Citaat:
Mijn Fries (net 6 geworden) was in de bak ook "fris". Voor mijn gevoel stonden we in de 5de versnelling en kreeg ik hem met geen mogelijkheid terug. (aanvulling: ik rij niet met een hulpteugel). Heet wil ik het niet noemen, te snel lopen. Liep ook met zijn hoofd de lucht in.
Ik ben gister begonnen met les. Mijn instructeur legde ook uit,waarom hij met zijn hoofd omhoog gaat lopen, lijf vast en als een plank voort beweegt. Zo heeft hij balans, dus daar kiest hij voor.
Wij moeten nu gaan oefenen om zijn hoofd te laten zakken, het tempo met mijn zit te bepalen, en ontspannen rond te rijden. Ik moet zeggen dat het gister al stukken beter ging. Hij vond het moelijk omdat hij zijn balans kwijt is als hij moet zakken, maar het lukte wel en je gelijk voelt dat zijn lijf meer ontspannen is waardoor hij ook weer makkelijker zakt en zijn tempo veel beter te regelen is.
Ik zou zeggen, neem les... ik les 1 x in de 2 weken voor mij nu meer dan genoeg. Maar ik wil graag relaxed met hem de bak doorkunnen ipv gefrustreerd erop zitten wat hem ook weer niet ten goede komt.
Dat klopt, dat hebben ze mij ook zo uitgelegd, inderdaad de balans die ze dan missen.
Het valt niet mee... zaterdag zonder slof gereden en de eerste 20 minuten alleen gestapt.
Ging vrij goed, toen ze echt ontspande een overgang gemaakt naar draf, meteen hoofd de lucht in.
Ben meteen terug gegaan in stap en zo nog een 15 minuten aangerommeld.
Tot ze op een gegeven moment ook in draf ontspande.
Ben er een uur mee bezig geweest maar zo voor de eerste keer.....
En ben ook inderdaad aan het lessen, probeer het nu ook 1x in de 2 weken op ta pakken, maar daar is niet altijd de mogelijkheid voor.