11 jaar, talent, wat nu ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 18:23

maar een 11 jarige zal zelf niks kunnen kopen dus ik snap wel dat de ouder om advies vraagt

dat ie hier gelijk om zijn oren geslagen wordt (bij wijze van) had hij vast ook niet verwacht

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 18:25

Ach mensen, doe ns even niet zo kattig tegen JasmijnJoy.
Dat mag en kan zij toch vinden?
Bovendien vind ik het niet eens zo gek wat ze zegt.

Het uitgekozen paard is een paard dat thuishoort onder de kont van een sterke volwassene. Dit is echt een sterpaard en imo is die niet geschikt om een 11-jarig meisje te leren springen. Ik zou gewoon gaan voor een bomproof pony die niet al te oud is, en goed kan springen. Voordat deze meid Z rijdt is ze alweer een heel stuk ouder.

terpentijn

Re: 11 jaar, talent, wat nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 18:28

Dat "de zogenaamde vader" niet reageert zegt toch al alles?
Niet dat die is afgeschrokken, het is gewoon het meisje zelf.
Kan ze nu ook wel gewoon toegeven.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 18:35

Arc_En_Ciel schreef:

Het uitgekozen paard is een paard dat thuishoort onder de kont van een sterke volwassene. Dit is echt een sterpaard en imo is die niet geschikt om een 11-jarig meisje te leren springen. Ik zou gewoon gaan voor een bomproof pony die niet al te oud is, en goed kan springen. Voordat deze meid Z rijdt is ze alweer een heel stuk ouder.

Bedankt :j

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 18:36

Als jullie goed hadden gelezen heeft de vader gezegd hier niet meer te reageren omwille van vele botte reacties :)

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 18:38

_Alarm_wlkp schreef:
Als jullie goed hadden gelezen heeft de vader gezegd hier niet meer te reageren omwille van vele botte reacties :)

Tja, bot he! :')
Raar dat een volwassen man zich daar zoveel van aan trekt. Ik bedoel, als je echt advies wilt. Daar is bokt prima voor!
Maar ik ben toch wel benieuwd wat het geworden is :=

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 18:43

Ik gok dat ze toch gaan voor het sterpaard :')
Nou mensen, hou jullie tv aan want hier komt Debbie! :=

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 18:44

Haha, ik denk het ook :3

Ja, op eruosport(?) En dan springt ze een m parcour!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 18:45

Zo reageert een vader niet, en die gebruikt ook niet het account van zijn dochter om haar op te hemelen.
Ik blijf er bij: TS het meisje zelf heeft dit gestart, en is nu teleurgesteld, omdat het niet uitpakt zo zijnhoopte.
Duidelijk geval. als dit NIET zo is, kan dochter toch ook op Bokt reageren, want die zal dan niet blij zijn met het feit dat Pappa haar account mede-gebruikt heeft.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 18:46

Ja, ik denk dat je gelijk hebt.
Maarja, we zullen er nooit achter komen klaar :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 18:46

Arc_En_Ciel schreef:

Ben het met je eens. Maar er zijn trouwens zat meiden die binnen een of twee jaar Z rijden.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 18:49

Dit staat op het profiel van Paul/Debbie:
"Hallo, ik ben debbie, 11 jaar en spring al 1 jaar op een groot paard"

En:
"Mijn papa gaat volgende week een paard voor mij kopen (unistar - dageraad)"

Ziet ernaar uit dat het toch het paard is geworden :=
Als de verkopers niet slim zijn geweest.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 18:49

Ik denk dat het de verkopers een worst zal wezen.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 18:50

Nou, dat zou jammer zijn dan :')

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 18:53

Geryon schreef:
Arc_En_Ciel schreef:

Ben het met je eens. Maar er zijn trouwens zat meiden die binnen een of twee jaar Z rijden.

Absoluut. Dat is ook mogelijk, wellicht vinden ze een echt goede pony die àlles eruithaalt wat erin zit :)
Maar het is toch zo naïef om meteen een sterpaard te kopen, als Debbie echt talent heeft komt ze er ook wel met een pony die wat minder topluxe is :)

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 18:54

JasmijnJoy schreef:
Haha, ik denk het ook :3

Ja, op eruosport(?) En dan springt ze een m parcour!

:))

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 18:54

Naar mijn mening en ervarinig (ik heb ook veel te vroeg een paard gekregen maar dan op mijn 14de) zou ik lekker een grote D of een E pony voor haar kopen die L of M gelopen heeft en een jaar of 12 is.
Ze is pas jong en zal waarschijnlijk ook al wel willen springen en als ze dan meteen met een paard moet gaan springen is dat best heel hoog en als ze wedstrijden wil gaan starten dan zal ze ook in het springen vooral hele hoge hindernissen tegen gaan komen terwijl het bij de pony's dus op kinderen is gebouwd en puur om het te leren. Bij de paarden word vaak al verwachten dat je alles al weet en dan komt zo'n kind het wel heel rauw op haar dak. Ik zou zeggen lekker een pony kopen en haar lekker naar de ponyclub brengen en lekker wedstrijdjes laten rijden en lol laten hebben in het ponyrijden. Als ze er echt aan toe is en voldoende ervaring heeft opgedaan op verschillende locatie's en vreemd terrein enz. geeft ze het snel genoeg aan dat ze klaar is voor een paard waar mee ze tussen de volwassenen kan gaan rijden.

Ook wil een meisje van 11 lekker met haar paard of pony wandelen en tutten en een pony leent zich daar toch wel meer voor in die leeftijd dan een paard is mijn ervaring. Ik had een paard van 1.67m en was enorm sterk ze heeft een paar keer op de dijk los gelopen omdat ze los schoot na een schrikreactie en dus mij omver trok en weg rende.
Met pony's had ik hier geen last van die kon ik gewoon mannen.

Heb je aan je dochter gevraagd wat ze zelf het liefst wil? Ik denk dat je daar het besten naar kunt luisteren.
Mijn dochter heeft vrijdag een veulen gekregen voor haar verjaardag en die heeft ze helemaal zelf uitgezocht. Ik heb daar niets in van doen gehad ik heb haar alleen samen met mijn man heen gebracht en haar zelf laten kiezen. Ze wist heel duidelijk wat ze wilde maar kiest iets totaal anders uit omdat die naar haar toe kwam en bij haar bleef staan ondanks dat het dier nog niet eerder echt in handen is geweest behalve voor ene chip en wormenkuur. Ze heeft dus nu geen schimmelmerrie of zwartbonte maar een donkerbruine die wel precies is wat ze wil omdat dit karakter is wat ze wil. Een goede pony heeft geen kleur maar karakter net als je kind. Je kunt de mooiste paarden voor ze selecteren maar als de klik er niet is heb je er echt niets aan.
Bij mijn dochter weet ik dat de klik goed zit, en daar heb ik zelf niets aan gedaan.

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 18:55

Er worden hier conclusies getrokken welke nergens op slaan

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 18:57

Dat vind ik niet. Er word goed advies gegeven. En als de TS daar niet tegen kan. Wat een volwassen man is is dat raar. En als de TS een meisje is van 11 jaar, die liegt. Dan is dat ook raar.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 18:58

JasmijnJoy schreef:
Dat vind ik niet. Er word goed advies gegeven. En als de TS daar niet tegen kan. Wat een volwassen man is is dat raar. En als de TS een meisje is van 11 jaar, die liegt. Dan is dat ook raar.

:j dit topic is raar.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 19:00

Arc_En_Ciel schreef:
JasmijnJoy schreef:

:j dit topic is raar.

Mee eens! _/-\o_

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 19:01

Arc_En_Ciel schreef:
Geryon schreef:

Absoluut. Dat is ook mogelijk, wellicht vinden ze een echt goede pony die àlles eruithaalt wat erin zit :)
Maar het is toch zo naïef om meteen een sterpaard te kopen, als Debbie echt talent heeft komt ze er ook wel met een pony die wat minder topluxe is :)

Heb net het filmpje gekeken van het paard, maar vind het geen bijzondere springer (of het kan meer dan het laat zien). Maar geen goed plan voor een 11 jarige.

Nouja, 'er komen'.. Dat ligt toch echt aan het doel van Debbie. Maar imo kan ze beter eerst ervaring op doen via een pony die zich al bewezen heeft in het Z of hoger. Dán overstappen op een paard met welke ze haar doel zou kunnen behalen (als dat hoger is dan basissport).

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 19:04

Geryon schreef:
Heb net het filmpje gekeken van het paard, maar vind het geen bijzondere springer (of het kan meer dan het laat zien). Maar geen goed plan voor een 11 jarige.

Nouja, 'er komen'.. Dat ligt toch echt aan het doel van Debbie. Maar imo kan ze beter eerst ervaring op doen via een pony die zich al bewezen heeft in het Z of hoger. Dán overstappen op een paard met welke ze haar doel zou kunnen behalen (als dat hoger is dan basissport).

Amen :)

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 19:06

JasmijnJoy schreef:

Dat jij dit topic deelt in de huiskamer, omdat je dit topic wel grappig vindt, dát is raar, vind je niet?
Of het TS is of niet, dat maakt niets uit, als een meisje van 11 zo'n vraag stelt wordt ze per definitie niet serieus genomen, want dat is een penny! Of lieg ik nu?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 19:07

JasmijnJoy schreef:
Dit staat op het profiel van Paul/Debbie:
"Hallo, ik ben debbie, 11 jaar en spring al 1 jaar op een groot paard"

En:
"Mijn papa gaat volgende week een paard voor mij kopen (unistar - dageraad)"

Ziet ernaar uit dat het toch het paard is geworden :=
Als de verkopers niet slim zijn geweest.

dan is het volgende topic....''Help,ik kan mijn paard niet houden''