Succes er mee en ik hoop dat je er een fijn rijpaard aan over houdt
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

CrazyCat schreef:Bij Vierhaus trainen ze volgens mij niet exclusief op alleen tolt bij Noord en Zuid Amerikaanse gangenpaard rassen als ik me niet vergis.
Ellen Vierhaus heeft mij destijds verteld dat ze juist liever paarden hebben die al kunnen draven, omdat ze vaak soepeler zijn in de rug.
Overigens wel een superplek om je paard te laten doorrijden/intolten.
Volgens mij moet je intolten ook niet zien als meer dan precies het precies het juiste belonen.
Aangezien het nogal wat ervaring vergt om te voelen of je paard precies de juiste laterale gang loopt op dat moment en bijv. niet teveel neigt naar telgang, vind ik het dan misschien verstandiger om dit te laten doen door een persoon die hier veel ervaring in heeft.

81Puck schreef:Feliciaa, het maakt helemaal niks uit dat ze iets hangt, ik kan nu de foto's niet zien. Maar als wij de paarden zadelmak maken, en we willen een bocht om, hangen we ook wat naar binnen, zodat het voor hun gemakkerlijker begrijpen is dat ze de bocht om moeten, zonder aan je teugels te zitten.

smaos schreef:@Juliette: Ik ben het echt niet met jouw eens, mijn Rockies draven alleen maar in de wei, geen enkele pas tolt, maar onder het zadel bieden ze direct wel de tolt aan en zou je ze draf moeten 'aanleren'.
Juliette86 schreef:smaos schreef:@Juliette: Ik ben het echt niet met jouw eens, mijn Rockies draven alleen maar in de wei, geen enkele pas tolt, maar onder het zadel bieden ze direct wel de tolt aan en zou je ze draf moeten 'aanleren'.
Heb je de paarden gereden gekocht? of zelf beleerd? Als je ze bereden hebt gekocht zit het er dik in dat ze al ingetölt waren, dus aangeleerd gedrag. Wij hebben ook een M&M ruin op stal die in de wei draaft en onder het zadel tölt, dat is hem zo geleerd.
Maar even back on topic, geen verkoper maakt mij wijs dat een paard zodra hij sterker wordt hij van de ene op de andere dag gaat tölten onder het zadel als hij dat nooit eerder heeft aangeboden.

had ik ook gelijk door.. echt super leuk:)