Slofteugel en springen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:08

Het lijkt mij omdat de meeste mensen verkeerd met een slof omgaan not done.
TS je geeft aan dat je geen ervaring hebt met een slof, waarom heb je dat niet tegen je instructrice gezegd? je doet als je niet weet waar je mee bezig bent meer kwaad dan goed.
Je zit dan alleen je paard in de weg, als hij moet springen moet hij zijn hals kunnen strekken en als jij die slof vasthoudt en niet meegeeft kan hij dat niet als je een beetje logisch nadenkt kun je op je vingers natellen wat er kan gebeuren. ik denk dat er ook nog wel andere manieren zijn om hem rustiger op de sprong te krijgen.

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:10

leestmee schreef:
TS je geeft aan dat je geen ervaring hebt met een slof, waarom heb je dat niet tegen je instructrice gezegd? je doet als je niet weet waar je mee bezig bent meer kwaad dan goed.
Je zit dan alleen je paard in de weg, als hij moet springen moet hij zijn hals kunnen strekken en als jij die slof vasthoudt en niet meegeeft kan hij dat niet als je een beetje logisch nadenkt kun je op je vingers natellen wat er kan gebeuren. ik denk dat er ook nog wel andere manieren zijn om hem rustiger op de sprong te krijgen.

mensen dit topic is al een jaar oud..
ik neem aan dat TS het probleem nu wel opgelost heeft!! of dat hoop ik in ieder geval!

M_D_H

Re: Slofteugel en springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:12

klopt An1985, maar iedereen schijnt die grote rode letters over het hoofd te zien :+

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:13

An1985 schreef:
leestmee schreef:

mensen dit topic is al een jaar oud..
ik neem aan dat TS het probleem nu wel opgelost heeft!! of dat hoop ik in ieder geval!

Sorry niet op gelet moet er hier geen slotje op dan?

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:14

Nja, het is iets van geven en nemen. Als je het wel doet moet je later niet gaan zeuren dat het fout is gegaan.
Ik deed het op zich ook toen mn paard jong was, meegaan met de 5jaarse 1m10 gaan springen, maar daar heb ik achteraf spijt van. Als ik er nu aan denk, dan heb ik liever wat langer geduld met mijn paard om haar zolang mogelijk fit en gezond te houden, dan hoef ik echt geen meter te springen, er is tijd genoeg. Als je daarintegen vlug vlug competitiegericht gaat werken, zou je van je paard niet mogen verwachten dat ze eindeloos goed zullen blijven lopen. (Net zoals 'vroeg inrijden' ook een discussie op zichzelf is,want als je op 4,5 jaar wil gaan springen op 1m, mag je om dit op de juiste manier te bereiken, toch ook starten met inrijden op 3,5jaar.)

En ja, ik heb ook nog met een slof gereden, onder begeleiding, zelf zou ik dit nooit alleen doen. Je moet ook weten waarvoor je het gebruikt tijdens het springen, is het voor het aanrijden, voor na de landing, of is het op de sprong (?),... Alles hangt af van de kunde van ruiter.

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:16

M_D_H schreef:
klopt An1985, maar iedereen schijnt die grote rode letters over het hoofd te zien :+

Die grote rode letters heb ik niet gehad omdat jij een minuut of 8 geleden iets geplaatst had in dit topic maar ik had niet alle reacties gelezen en niet op de datum van OP gelet

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:20

das waar excuses...
het ging me eigenlijk voornamelijk om degene die als eerste plaatste en die beweert dat ze nooit naar de datums kijkt (wat dus ook niet hoeft vanwege die rode letters dus :') _O-)

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:38

:= :):)

Frontalera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 11:01

Dressuur met slof niets op tegen, mits de slof goed gebruikt word.
Springen met slof? Ik weet het niet hoor..
Je moet de slof strak houden want anders ziet ie straks met de benen er in, en naar de sprong heeft een paard ruimte nodig qua hals om te landen.
Dat heeft ie dan niet, lijkt me erg slecht voor de rug!

iilovemc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 22:15

Ik vind het maar een rare combinatie

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 22:04

Ik ook niet :n
vind het wel gevaarlijk.. Paard springt een keer raar en zit met zijn been in de slof.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 22:45

Ik zie aardig veel springruiters springen met slof. De slof wordt anders vastgemaakt waardoor de paarden er niet in kunnen springen, mits goed gebruikt kan het geen kwaad.

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 23:27

Dit is écht een oud topic...