"ZZ" M1 wedstrijd (filmpjes)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

liberty22

Re: "ZZ" M1 wedstrijd (filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 21:18

hey TS ook al verkeerd om gedaan? helpt best wel hoor.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 21:18

euhm dat weet ik eigenlijk niet :o
Moet mijn handen altijd laag houden, omdat die anders te veel o de kop gaat lopen en rug weg drukt?

Bovenbeen meer naar binnen draaien, zal het morgen eens proberen. :=

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 21:21

mirjamalvaro schreef:
euhm dat weet ik eigenlijk niet :o
Moet mijn handen altijd laag houden, omdat die anders te veel o de kop gaat lopen en rug weg drukt?

Bovenbeen meer naar binnen draaien, zal het morgen eens proberen. :=

dat bovenbeen naar binnen draaiien motiveren die blokjes maar je moet natuurlijk zelf beslissen daar niet van , ik moet zeggen je bent een bijzonder sportief mens met deze instelling kom jij dr wel

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 21:23

Nja, het is ook niet de bedoeling dat ie dan hoger ingesteld wordt, maar wat mij betreft dus, zou ik je je handen meer voor je uit van je bovenbeen af laten dragen en dan van daar af het paard de hand laten volgen. Wat meer buiging in je ellebogen, hand wat bij elkaar en naar voren en daar achteraan rijden. Je kiept zo met die handen waar ze nu zijn!

*probeert te bedenken hoe ze het moet uitleggen*

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 21:24

Wel laag maar dichterbij elkaar?
Ingewikkeld he via internet :))

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 21:25

overigens zie ik je handen ook mee lichtrijden op de filmpjes waar jij aan het lichtrijden bent, het zijn dus niet alleen je benen die niet onafhankelijk zijn.
Ander schoeisel zou je inderdaad wel kunnen proberen, of verende beugels zoals ik al zei.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 21:28

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 21:36

ook daar zie ik je handen inderdaad mee lichtrijden.

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 21:37

hallo,
ik heb niet alle 11 pagina's gelezen, dus weet niet of iemand je deze tip voor je benen al heeft gegeven. Je hebt speciale beugels die van binnen rond lopen en van buiten recht, hier door wordt je been gecorrigeerd en kan je ze iets makkelijker stil houden. Bij de meeste ruiter sport zaken hebben ze dit.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 21:39

*gaat nieuwe poging doen*

Je houdt nu je handen heel laag en dicht bij je bovenbeen. Hierdoor hangen je schouders een fractie naar voren. Als je gaat zitten scharnier je wat teveel in je knieen en kom je net wat tever op de achterkant van je zadel terecht. Als je nu je handen wat meer zou dragen en je meer buiging in je ellebogen zou hebben, zou je je schouders wat rechterop kunnen dragen. Als je dan lichtrijdt en daarbij niet teveel uit het zadel komt en goed in je heupen scharniert, blijf je rechter boven je paard en kom je niet tever achterin je zadel terecht, is je bovenlichaam rechter, kan je je buikspieren beter aanspannen waardoor je ook nog meer controle hebt over het tempo.

*hoopt dat het ietssssss duidelijker is*

Je hoeft dus niet perse je handen laag te hebben, als je je handen meer draagt (iets hoger) kan je ook meegeven!

Edit: heb nu het filmpje gezien en daar heb je ze wel wat beter qua hoogte in mijn optiek, maar je zou ze meer mogen dragen, iets meer buiging in de elleboog zodat ze minder afhankelijk zijn van de rest van je lijf. En ik zie nog steeds iets met je scharnierpunt, ik kan het niet helemaal duidelijk uitleggen vrees ik. Als ik erbij zou staan zou ik zeggen, benen lang maken, en wat dichter bij je zadel blijven en echt in het midden van het zadel terugkomen, meer vanuit je bekken/heupen scharnieren, wat kleiner dan je nu doet.
Laatst bijgewerkt door WowAmigo op 15-03-11 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 21:42

Dus als ik mijn schouders meer naar achteren doe, word mijn handhouding beter en zit ik ook dieper/beter in het zadel. :P
Oh en op het knikje in de ellebogen letten.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 21:47

mirjamalvaro schreef:
Dus als ik mijn schouders meer naar achteren doe, word mijn handhouding beter en zit ik ook dieper/beter in het zadel. :P
.
Ik hoop van wel :')

Maar het is wel heel lastig uitleggen zo, ik zie er wat an, maar leg 't maar eens simpel uit.*hoopt dat iemand met heldere uitleg hetzelfde ziet*

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 21:47

:)) komt wel goed :P

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 21:51

Heeii ts,,

Ik weet dat je je ervan bewust ben maar ik zou toch heel hard werken aan het STIL houden van je been,, je zit netjes paard loopt netjes vliegen jou benen heen en weer,, het is echt niet mooi,, ik dacht maak je er nog bewuster van! voor de rest heel leuke combinatie! suc6 ermee!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 21:52

_Melissa schreef:
Heeii ts,,

Ik weet dat je je ervan bewust ben maar ik zou toch heel hard werken aan het STIL houden van je been,, je zit netjes paard loopt netjes vliegen jou benen heen en weer,, het is echt niet mooi,, ik dacht maak je er nog bewuster van! voor de rest heel leuke combinatie! suc6 ermee!

Waar denk je dat ze mee bezig is? :')

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 21:53

Bellatrix schreef:
_Melissa schreef:
Heeii ts,,

Waar denk je dat ze mee bezig is? :')

Met dansen op mijn paard *\o/*

oohh sorry ik heb koppijn en word een beetje melig hier.
Denk dat ik maar af moet sluiten. :o

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 22:00

Sonja schreef:
lovemario schreef:
ik ken iemand die ook "losse benen"heeft, tip : beugels met bijv. strotouwtje aan de singel vast maken en voila, probleem op gelost. dit een poosje volhouden en het gaat een stuk beter ;)

Vind ik geen slimme tip bij een stuiterig paard. Denk aan de veiligheid.

waarom niet? er kan vrijweinig gebeuren. alleen gebeugels zitten vast aan het zadel.. als je zorgt dat je voeren niet te ver in de beugels zitten, en schoenen/laarzen met hak aan hebt, kan er bijna niks gebeuren..

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 22:25

Tessabuddy schreef:
Elco schreef:
Ik vind het knap dat het paard nog wilt lopen, als ik dat paard had geweest had ik geen stap meer verzet..Wat heb jij een vreselijke houding zowel op de wedstrijd als tijdens de training..Je belemmerd het paard echt in zijn bewegings vrijheid..Ik zou ook eens kijken voor een ander zadel deze is voor jouw veels te klein en waarom rijden met een bontje er onder.?? Past het zadel ook niet op je paard.?? Je hebt echt een heel leuk paard onder je kont met potentie maar met jou er op zal je niet veel verder komen dan 177 en 180 punten wat is hoogste score behaalt in de M1..?? Ik vind dit echt zonde van het paard..

Zo, ga je lekker? Doe even normaal zeg!

Ik zie hier een amazone die ontzettend goed haar best wil doen en alle tips die hier worden gegeven wil meenemen in haar training! Dat is al een compliment waard!

Tis zo zonde van het paard..En blijkbaar heb jij er niet zo veel verstand van anders zou je het met mij eens zijn dat ze het paard belemmert in zijn bewegingsvrijheid..

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 22:28

Misschien nog een tip, steek je pinken uit en probeer ze in contact te houden met het paard aan weerszijde van de schoft.

domme vraag misschien, maar heb je iets aan mijn andere tips?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 22:30

Nouu enkels verstuiken doe ik liever niet hoor -O-
haha nee hoor grapje :P
Ik probeer van alles en nog wat (door elkaar en los) toe te passen, dus blij maar komen met je tips hoor. :))

Pinkie uitsteken kan ik ook wel weer eens doen, moeten die stomme handen alleen wel eerst weer rechtop gaan staan. |o

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 22:33

mirjamalvaro schreef:
Pinkie uitsteken kan ik ook wel weer eens doen, moeten die stomme handen alleen wel eerst weer rechtop gaan staan. |o

Dan heb je twee vliegen in een klap!! Daar blijven je handen ook mooi rechtop van staan! Succes

angeliquer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 22:34

Hi Mirjam !

Ik heb de gouden tip :D Haftwax op je laarzen, zit je gegarandeerd stiller ! Gewoon te koop bij Divoza....

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 22:34

ja dank je :D

angeliquer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 22:41

Heb er nog 1, dit topic gaat naar de 100 pagina's zo ;) ; beugelriemen onder het zweetblad....

MeesMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 09:06

Heeft ze al gedaan, hielp niet :)