verder zou ik je teugels wat korter nemen dan kan je je handen ook wat netter houden, nu ziet het er een beetje 'strak uit'. Verder vind ik het er wel netjes uit zien
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
RUBYWHITE schreef:uhm...durfde mijn hopke er bijna niet meer tussen te zetten...![]()
Hier mijn bontje, geen crack, maar wel mijn toppertje...![]()
5 jaar L dressuur, sinds april dit jaar onder natalie. Daarvoor een dikke etter![]()
(voor de liefhebbers, ik heb een aantal foto`s van hetzelfde paard op hetzelfde niveau maar dan met een ZZ licht ruiter erop, mocht je t verschil van een moment opname zien, onthoud dan onderstaande foto want dat is niet de foto met de ZZ licht ruiter erop)
Ik weet t, hoofd van het paard valt er niet afhanden iets meer "dragen" maar ik moet zeggen dat de ruiter qua houding erg vooruit gegaan is en dit stel als "team" doen ze het momenteel erg goed, maar heb helaas geen recentere foto`s wat voor mijn doen niet normaal is

ookal halen we soms de beroedste punten en is hij zo dwars als wat
maar ik vind een Ek pony wel een redelijk goede pony en dat meisje heeft dat dus niet van die foto afgeleiden dat het een goede pony is
dus weet je toch ook niet of het een crack is! Ik zie hier veel leuke pony's staan ( en ook paarden hoor!!!! ) maar je kan toch niet beoordelen of het een crack is of niet! maar jah lekkere doeloze discussie want daar gaat dit topic helemaal niet over!!!!!!!!!!!!!! 
zo genoeg?!
haha oke... De foto met je pony: hij lijkt hier wat 'zwaarder' op de hand, waardoor hij een beetje op de voorhand valt, terwijl dat helemaal niet nodig is bij hem/haar. Met wat extra been zou ze wat vlotter van achter worden en dan van voren iets hoger komen, waardoor het er wat lichter uit zou zien. Maar hij/zij loopt verder prima! Verder kun je jezelf nog wat langer maken door je hakken goed uit te drukken.
2e foto zie je dat je buitenteugel bijna in een boogje hangt en binnen teugel niet (die is er dus strakker aan), probeer dit dus andersom! De buitenteugel er goed aan, met je binnenbeen drijf je naar je buitenteugel zodat je die er goed aan houdt. De binnenteugel zou dan eerder los kunnen hangen (maar je blijft je paard op 2 teugels rijden). Ook als je dan meer binnenbeen hebt zal je paard hier meer rond om worden en dus een buiging in z'n hele lijf laten zien en niet alleen stelling in de hals. 3e foto weet ik niet precies wat je aan het doen bent, schouderbinnenwaarts of schoudervoor? In ieder geval, rond maken om binnenbeen en buitenteugel er goed bij! (met de buitenteugel begrens je hem en niet met de binnenteugel de stelling 'trekken'). Hij zet z'n kont er wel goed onder. 4e foto kan ik niet zo goed zien welke kant hij nou om buigt/stelt.. Maar ik vind het een mooi paard!
En het feit dat jij zegt dat wanneer een paard in de krul loopt het er wel aardig uitziet, zegt al genoeg. Een paard heeft niet alleen een hoofd en een hals..
). In ieder geval, hij loopt hier TE diep, en ik denk eerder dus ook achter de teugel, op een plaats waar je m dan niet snel meer 'uit' hebt. ik zie dan liever het beeld van de vorige 2 foto's..
welterusten..
). Bedankt voor het compliment en ik vind het zeer knap dat je dit zo kan beoordelen vanaf een foto! toppie !klopt precies. MacavityL schreef:Ben ik weer....![]()
Sall: ze doen het!!zo genoeg?!
haha oke... De foto met je pony: hij lijkt hier wat 'zwaarder' op de hand, waardoor hij een beetje op de voorhand valt, terwijl dat helemaal niet nodig is bij hem/haar. Met wat extra been zou ze wat vlotter van achter worden en dan van voren iets hoger komen, waardoor het er wat lichter uit zou zien. Maar hij/zij loopt verder prima! Verder kun je jezelf nog wat langer maken door je hakken goed uit te drukken.
Met je nieuwe paardje: ze mag op allebei de foto's wel wat actiever, wat meer wakker worden. Op de 1e foto (dus 2e van de 3) mag de achterhand meer aan het werk gezet worden.. Je ziet een dalende lijn als je van dr kont naar voren kijkt, ze loopt dus teveel op de voorhand. Op de 2e foto moet je oppassen dat de hals niet te lang wordt, dus de teugels wat korter nemen en alles wat actiever maken. Verder zou je misschien je beugels een gaatje langer kunnen maken om de juiste vorm van het zadel (de dressuurhouding) aan te kunnen nemen. (Maar misschien heb je hier bewust voor gekozen?).welterusten..
, dus vandaar dat ik er zelf maar wat plaats:

*
en die moeten vanuit je vingers ( ik dnk dat je dat zelf ook wel zal weten
) je zou je handen ook net een tikje naar voren kunnen zetten zodat je zet niet iets draagt. ( hoeft nie veel maar even net dat kleine beetje )
RUBYWHITE schreef:hi
ik ben ook niet zo van het "commetaar" geven, maar Debo, ik zie toch liever die bovenste draf foto dan die onderste...misschien is het moment ook verkeerd of omdat je hem daar "western" rijd, maar waarom houdt je daar je hand(en) zo hoog?

flair schreef:Candidat bij foto 1 zou ik zeggen dat de teugels wel een cm of 10 losser mogen. Zo kan een jong dier nooit op eigen benen leren lopen. Het ziet eruit alsof hij opgehangen wordt.
Foto 2 vind ik een gespannen beeld geven, de ruiter is helaas niet duidelijk genoeg zichtbaar om te zien wat deze niet goed doet.
foto 3: Zeker een springruiter die erop zit? Dan zal ik niks zeggen over het naar voren zitten en de beugellengte
). Ik kende het paard verder niet en ze had me achteraf pas verteld dat hij nog maar net onder het zadel was. Daar schrok ik wel van, want dat was niet echt aan hem te merken.