Ouder paard amper in te rijden..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 14:14

__Nathalie__ schreef:
foto is onderweg _O-

Je zet die foto toch wel open en bloot op dit topic he!!
Wij zijn natuurlijk ook heel nieuwsschierig hoe creatief je bent geweest!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 14:18

vorige pagina!!!
overigens niet mijn creatieve idee maar die van kimmie261 :D

Natuurlijk niet een idee voor mensen die niet weten waar ze mee bezig zijn. De sexpop is niet voor misbruik!!!
Of mensen die er zelf nog niet klaar voor zijn he sul _O-

Anoniem

Re: Ouder paard amper in te rijden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 14:31

Haaaaaaaaaaahahaha, geniaal!!!
Zo'n pop lijkt me inderdaad een goeie vervangster, al weet ik niet of ik wel klaar voor de POP ben _O-
Hulde aan Kimmie, overigens :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 14:32

Missgalop, ik weet echt niet wat een keerborstel is...

CarinaR

ik kan die laatste foto helaas niet zien, maar geweldig zo'n pop. wahahha!

Sul, ik kon niet uit de berichten opmaken of de eigenaresse er wat mee gedaan had, vandaar mn vraag!
Vind echt super dat je een trukkendoos opentrekt ipv een paard te breken.

Anoniem

Dank je Carina maar ik ben niet zo voor breken ;)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 14:35

dat is wel humor he :D

Ik begrijp ook echt niet dat een kerel zoiets koopt om daadwerkelijk ook nog wat mee te doen! ze kunnen ze beter voor deze doeleinden maken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 14:35

Ja, kant en klaar met rijkleren en cap :)

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 14:39

En zweepje... dan is het voor de mannen ook nog intressant :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 15:01

__Nathalie__ schreef:
Ze kon wel rete goed rijden moet ik zeggen! ze bewoog goed mee ;)

Ja wat wil je, dat moet zo'n pop toch ook wel kunnen dacht ik _O-

Ik denk dat het geval van Sul gewoon lui is en onder het werk uit wil komen, als die hormonen iig niets blijken te zijn.
Aangezien ze het eerste kwartier wel kan rijden zal het niet liggen aan het iets boven zich zien.
Denk dus dat een broek met zand al wel zal helpen, anders kan ze altijd de pop van jou nog lenen :+

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 15:02

suleilitha schreef:
Missgalop, ik weet echt niet wat een keerborstel is...

Voor het geval je dit meende... Een keerborstel is een veegborstel, maar dan in het dialect. ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 15:17

Veegborstel = bezem?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 15:23

ik denk toch nog steeds dat het paard door haar flegmatieke karakter de spanningen die ze opbouwt tijdens het rijden niet normaal fentileerd, maar opkropt, tot ze na tien minuten / een kwartier ontploft.
misschien is het een tip om afwisselend 10 minuten (of iets korter) te rijden, dan 5 minuten longeren, dan 10 minuten rijden, en zo verder?

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 15:23

Net zoals er eigenwijze, dwarse, dominante enz. mensen zijn, zijn er zoals je wel weet ook paarden. Ik heb het begin van het topic gelezen en het eind, dus ik weet niet of dit al geopperd is. Maar je zou kunnen proberen haar een klein beetje tranquigel te geven voor het rijden, zodat ze daardoor iets rustiger wordt. Is ook wel veiliger voor jezelf. Het is ook zo triest als je een kapitaal in nieuwe caps moet steken. En op een gegeven moment kan je zo in de kreukels komen te zitten, dat het moeilijk wordt je nog te 'ontkreukelen'. ;)

Dit paard heeft haar karakter al goed ontwikkeld, waardoor ze een behoorlijk eigen mening er op na houdt. Wat verre van gunstig is voor degene die met haar aan de gang gaat. Er is misschien bij het eerste proberen zadelmak te maken al iets goed fout gegaan, en dan gaat zo'n paard van de een naar de ander om het op te lossen. En wordt steeds stouter. Jij wilt je best doen om het goed te doen met haar en bent ook de pineut. Het zou wel super zijn als je dit overwon, maar kijk uit, niet ten koste van jezelf.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 01:08

suleilitha schreef:
Klopt, dit is het eerste veulen en veulie is nu bijna drie maanden. Verder is het paard NA de bevalling helemaal nagekeken. Het dier heeft geen draak van een eigenaar, dat is juist een schat van een meid die alles er voor over heeft om de paarden een zo goed mogelijk leven te geven.
Vóór deze merrie beviel zijn er twee anderen bezig geweest dit dier te beleren en deze mensen zijn allebei zowat weggejaagd door het paard, en kwamen dus niet meer opdagen.
Maar goed, ze is nu van de merriebrok af en krijgt "muesli-zonder" als bijvoeding. Eens kijken wat het doet als de melasse wordt weggelaten uit het voer. En volgende week pop erop, kijken hoe ze dat vindt...

Maar wat is er dan precies nagekeken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 01:10

Helemaal betekent niet meer dan alles, Maikeltje.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 01:24

Als je daar geen normaal antwoord op wil geven dan kan je ook niet geholpen worden.

Dat met die dummy/opblaaspop heeft geen zin als je geen vragen beantwoordt.

Als het zo zou zijn dat de merrie moeite heeft met een persoon die rechtop gaat zitten dan zou je ook niet de eerste 15 minuten kunnen stappen met haar.

Kom je haar bij het aandraven in de mond? Daar kunnen sommige paarden heel fel op reageren.

Heb je al eens geprobeerd lange teugel te geven bij het aandraven en dan ook niet corrigeren in de mond als ze wat harder gaat maa gewoon meeliften tot ze een paar keer gebriesd heeft uit opluchting of ontspanning? ik ga er hierbij vanuit dat je de beschikking hebt over een rijbak die je af kunt sluiten.

Er hebben voordat ze drachtig werd al twee ruiters geprobeerd haar zadelmak te maken. Wat hebben die precies gedaan?

Als je echt hulp zoekt via bokt, dan zul je toch vragen moeten beantwoorden anders kom je geen steek verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 01:35

Ik heb een normaal antwoord gegeven, Maikeltje. Dit dier is echt he-le-maal gescreend en door de medische molen geweest en er zijn geen afwijkingen gevonden. Verder kom ik bij groene paarden nooit in de mond. Ook niet bij aandraven etcetera, dat gebeurt allemaal vanuit het losse polsje, bij elk paard.
Tot slot moet ik niks en ik ben diegenen zeer dankbaar die me ontzettend hebben geholpen met erg goeie adviezen, bijvoorbeeld over een overgevoeligheid voor melasse, dus ook suikers. Dit paard is nu een paar dagen van de brok af en ik ga dit weekend verder kijken. Wat er de komende dagen gaat gebeuren weet ik nu nog niet, eerst kijken of er iets is veranderd met verandering van rantsoen. In dit soort gevallen heb je bijna geen andere keus meer dan stuk voor stuk bepaalde dingen uitsluiten en soms heb je een hele waslijst te gaan.

Wat die andere twee ruiters hebben gedaan tot in detail, daar laat ik me hier verder niet over uit.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 01:58

suleilitha schreef:
Madam was al bekend met zadel en hoofdstel, en voor mij waren er al twee andere ruiters mee aan de gang geweest, die beide het bijltje er bij neer hadden gegooid.
Uhm beleren en inrijden? Wat is het verschil? ;)

Ik heb je topic nog niet helemaal gelezen hoor. Maar: ruitertjes die de merrie een iets of wat vernacheld hebben soms? Rijden = ruitertje pesten en in het tuig = laten we maar braaf meedoen want deze tweepoter heeft er verstand van? Weet je wat dat voor mensen zijn die haar hebben geprobeerd in te rijden?

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 02:40

Zou het paard geen suikerziekte kunnen hebben? Of iets wat daarop lijkt? Vanwege de melasse moest ik daar in eens aan denken.

Kunnen ze in een keer een hypo krijgen (of hoe dat ook moge heten) waardoor ze volledig van het paadje raken en voornamelijk na inspanning, kan ook door stress. Mijn vriend heeft diabetes en die word als ie niet op tijd spuit eerst heel druk, gaat plotseling het hele huishouden in een kwartier doen of zo, en stort daarna in een keer in. Of raakt half van de wereld, op het psychotische af, totdat ie z'n insuline spuit. Het gedrag van deze dame doet in mijn beleving ietwat psychotisch aan, in een paardenvariant dan. Weet niet of je daarop hebt laten testen, weet zelfs niet of paarden diabetes kunnen krijgen en of je er dus op kunt laten testen (ga dat wel navragen als de VA binnenkort komt voor de inentingen, interesse).

Aan de andere kant, dan zou dat ook voor de kar naar voren moeten komen. Of kan ze haar stress aangespannen beter reguleren dan anders.

Heb je al eens een ander soort zadel geprobeerd? (neem eigenlijk aan van wel, voor zover ik jou ken). Mischien vind ze een Engels zadel niet fijn, maar een westernzadel wel acceptabel? Dat geeft toch een hele andere drukverdeling.

Anyway, ik denk maar even hardop. Mischien kan je er wat mee, mischien niet.

Oja, die pop is hilarisch! Viel spontaan van mijn stoel af van het lachen en mijn kat die op schoot zat is nu woedend, die viel mee.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 08:05

mick75 schreef:
en mijn kat die op schoot zat is nu woedend, die viel mee.

_O- _O-

toegegeven, ik lag hier ook zowat van mijn stoel. :=

een keerborstel kennen ze hier bij ons ook niet, een gewone veegborstel wel. Een bezem is bij ons zoiets waarmee Harry Potter door de lucht snort. :D

ik hoop dat er op een gegeven moment toch íets verschil mag maken bij de dame Sul, want zo valt er niet veel mee aan te vangen.

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 08:54

als jullie op onze Said kijken kan je zien hoe wij het doen met een pop, is wel grappig hoor. :D 8-)

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 13:05

Sul, je kan dus ook Bob er op zetten (van Montyjansen)! Voor het geval ze een antipathie heeft tegen amazones.... :D

missgalop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 15:18

Toch nog een kleine opmerking ivm die voeding. Ik weet dat je (nu ze nog een veulen heeft) het krachtvoer niet kan weglaten, en dat je de suikers hebt vermindert, maar ik denk dat zowel de suikers-zetmeel als eiwitten belangrijk zijn.
Ik ben geen voedingsexpert, maar ik heb bij verschillende krachtvoer-producenten (bekende merken) geïnformeerd omdat mijn paardje ook zeer explosief was tijdens buitenwandelingen en er moest iets gebeuren vooraleer hij ons samen en de omgeving verongelukte. Zelfs ervaren ruiters wilden niet meer meerijden. Oorzaak was meestal een bewegend voorwerp met lawaai (bvb schaap, fiets, grasmachine,...), maar! ook door de "stressfactor" die bereikt werd. Dit stapelde zich inwendig op, hij kon perfect voorwaarst-neerwaarts met losse teugel ontstpannen lopen en ineens zonder enige waarschuwing hingen we tussen hemel en aarde. :( Soms was een zuchtje wind genoeg om hem te doen ontploffen. Enige voordeel was dat ik hem zadelmak maakte en ingereden had, hij zich aan mij "vastklampt" en als ik mijn evenwicht dreigde te verliezen, hij ophield omdat het niet tegen mij gericht was. Dat is misschien wel het grote verschil tegenover bij jou. Maar, hij is zeer gevoelig voor koliek en werd reeds geopereerd voor milt-nierband. Alle basismengelingen die ik vergeleek waren bijna allemaal hetzelfde, hij kreeg trouwens pavo natures best en dan nog niet overdreven veel. Sinds ik het wegliet is het een heel ander paard geworden, zalig *D . Het verminderd schrikgedrag kan ook aan de stresstraining liggen die ik hem gaf, maar ik ben er zeker van dat het krachtvoer voor hem absoluut niet goed was. Er was zelfs één producent bij die zei dat mijn complex paardje nooit veel krachtvoer zou mogen krijgen. Dit was voor mij overduidelijk.
Ik weet niet meer precies wanneer het veulen weg mag bij haar, maar misschien kan je er rekening mee houden, dat zelfs met je voeding nu, het nog een "overreactie" kan geven. Het kan zijn dat je een verchil merkt, anders is de enige manier om het te weten schrappen (maar waarschijnlijk later).
En voor diegenen die vinden dat ik dieronvriendelijk ben, bij een jaarlijkse bloedcontrole had mijn paardje calciumtekort tenzij ik het supplement dagelijks gaf en toen had hij een magnesiumtekort. Voor de stress zou ik dan ook nog kruiden kunnen geven,maar... waar was ik mee bezig?? ;(
In het voorjaar laat ik weer een bloedcontrole doen en zal dan weten of hij inderdaad een tekort heeft en dat zal dan aangevuld worden. Ik geef al 28 jaar krachtvoer aan mijn paardjes, maar mijn kereltje nu krijgt er buikpijn en wind van (hij lag elke morgen neer en als ik dan zijn buik masseerde loste hij wind en was het wat beter). Elk paardje is anders, maar sommige kan je toch een beetje vergelijken... Sorry dat het wat veel over mijn paardje ging, maar dan snap je mijn vergelijking en dat voorkomt vragen want uiteindelijk gaat het over jouw paardje hè. ;)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 19:30

hoe is het weekend gegaan?