I Present to you... Tiesto & Toronto

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 12:53

jess2130 schreef:
dan moet er ook niet gezegd worden dat hij er voor niets hangt Schijnheilig

Hij hangt er ook niet voor niks........... hij hangt er voor mijn veiligheid Haha! Haha!:D en das nou niet bepaald niks Haha!

Maargoed jij vind de slof bij een bepaalde galopsfoto in gebruik.... zou je mij de bewuste foto kunnen aanwijzen?

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 13:20

Wor er nou nog steeds gediscusieerd over hoe er gereden wordt op de foto's?

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 13:21

Nee, hooguit over waarmee er gereden wordt Haha! Knipoog .

jess2130

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 13:24

gijsenkim schreef:
Hij hangt er ook niet voor niks........... hij hangt er voor mijn veiligheid Haha! Haha!:D en das nou niet bepaald niks Haha!

Maargoed jij vind de slof bij een bepaalde galopsfoto in gebruik.... zou je mij de bewuste foto kunnen aanwijzen?

jazeker, als ik juist heb zitten tellen, foto's nr 15/16/17
foto's zijn ook donkerder, maar daar ziet hij er toch "gebruikt" uit Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 13:26

Ik ga even kijken Haha!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 13:27

En en en??? Mij wordt nieuwsgierig Kim Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 13:29

Okeee ik snap wat je bedoeld......... de slof zit onder het zweetblad van mn zadel vast......... bij alledrie de fotos is de slof dus los....... hij flubert in de wind.... als de slof strak zou staan zouden de binnenlijnen niet naar beneden gaan maar naar opzij Haha! Haha! Haha!

Idd knap staaltje gezichtsbedrog

jess2130

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 13:29

corrigeer maar als het niet zo is....

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 13:30

(Ik had het geduld niet om pagina 2 t/m eind te lezen omdat het weer over het zelfde gemier gaat als altijd Cool )
Ik vind de foto's er goed uit zien (leuke paarden *LOL* ). Ik vind het verstandig dat ze met een (loshangende) slof rijdt omdat ze in geval van nood nu beter in kan grijpen en ik neem aan dat Gijsenkim heel goed weet waar ze mee bezig is ...

jess2130

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 13:30

gijsenkim schreef:
Okeee ik snap wat je bedoeld......... de slof zit onder het zweetblad van mn zadel vast......... bij alledrie de fotos is de slof dus los....... hij flubert in de wind.... als de slof strak zou staan zouden de binnenlijnen niet naar beneden gaan maar naar opzij Haha! Haha! Haha!

Idd knap staaltje gezichtsbedrog

maar dan snap je tenminste vanwaar de reacties komen Knipoog

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 14:10

holly schreef:
Ik heb een hele serieuse vraag!
(sorry kim even niet over jou)
Er zijn al vele bokkers die van Tyrza les/clinic hebben gehad.
Wie wil dat nogmaals of ook?

Ik heb in mei een clinic gereden en ik vond het heel erg leuk!

Heb er ook veel van geleerd en als het aan mij zou liggen zou ik zeker vaker rijden (maar er zijn er helaas maar weinig in de buurt)

Zou ook graag af en toe gewoon willen lessen bij Tyrza (ervanuitgaande dat zij dit ook wil, haha) maar de eigenaren vinden het helaas iets tever rijden met de trailer. Snap ik ook wel, tis toch al gauw een uurtje tuffen

Maar voor diegene die nog mee gaan doen met een clinic..... tis erg leuk!

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 15:56

Een discussie over de foto's en het rijden van GK mag. Dat vind GK volgens mij ook. Maar laten we wel ontopic blijven. Anders gaat dit topic op slot.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 17:03

Sorry Heike, zal het nooooit meer doen Schijnheilig
Waar het mij om draait is dat sommige bokkers erg graag een Tyrza les of clinic meemaken.
Toch klaagt men steen en been over hoe GijsenKim hier op de foto staat.
Tyrza geeft aan Kim ook les te geven.
Hoe kan iemand klagen over Tyrza's goedkeuring in dit topic, terwijl men maar al te graag zelf ook eens een les wil nemen.
Maar goed de personen in dit topic weten dit zelf ook wel want zij reageren niet op mijn vraag.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 17:27

ik wou dat ik zoveel reacties kreeg op een topic Haha! Schijnheilig

Debbieremi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 20:17

DirkVitrac schreef:
hallo, ik ben dirk, ik zit nog niet zolang op bokt, en lees dan alle berichtjes bij de foto's.

ik heb het idee dat deze mevr heilig is,ik vind haar toch echt niet mooi op die paarden zitten,ik begrijp ook dat zij les geeft, nou niet aan mij hoor!

als andere mensen in dit forum met een slofteugel rijden worden zo met de grond gelijk gemaakt en zij niet, sorry,voor mij is iedereen gelijk.maar voor jullie blijkbaar niet.

na zo'n korte tijd op bokt heb ik het eigelijk dan wel gezien....er zijn hier een aantal mensen die de hand zeer boven het hoofd gehouden worden...bah!

Bloos!
Ieder zijn mening Tong uitsteken Haha!

Lampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 22:29

holly schreef:
Ik heb een hele serieuse vraag!
(sorry kim even niet over jou)
Er zijn al vele bokkers die van Tyrza les/clinic hebben gehad.
Wie wil dat nogmaals of ook?

Nee, sorry, ik heb niets tegen Tyrza maar als ik van zo'n hoog iemand les zou moeten, denk ik al van wie... iemand die ik 1x per week zie, en die mij wel een goed gevoel geeft

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 16:58

Ik ben een paar keer bij een clinic wezen kijken, en ik zou erg graag les van Tyrza hebben. Ze heeft veel kijk op de paarden, en ziet precies waar de problemen zitten. Daarbij kan ze goed overbrengen wat ze bedoelt.
Maar jammer genoeg heb ik geen vervoer, dus gaat het over Scheve mond

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 17:00

Maar goed, volgens mij gaan we offtopic. Het gaat hier om Kim, Tiesto en Toronto, dames Lachen

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 20:49

Ojah... bijna vergeten.... Haha! dat eerste paardje lijkt me een aparte... vind het een erg kewl beestje Lachen

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 20:58

Billy schreef:
Ik ben een paar keer bij een clinic wezen kijken, en ik zou erg graag les van Tyrza hebben. Ze heeft veel kijk op de paarden, en ziet precies waar de problemen zitten. Daarbij kan ze goed overbrengen wat ze bedoelt.

Dat is precies wat ik bedoel. Tyrza stopt haar paarden heus niet in de handen van een of andere mafkees toch?
Dan daarbij word er gezegt dat ze Kim les geeft.
Dan snap ik niet, dat iemand in dit topic zo enorm veel kritiek kan geven, maar stiekem in de rij staat voor een les of clinic.
Correct me if i'm wrong Verward

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 21:20

Miss_Blimm schreef:
Ojah... bijna vergeten.... Haha! dat eerste paardje lijkt me een aparte... vind het een erg kewl beestje Lachen

Is het ook............... is het ook......... tis een hele apparte.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 22:40

Nou ook even mijn eerlijke commentaar op de foto's Haha!
Ik weet dat je ook anders kan rijden. Ik heb je namelijk al een keer gewezen op heel krom zitten, benen naar achter, hakken omhoog, naar voren zitten, en handen hoog met pianohandjes (meen ik me nog te herinneren). Deze foto's geven dus weer een ander beeld en bewijst weer dat elk paard anders is en anders gereden wordt.

Bij Toronto lijkt het of hij heel erg tegen de hand is, en zwaaaar... Je hebt al uitgelegd dat je hem geen ruimte kan geven omdat je dan vliegles krijgt Haha! Dus daar ga ik ook niets over zeggen. Het lijkt me een moeilijk paard om bij elkaar te rijden. Miss omdat hij zo groot (oogt) ??

Bij Tiesto kan ik echter maar een foto zien waar de slof in werking is. Waarschijnlijk zal ze hem daar hebben moeten corrigeren (op advies van Tyrza miss?)
Ik vind de plaatjes van Tiesto er ontspannender uitzien. Fijner om naar te kijken. Lijkt me ook een makkelijker paardje wat sneller iets oppakt.

Ik heb nog wel een vraagje:
Mocht die Toronto nou gaan bokken, wat doe je dan precies met die slof? Mijn ervaringen met die slof en een bokkend paard, dat je er niets aan hebt. Je kunt hem in zo'n bok niet gebruiken omdat hij met bokken toch al zijn hoofd laag heeft. Voor de correctie en hulp (omdat hij zwaar lijkt) kan ik hem wel weer inbeelden.

Ik moet zeggen dat je een super kans aangeboden hebt gekregen! Ik ben benieuwd naar de vorderingen...

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 23:57

griebels schreef:

Mocht die Toronto nou gaan bokken, wat doe je dan precies met die slof? Mijn ervaringen met die slof en een bokkend paard, dat je er niets aan hebt. Je kunt hem in zo'n bok niet gebruiken omdat hij met bokken toch al zijn hoofd laag heeft. Voor de correctie en hulp (omdat hij zwaar lijkt) kan ik hem wel weer inbeelden.

Ik moet zeggen dat je een super kans aangeboden hebt gekregen! Ik ben benieuwd naar de vorderingen...

Ik heb inderdaad ook altijd de neiging om ergens diep over na te denken, en theorieen naast elkaar te leggen.
Mijn paardje had de eerste keren soms de neiging om bij het moeten aandraven zijn hoofd naar beneden te doen en met 4 benen sprongetjes te maken, zodat je dus nergens meer iets kan vasthouden. Als ik dan nadenk wat een slof zou kunnen doen, dan zou ik denken, niks eigenlijk?
Om welke reacties heb jij de slof in gebruik? Geeft je het een veilig gevoel en waarom dan?
(van elkaar leren is heel fijn)

En ik ben het voor de rest met Griebels eens, super kans OK dan!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 08:53

griebels schreef:

...

Ik moet eerlijk zeggen dat de slof er voornamelijk bij is voor mijn eigen gemoedsrust, om eigenlijk dezelfde reden als mijn BP en Helm....... Als ik het risico kan verkleinen op deze manier dan doe ik dat graag (ook al haalt het niks uit als hij gaat, maargoed) Ik ga er net even wat zekerder van rijden.

heb je gelijk in Griebels Haha! Haha! HELEMAAL NIKS Haha! Haha! Haha! Haha! Hij brengt zn neus via zn voorbenen tussen zn achterbenen naar zn staart...en gaat op de plaats zowat huppen....... en een slof helpt bij het bokken helemaal niks.......... maar nu compt de clue, als je eenmaal uit balans zit dan gaatie vanuit dat op de plaats bokken rennend bokken, dan moet ie wat omhoog komen met zn hoofd EN DAN kan ik ingrijpen door een kant los te gooien en een kant met beide handen vast te pakken en hem zeg maar om te trekken, maar omdat het paard zo ontzettend sterk is blijkt die slof toch erg goed te werken.... Hij kan zich dan zo afsluiten voor wat er op hem gebeurd, dat dit de enige manier is om m weer in het gareel te krijgen zeg maar...... het enige dat je dan moet hopen is dat je genoeg ruimte hebt om hem weer in zn vooruit te krijgen en controle aan de voorkant te vervinden. De laatste keer dat het gebeurde staken we over de korte zijde over en aan die 25 meter heb je dan net niet genoeg, dan is die muur te snel dichtbij...... de eerste keer stak hij over de lange zijde over en dan heb je wel genoeg ruimte om eerst jezelf te hervinden en vervolgens het paard Haha! Haha!

Hij is zo groot en sterk, en eigenlijk nog heel erg lummilug Haha! Haha! Haha! Tis een hele grote Baby, soort van veel te lange scooterrijder met puisten Haha! Haha! Haha! Haha! die nog niet weet welke houding hij aan moet nemen in gezelschap Haha! Haha! Haha!

Cittemee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 09:52

Wow, die Toronto (ik kan het mis hebben hoor) maar naar mijn idee straalt zijn hele snoet uit dat hij zit te broeden op kwade plannetjes, ik ben benieuwd hoe hij gaat als je hem straks ontspannen aan het lopen hebt

En Tiesto vind ik echt een scheet, lekker ontspannen al op bepaalde momenten OK dan!

Succes ermee!!