) of hij/zij je paard of pony wil vasthouden. Dat voorkomt de meeste ongelukken. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Maar het paardje dat ik soms mag lenen
is wel schrikkerig... Vooral 'kijkerig'... maar das nog niet zo erg... maar komt er een trekker, vrachtwagen of kraan of zo iets aan, dan word het wel opletten... Er is eigenlijk bijna altijd iemand mee op de fiets die laat ik dan vooruit fietsen (als het dus van de voorkant komt) en diegene zorgt dat het enge iets stopt. Dan kijk ik of ik het paardje er relatief rustig langs kan krijgen. Wil dit niet, dan draaf ik naar een op of inrit en wacht ik daar tot het gepasseerd is... Komt het enge iets van de achterkant, dan laat ik degene die mee fiets achter mij fietsen en zorgen dat het enge iets langzamer gaat rijden, zodat ik de tijd heb om naar een inrit te draven...
als ze het dan toch doorheeft zachtjes praten en halve ophouding werkt bijna altijd

. Zodra we ervoor bij zijn wel belonen.
jebuurmeisje schreef:voor groot verkeer is mijn bijrijdpaard niet bang, ze is ook aangespannen. maar voor kleine veranderingen ofz,o bijv af en toe is er zo'n scoutinggroep bezig met iets te bouwen aan de bosrand, dan loopt ze zich enorm aan te stellen en vervolgens gaat ze verschrikkelijk lopen showen
susanx schreef:gewooon rustig blijven, && juist niet zeggen van, braaaaaf jaa goedzoooo! rustigg, daar
word m'n pony juist onrustig van. Zodra we ervoor bij zijn wel belonen.
Maar pas geleden kwam er een herdershond op ons afgerent, en aangezien we bijna bij
de grote weg kwamen, en m'n pony gewoon de weg oprent, was ik toch bang dat hij weg zou rennen
voor de hond, dus toen ben ik wel afgestapt om meer controle te hebben.. Moet iik er voortaan op blijven zitten?
Of kan dat prima voor een keerjte?