit balans en hebben we het circeltje weer rond. Nadat zij haar beugels wat korter had gemaakt lukte het iets beter. Het "echte" rijden en het starten zal ze toch beter met haar eigen pony kunnen doen
Langer he, niet nog korter![]()
Ik ga hard mijn best doen en misschien starten wij nog wel eens tegen elkaar

daar wil ik dan ook wel foto's van zien!
xDramaQueen schreef:weetje wat ik niet snap? dat je er met je voet onderuit komt en je bent gelijk veel te lang, maar ik zie genoeg mensen van 1.80 op een fjord/haf oid, die komen er verder onderuit, waarom mag dat wel dan? en zijn die niet te lang?
Citaat:Ik heb nog NOOIT op wedstrijd meegemaakt dat andere ruiters mij omver reden of arrogant tegen mij deden, alleen maar omdat ik met een shet start. De jury trouwens ook niet, we hebben (bijna) altijd de punten gekregen die we verdiende. Ik heb dus niet gezegd dat mensen met warmbloedpaarden arrogant zijn...
), maar weet wel niet of die nu van jou kwam of niet, de post van mij was zo even mijn hele meningssamenvatting over alle laatste pagina's, wat er gezegd is geweest (te vermoeiend om echt alles te beginnen quoten hoor
)Citaat:Daarom staat er ook bij dat dit een resultaat is van 7 jaar, onder professionele begeleiding, trainen. Mijn bedoeling is nooit geweest om mensen op een shet te krijgen als ze miner dan 60 kilo wegen. Een shetlander kan 20% van zijn eigen gewicht dragen. Voor Zorro is dat ongeveer 50 kg.
Citaat:Dat snap ik dus niet.. Waarom zou een shetlander geen concours kunnen lopen (zelfs op een iets hoger niveau dn de B)?? Hij is klein, nou en? Shetlanders zijn geen gefokte wedstrijdpaarden, maar dat zijn veel fjorden en haflingers ook niet! En toch zie je die ook best veel in de sport. Je ziet veel kleine kinderen op shetlanders, maar dat is omdat shets klein zijn. Maar als zo'n beestje potentie heeft voor de sport en je bent zelf niet groot, waarom dan niet uitbrengen?
, wat ik bedoelde met die zin die jij gequoted hebt, is dat ze best wel kunnen gehouden worden door volwassenen (en dat het dus niet alleen "kinderpony's" zijn), maar dan echt wel niet om erop te rijdenCitaat:Shema schreef:
nog eens ff alles doorgelezen sinds mijn laatste post... (kwestie dat ik alles gelezen heb voordat ik er iets op zet )
ik vind dat er inderdaad veel keer opnieuw een "1-zin"bericht komt met "hij is te groot voor je", ok dat dat sommigen irriteert, maar denk dat anderzijds van degenen die niet vinden dat de grootte van de ruiter overdreven is, dat de attitude te aanvallend is
(de "stop met zeuren als dat alles is wat jullie kunnen, stelletje mierenneukers, enz.")
ieder zijn mening, whatever die mag wezen, gelukkig dat die hier verkondigt mag worden (of niet?)
en als 300 mensen zowat mogen antwoorden dt het een prima combi is, enz, (ook veel "identieke posts"!) waarom mogen dan ook geen 300 mensen zeggen dat ze het eens zijn dat ze de ruiter te groot vinden?
Ik heb er idd geen problemen mee als mensen zeggen wat ze vinden, ieder zijn eigen mening en dat respecteer ik ook. IK heb ook mijn mening en zou graag zien dat deze ook gerespecteerd wordt...
Shema schreef:(btw, goed dat ruiter 2 de beugels heeft langer gemaakt, want de balans was idd niet echt erbij, maar waarom dan foto's van de korte beugels?)
fury_berber schreef:Maaik schreef:Waarom zou je je voor schut zetten? En dán nog, wáárom zou je je wat kunnen schelen wat anderen van je vinden? En vooral, waarom zou je wat van Bokt aannemen? Is de laatste tijd toch alleen maar geze*k als 'grotere'/'oudere' personen op shets stappen, zolang hun (ruiter & pony) maar lol hebben.
Trek je niet zoveel aan van de buitenwereld en doe lekker wat je zelf wilt. Het is pas sneu wanneer jij je wat gaat aantrekken van wat andere van je vinden.
Júllie komen érg kinderachtig over ipv Miljoeska die met haar shet prestaties levert! Tussen de paarden, en dan ook nog is met gemak de paarden eruit rijd, dáár heb ik er respect voor. Niet voor die mensen die met een 'warmbloed' in de Z2 rijden. Dat soort mensen is de laatste tijd ook enkel maar arrogant. (Met uitzonderingen daar gelaten)
Wordt tijd dat jullie ook is langer kijken dan je neus lang is.
Hélemaal mee eens!
xDramaQueen schreef:In de paardenwereld moet je respect hebben voor iedereen, heb je dat niet, ben je geen paardenliefhebber.
) We zijn net gestart in de L2, eerst daar maar eens wat winstpunten rijden
jori_X schreef:Citaat:
Wil je dan een meisje van 11 bij de paarden laten rijden met een shet? Gaat een beetje moeilijkOf je moet echt heeel klein zijn als volwassene..
en over neerkijken, dit merk ik zelfsen ik rij weinig dressuurwedstrijden.. Maar ik merk echt wel dat mensen met supermooie dressuurpony's of 'gewone' ponys neerkijken. En vooral op ponys van een ander ras. Dit zie je zelfs bij jury's!!
Om maar ff te gaan muggenziften!
jori_X schreef:Citaat:ik vind ook wel dat een shet niet per se een kinderpony moet wezen, maar dan wel een men-of vrijheidsdressuurpony'tje, of een beestje voor in de weide...
Dat snap ik dus niet.. Waarom zou een shetlander geen concours kunnen lopen (zelfs op een iets hoger niveau dn de B)?? Hij is klein, nou en? Shetlanders zijn geen gefokte wedstrijdpaarden, maar dat zijn veel fjorden en haflingers ook niet! En toch zie je die ook best veel in de sport. Je ziet veel kleine kinderen op shetlanders, maar dat is omdat shets klein zijn. Maar als zo'n beestje potentie heeft voor de sport en je bent zelf niet groot, waarom dan niet uitbrengen?Citaat:pony's tussen paarden in de dressuur: echt wijs!maar toch niet met een te grote ruiter op
![]()
Wil je dan een meisje van 11 bij de paarden laten rijden met een shet? Gaat een beetje moeilijkOf je moet echt heeel klein zijn als volwassene..
en over neerkijken, dit merk ik zelfsen ik rij weinig dressuurwedstrijden.. Maar ik merk echt wel dat mensen met supermooie dressuurpony's of 'gewone' ponys neerkijken. En vooral op ponys van een ander ras. Dit zie je zelfs bij jury's!!
Ik vind het echt super dat het zo goed gaat met Zorro! vooral na zn blessure.. Ik vind je er ook niet te groot voor!! Als je op concours kijkt, zie je best veel mensen die ook met de voeten onder de pony uitsteken.. daar wordt toch ook niks over gezegtDat zijn meestal sportponys, en in verhouding zijn shetlanders veel sterker dan bijvoorbeeld NRPS'ers..
Ga vooral zo door!! Vind het echt superEn hopen dat het straks net zo goed gaat als je nichtje er op gaat rijden!