__Nathalie__ schreef:foto is onderweg
Je zet die foto toch wel open en bloot op dit topic he!!
Wij zijn natuurlijk ook heel nieuwsschierig hoe creatief je bent geweest!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

__Nathalie__ schreef:Ze kon wel rete goed rijden moet ik zeggen! ze bewoog goed mee

suleilitha schreef:Klopt, dit is het eerste veulen en veulie is nu bijna drie maanden. Verder is het paard NA de bevalling helemaal nagekeken. Het dier heeft geen draak van een eigenaar, dat is juist een schat van een meid die alles er voor over heeft om de paarden een zo goed mogelijk leven te geven.
Vóór deze merrie beviel zijn er twee anderen bezig geweest dit dier te beleren en deze mensen zijn allebei zowat weggejaagd door het paard, en kwamen dus niet meer opdagen.
Maar goed, ze is nu van de merriebrok af en krijgt "muesli-zonder" als bijvoeding. Eens kijken wat het doet als de melasse wordt weggelaten uit het voer. En volgende week pop erop, kijken hoe ze dat vindt...
suleilitha schreef:Madam was al bekend met zadel en hoofdstel, en voor mij waren er al twee andere ruiters mee aan de gang geweest, die beide het bijltje er bij neer hadden gegooid.
Uhm beleren en inrijden? Wat is het verschil?
mick75 schreef:en mijn kat die op schoot zat is nu woedend, die viel mee.

Soms was een zuchtje wind genoeg om hem te doen ontploffen. Enige voordeel was dat ik hem zadelmak maakte en ingereden had, hij zich aan mij "vastklampt" en als ik mijn evenwicht dreigde te verliezen, hij ophield omdat het niet tegen mij gericht was. Dat is misschien wel het grote verschil tegenover bij jou. Maar, hij is zeer gevoelig voor koliek en werd reeds geopereerd voor milt-nierband. Alle basismengelingen die ik vergeleek waren bijna allemaal hetzelfde, hij kreeg trouwens pavo natures best en dan nog niet overdreven veel. Sinds ik het wegliet is het een heel ander paard geworden, zalig
. Het verminderd schrikgedrag kan ook aan de stresstraining liggen die ik hem gaf, maar ik ben er zeker van dat het krachtvoer voor hem absoluut niet goed was. Er was zelfs één producent bij die zei dat mijn complex paardje nooit veel krachtvoer zou mogen krijgen. Dit was voor mij overduidelijk.