Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Linda_E schreef:Is het nou niemand opgevallen? Bij de foto "travers links" rijd je toch echt een appuyement....
In uitgestrekte stap moet je paard veel meer halslengte hebben en op boeghoogte ingesteld lopen, dit lijkt er in de verste verte (nog) niet op.
Verder vind ik het beeld nog niet echt overtuigend, alle oefeningen lijken ook heel zuinig getoond.
Over je aanleuning kan ik niks zeggen, dat is iets wat je echt moet zien. Als jij en je paard aan elkaar heen en weer aan het schudden zijn met handen en hoofd dan is er echt iets mis, maar als je op bepaalde moeilijke momenten hier en daar nog wat kleinigheidjes in je aanleuning hebt dan valt dat reuze mee.
Ik vind sommige reacties hierboven wel overdreven. Als je aanleuning niet helemaal perfect is wil dat niet meteen zeggen dat je basis helemaal bagger is, zo erg is het nou ook weer niet. Dat kun je pas zeker weten als je iemand hebt zien rijden en niet aan de hand van een paar foto's. Maar een stille aanleuning is natuurlijk wel reuze reuze belangrijk!!
Succes met je paard!

Alicia2u schreef:Een Appuyement is toch niets anders dan traves op een diagonaal? Dat dat in het nederlands toevallig een ander woord is, in andere talen wordt hetzelfde woord gebruikt. je struikeld hier dus over een taalprobleem en niet over de uitvoering.
De aanleunings fouten kun je afleiden aan de onrustige handhouding op de foto's (die veranderd erg vaak), en uit het feit dat de TS het aanmerkt als een probleem in de beginpost. Bovendien moet je niet vergeten dat na takt en losgelatenheid, AANLEUNING de derde stap in het Skala der Ausbildung is. Wél een basisprobleem dus, ook gezien de takt in de uitgestrekte draf op de foto ook niet optimaal is en ik het paard ook niet erg ontspannen vind, met name bij de atlas (net achter de oren) en in de lenderen. Zonder die eerste voorwaarden kun je zeker nooit tot verzameling komen, om de redenen die ik in mijn eerdere berichten ook aangaf.
Veder rij je erg netjes. Citaat:Een Appuyement is toch niets anders dan traves op een diagonaal? Dat dat in het nederlands toevallig een ander woord is, in andere talen wordt hetzelfde woord gebruikt. je struikeld hier dus over een taalprobleem en niet over de uitvoering.
Jullie zijn een leuke combi en hebben goed gereden hoor 7oktober!
die heeft er live naar gekeken,