een Z paard garantie voor een goede proef?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kafue

Re: een Z paard garantie voor een goede proef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 12:41

Heej het was in antwoord op een ander hoor.
Ik vind iemand pas professioneel ruiter als die het voor zijn beroep doet, en het niveau maakt dan niet zoveel uit.
'Maar iemand schreef dat je proif bent als je tweemaal Z2 gestart bent daar antwoorde ik op.

En er zijn ook best veel amateurs die Z rijden, een paardje van B naar Z gereden hebben. En er zijn ruiters die een kant en klaar paard krijgen.

Ik ben de amateur die van groen naar nu gereden heeft, ha ha ha groene ruiter en groen paard, en ik heb er vaak naastgezeten hoor en nog gaat het niet van een lijen dakje. Ja thuis wel maar op de wedstrijd vergeet ik nog steeds dat je ook daar je paard rijden moet. Thuis er aan sleutelen en rijden en de wedstrijd waar heb moet gebeuren is het nog zwak.
Ja dan is het niet echt grappig als die profs zo geweldig met hun passagerende paard voorbij dansen zowel op inrij terrein als in de punten als in de prijzen. Maar ja denk ik dan als ik nu eens een keer niet zou vergeten te rijden dan maakte ik ook een kans. En na de proef kan ik gewoon lachend naar huis gaan en denken next time beter want het is hobby en er moet niks alles mag ook vergeten te rijden.
En zo is er altijd wel wat.

Voor pharagirlke geweldig dat je toch door mocht rijden en zo hoort het ook maar zulke juryleden vind je helaas neit heel erg vaak.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 13:14

nee inderdaad. Ik ben de man echt gaan bedanken dat hij me daar de tijd heeft gegeven. Elk ander jurylid had me vriendelijk verzocht die knol thuis onder controle te krijgen Knipoog
En dan was het me dus waarschijnlijk niet meer gelukt, of moeilijker, want ze vertoonde daar toen hetzelfde testgedrag als daarvoor thuis.

shettierules

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 13:30

nee natuurlijk niet als jezelf niet kan rijden dan kan jezelfs met t beste paard er niks van bakken..... Logisch lijkt me Frusty Frusty

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 13:36

lees het hele topic eens shettierules,

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 13:41

Tis niet zo dat een paard dat ooit Z heeft gelopen in de B meteen iedereen eruit rijdt.
Wel is het soms oneerlijker.. Ik heb zelf een pony die ik naar 2 jaar mee gevochten te hebben eindelijk een beetje normaal aan het lopen heb en ik start hem af en toe op wedstrijden.. je ziet dan toch wel dat de pony's/paarden die al iets hebben gelopen meestal met de punten ervan door gaan.
Ik vind dat er misschien een klasse bij moet komen voor mensen die echt nog niks gereden hebben of paarden die nog niks gelopen hebben..'
Of de jury moet anders gaan jureren niet letten op de kleine dingetjes zoals of een paard wel of niet de hele proef aan de teugel loopt in de B gelukkig doen de meeste Jury's dat ook niet.
Maar ik ben het er mee eens dat een Z paard echt niet altyd makkelyk of goed is...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 15:29

Miss_m schreef:
Of de jury moet anders gaan jureren niet letten op de kleine dingetjes zoals of een paard wel of niet de hele proef aan de teugel loopt in de B gelukkig doen de meeste Jury's dat ook niet.

Dat vind ik geen kleine dingetjes, dat krijg IK zelfs met mijn jonkie voor elkaar Knipoog
Ik vind wel dat er gejureerd moet worden naar een jong paard. Een jong paard heeft nog wel eens balansverlies, komt ooit wel eens kracht tekort en heeft nog niks gezien (dus om voor een paard dat een keer opzij kijkt een 2 of een 3 te geven vind ik zelf te zwaar gejureerd, net zoals een mooie middendraf op de hele diagonaal en op het eind even een pasje onregelmatig omdat hij het net niet meer trekt een 3 te geven - en dat was ik niet zelf Knipoog )
De B moet een klasse blijven voor de jonkies, en daarmee bedoel ik de jonge paarden en de jonge ruitertjes. De profs kom je pas in het L tegen met de jonge beesten en dan hou je je paard in de B tot je denkt dat hij niet teveel gekkigheid meer uit gaat halen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 16:33

Miss_m schreef:
Tis niet zo dat een paard dat ooit Z heeft gelopen in de B meteen iedereen eruit rijdt.
Wel is het soms oneerlijker.. Ik heb zelf een pony die ik naar 2 jaar mee gevochten te hebben eindelijk een beetje normaal aan het lopen heb en ik start hem af en toe op wedstrijden.. je ziet dan toch wel dat de pony's/paarden die al iets hebben gelopen meestal met de punten ervan door gaan.
Ik vind dat er misschien een klasse bij moet komen voor mensen die echt nog niks gereden hebben of paarden die nog niks gelopen hebben..'
Maar ik ben het er mee eens dat een Z paard echt niet altyd makkelyk of goed is...

Je hebt met een z knl wel een pak voordeel als je zelf al M gereden hebt.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 17:11

Kafue schreef:
Heej het was in antwoord op een ander hoor.
Ik vind iemand pas professioneel ruiter als die het voor zijn beroep doet, en het niveau maakt dan niet zoveel uit.
'Maar iemand schreef dat je proif bent als je tweemaal Z2 gestart bent daar antwoorde ik op.

Waar heb je dat dan zien staan als ik vragen mag? Want volgens mij moet je even goed teruglezen. Er stond als reactie op jou dat er weleens profs in de B rondreden, dat de meeste profs inmiddels wel twee keer Z zijn geweest (de meeste!) en dus geen B meer starten.
Maar nogmaals of iemand prof of amateur was daar ging het hier helemaal niet om.
Kan een mod ofzo ook die titel niet even veranderen? Die zou beter kunnen zijn: M2 ruiter met Z1 paard garantie voor goede B proef? Want gewoon even de beginpost lezen is blijkbaar erg moeilijk.

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 11:22

Ik ben het er wel mee eens dat een Z paard GEDEELTELIJK garantie geeft voor een goede proef, maar alleen als je zelf de knopjes weet te vinden...
Een Z-paard heeft alle knopjes al die heeft iemand anders er al opgezet..
ik vind het knapper als je een paard zelf naar het Z rijd...