russel schreef:Ja, maar je doet steeds net of je ook hetzelfde hebt ervaren met PB als dat Anky op dat moment deed waardoor ze deze aktie deed. Doe nou niet of je WEET hoe het anders had gemoeten, want je hebt PB nog nooit gereden, dus je weet niet hoe hij aanvoelde, wat hij deed waardoor zij vond dat het alleen nog maar op die manier kon.
VERTEL dan eens hoe ze het anders moest doen, want jij en je instrukteur,(waar was hij op de OS?), waren er bij, reden tot kritiek, dus hoe dan anders?
Heeft jouw instrukteur nooit op je paard gezeten tijdens de les, omdat jij iets deed waarvan hij steeds zei, nee niet zo. Maar het lukte niet totdat hij VOELDE waarom het niet lukte en door zijn ERVARING dit op wist te lossen, er door heen wist te rijden. Dat ken je dus niet? Vast wel. En dat is nu wat jullie beiden aan het doen zijn. Aan de kant Anky vertellen dat je zo geen ophouding maakt, dat je zo een paard niet stil zet. Had het gedaan dan was het heel vermakelijk geweest dat die 600kg jouw of je instrukteur alle hoeken van de bak had laten zien, en maar had doorgesjouwd, totdat de noodrem erop moest

Ik weet niet hoe het anders had gemoeten. Ik weet alleen dat trekken neits oplost en je zit uit het zadel halen niet echt handig is tijdens een overgang. Ik heb geleerd op zit een been de overgang te maken.
En ja mijn instructeur pakt mijn paarden wel eens over, omdat ik met mijn zit niet doorkom en hij wel. Ik heb nog nooit zo mogen trekken, en ik heb hem ook nog nooit zo zien trekken. waar hij was op de OS, gewoon thuis werken en geld verdienen. Zijn GP amazone is nog niet zover. In duitslang staan er iets meer te springen om mee te mogen dan in Nederland. En bovendien doet hij heel veel kreistrainingen en geeft meer les in het springen. Was vroeger heel normaal dat je en springen deed en dressuur.
Dus volgens mijn instructeur was ze met minder stang en meer zit verder gekomen op dat moment.
Overigens volgens het blad ST Georg gebeurd dat dus veelvuldig op die manier halthouden en daar werken heel veel deskundige mensen.
En die manier van rollkur wordt zo beschreven, ik doe geen rollkuur. Maar speciaal voor die persoon die het niet weet. Doel is om het achter been sneller te maken, en ja tijdelijk loopt het paard dan te veel op de voorhand.
De paarden doen dit geheel uit zichzelf zonder trekken van de ruiter. Zezijn allemaal happy athletes en blij dat ze met hun neus op de borst mogen lopen, met hun hals in die mooie houding.
En nu het woord aan Russel die precies uitlegd hoe en wat bij rollkuur