Canaletto 1ste en 2de @ Z1 Wedstrijd.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x1x1x1

Re: Canaletto 1ste en 2de @ Z1 Wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 16:26

wat een mooie combie zeg! fantsaties!! probeer geen piano handen te hebben, misschien je stijgbeugel een gaatje langer?
succes verder

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 20:01

Linda_E schreef:
Is het nou niemand opgevallen? Bij de foto "travers links" rijd je toch echt een appuyement....

In uitgestrekte stap moet je paard veel meer halslengte hebben en op boeghoogte ingesteld lopen, dit lijkt er in de verste verte (nog) niet op.

Verder vind ik het beeld nog niet echt overtuigend, alle oefeningen lijken ook heel zuinig getoond.

Over je aanleuning kan ik niks zeggen, dat is iets wat je echt moet zien. Als jij en je paard aan elkaar heen en weer aan het schudden zijn met handen en hoofd dan is er echt iets mis, maar als je op bepaalde moeilijke momenten hier en daar nog wat kleinigheidjes in je aanleuning hebt dan valt dat reuze mee.

Ik vind sommige reacties hierboven wel overdreven. Als je aanleuning niet helemaal perfect is wil dat niet meteen zeggen dat je basis helemaal bagger is, zo erg is het nou ook weer niet. Dat kun je pas zeker weten als je iemand hebt zien rijden en niet aan de hand van een paar foto's. Maar een stille aanleuning is natuurlijk wel reuze reuze belangrijk!!

Succes met je paard!

Een Appuyement is toch niets anders dan traves op een diagonaal? Dat dat in het nederlands toevallig een ander woord is, in andere talen wordt hetzelfde woord gebruikt. je struikeld hier dus over een taalprobleem en niet over de uitvoering.

De aanleunings fouten kun je afleiden aan de onrustige handhouding op de foto's (die veranderd erg vaak), en uit het feit dat de TS het aanmerkt als een probleem in de beginpost. Bovendien moet je niet vergeten dat na takt en losgelatenheid, AANLEUNING de derde stap in het Skala der Ausbildung is. Wél een basisprobleem dus, ook gezien de takt in de uitgestrekte draf op de foto ook niet optimaal is en ik het paard ook niet erg ontspannen vind, met name bij de atlas (net achter de oren) en in de lenderen. Zonder die eerste voorwaarden kun je zeker nooit tot verzameling komen, om de redenen die ik in mijn eerdere berichten ook aangaf.

Eleonora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 20:15

ik vind het erg nette foto's *LOL*
vind dat je een mooie zit heb , wel is het zo dat er bij de uitgestrekte draf taktfouten in voor komen.
meerdere bokkers zeggen dit al.
en zoals hier 2 berichten boven word gezegt , misschien je steugbeugels een gaatje langer?

vind het er verde rheel goed uit zien hoor!

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 09:40

Alicia2u schreef:
Een Appuyement is toch niets anders dan traves op een diagonaal? Dat dat in het nederlands toevallig een ander woord is, in andere talen wordt hetzelfde woord gebruikt. je struikeld hier dus over een taalprobleem en niet over de uitvoering.

De aanleunings fouten kun je afleiden aan de onrustige handhouding op de foto's (die veranderd erg vaak), en uit het feit dat de TS het aanmerkt als een probleem in de beginpost. Bovendien moet je niet vergeten dat na takt en losgelatenheid, AANLEUNING de derde stap in het Skala der Ausbildung is. Wél een basisprobleem dus, ook gezien de takt in de uitgestrekte draf op de foto ook niet optimaal is en ik het paard ook niet erg ontspannen vind, met name bij de atlas (net achter de oren) en in de lenderen. Zonder die eerste voorwaarden kun je zeker nooit tot verzameling komen, om de redenen die ik in mijn eerdere berichten ook aangaf.

Ik heb niet gezegt dat aanleuning niet bij de basis hoort, dat hoort het wel en is juist ontzettend belangrijk. TS zegt te werken aan een stillere verbinding, maar hoe rommelig is die verbinding nu? Is het schudden en zagen of zo nu en dan in een moeilijke oefening een klein storinkje? Was het paard gespannen? Dat weten we niet, dus daarom ben ik van mening dat het moeilijk te zeggen is aan de hand van deze gegevens dat iemand zijn basis helemaal prut is en je voorlopig beter kan stoppen met wedstrijden rijden.

Kimberleyvg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 10:09

Hallo, Sorry inderdaad. Bij de ene foto klopt het heb ik het verkeerd gezegt. moet appuyement naar links sorry hier voor.

Linda _ E Dank je wel.

Iedereen bedankt voor de reactie's

Nietactief1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 09:33

Mooi paard, alleen je moet soms voorruit kijken Tong uitsteken Veder rij je erg netjes.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 19:09

Citaat:

Travers en appuyement zijn wel dégelijk twee verschillende oefeningen. Elders hier op bokt is hierover al een discussie gaande, wellicht kun je daar wat mee (als je dat al niet doet...).

Ik ben het eens met het commentaar dat Linda_E geeft, je weet niet in hoeverre die verbinding nog niet helemaal correct is.
Wel weer vind ik ook dat het paard meer moet rijzen en dat de achterhand bar weinig doet.

Een enkele opmerking over de handhouding vind ik niet correct. Voor zover ik gezien heb, heeft TS juist haar handen erg hoog (alsof ze met de handen het paard wat omhoog wil houden in de hand en dat zou ook de schuurwondjes van de neusriem kunnen verklaren, let op: KUNNEN, want ik kan niet zien hoe strak die aangesnoerd zit). Wel viel me de open mond op foto 1 wat op, kan momentopname zijn.

Van de uitgestrekte draf schrok ik eerlijk gezegd zelfs een beetje. Behalve het leuke (stekerige) voorbeen zie ik op deze foto meer foute dan goede dingen. Ben wel erg benieuwd naar het cijfer dat je daarvoor had.
Ook dit kan een momentopname zijn maar wat wordt jouw paard eng in de hals daar zeg, véél meer lengte moet erin komen en bovendien komt de achterhand er nog ergens achteraan. Erg jammer want van nature heeft jouw paard volgens mij een erg leuk voorbeen; iets dat je kunt gaan uitbuiten op het moment dat de achterhand wat meer kan gaan ondertreden.
Op het moment dat je je aanleuning c.q. verbinding wat meer in de hand hebt, zou je eraan kunnen denken om wat meer tempo-overgangen te gaan meepakken in je trainingen.
Mijn paard voert wat tuigbloed en vindt het onderbrengen van de achterhand ook wat lastig en dus is het een punt dat in mijn rijden iedere keer weer terugkomt; sterk houden op die achterhand. Het rijden van werkpirouettes is daarbij voor mijn paard een hele grote hulp en het correct rijden van de eenvoudige wissels werkt ook bij mijn paard heel goed.
Natuurlijk is het voor ieder paard weer anders, maar wie weet helpt dit jou ook!

Maak er gebruik van want hoe meer je die achterhand straks actief aan het werk krijg, hoe nóg mooier dat voorbeen zich zal gaan laten zien!

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 13:53

Gefeliciteerd met de punten. Als ik naar de foto's kijk mis ik 1 ding, ontspanning, zowel in jou als in je paard. Je benen zijn opgetrokken, je romp gespannen en daardoor je paard gespannen. Probeer je hand meer te ontspannen en je paard naar je hand toe te rijden, inplaats van vast te zetten in je hand. Hierdoor is je uitgestrekte stap ook direct een stuk beter omdat je paard dan de hand wil volgen.

Ook vind ik dat je vrij veel op de stang rijd, met naar mijn inzicht weinig effect.

Kortom ik denk dat je met het commentaar van iedereen hier heel wat verder kan komen.

succes

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:31

hoi

leuke combinatie zijn jullie zeg en een mooi paardje is het,
ik zou er op letten dat inderdaad zoals al is genoemd hij iets meer verzameld komt en rijst in de schoft.

Let er ook op dat zijn hals niet te kort wordt zoals op de foto van de uitgestrekte draf en dat het hoofd niet te ver achter de loodlijn loopt.

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 10:01

Ziet er netjes uit hoor Kim. Canaletto loopt super, ook op school! Beugels idd wat langer en voor jeuit kijken, dat maakt het helemaal af!

Kimberleyvg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 18:59

Dank je wel amanda Haha!

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 19:13

Knipoog Jullie zijn een leuke combi en hebben goed gereden hoor 7oktober!

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:21

zo rot ziet het er niet uit zoals bepaalde mensen willen doen voorkomen. lekker zo door gaan, de jury zal je die punten vast niet voor niks gegeven hebben Knipoog die heeft er live naar gekeken,

mooi ook dat taktfouten van een foto te zien is, tenzij het verschillende fragementen van een zelfde oefening zijn.

Kimberleyvg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 21:23

Nou het kon veel beter 7 oktober hoor amanda maar super bedankt... dank je wel abcde