basculeren - springtechniek

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 22:01

Meer springfoto's staan trouwens in mijn profiel, met een andere ruiter erop. Misschien dat hij daar anders springt?
Arco is trouwens vroeger een springpaard geweest (zo'n 3 jaar geleden, nu is hij 7).

ilona22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 12:28

ik weet hij is een beetje ver weg maar ik ga nog even op zoek naar een andere
Afbeelding

ilona22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 12:34

ik denk dat deze iets beter is moet er wel bij zeggen dat dit een 100% gefokt dressuurpaard is dus ik weet dat zijn voorbeen niet zo fantastisch is
Afbeelding

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 12:39

Wat mij opvalt is dat hij op de eerste foto zijn rug een beetje wegdrukt en bij de tweede foto laat hij idd zijn voorbeentjes een beetje hangen..
Zeg maar als ik het fout heb Lachen

ilona22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 12:42

nee je ziet het goed bij de eerst kwamen we nou niet echt fantastisch uit
maar voor een dressuur knolletje vond ik het al heel wat hahahah

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 17:25

ilona: 1e foto is niet te beoordelen, tweede foto idd een hangend voorbeen en een paard wat zichzelf heel erg opkrult in zijn hals, hij moet zijn hoofd juist de andere kant opbrengen, naar voren en naar beneden !
ruggebruik zal ook niet geweldig zijn als hoofd en hals zo worden gehouden

ilona22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 17:30

nou met dat rug gebruik valt het volgens mijn instucteur wel mee
maar door middel van oefeningen word dat nu telkens beter
en dit is tenslotte ook maar een moment opname

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 17:47

ilona22 schreef:
nou met dat rug gebruik valt het volgens mijn instucteur wel mee
maar door middel van oefeningen word dat nu telkens beter
en dit is tenslotte ook maar een moment opname

ja idd ! en ook twee slechte foto's, de ene te ver weg en de andere van voren, dus beide niet ideaal om te beoordelen, maar dat hij zo opkrult met zijn hals, dat zien we niet zo graag met springen, dat belemmerd vaak hoogte en breedte. kan idd met trainen verbeterd worden

ilona22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 17:49

ik weet het maar we zijn nu veel met in uitjes en combinaties bezig
zal wel is ff van de week een foto van de zijkant proberen te maken zodat je een beter beeld er van krijgt

Shanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 19:13

en hoe doet mijn drollie het? Knipoog IK vind haar i.i.g de beste! *LOL* Schijnheilig haha nou komtie:-->

Afbeelding

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 19:15

Die shet springt nog niet zo slecht (denk ik) Voorbenen mooi ingetrokken en voor haar lichaam, alleen springt ze niet gelijk af met haar achterbenen

Shanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 20:05

zo, nog een paar om jullie een beter id ervan te geven-->
*FASTEN YOUR SITBELTS DAAR GAAN WE!!*

Afbeelding
we're flying hyyyy!

Afbeelding
landiiingg! Cheese!

Afbeelding
Bloos! woeps foutje! Bloos! ( let niet op me gezicht maarre, altijd blijven lachen hehehehe Schijnheilig Haha! )

Afbeelding
das al beter! Pling goedzo gizzie! OK dan! you're tha winner!

nou greetzzz!

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 20:12

Cheese! mooie foto's! ze kan goed springen, dat paardje! echt heel mooi gebasculeerd en goede afzet. ga zo door OK dan! en zet snel nog wat nieuwe foto's neer! groetjes! Cool

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 20:25

sjetty : Haha!
idd geen verkeerd voorbeen gebruik en brengt hoofd-hals goed naar voren, basculeren doet ze vrij weinig, maar daar is de bouw ook niet naar, een dikke shetlanderbuik zit een beetje in de weg met springen Tong uitsteken

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 19:20

Verward ja dat zal wel, ik heb dan ook geen flauw idee wat basculeren betekend, maar t stond wel leuk en interessant hihihihi... Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 16:38

Jallist schreef:
:? ja dat zal wel, ik heb dan ook geen flauw idee wat basculeren betekend, maar t stond wel leuk en interessant hihihihi... Knipoog

mm jaja najah misschien leer je van dit topic ook wat nuttigs>? lees het hele topic maar eens door, dan weet je wat basculeren is Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-03 16:42

en een hele fraaie imo van onze merrie

Afbeelding

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 20:15

crossmonster schreef:
in de dressuur idd veel meer over de rug gaan rijden, vaak tussendoor de hals een beetje laten strekken zeg maar, die hals moet soepel worden en als een harmonika moet hij die in en uit kunnen schuiven

en voorbeen vlugger maken doe je oa met in-uitjes
maar ik denk dat het beter is dat je dit overlegt met je lesgeefmens en er dan samen aan gaat werken Knipoog

Jaa met allebei was ik al bezig dus *LOL*

dit was een foto toen het springen goed ging, daarna hebben we een hele slechte tijd gehad door een val waarbij we overde kop gingen,
maar inmiddels gaat het weer supper en doen we veel aan dressuurmatig springen dus veel in uitjes en ik vind het weer helemaal leuk Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 22:29

gelukkig pasha, fijn om te horen dat het weer helemaal goed gaat ! Lachen

en lielle :
idd geen verkeerde sprong OK dan! mooi hoofd-hals gebruik, mooie bascule en benen niet verkeerd, zouden meer opgevouwen mogen worden, maar als je de lap lucht ziet , ziet het er niet naar uit dat ie de balk gaat raken met zijn beentjes Haha!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 23:38

Ik heb springfoto's opgezocht van Shera, een manegepony die bij ons op de manege staat. Deze pony heeft erg lang last van haar rug gehad en dat heeft ze nu soms nog. Kun je dat ook aan de hand van de foto zien?
Afbeelding
Ik vond dat ze op de linker twee heel slecht sprong, maar op de rechter al iets beter. Linksonder krijgt ze volgens mij ook niet genoeg teugel door de ruiter. (ik ben het trouwens NIET!)

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 09:02

Ik heb er even over getwijfeld maar zet toch Nouska en Nena hier ook even neer.
Nouska heb ik helaas geen springparcour foto's van, wel een crossfoto, het was voor haar haar 3e cross in haar leven, dit was de 2e hindernis van een dubbel die lekker ruim stond, maar zeg het maar wat vinden jullie van dit paard op deze foto?
Afbeelding

Van Nena heb ik een paar wat betere foto's voor dit topic kunnen vinden, Nena heeft met mij 2 jaar geleden M gesprongen, mijn zusje gaat vanaf januari weer met haar starten!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 13:02

shera:
heeft een erg hangend voorbeen,springt idd met een holle rug en brengt hoofd-hals te weinig naar voren en beneden.op de rechtse foto is hoofd-hals houding beter, maar daar zie je ook duidelijk dat de ruiter daar veel beter mee is in de beweging als op delinkse twee foto's , daar krijgt het paard te weinig hals vrijheid!

nouska: dit vind ik persoonlijk niet zo'n gunstige foto.paard heeft een hangend voorbeen en komt erg traag over, ruggebruik is redelijk, hoofd hals ook.

nene : moeilijk te beoordelen, foto's zijn beetje wazig , voorbeen is redelijk, zou alleen meer opgevouwen mogen worden, ruggebruik is verschillend op de foto's hoofd-hals houding ook, als je een duidleijkere foto hebt is het beter te beoordelen

maareh, je hoeft niet bang te zijn hier foto's te plaatsen,als hier word gezegt dat je paard nniet de ideale techniek heeft, wil dat echt niet zeggen dat ie nie kan springen hoor Lachen alleen de techniek word hier beoordeeld, als jou paard echt wil springen en voorzichtig is, komt ie verder als een paard met de perfecte techniek, maar die de wil en voorzichtigheid mist Knipoog

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 14:57

oh haha zo bedoelde ik het ook niet, maar ik heb niet echt geweldige foto's voor dit topic! haha

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 17:24

Ik moest laatst op Jack (manegepaard) rijden. Gingen we ook springen... Hij had nog nooit gesprongen.
Jack vond het GEWELDIG!!! Oren derop en gaan! Oke, alle balkjes gingen eraf, maar dat doet er niet toe...

Candidat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 13:34

Is er ook iemand die iets over de springtechniek van dit volbloed paard wil zeggen? Behalve dat zijn voorbeentechniek niet goed is (voorbeen laat hij soms wat hangen, wordt ongelijk gevouwen en teveel onder het lichaam.)

Afbeelding

Afbeelding