3 jarige @ les!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:20

__Nathalie__ schreef:
Heb je liever een pony die nu met stiek op een snelle manier zijn hoofd omlaag houd en het plaatje mooi is en verder niks doet?

of heb je liever een pony waarbij het meer tijd nodig heeft, jij zelf wat harder moet werken, het plaatje even minder mooi is (omdat je dus meer tijd nodig hebt) en die zijn hoofd uiteindelijk naar beneden doet omdat ze nageeft en de rest van het lichaam ook goed gebruikt?

Ik zou hier nog wel een antwoord op willen ben wel benieuwd :D

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 15:20

Rody01

Re: Phoebe,3 jarige @ les! (Veenstra's PromisexCasper)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 15:21

Ik wil een pony die lekker ontspannen, lol in zijn werkt heeft, en die het leuk met mij heeft :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:22

Leuk zadel, áls het past.
Maar de keerzijde van het verhaal is dat een zadel nog zo mooi of duur kan zijn, als het niet goed ligt heb je er nog niks aan ;)
Wel even een zadelmaker laten checken dus!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:23

letwel je kunt nu beter iets goedkoper maar wel goed liggend zadel kopen je pony zal zeker nog gaan veranderen en ze is in de groei.
Dus houd er rekening mee dat je dan over een jaar of 3 weer nieuw zadel moet hebben

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:23

Nou dat is een mooi antwoord!
Denk je niet dat jou pony meer plezier in zijn werk heeft en met jou ,als je pony door goed rijden van jou op de goede manier ontspannen nagevelijk loopt?
Ipv gespannen in een houding word gedwongen waar de rest van zijn lichaam nog niet aan toe is?

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:24

Jeetje ik denk dat de TS het nu allemaal wel een keer weet.
Dit topic staat elke keer als ik kijk boven aan bij actieve onderwerpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:25

Tita, een goed zadel kun je laten aanpassen door een zadelmaker, als het na verloop van tijd niet goed meer ligt ;)

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 15:26

Dit is nou echt een zadel wat ik zoek. Wanneer hij niet meer past ga ik hem weer laten opvullen op maat.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:26

*ik ga niet al die pagina's bijlezen dus misschien val ik in herhaling of stel ik vragen waar al antwoord op is geweest*
Leuke pony heb je! Wanneer verwacht ze haar veulen?
Ze heeft namelijk al een aardig dikke buik, maar is zo te zien nog erg hard aan het werk.
Persoonlijk zou ik het elastiek eraf halen, of igg veel losser doen, want vind het allemaal erg strak ogen.

Succes nog met haar, en het veulen :j
Heb je al een naam?

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:27

TS de basis is iets wat iedereen altijd toe zou moeten passen wanneer je pony/paard loswerkt, dat is niet iets van een paar lesjes zelfs paarden die grand-prix lopen beginnen in het begin van de les of loswerken op wedstrijd bij de basis,waarom je blijft jezelf en je instructie continue verdedigen,door je filmpje dacht ik even ;gelukkig dit meisje staat open voor tips en wil leren maar toch overheerst bij mij zolangzamerhand het gevoel dat je zo snel mogelijk een perfect in de krul lopende pony wilt hebben en de basis laat voor wat het is. word wakker, een perfect in de krul lopend dier oogt misschien voor leken leuk maar een rechtgericht, los, in balans , van achteruit en in een stille aanleuning lopend dier moet jouw doel zijn.
dan hebben pony en ruiter er plezier in en dat zie je terug in je resultaten en verder laat ik dit topic voor wat het is want volgens mij lees je wel maar volg je toch je eigen kop ookal zeg je het beste met je pony voor te hebben.

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 15:29

Nee, ik heb nog geen naam. Voor een hengst wel; Quicley. Merrie vind ik moeilijk. Spigo, Evita of misschien nog anders? :P

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 15:30

*puck* schreef:
TS de basis is iets wat iedereen altijd toe zou moeten passen wanneer je pony/paard loswerkt, dat is niet iets van een paar lesjes zelfs paarden die grand-prix lopen beginnen in het begin van de les of loswerken op wedstrijd bij de basis,waarom je blijft jezelf en je instructie continue verdedigen,door je filmpje dacht ik even ;gelukkig dit meisje staat open voor tips en wil leren maar toch overheerst bij mij zolangzamerhand het gevoel dat je zo snel mogelijk een perfect in de krul lopende pony wilt hebben en de basis laat voor wat het is. word wakker, een perfect in de krul lopend dier oogt misschien voor leken leuk maar een rechtgericht, los, in balans , van achteruit en in een stille aanleuning lopend dier moet jouw doel zijn.
dan hebben pony en ruiter er plezier in en dat zie je terug in je resultaten en verder laat ik dit topic voor wat het is want volgens mij lees je wel maar volg je toch je eigen kop ookal zeg je het beste met je pony voor te hebben.

Tuurlijk sta ik open voor tips. Ik denk dat ik niet meer naar les ga, en lekker zonder elastiek uit rijden. Rustig afbouwen, en na de dracht rustig weer opbouwen. Nieuw tuig, en lekker rijden!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:32

Lekker zonder elastiek rijden is een heel goed idee! Niet alleen voor je pony maar ook voor jou zelf!
Ik zou toch eens rond kijken/vragen naar een intructrice die jou verder kan helpen na de bevalling.
Die jou een goede basis leert waaruit je verder kan leren.
Zodat je samen met je pony kunt groeien!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:33

Rody01 schreef:
Om spieren te kweken. Ik zie haar spieren pas NU, en nu moet je niet zeggen dat ze hier geen spieren van krijgt, want ik zie ze zitten!
Meerdere instructeurs hebben gezegt dat ik met elastiek moest gaan rijden.

Je kunt ook de verkeerde spieren kweken ;) , wie zegt dat de spieren die je nu ziet, de juiste zijn?

Rody01 schreef:
Daar voor heb ik al een half jaar met de basis gewerkt.

Met de basis ben je nooit klaar, die oefeningen blijf je op terugkomen, zelfs ZZ paarden moeten soms weer even
gechecked worden op de basis principes ;) Daar ben je met een half jaartje niet klaar mee.

Rody01 schreef:
Ik wil een pony die lekker ontspannen, lol in zijn werkt heeft, en die het leuk met mij heeft :)

Dan zou ik me toch eens gaan verdiepen in de anatomie van een paard, dan kom je er ook achter dat het rijden met stiek op de manier hiervoor, niet zo best is.

tita schreef:
:oo wat posten gelezen maar ik denk dat jouw instructice zelf terug moet naar de basis.

Jij leest mijn gedachten :D

Loopt op de voorhand achter loodlijn in de krul getrokken met compleet verkeer zadel.

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:34

ts gefeliciteerd met deze in mijn ogen goede beslissing voor jouw mooie en ontzettend lieve leuke pony,
succes met de bevalling en geniet van het rijden

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:34

Rody01 schreef:
*puck* schreef:

Tuurlijk sta ik open voor tips. Ik denk dat ik niet meer naar les ga, en lekker zonder elastiek uit rijden. Rustig afbouwen, en na de dracht rustig weer opbouwen. Nieuw tuig, en lekker rijden!

Goed plan! :D

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 15:34

Mijn pony leert heel erg snel :) Er wordt mij iets duidelijk gemaakt, en ik doe het, en mijn pony heeft het gelijk door! Echt heel leuk is dat! Wij gaan tot het Z komen, hoe lang het maar mag duren, en niemand die ons tegen houd :D

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:35

Rody01 schreef:

Kijk, daar wordt ik nou heel erg blij van! :D

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 15:35

Ik weet het, ben eigenwijs :P Kan er niets aan doen :')

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:36

klomp schreef:
Rody01 schreef:

en van monatoetjes zeker ook :D

sowwy, erg offtopic :o

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 15:36

Ik ga even rijden. Waar zal ik even mee bezig?

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:38

Abeltje77 schreef:
klomp schreef:

en van monatoetjes zeker ook :D

sowwy, erg offtopic :o

Jij snapt em! :+

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:39

Sul heeft het prachtig verwoord. De basis! lekker los rijden. Lekker met het rijden zelf bezig zijn en niet te veel met het hoofd omlaag bezig zijn! en geniet er van :D

suleilitha schreef:
Tempowisselingen rijden, in galop aanspringen, terugnemen, opnieuw aanspringen, afgewisseld met stappen en draven natuurlijk, ondertussen paar pasjes lekker verruimen in draf, en hup weer terugnemen. Je zult zien dat je pony dan na een maandje al echt sterk in de achterhand is geworden. En niet vergeten, elke keer als ze je hand opzoekt en zakt, belonen en weer loslaten, het aantal passen zal vanzelf toenemen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:45

Rody01 schreef:
Dit is nou echt een zadel wat ik zoek. Wanneer hij niet meer past ga ik hem weer laten opvullen op maat.

Als het niet past krijg je het met opvullen e.d. ook niet op maat...
De boommaat moet (o.a.) goed zijn, de kussens moeten de juiste vorm hebben, het mag nergens knijpen, dus ik zou gewoon even een zadelmaker laten komen of de pony meenemen naar een ruitersportwinkel waar je kunt passen.

De elastiek zit echt te strak, maar dat weet je nu zelf ook wel neem ik aan. Het is een mooie pony, dus wees er maar goed zuinig op! :)