Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Huertecilla schreef:...de 21ste eeuwse vorm van kasteel belegeren door ridder X ?!![]()
barlie schreef:In dit topic kwam ik ook tegen dat je eerst een instructeursdiploma van de KNHS nodig had voordat je bij dhr Branderup een instructeurs opleiding kan volgen. Maar staat dat niet haaks tegen over elkaar?
xmarliez schreef:(dan gaat het meer over ervaring met het lesgeven en het benaderen van klanten).
BBreedveld schreef:Bent is een aparte man. Zoals je hem ziet in de boeken en dvd's, zo gaat hij ook rustig naar het postkantoor. Ik denk dat hij het ziet als een 'way of life'
Even in het kort wat ik weet over het ridderschap:
Dit is niet iets wat Bent heeft uitgevonden, eerder iets dat hij nieuw leven in heeft geblazen (en, aangezien hij de laatst overgeblevene is, naar zijn hand heeft gezet).
Hoe lang het daarvóór al bestond, weet ik niet, maar Bent heeft mij verteld dat hij op een gegeven moment samen met Nuno Oliveira en Egon von Neindorff de laatste drie leden vormde. Vergaderen over hoe nu verder was geen optie, want Nuno en Egon konden elkaars bloed wel drinken en weigerden om samen aan tafel te zitten.
Toen Nuno overleed, heeft Bent samen met Egon besproken of ze de oude normen van het ridderschap aan zouden passen aan de huidige tijd. Egon was hier een voorstander van en omdat hij niet zoveel vertrouwen had in het huidige niveau van rijden, stelde hij voor de squiretest op een lager niveau te stellen dan nu het geval is. Bent was hiertegen omdat hij vond dat het ridderschap wel ergens voor moest staan.
Uiteindelijk is er dus de squiretest uitgekomen zoals hij nu is. En de riddertesten etc.
Bent heeft zichzelf benoemd tot grootmeester. Of hij dat gedaan heeft omdat hij stomweg het laatst overgebleven lid was of om het naar zijn hand te kunnen zetten (of allebei) weet ik niet, maar feit is dat hij aan het hoofd van de organisatie staat. Er zijn bevorderingen die alleen via hem kunnen gaan, meen ik. Maar als ik het zo lees, zijn er ook zaken waarover de hele 'tafel' moet beslissen. Het is dus geen dictatuur.
FaberSmid schreef:De heer Branderup is niet te achterhalen zoals de echte erkende grootmeesters. Grootmeester van een eigen benaming en systeem kan ieder zich laten noemen. Mijn vraag gaat over de echte erkende titel grootmeester, zoals Sir bijvoorbeeld. En niet van een eigen club, vereniging of stichting.
Over stichting gesproken, de stichting van de grootmeester waar meneer Branderup een van de beste leerlingen en opvolgers zou zijn is ook niks terug te vinden.
mysa schreef:En indien niet, dan heeft de heer B zichzelf dus legitiem benoemd.
mysa schreef:Net als een hoefsmid, die kan ook zelfbenoemd zijn, toch? Geen beschermd beroep? Of om wat dichter bij huis te blijven: een vertaler/tolk, ook geen beschermd beroep.
FaberSmid schreef:mysa schreef:Net als een hoefsmid, die kan ook zelfbenoemd zijn, toch? Geen beschermd beroep? Of om wat dichter bij huis te blijven: een vertaler/tolk, ook geen beschermd beroep.
Die zichzelf voor een erkende hoefsmid uit willen geven, zullen toch echt een erkende staats gediplomeerde hoefsmid opleiding behaald moeten hebben. Tussen hoefsmeden en orthopedisch hoefsmeden kan ook weer verschil worden gemaakt, in Nederland niet zo zeer maar Duitsland bijvoorbeeld weer wel.

mysa schreef:Citaat:Nee hoor, helemaal niet raar, ik probeer gewoon even vast te stellen waar het in deze discussie omdraait
Meneer B: noemt hij zich grootmeester zonder meer, of 'erkend grootmeester'? Ook dat laatste kan, erkend is ook al zo'n vage kreet. Erkend door zijn mede-loodgieters bijvoorbeeld.
Wat ik zo vreemd vind, ik kan die mijnheer Branderup nergens vinden waar en hoe hij bij Egon von Neindorff gereden heeft.
En wanneer ik de jaren optel, die hij zg geleerd heeft, dan moet die mijnheer Branderup oer oud zijn.
Het is mij ook niet duidelijk waar hij zo makkelijk een systeempje maakt.
Egon von Neindorff schrijft dat een paard een veel langere africhting krijgt, en niet zo primitief gelongeerd wordt als die mijnheer Branderup doet voorkomen.
En dat fabeltje met dat blinde paard, leuk voor hem, maar rijtechnisch is dat niet veel.
Bovendien, zit mijnheer Branderup, geheel niet zo op een paard, als mijnheer Egon von Neindorff zelf of zijn ware leerlingen zitten.
Mijnheer Branderup lijkt wel aan Black Magic tedoen, of minstens in een eigen wereld te leven.
FaberSmid schreef:Ieder kan zich noemen zoals iedere gek zich benoemd, maar het erkend vermelden is een anderen zaak.
Is het dan zo raar dat ik mijn bedenking heb over de zogenaamde grootmeester Branderup? Dat wat deze meneer Branderup op het internet schrijft en laat schrijven, klopt van geen kanten? Maar dat is het de harde waarheid van internet, dat het internet vaak niet de gehele waarheid laat zien maar een deel van een leugen?
Zie inderdaad Orun, Deurne, Kenniscentrum.