june voorjaars fotos

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BabbieB

Re: june voorjaars fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 07:44

Meid, gewoon iemand er naar laten kijken die verstand heeft van voer en rijden.

Vanaf bokt is het makkelijk commentaar geven, vanaf foto's echter heel moeilijk oordelen.

Neemt niet weg dat ik je zeker aan wil raden inderdaad priveles te nemen en bijvoorbeeld met een veearts te kijken naar haar voerpatroon. Het grag wordt straks al wat rijker, maar waarschijnlijk moet ze er tot die tijd inderdaad wat bij hebben.

Gewoon met iemand met verstand van zaken overleggen die je paardje in het echt heeft gezien.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 07:52

june20 schreef:
sluiten {close} finisch kan dit niet meer ik begin van voor af aan
heb al iemand die komt kijke voor het zadel

Is dit een professioneel iemand? Dus geen vriendin of stalgenoot.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 08:35

Ik kwam net een nieuw topic van je tegen over hoe je haar aan de teugel kunt krijgen. Ik hoop dat je wel in ziet dat dit nu niet het voornaamste probleem is? Verward

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 16:30

Cayenne schreef:
Ik kwam net een nieuw topic van je tegen over hoe je haar aan de teugel kunt krijgen. Ik hoop dat je wel in ziet dat dit nu niet het voornaamste probleem is? Verward

Frusty
Dit ga je toch niet menen.... ga ajb eerst normaal rechtrichten en bijvoeren

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 23:41

ik liep daarstrax op straat en alle mensen die haar zagen zeiden wat heb jij een mooie pony wat een knap dier.
op stal zegt iedereen maar dan ook iedereen dat ik me geen zorgen moet maken en dat ze echt niet te dun is maar lekker vol op die fotos lijkt ze slanker maar ze is gewoon normaal van bouw ze is maar 1.46 en zekkkker niet te dun iedereen zegt dat ik gek ben dat ik naar dit soort praat luister ze heeft een mooie glanzende vacht is niet sloom lekker vrolijk en krijgt genoeg te eten halve schep pony brok en een flinke vork hooi plus 8 uur per dag weidegang waar ze niets anders doet dan eten.
ik denk dat ik beter naar de mensen om me heen kan gaan luisteren want ze verklaren mij allemaal voor gek dat ik naar mensen op internet ga luisteren terwijl ik om me heen alleen maar goed comentaar krijg.
niet iedereen rijdt zoals anky!
ik stop dus met het kijken op deze site want mijn pony is egt niet verwaarloost!!!!!!!!!!!
dus zeg maar niets meer en ga nu vooral niet moeilijk lopen doen nu naar deze reactie
bedankt voor de rijtips die zal ik ook verbeteren maar mijn pony uitmaken voor verwaarloost...
en nog iets ze zeggen allemaal + op de manege dat mij pony een mooi achterbeen gebruik heeft e gebruikt die juist erg goed!!!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 23:53

Goh, ook nog adem gehaald tussen die hele zinnen door?

sorry, maar ik heb mijn uiterste best gedaan zoveel mogelijk bruikbare en vriendelijk bedoelde tips te geven, ik heb er nu geen zin meer in.

Weet niet hoor, maar je lijkt qua denkwijze, gedrag en typwijze meer op een 13 jarige dan een 20 jarige.

Ik ben er klaar mee, wens je verder veel plezier met je paardje, jammer dat je zo wispelturig bent, dingen wel aanneemt en dan weer niet. En dan 11 pagina's halen, ja zo kan ik het ook wel.

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 00:01

bedankt allemaal voor de rijtips..
die waardeer ik ook zeer!!!
maar de rest wat mij betref komt er iemand van bokt bij mij uit de buurt een keer langs.
dan zul je het zelf zien en ervaren dat het wel meevalt met haar.
dus wil je me komen helpen het mag!
wel mensen die vriendelijk zijn en me begrijpen,
ik sta in riel!! ligt bij goirle en tilburg!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 07:35

Rolleyes Ik wist dat niet zou gebeuren.
Nou dan moet je het zelf maar weten. Iedereen is hier vriendelijk geweest en er werd al gezegd niet naar mensen van op stal te luisteren aangezien die het dier ook iedere dag zien en dus geen daadnoemelijk verschil kunnen opmerken.

Je hebt ZELF notabene gezegd dat ze minder voer kreeg omdat ze de hele winter op het gras heeft gestaan, terwijl iedereen zou moeten weten dat er in de winter totaal geen voedingswaarde in zit Rolleyes Dan ga je je toch afvragen waarom niemand op stal hier wat van gezegd heeft?? Dat weet iedereen toch wel? En dan denk jij dat de mensen op stal er verstand van hebben? Nagelbijten / Gniffelen

Erg jammer dat je hier gewoon mee door gaat, dan moet je het ook vooral zelf weten. Foto's kunnen vertekenen ja, maar jouw pony ziet er op iedere foto niet zo best uit, behalve op de foto's waar je haar net had. Ik hoop voor de pony dat je snel wat verstandiger wordt. Dat je gewoon door gaat met dit soort dingen zegt eigenlijk wel genoeg Scheve mond Iedereen hier heeft willen proberen je te helpen, maar wil je dat niet, dan moet je dat vooral zelf weten Doei, doei

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 00:25

june20 schreef:
en nog iets ze zeggen allemaal + op de manege dat mij pony een mooi achterbeen gebruik heeft e gebruikt die juist erg goed!!!

Welk achterbeen gebruik...?

Jupiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 12:41

t ziet er nogal bellaberd uit

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 12:49

Dat ze een mooi achterbeen gebruik heeft KAN niet omdat je je teveel op de voorkant concentreerd, en daarbij haar totaal niet van achter naar voren aan het rijden bent. Daarbij activeer je dus totaal niet de achterkant.

Jij gelooft dat mensen op de manege er verstand van hebben? of mensen op straat?

Nou, ik vind het erg jammer dat je al het advies in de wind slaat, maar je komt jezelf nog wel tegen hoor Doei, doei Iedereen heeft hier het beste met je voor, maar als je niet wilt leren, dan moet je het ook vooral niet doen!

Jupiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 20:28

dat roze vestje ook

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 20:34

Als die mensen het bij je op stal allemaal zo goed weten waarom heb je dan uberhaupt een topic aangemaakt, dit is zeer verspilde moeite geweest van iedereen die je heeft proberen te helpen.
Een paard dat een goed gebruik heeft van de achterhand heeft een mooi bergopwaartste houding en dat heeft jou pony in de verste verte niet!
En vervolgens tegen iedereen gaan zeggen dat ze er geen verstand van hebben? (hier op bokt) de enige die er geen tot weinig verstand van heeft bij jij tot nu toe in mijn ogen.
Erg kinderachtig dat je zo reageerd en wispelteurig bent, dit gaat ten koste van je pony en vroeg of laat kom je daar vanzelf achter, helaas zal het dan al te laat zijn!

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 20:40

Je hebt een práchtige pony, maar misschien moet je toch eens wat meer rijlessen gaan nemen..

En als jij vind dat mensen er op je manege meer verstand van hebben, waarom maak je dan een topic aan. Nouja, het is allemaal jou probleem, t zou me niks verbazen als het met dat paardje alleen maar de slechte kant op gaat, hij ziet er niet echt rustgevend uit. Maarja, je moet het helemaal zelf weten!
Vooralsnog veel plezier met je paardje! Lachen

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 20:47

hey ik bedoel ook niet de mensen maar de hoogopgeleide instructrice die me les geeft.
ze zegt ook wel dat june aan een kant vast zit maar niet dat ik haar belaberd rijdt en dat ik haar in haar mond trek.
door al die dingen hier op bokt durf ik niet eens meer te vragen in haar mond. want niet ieder paardje loopt meteen rond je moet toch ook een beetje vragen.
maar nu denk ik als ik vraag dat ik haar meteen hinder.
ik heb vanavond weer gereden en met mn houding gaat het super nu, me handen noet op me benen maar meer voor het zadel. en me ellebogen naar achter en knik erin {in me ellebogen}
en me handen rechtop en iets hoger.
en ik wist eerst niet voor ik me fotos hierop zette dat dit was om te kijken hoe je rijdt ik was zo vrolijk die dag ik denk ik wil gewoon weten wat ze van me paardje vinden en heb nu weer kei mooie fotos van haar gemaakt gister avond zonder zadel

GranAmor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 20:48

geen woorden voor..
Laatst bijgewerkt door GranAmor op 30-03-07 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 20:56

june20 schreef:
ze zegt ook wel dat june aan een kant vast zit maar niet dat ik haar belaberd rijdt en dat ik haar in haar mond trek.
door al die dingen hier op bokt durf ik niet eens meer te vragen in haar mond. want niet ieder paardje loopt meteen rond je moet toch ook een beetje vragen.
maar nu denk ik als ik vraag dat ik haar meteen hinder.
ik heb vanavond weer gereden en met mn houding gaat het super nu, me handen noet op me benen maar meer voor het zadel. en me ellebogen naar achter en knik erin {in me ellebogen}
en me handen rechtop en iets hoger.
en ik wist eerst niet voor ik me fotos hierop zette dat dit was om te kijken hoe je rijdt ik was zo vrolijk die dag ik denk ik wil gewoon weten wat ze van me paardje vinden en heb nu weer kei mooie fotos van haar gemaakt gister avond zonder zadel

Je hebt vragen en vragen maar wat jij doet op de foto's is echt trekken, sorry heb er geen andere woorden voor.
Als je wou weten wat bokt van je paardje vind moet je er niet bij zetten, tips zijn welkom. Want sorry het enige wat jij doet is alle goed bedoelde adviezen in de wind slaan. en het is jammer dat ik zo ver weg woon anders zou ik in levende lijve kunnen zien en aanwijzen dat je paardje echt nog wat mist op sommige plekken.

Edit: niet beledigend bedoeld

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 21:16

ja maar dat weet ik ook wel maar als ik kijk naar die andere die op me pony zaten die trekken haar echt naar beneden en ik had haar op de fotos niet in de krul zoals die anderen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 21:19

eerst opnemen voor de rest en nu hun afkraken om je eigen hachje te redden.. ja diep zinken kan je ook Cool

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 21:21

june20 schreef:
ja maar dat weet ik ook wel maar als ik kijk naar die andere die op me pony zaten die trekken haar echt naar beneden en ik had haar op de fotos niet in de krul zoals die anderen.

Maak jij eigenlijk wel fouten, buiten je houding om (dit heb je al teogegeven)? Je blijft steeds maar wijzen naar de anderen die je overigens zelf op je pony hebt gelaten.
Ik noch de andere bokkers willen je echt niet moedeloos maken of de grond in trappen noch beledigen (ga zo nog maar even door) maar het wordt wel tijd dat je terug komt op aarde en de realiteit onder ogen gaat zien. Als je zo door gaat heb je in no time je pony naar de filesteinen gereden.
En een halve schep brok? sorry dit is uber zielig van brok wordt een pony niet dik, hier krijgen ze alleen energie en de nodige voedingstoffen van. Ik zou als ik jou was je pony gauw een schep brok er in gooien.

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 21:22

heb weer fotos van vanavond wel zonder het zadel en niet met rijden maar slecht ziet ze er zeker niet uit.........
Afbeelding
te mager:s Huilen Cool ahum Slapen
Afbeelding
Afbeelding

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 21:24

Ze heeft een lekker rond buikje ja dat klopt, maar als je eens goed naar de rug en de billetjes zou kijken zou je overduidelijk kunnen zien dat hier een gebrek is aan spieren en vet. (het punt kontje!!!!)

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 21:28

maar er zijn best veel paarden en ponys die dat hebben tog???
dat ik zie meestal als ik erop let

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 21:29

maar zijn de fotos wel leuk of zien ze er onvriendelijk uit.
en ziet voor de rest?? zijn het toch wel mooie fotos en ziet ze er verder toch niet slecht ui

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 21:31

june20 schreef:
maar er zijn best veel paarden en ponys die dat hebben tog???
dat ik zie meestal als ik erop let

Best veel? Het is maar net bij wat voor paarden je kijkt. Een redelijk goed gereden rijpaard/ pony heeft dit niet! tuurlijk hebben 3 jarigen en net zadelmakke paarden een punt kont, dit komt door gebrek aan spieren en soms ook door gebrek aan vet.