Olijf op Winston, mijn nieuwe aanwinst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkebel

Re: Olijf op Winston, mijn nieuwe aanwinst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 07:08

Riant schreef:
Ben het gedeeltelijk met je Eens Vera ..

In de papieren bij de ferrari staat precies wat de topsnelheid is hoofr daarvoor hoef je er ecjt niet in...JE wil het gewoon graag even voelen en meemaken..

Ik vraag me eigenlijk af waaron ik het nog ga toelichten ook, ik denk dat de metafoor voor zich spreekt. En dat duidelijk moge zijn dat ik niet werkelijk een auto met een paard vergelijk (duh). Ik kan me alleen wel in de situatie verplaatsen en dat wilde ik ermee aangeven.

Snap dat je het niet letterlijk wil vergelijken, en vind het ook een goed voorbeeld, maar ik wou aangeven dat er dus bij paarden ook andere manieren zijn Haha!

Ruchet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 08:55

Hoe springt Winston Karin ? Ik ben wel benieuwd Knipoog

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 09:07

de paddock is ie iig al uitgesprongen Nagelbijten / Gniffelen Haha!

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 09:21

Heb je nou al weer een reltopic? Haha! Ik vindt het kwa beenwerk er goed uitzien! (dus vanachter gereden, en best logisch dat hij van voor dan omhoog komt over de ruiter zeg ik niks)

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 09:22

proficiat Karin!! Schitterend dier, maar wat een discussie.

Jammer dat niet iedereen te betekenis van het woord "trainen" kent. Zou veel mensen goed doen om zo nu en dan eens iets "vreemds" te proberen! Krijg je positieve energie van!!

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:00

Een groot verschil in de vergelijking met de ferrari die gemaakt wordt, is dat een ferrari niet moet worden getraind en opgeleid stap voor stap, waar jaren overheen gaat. Die kan vanaf het moment dat je hem koopt al 200 km/u rijden, en dat blijft zo.

Een paard daarentegen moet worden opgeleid en zich ontwikkelen, stap voor stap, en als je stappen overslaat kan dat je lelijk opbreken. Bij een vierjarig paard is het vaak al moeilijk genoeg om hem in een rustige stabiele aanleuning evenwichtig door de baan te laten gaan, op zijn eigen benen. Op deze foto's zie ik dat "super door de baan gaan" dan ook niet zo, behalve dan dat hij zijn poten uit zijn lijf loopt. Maar dat laatste kan hij los in de bak ook, en ook zonder zoveel druk van voor.

Ik snap de argumentatie wel, maar ik denk dat het meer kwaad doet dan goed, omdat het mijn inziens gewoon géén nut heeft. Gelukkig maar dat hij dit niet elke dag doet. Veel succes met hem en we zijn allemaal benieuwd naar vervolgfoto's! Want het is echt wel een schoonheid, met een super uitstraling Ja

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:09

mooi paard is het zeker Knipoog

maar de houding van hem hoe die gereden wordt spreekt mij niet echt aan. schuif hem wat meer uit laat hem over zijn rug lopen enzo.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:14

Mooie bok hoor Karin, ik denk dat je hier ontzettend veel lol van gaat krijgen.
De hoofdhouding is niet optimaal, maar hij treedt vanachter wel supergoed onder.. Dat is ook een kwestie van wennen denk ik zo. Ja

Veel plezier ermee!

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:20

Wartertje schreef:
Wat bedoel je daarmee? Knipoog Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor!

nou niet dat iedereen het zijn in het topic Knipoog
maar vaak zijn er bokkers die het zogenaamd veel beter weten, ook al is het tig keer uitgelegd ....
en er zijn verschillende rij methodes......

en olijf en ka weten denk ik wel degelijk wat ze doen....
tuurlijk mening geven mag Haha!
maar soms gaan mensen TE ver door, echt pushen dat is dan weer jammer

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 12:53

henkb schreef:
? Ieder het zijne. Alleen moeten de metaforen wel juist gekozen worden. Bij een Ferrari (waar je als koper een rijvaardigheidstraining bij krijgt) is het altijd nog zo dat eventuele storingen die ontstaan door een vakkundige monteur verholpen kunnen worden.

Dit doet bij mij eerder beelden oproepen van een turnacademie voor jonge kinderen in china. Ook dat is een geaccepteerde opleidingsmethode om de toppers te vinden.

Maar goed, ik denk dat we binnenkort wat foto's te zien krijgen waar winston keurig voorwaarts neerwaarts gereden wordt (tijdens het teugels uit de handen laten kauwen), zodat alle criticasters kunnen zien dat het allemaal in orde is met de aanleuning en dat dit gas geven niet consequent wordt gedaan Lachen

Gelukkig heeft karin al een foto topic waar ze laat zien, hoe ze Winston in de rondte rijdt!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 19:40

sokje87 schreef:
Mooie bok hoor Karin, ik denk dat je hier ontzettend veel lol van gaat krijgen.
De hoofdhouding is niet optimaal, maar hij treedt vanachter wel supergoed onder.. Dat is ook een kwestie van wennen denk ik zo. Ja

Veel plezier ermee!

dit denk ik zelf ook hoor. Hij is nieuw even wennen hij kan zich ook uit spanning zo houden. Voor hem is het ook allemaal nieuw Lachen
maarja het blijft een geweldig mooi paard Tong uitsteken zo lui als die in stal is zo pronkt hij onder het zadel Knipoog

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:26

Sall schreef:
henkb schreef:
? Ieder het zijne. Alleen moeten de metaforen wel juist gekozen worden. Bij een Ferrari (waar je als koper een rijvaardigheidstraining bij krijgt) is het altijd nog zo dat eventuele storingen die ontstaan door een vakkundige monteur verholpen kunnen worden.

Dit doet bij mij eerder beelden oproepen van een turnacademie voor jonge kinderen in china. Ook dat is een geaccepteerde opleidingsmethode om de toppers te vinden.

Maar goed, ik denk dat we binnenkort wat foto's te zien krijgen waar winston keurig voorwaarts neerwaarts gereden wordt (tijdens het teugels uit de handen laten kauwen), zodat alle criticasters kunnen zien dat het allemaal in orde is met de aanleuning en dat dit gas geven niet consequent wordt gedaan Lachen

Gelukkig heeft karin al een foto topic waar ze laat zien, hoe ze Winston in de rondte rijdt!

ja zou je mij een link kunnen geven? ik kan die namelijk niet vinden en wil wel graag kijken Haha!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:09

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:32

Nou niet om vervelend te doen hoor .. maar ik weet niet wat erger is .. mijn voorbeeld waarin ik DE SITUATIE met een nieuwe ferrari vergelijk .. of mensen die dan echt denken te moeten toelichten dat je een paard niet met een auto kunt vergelijken.. Nagelbijten / Gniffelen

nevermind Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:46

Ik ga er toch maar eens wat van zeggen. Ik vind beide personen erg leuke mensen, mag ze graag. Maar wat ik hier zie word ik ook zeker niet vrolijk van. Leuk dat je een 4 jarige meer aan de botten zit en dat iedereen vind dat als je dit niets vind dat je penny bent..............ik vind dat degene die dat vinden juist enorm penny zijn. Want zo zit je een paard niet aan de botten. En mocht je dat doen........zet het dan niet op de foto!!!

2 ruiters die dubbel Z rijden en daarnaast jurylid zijn............jullie zijn mensen die het goede voorbeeld horen te geven met deze functie. Als dit in de ring komt, geef je dan werkelijk hoge cijfers voor de rijderij? Ik mag toch hopen van niet.

Don't shoot me.....heb van jullie beiden fotos gezien wat er vele malen fijner uit zag.

Vind het trouwens wel een erg fijn paard!

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 22:23

Riant schreef:
Nou niet om vervelend te doen hoor .. maar ik weet niet wat erger is .. mijn voorbeeld waarin ik DE SITUATIE met een nieuwe ferrari vergelijk .. of mensen die dan echt denken te moeten toelichten dat je een paard niet met een auto kunt vergelijken.. Nagelbijten / Gniffelen

nevermind Bloos

Je slaat de spijker op zijn kop; dit zijn beide totaal waardeloze opmerkingen! Het feit dat jij een paard met een auto vergelijkt is onzin, en hierop reageren ook! Ik heb net ook het andere topic van Karin bekeken en dat zag er wél fijn uit.

missnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 22:30

Pipo schreef:
2 ruiters die dubbel Z rijden en daarnaast jurylid zijn............jullie zijn mensen die het goede voorbeeld horen te geven met deze functie. Als dit in de ring komt, geef je dan werkelijk hoge cijfers voor de rijderij? Ik mag toch hopen van niet.

Afgod helemaal mee eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 22:37

Het paard laat zien dat ie verschrikkelijk veel mentaliteit, karakter en werkwilligheid heeft met deze fotos. Als dat de reden is om te laten zien aan de huidige eigenaar dat het paard echt superbraaf is, dan heb ik er geen probleem mee dat dit even een kwartiertje gedaan word.

Maar als men roept dat dit rijtechnisch verantwoord is, dan schiet het mij even verkeerd Haha!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 22:43

dat zeker het is niet verantwoord, maar volgens mij zit er veel temprament in je paardje.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 23:13

Dancie schreef:
dat zeker het is niet verantwoord, maar volgens mij zit er veel temprament in je paardje.

? waar baseer je dat op? Hij lijkt juist alles gemoedelijk over zich heen te laten komen en alle input gewoon om te zetten in beweging ipv andere fratsen.

In ieder geval, ik denk eigenlijk dat de boodschap na 11 pagina's wel duidelijk is.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 08:44

ik heb best het idee dat hij frisjes is hoor met lekker veel karakter erin dat straalt hij af op foto`s vind ik.

randy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 08:51

Dancie schreef:
ik heb best het idee dat hij frisjes is hoor met lekker veel karakter erin dat straalt hij af op foto`s vind ik.

Knap om dat van een foto te zien, ik zie ook wel wat maar "frisjes" komt nou niet als 1e in mij op!
Dit lijkt mij een heel fijn bewerkbaar paard waar je nog veel plezier mee gaat beleven!

femke_faneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 08:57

Moderatoropmerking:
[edit] Qute van foto's verwijderd [/edit]

jah idd dat is dat in die bak waar rij jij op????
het lijkt wel op papier mara ik denk niet dat dat papier is of wel
maar veel suc6 met je paard het is echt een droom paard doet alles goed
ik hoop dat jullie veel lol gaan beleven veel sterkte

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 09:01

ja hoe leg ik het uit hij straalt wat uit gewoon een fris krachtig paard. ik bedoel niet dat dat zijn karakter is maar dat vind ik hem zo wel uitstralen op deze foto`s.

de foto`s in het andere topic zijn trouwens beter hoor daar ziet het er fijner uit.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 09:17

Pipo schreef:
Ik ga er toch maar eens wat van zeggen. Ik vind beide personen erg leuke mensen, mag ze graag. Maar wat ik hier zie word ik ook zeker niet vrolijk van. Leuk dat je een 4 jarige meer aan de botten zit en dat iedereen vind dat als je dit niets vind dat je penny bent..............ik vind dat degene die dat vinden juist enorm penny zijn. Want zo zit je een paard niet aan de botten. En mocht je dat doen........zet het dan niet op de foto!!!

Don't shoot me.....heb van jullie beiden fotos gezien wat er vele malen fijner uit zag.

Vind het trouwens wel een erg fijn paard!

ola dit is een training

dan rijdt je toch heel anders, in de zin van....ik ga ervan uit dat je het snapt

ik vind het nu toch wel een erge wending nemen zo dit topic Huilen van het lachen