Foto's van paarden @ work op Slipjacht!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Oamaru

Re: Foto's van paarden @ work op Slipjacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 16:41

Graag, ik ben wel benieuwd.
Die hebben echt een keer een springles nodig. En niet 1tje.

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 16:42

Wat doet het persoon hier?
Afbeelding

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 16:43

Vreselijke gave foto's

jeetje das hard werken voor zo een dier Lachen

fUrytjj_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 16:57

Wat een dierbeulerij!!
Leer eens eerst een boekje hoe je met paarden om moet gaan enzo!!!

Wat verscheuren die honden daar?

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 17:19

@ winandaa_ : Iemand die in de nek ligt van een paard? maak jij nooit bloopers? Knipoog

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 17:24

ik vind het er héél erg onvriendelijk uitzien.

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 17:29

Elinee schreef:

Ik ook....
Niet om de jacht want daar ben ik niet op tegen maar het niveau van de ruiters is nog steeds hetzelfde blijkbaar...
Jaren geleden ook eens bij een jacht geweest en ook toen waren er heel veel brave paarden.... Lips are sealed

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 17:30

kathyY schreef:
Wat een hoog zeur gehalte Slapen

als hier op bokt 1 iemand zegt dat het zielig is.
volgen er direct 20 anderen Vork & dan zijn er weinig mensen die nog ''durven'' te zeggen dat ze het niet zielig vinden. omdat ze anders half bokt over zich heen krijgen Knipoog

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 17:31

Cars schreef:
Elinee schreef:

Ik ook....
Niet om de jacht want daar ben ik niet op tegen maar het niveau van de ruiters is nog steeds hetzelfde blijkbaar...
Jaren geleden ook eens bij een jacht geweest en ook toen waren er heel veel brave paarden.... Lips are sealed

ik ben ook niet tegen op de jacht, maar als ik deze mensen zie, kunnen ze beter gaan lopen.
besparen ze die paarden een hoop ellende.

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 17:42

Ik vind de paarden er wel goed uitgezorgd zien. Sommige springfoto's zien er wat onvriendelijk uit maar dit kan komen door de sprongen zoals ik al eerder gezegd heb. Het is niet even een hindernisje springen. En ik zie geen steigerende of pijnhebbende paarden. tenminste ik niet. Alsof jullie nog nooit in de mond getrokken hebben of niet goed uitkwam. En er zitten echt wel goeie foto's tussen!

Idd een hoog zeurgehalte. 1 er niet mee eens de rest volgt. en dat van het konijn vind ik ook aanstellerij. om het even bot te zeggen, in de natuur is het ook zo.

Vaiqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 18:52

Ik vind dat met dat konijn erg zielig! Ik snap eigenlijk niet waarom mensen aan zo'n jacht meedoen. sommige die zitten echt heel raar op het paard.

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 19:00

Ik hou er niet van, maarja ieder zo z'n mening Knipoog Is die rechtse man op de 1na laatste foto Pieter Massee?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 20:36

Hahaha, wat een stelletje oenen zijnjullie. Dat arme 'konijn"wat verscheurd wordt, id gewoon een lap koeiepens Haha! Haha!
Ik heb respect voor de ruiters dat ze blijven zitten met zulke sprongen. Het is niet zomaar een hindernisje in de binnenbak natuurlijk Haha! Haha!
Hele gave foto's Ja

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 20:37

Winandaa_ schreef:
Wat doet het persoon hier?
Afbeelding

Die probeert uit alle macht boven te blijven Nagelbijten / Gniffelen

jenneke1029

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 10:03

Wat zijn jullie hier een stel zeikerds hier niet te geloven .

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 10:05

Ik ben nooit zo weg geweest van de jacht, maar ieder zijn eigen ding natuurlijk. Lachen

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 10:16

Mij lijkt het echt super gaaf om te doen joh!! overal door heen crossen met een doel! mijn haf zal zoiets ook geweldig vinden denk ik alleen al omdat ze mag crossen met andere paarden.

ik moet wel zeggen dat die ruiters er niet veel van bakken hoor. volgens mij word er een geslagen boven de sloot :s en een teugeltrekkerij is het... vossenjacht die ik hier welleens gezien heb zag er toch wel vriendlijker uit hoor.

en die honden genieten er natuurlijk ook heel erg van!

iilovejou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 14:19

O, jetje vindt het wel zielig . Boos!echt waar dat ze dat doen . Boos!

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 14:24

iilovejou schreef:
O, jetje vindt het wel zielig . Boos!echt waar dat ze dat doen . Boos!

Ik moet toegeven dat ik het niet geweldig vind, maar ze doen het toch echt. De paarden zien er idd wel goed uit.. en een enkeling kan ook prima springen. Dus ik vind het niet allemaal zielig.
edit'; maar sommige dingen wel hoor Knipoog

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 14:29

Ziet er leuk uit die foto`s Knipoog Die laatste ook van de carwash haha!!
En waarom is het zielig..?? Grr...wat zitten er hier toch een stel ******* op bokt...

Wishful

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 14:43

muts_x schreef:
Ik hou er niet van, maarja ieder zo z'n mening Knipoog Is die rechtse man op de 1na laatste foto Pieter Massee?

Bedoel je de rechter of linker ruiter? Ook wel nieuwsgierig Knipoog

Nanke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 14:46

Zoooo... dat ze dat durven ook, die sprongen... Scheve mond Volgens mij heeft een hoop van die mensen weinig ervaring, tenminste zo lijkt het, en dan toch op zo'n sloot af... Ik zou mooi voor de alternatieve route gaan!
Verder neem ik aan dat er ook een hoop ruiters waren die wel goed over de hindernissen kwamen?! Voor zulke ritten moet je wel trainen, en het kan er ook WEL heel mooi uitzien.
En tja, noodsprongen zullen er altijd blijven, ook in een parcours in een binnenbak Knipoog

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 15:46

Heb het hele topic doorgelezen en de foto's daarna voor de tweede keer kritisch bekeken.
Er is 1 ruiter die in de mond trekt en erg achterover zit tijdens een sprong, so what?
Doe het maar eens , zo'n slipjacht is niet voor beginners hoor.
Daar moet je meer voor kunnen dan een proefje in de binnenbak Cool
Het terrein is zwaar en soms voor de ruiters en paarden onbekend, ze gaan in een groep achter de meute aan en dat gaat vaak niet al te langzaam, m.i. zijn de wat minder soepele ruiters de 50 al lang gepasseerd, petje af dat ze het lef nog hebben om mee te gaan.
Het konijn, de haas blijkt 10 pagina's terug al een koeienpens te zijn maar het komt op iedere volgende pagina weer tot leven Slapen .
Lezen is ook een kunst.
Dan heb je de meute, ook goed door de TS uitgelegd dat dit geen huis-tuin-en keuken- hondjes zijn.
De dieren leven in hun roedel nog zoals de natuur het heeft bedoeld en worden meestal erg goed verzorgd zijn vaak in eigendom van een jachtvereniging.
Ze zouden weg kwijnen als je ze uit hun roedel haalt.
Dan de paarden, welk paard vind het nu niet geweldig om door de bossen en over weilanden te galopperen, oortjes erop want achter iedere bocht is er weer iets nieuws, wacht weer een andere uitdaging.
Er is erg veel kritiek op deze post geweest en dat vind ik niet terecht, we zien haast nooit foto's van jachtpaarden tijdens een jacht, nee we vinden het normaal om te zien hoe paarden in de krul getrokken met een kilo ijzer in hun mond moeilijke figuren moeten doen in een bak van 20-60 meter, dat is normaal en dan is het goed??
Ik vind het erg leuk om eens een kijkje te nemen tijdens een jacht en de foto's geven daar een mooi beeld van.
groet Karen

Boris94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 16:00

Nou ik vind het absoluut niet leuk om naar te kijken, wat kunnen die mensen hun paarden tegenwerken zeg. Neem eens wat rijlessen zou ik zeggen en zeker springlessen. En natuurlijk vind een paard het leuk om lekker te rennen in de bossen, maar op deze manier lijkt het me eerder gevaarlijk en onverantwoord dan dat het goed en leuk voor het paard is.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 16:07

elmo1 schreef:
Heb het hele topic doorgelezen en de foto's daarna voor de tweede keer kritisch bekeken.
Er is 1 ruiter die in de mond trekt en erg achterover zit tijdens een sprong, so what?
Doe het maar eens , zo'n slipjacht is niet voor beginners hoor.
Daar moet je meer voor kunnen dan een proefje in de binnenbak Cool
Het terrein is zwaar en soms voor de ruiters en paarden onbekend, ze gaan in een groep achter de meute aan en dat gaat vaak niet al te langzaam, m.i. zijn de wat minder soepele ruiters de 50 al lang gepasseerd, petje af dat ze het lef nog hebben om mee te gaan.
Het konijn, de haas blijkt 10 pagina's terug al een koeienpens te zijn maar het komt op iedere volgende pagina weer tot leven Slapen .
Lezen is ook een kunst.
Dan heb je de meute, ook goed door de TS uitgelegd dat dit geen huis-tuin-en keuken- hondjes zijn.
De dieren leven in hun roedel nog zoals de natuur het heeft bedoeld en worden meestal erg goed verzorgd zijn vaak in eigendom van een jachtvereniging.
Ze zouden weg kwijnen als je ze uit hun roedel haalt.
Dan de paarden, welk paard vind het nu niet geweldig om door de bossen en over weilanden te galopperen, oortjes erop want achter iedere bocht is er weer iets nieuws, wacht weer een andere uitdaging.
Er is erg veel kritiek op deze post geweest en dat vind ik niet terecht, we zien haast nooit foto's van jachtpaarden tijdens een jacht, nee we vinden het normaal om te zien hoe paarden in de krul getrokken met een kilo ijzer in hun mond moeilijke figuren moeten doen in een bak van 20-60 meter, dat is normaal en dan is het goed??
Ik vind het erg leuk om eens een kijkje te nemen tijdens een jacht en de foto's geven daar een mooi beeld van.
groet Karen

amen Afgod

het is helaas inderdaad zo jammer dat het voor sommige mensen zo moeilijk blijkt om te lezen.
En ach wat zielig?
titel: fotos van paarden @ work op slipJACHT
kijk dan niet als je het o zo zielig vind..en ik durf te wedden dat die honden en paarden toch een beter leven hebben dan menigeen dier hier in nederland.

edit:
over de "neem springlessen"
ik wil iedereen hier in het topic die dat zegt hun paard wel eens mee zien nemen en in volle galop achter een roedel honden door de open natuur aan zien gaan..hoeveel foto's we dan wel niet kunnen nemen van mensen die over hun paard heen vallen scheef schieten sprongen verkeerd nemen en weet ik wat nog meer.
Laatst bijgewerkt door Lolleke op 18-02-07 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt