KIJK ALLEMAAL! Shetlanders Springen+Crossen(HARD)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nienke86

Re: KIJK ALLEMAAL! Shetlanders Springen+Crossen(HARD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 17:58

mandy13 schreef:
ik wil toch even reageren: ze zegt: mijn zusje had geen sporen om of een zweepje bij, dus kon ze niet straffen..
ik dacht WTF!!!!!!!!!!!!!!!!! als je pony iets verkeerd doet is het niet de bedoeling dat ze gelijk met een HULPmiddel straft... ik geef eerst een schopje met mijn benen! de rest is gezegt en ben het daar 100% mee eens. en als die shet van een ene marieke is: wat doet een 17 jarig meisje met een shet (en dan ook nog serieus, want ze zit op les)

Wat maakt leefdtijd nou uit als je een shet hebt ??
Ik heb 20 en heb ze ook:S
OF bedoelde je het niet zo
want dan lees ik het verkeerd kan ook nog
Maar leefdtijd maakt niks uit hoor
Hangt er puur vanaf wat je ermee doet

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 17:58

DaanxBien waar denk je dat we 10 pagina's over aan het praten waren.

Doei!

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 17:59

ja, is het verboden ofzo om een shet te hebben als je geen kind meer bent??
Trouwens de TS is onlinr

_kleinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 17:59

Iris_safarii schreef:
@ kleinee : maak ook een penny topic aan xD

neej dankje dan maar liever 3 berichtjes
dan zo iets
ik zou het niet over me hart verkrijgen

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 18:01

Nou kom op nou allemaal, dit gaat helemaal nergens meer over... Laat nou even iets heel van haar, want dit slaat helemaal nergens op, wat zij doet ook niet, natuurlijk, maar moet je jezelf nou eens horen schreeuwen? Volgens mij zijn de grootste bulkerts hier de grootste schijnheiligen. En dan met nadruk op VOLGENS MIJ!

Als je denkt dat dit een grap is, dan is het "Niet grappig-gedeelte" toch al goed doorgekomen, of niet dan?

Ze weet nu dat sporen niet voor straffen zijn, al houdt ze zich voor dat zíj het goed heeft. Iemand die zo vast houdt aan zijn of haar ideeén laat dat niet zomaar los hoor, dat heeft totaal geen nut.

Nou gaan we niemans profiel kopiëren, en niemand zover tot de grond heen boren dat ze in China uitkomt, want dat hélpt niets!

Kom op, hou de waarde bij jezelf.
Laatst bijgewerkt door N_fotografie op 29-12-06 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Jiss_ca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 18:01

laat maar...
Laatst bijgewerkt door Jiss_ca op 29-12-06 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

roelie1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 18:02

Citaat:
En waarvoor zijn sporen anders?
Ze komen toch harder aan, en dus als straf middel, om het maar zo te zeggen. En nadat ik het filmpje van die weigering had beeindigd had ik em wel direct gestraft, dus nog geen minuut later!

Heb je er ooit aan gedacht dat een weigering ook door de amazone kan komen?!!!! Dus straffen is dan echt niet nodig! Sowieso is straffen niet de juiste manier!

Als je je iets meer in paarden zou hebben verdiept wist je ook dat één minuut later straffen VEEL TE LAAT IS en dus helemaal GEEN ZIN heeft! Mocht je paard of pony écht iets verkeerd doen kun je hem ook op een normale manier en direct (nooit langer dan 5 seconden wachten) corrigeren. Met je stem of een klein tikje is dan meer dan voldoende!!!

Als de tijd tussen het foute gedrag en de correctie langer is zal de pony het verband niet kunnen leggen en er dus niets van snappen! Hij denkt dan dat je hem heel ergens anders voor staft, voor hetgene wat hij op dat moment doet.

BTW, springen op de stenen is echt ontzettend dom! En een volwassen man op een shetlander ook!

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 18:04

Jis_toosie schreef:
is ze online Haha! ???
Gaan we dr vet stalken ofzo??? Nou ja iniedergeval de boel even om opheldering vragen!

Aaaw, kom op zeg, waar slaat dat nou op, dit helpt toch geen ene f*ck?

Hou de eer alsjeblieft bij jezelf, want nu ga je net zo hard naar haar niveau, ze loopt ons allemaal gewoon op te stangen!

Laat het hangen Rolleyes

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 18:04

Mensen die reageren zoals Jis_Toosie zou ik anders ook eerder penny noemen hoor. Nagelbijten / Gniffelen dit word grappig zeg. Jullie beginnen elkaar op te jutten en elkaar Penny's te noemen. Start een club zou ik zeggen Rolleyes Wat geraak ik het hier zo beu zeg.

lianne14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 18:04

Als eerste: het is echt niet gelogen hoor.. maar als jullie dat denken..
Het is echt niet zo dat ik altijd mijn pony's sla en schop enzo. En vaak heb ik de sporen niet nodig. En zweepje ook niet. MAar ik overdreef het een beetje omdat ik dacht dat jullie anders zouden denken dat ik mijn pony's niet aankon, dat hoor ik namelijk ook weleens, als ik er weer naast lig. Van het springen over de staart wist ik niet. Maar ik twijfel of het waar is wat jullie zeggen, hoe weten jullie dat dan_
Ik vraag het wel aan de dierenarts en dan zie ik wel of jullie gelijk hebben. De dierenarts komt namelijk morgen, voor het paard van mijn vader. Ik rijd juist met sporen omdat ik zonder bijna niet bij z,n buik kan komen. Ik krijgm er op wedstrijd ook commmentaar over, maar niet over sporen of zweep, maar over mijn lengte, dat het niet mooi staat. Maar ze vinden het nog wel kunnen. Zeker op Beauty. En misschien stop ik wel, tenminste, met springen op skippy. Maar iuk wil wel dressuren en springen met Beauty. En dat kan wel. Ik zal het morgen wel vragen over alles wat jullie zeiden en dit topic laten zien, als de diereanrts tijd en zin heeft. Ik vind het heel erg wat jullie allemaal zeggen! Ik mishandel mijn pony's niet!
Ik houd van ze, net als iedereen van z,n pony's houd. Maar skippy is ondeugend en heeft een leider nodig. En hij houd ook nog van me, hij rend altijd naar me toe in de wei!
Het spijt me voor wat ik in jullie ogen gedaan heb. Maar ik denk erover na, en skippy mag mijn zusje dan wel alleen doen. Als dat gaat. En anders pakken we het mennen wel weer op. Maar dat ging eerst fout. Dus heb ik nooit meer geprobeerd.
Maar ik wil het dus nog wel eens proberen.

mandy13

Re: KIJK ALLEMAAL! IK BEN DOM BEZIG!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 18:05

nikkiej_86 en Farouche: als jullie even wat verder lezen staat er dat ze er serieus mee bezig is Knipoog rijden enzo dat ze zelfs les heeft, ik zeg niet dat je hem niet mag hebben maar een 17 jarige RIJDEN op een shet?!

Jiss_ca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 18:05

SOET schreef:
Mensen die reageren zoals Jis_Toosie zou ik anders ook eerder penny noemen hoor. Nagelbijten / Gniffelen dit word grappig zeg. Jullie beginnen elkaar op te jutten en elkaar Penny's te noemen. Start een club zou ik zeggen Rolleyes Wat geraak ik het hier zo beu zeg.

dankje ClownHet was toch ook niet serieus bedoeld.... Knipoog
Laatst bijgewerkt door Jiss_ca op 29-12-06 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 18:06

Skippy heet ergens anders Fernando..?? Raar he dat mensen je dan niet gaan geloven..

ZE is GEEN 17..
Laatst bijgewerkt door Sunrise19 op 29-12-06 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskia_Omar

Citaat:
Hier weigerde skippy. Mijn zusje zat erop. Ik had hem wel in het begin even aangepakt hoor,
voor dat mijn zusje erop ging. Mijn vader staat ernaast.

Je vader is een vrouw Sigaar

Daanntjuhh

Jis_toosie schreef:
is ze online Haha! ???
Gaan we dr vet stalken ofzo??? Nou ja iniedergeval de boel even om opheldering vragen!

WTF,,Wie is hier nou niet lekker? Gestoord

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 18:07

Rissjuh17 schreef:
Skippy heet ergens anders Fernando..?? Raar he dat mensen je dan niet gaan geloven..

ZE is GEEN 17..

Een tag van een filmpje heet zelfs Fernando. Heel vaag. Clown

Jiss_ca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 18:08

Daanntjuhh schreef:
Jis_toosie schreef:
is ze online Haha! ???

WTF,,Wie is hier nou niet lekker? Gestoord

Rustig aan....het was niet serieus bedoeld....

lianne14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 18:09

Ik ben idd geen 17, heb ik ook nooit gezegt! Lees anders mijn vorige bericht even, word het duidelijker allemaal.

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 18:10

Rissjuh17 schreef:

ZE is GEEN 17..

als je het over het meisje hebt dat erop zit dat klopt dat heb ik ook niet gezegt: dit is gewoon voor de lol bedoeld: lezen is ook een vak Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 18:11

lianne14 schreef:
Als eerste: het is echt niet gelogen hoor.. maar als jullie dat denken..
Het is echt niet zo dat ik altijd mijn pony's sla en schop enzo. En vaak heb ik de sporen niet nodig. En zweepje ook niet. MAar ik overdreef het een beetje omdat ik dacht dat jullie anders zouden denken dat ik mijn pony's niet aankon, dat hoor ik namelijk ook weleens, als ik er weer naast lig. Van het springen over de staart wist ik niet. Maar ik twijfel of het waar is wat jullie zeggen, hoe weten jullie dat dan_
Ik vraag het wel aan de dierenarts en dan zie ik wel of jullie gelijk hebben. De dierenarts komt namelijk morgen, voor het paard van mijn vader. Ik rijd juist met sporen omdat ik zonder bijna niet bij z,n buik kan komen. Ik krijgm er op wedstrijd ook commmentaar over, maar niet over sporen of zweep, maar over mijn lengte, dat het niet mooi staat. Maar ze vinden het nog wel kunnen. Zeker op Beauty. En misschien stop ik wel, tenminste, met springen op skippy. Maar iuk wil wel dressuren en springen met Beauty. En dat kan wel. Ik zal het morgen wel vragen over alles wat jullie zeiden en dit topic laten zien, als de diereanrts tijd en zin heeft. Ik vind het heel erg wat jullie allemaal zeggen! Ik mishandel mijn pony's niet!
Ik houd van ze, net als iedereen van z,n pony's houd. Maar skippy is ondeugend en heeft een leider nodig. En hij houd ook nog van me, hij rend altijd naar me toe in de wei!
Het spijt me voor wat ik in jullie ogen gedaan heb. Maar ik denk erover na, en skippy mag mijn zusje dan wel alleen doen. Als dat gaat. En anders pakken we het mennen wel weer op. Maar dat ging eerst fout. Dus heb ik nooit meer geprobeerd.
Maar ik wil het dus nog wel eens proberen.

Ik snap het wel, maar ja, ik ga verder niet de filmpjes op naam controleren, of profielen bezoeken, dus als jij zegtdta het jou ponys zijn moet ik je op je woord geloven, maar alleen als je wat met het commentaar doet, ziet dat het is om je te helpen

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 18:12

Jis_toosie schreef:
is ze online Haha! ???

Pardon?
Oef, wat een kinderachtige zooi.

Ik word ook niet echt vrolijk van de filmpjes en verhalen, maar ik geloof dat de TS nu wel weet dat er het één en ander moet veranderen.
Ik heb altijd geleerd dat je een paard binnen 1,5 seconde moet straffen na een ongehoorzaamheid, anders weet hij niet meer waarvoor het dient.
De shet raakt er waarschijnlijk heel erg van in de war dat de weigering (dus de fout) niet afgestraft werd, maar dat hij later zonder een voor hem heldere reden wél gestraft werd.
Het weigeren zal daardoor niet minder worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 18:12

nikkiej_86 schreef:
mandy13 schreef:
ik wil toch even reageren: ze zegt: mijn zusje had geen sporen om of een zweepje bij, dus kon ze niet straffen..
ik dacht WTF!!!!!!!!!!!!!!!!! als je pony iets verkeerd doet is het niet de bedoeling dat ze gelijk met een HULPmiddel straft... ik geef eerst een schopje met mijn benen! de rest is gezegt en ben het daar 100% mee eens. en als die shet van een ene marieke is: wat doet een [b]17 jarig meisje met een shet (en dan ook nog serieus, want ze zit op les)[/b]

Wat maakt leefdtijd nou uit als je een shet hebt ??
Ik heb 20 en heb ze ook:S
OF bedoelde je het niet zo
want dan lees ik het verkeerd kan ook nog
Maar leefdtijd maakt niks uit hoor
Hangt er puur vanaf wat je ermee doet

ze zit dus op les met de shet, en met les ga ik uit van rijden en dus niet mennen o.i.d.
en dan denk ik: typfout gemaakt dat die 1 er mischien niet voor hoort?
zo nee: Nagelbijten / Gniffelen zeg tegen die meid dat ze maar moet gaan mennen en voor het rijden een paard moet pakken.. Nagelbijten / Gniffelen

en aangezien je 14 bent denk ik dus:
Nagelbijten / Gniffelen zeg meid ga toch lekker grondwerk doen of mennen met die pony maar laat het rijden op de shetten achterwege en pak daar een paard voor Nagelbijten / Gniffelen

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 18:13

Bdw. Wie bent de dierenbescherming alvast?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 18:14

geef geen verder commentaar want dat is al gegeven!

maar meid sporen zijn echt niet om te straffen maar idd als hulpmiddel, vraag dat anders ook maar aan de DA die kan het je wel uitleggen als je ons niet wilt geloven.

voorderest vind ik het erg leuke shetten *LOL*
veel plezier nog met ze Lachen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 18:15

heb de ts-er al gepb dat ze wel even een oud vzpaard van mij op deze wijze mag proberen Lachen