XrastaX schreef:en heb je lekker gereden?
Gisteren wel, hij was een beetje druk maar ik had er ook al 4 dagen niet meer op gezeten. Ondanks dat hij druk was, was hij wel braaf en heb ik lekker kunnen trainen.
Vandaag daarentegen.. Ik merkte al voordat ik erop zat dat hij erg druk was, ze zijn ook niet buiten geweest vandaag (ik was er al wel rond 12 uur, maar dan nog staan ze normaal dan al een uur of 3 buiten), dus ik dacht dat het een beetje hetzelfde verhaal als gisteren zou worden. Helaas had meneer andere plannen. Vanaf het moment dat ik erop stapte, was hij al druk. Rustig instappen zat er niet in, hij kon niet relaxen en stapte als een bezetene rond, ondertussen steeds over willen gaan in draf.. Uiteindelijk ben ik maar gaan draven, hem aan het werk zetten, in de hoop dat hij zo zijn ei kwijt kon. Maar hij bleef druk doen, wilde niet rustig doen. Dus ik maakte de overgang naar galop, om hem daar z'n energie in kwijt te laten raken, en toen was ie weg. Op dat moment gingen er zo veel emoties door me heen, dat ik vastbesloten was deze slag te winnen. Ik ben goed gaan zitten, heb hem zijn ding laten doen, een beetje meegestuurd in de bochten, en toen ik merkte dat hij moe werd en terug wilde komen, heb ik hem aangespoord. Zo zijn we zo'n 10 minuten, een kwartiertje bezig geweest. Hij vond het toen ineens niet meer zo leuk, dus probeerde hij wat anders; de bak uitrennen. Helaas voor hem staat daar sinds een paar weken een hek, en dat heb ik expres dichtgedaan dus hij kon niet verder. Ik hem terug de bak in gestuurd en weer aan laten galoperen, en meteen schoot hij weer de bak uit. Weer terug de bak in, en toen heb ik hem achter in de bak op de volte weten te krijgen, en zo ben ik naar voren gaan werken. Hij probeerde steeds wel de andere kant (richting de uitgang) op te schieten, maar ik kon hem nu wel sturen. Toen ik dat voor elkaar had, heb ik hem teruggenomen, nog een paar rondjes laten draven (nageeflijk gevraagd en nog wat simpele oefeningen - volte, gebroken lijn - laten doen) en daarna uitstappen. Hij was kletsnat en bekaf, en ik.. nouja idem haha. Maar ik heb 2x gewonnen geloof ik, dus ik hoop nu zo hard dat hij zich eindelijk echt gewonnen geeft! Anders staat ons morgen weer hetzelfde te wachten, en misschien ook wel overmorgen en de dag daarna en ga zo maar door. Dat is voor geen van ons beiden leuk. Ik dacht echt dat ik er doorheen was, het ging net weer goed. Ik kan nu alleen maar weer afwachten wat er morgen gaat gebeuren. Ik weet nu in ieder geval dat ik dit wel degelijk kan winnen van hem. Het is alleen de vraag of het me wat oplevert..