Coberlina (v. Flemmingh) @ training L1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

egnie

Re: Coberlina (v. Flemmingh) @ training L1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 12:29

Ik ga met Vvalar mee. Dat was mij namelijk ook te binnen geschoten toen ik je foto's en filmpjes zag. Tja en verder is het meeste al gezegd. Echter ze kunnen natuurlijk niet vaak genoeg zeggen dat je een leuk paard hebt en samen zijn jullie een fijne combinatie om na te kijken!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 12:33

ik vind het heel plezierig om naar te kijken, ga wat moeilijkere oefeningen met haar doen zodat ze meer kracht en spieren krijgt om ook meer bij elkaar te lopen, tenslotte is het nog een jong paard, Succes zondag op je wedstrijd!

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 19:15

Ik vind het er goed uitzien! Tips zijn al gegeven Lachen
Ik moet wel zeggen dat ik jullie in het 'echt' een stuk beter vind Lachen Maar dit zijn dan ook momentopnamens!
Mooi beestje blijft het ook hé!
En euhm, van mij ook veel succes voor zondag ! Ga ervoor Haha!!!!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 19:19

Het is mijn ding niet om overdreven te gaan inbuigen en stelling te vragen, je wil haar lijf korter, niet die hals wendbaarder Knipoog Zeker hand richting knie is eigenlijk iets waar ik geen fan van ben (het is wel een 'makkelijk' trucje). Schakelen, loslaten, zichzelf leren dragen, het zal volgens mij echt vanachter moeten komen.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 20:42

Als je goed inbuigt train je daar niet alleen de hals mee, maar buig je het paard ook juist in zijn lijf. Hierdoor wordt hij losser en soepeler en kun je hem op den duur ook beter bij elkaar rijden. Daarbij uiteraard veel schakelwerk blijven herhalen.

blabla123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 23:15

leuk paard heb je.

probeer wat trotser op je paard te zitten. schouders naar achter zo komt hij ook beter op het achterbeen. veel schakelen en geef hem voldoende lucht tussendoor door steeds twee handen naar voren te steken zonder dat hij in tempo veranderd.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 10:01

Sja dat contrastelling en overdreven stelling rijden ben ik echt niet zo voor, de hals van een paard kan toch net stelling geven zonder dat dit effect geeft op het lichaam? Ik ben meer voor het correct laten buigen: dus veel achten en bogen rijden, schoudervoor, etc.

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 10:35

Hey Kim, doe het goed morgen he!! Haha!
Ik durf niet zo goed commentaar geven, omdat jullie al een stuk beter dan mij en Charlie rijden.
Maar ik zou haar ook meer ronder houden nu loopt ze soms zoals ik op de foto's zie met haar neusje net voor de loodlijn.
En dat lang worden in gallop lange zijde, daar hebben ik en charlie ook problemen mee, in mijn les moet ik dan op de lange zijde hem even terug nemen op zen achterhand en trager galloperen en wanneer hij zacht en niet lang is terug normaal galloperen. Hier worden ze echt sterk in de achterhand van Lachen Overgangen gallop-halt- stap- gallop dat helpt bij mij en Charlie ook, dan gaat hij meer op zen achterhand gaan zitten.
Veel succes morgen !!!

BeCool

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 13:55

Vingers aflikken Wat een plaatje!

Jullie samen trouwens ook.
Ik vind dat hij wel lekker ontspannen loopt maar alleen net ervoor maar dat geef jij ook al aan.
Hikt er een beetje tegen aan.
En dat van je zit ja gwn benen eraan rechtop blijven zitten en al hangt ze dan hou je je benen er nog maar sterker aan.
Gwn geen gezeur:P

Maar wel hele mooie combinatie!:D

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 17:46

dankjewel allemaal Lachen
Heb de tips gisteren gebruikt en voor het gevoel begon het al beter te lukken Lachen
Morgenochtend 9u starten we op het provinciaal kampioenschap. Hopelijk gaat dat goed met al jullie tips!
groetjes

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 18:23

even vermelden: de bodem was vanmorgen echt slecht, steenhard, ongelijk, het afgemaaide gras er bovenop en nat van dauw). Coby dierf niet lopen en dat resulteerde in 172 ptn (op 260) en 6e plaats van de 25.
Jury vond haar een mooi paard, met goeie gangen en veel capaciteiten Haha!